Αλέξ. Παντελειός: Η αστική συγκοινωνία ως εργαλείο στην αντιμετώπιση των προβλημάτων της καθημερινότητάς μας

Δημοσιεύτηκε: Παρασκευή, 23 Μαΐου 2025 08:10

Αλέξ. Παντελειός: Η αστική συγκοινωνία ως εργαλείο στην αντιμετώπιση των προβλημάτων της καθημερινότητάς μας

Διάβασα με ενδιαφέρον τις δηλώσεις του Αντιδημάρχου Σπύρου Σαμούρη σχετικά με τα δρομολόγια της σχεδιαζόμενης Δημοτικής Συγκοινωνίας στο Αργοστόλι, στον ραδιοφωνικό σταθμό Cosmos 96,5.

Ο Αντιδήμαρχος δήλωσε πως το νέο Αστικό Mini Bus θα εκτελεί οκτώ (8) δρομολόγια την ημέρα, από Δευτέρα έως Σάββατο σε ωράριο 8 π.μ. έως 4 μ.μ. Θα εκκινεί από το Κλειστό Γήπεδο και -μέσω της παραλιακής οδού- θα φτάνει στην αρχή της οδού Χαροκόπου, απ’ όπου θα επιστρέφει μέσω των οδών Α. Παπανδρέου και Σουηδίας προς το Κλειστό Γήπεδο. Διάρκεια της διαδρομής περί τα τριάντα (30) λεπτά με τη συχνότητα να προκύπτει ότι θα είναι μόλις ένα δρομολόγιο την ώρα!

Κατά την άποψή μας, για να είναι λειτουργική η δημοτική συγκοινωνία σε μια πόλη σαν το Αργοστόλι, πρέπει αφ’ ενός να είναι συχνή, αφ’ ετέρου να συνδέει βασικά σημεία ενδιαφέροντος έχοντας έναν σαφή προσανατολισμό.

Αναγνωρίζοντας το κυκλοφοριακό του Αργοστολίου ως ένα από τα βασικότερα ζητήματα της πόλης μας, έχουμε ήδη τοποθετηθεί ως προς την χωροθέτηση χώρων στάθμευσης στην είσοδο της πόλης, με την πρότασή μας για τα Λυκιαρδοπουλάτα να έχει γίνει αποδεκτή και να βρίσκεται σε φάση υλοποίησης από την δημοτική αρχή.

Έχουμε καταθέσει την άποψη πως το πάρκινγκ του γηπέδου δεν μπορεί να λειτουργήσει ως βασικό πάρκινγκ της πόλης, αλλά πρωτίστως πρέπει να καλύψει τις αυξημένες ανάγκες του ίδιου του γηπέδου.

Η άμεση και συχνή σύνδεση του χώρου στάθμευσης στα Λυκιαρδοπουλάτα με το κέντρο της πόλης μέσω δημοτικής συγκοινωνίας, είναι εξαιρετικά κρίσιμη ώστε ο εν λόγω χώρος να αποτελέσει την πρώτη επιλογή των οδηγών που εισέρχονται στην πόλη για την ασφαλή στάθμευση των οχημάτων τους και την μετάβασή τους στο κέντρο με εναλλακτικούς τρόπους.

Το δρομολόγιο που εκτιμούμε ότι θα επιτελούσε αυτό το σκοπό, θα ήταν από τα Λυκιαρδοπουλάτα (σταθμός ΚΤΕΛ) έως τα δικαστήρια και επιστροφή μέσω της Λεωφ. Γ. Βεργωτή. Αυτή η διαδρομή, μήκους λίγο πάνω από δύο (2) χιλιόμετρα, μπορεί να εκτελεστεί σε λιγότερο χρόνο από 10 λεπτά, ακόμη και σε συνθήκες έντονου κυκλοφοριακού φόρτου, με αποτέλεσμα η συχνότητα των δρομολογίων να μπορεί να φτάσει έως και τα τέσσερα (4) ανά ώρα, αντί του προτεινόμενου ενός και μοναδικού δρομολογίου ανά ώρα.

Εναλλακτικά και μετά από μελέτη, κάποια εξ’ αυτών των δρομολογίων θα μπορούσαν να κινούνται σε έναν μεγαλύτερο κύκλο, όπως για παράδειγμα μεταξύ του Κλειστού Γηπέδου και της αρχής της οδού Χαροκόπου.

Τέλος, απαιτείται πληροφόρηση των επιβατών σε πραγματικό χρόνο για τα δρομολόγια και τους χρόνους εξυπηρέτησης, ώστε η δημοτική συγκοινωνία να χαίρει της εμπιστοσύνης των δημοτών και των επισκεπτών, κάτι που αφ’ ενός θα της επιτρέψει να αναπτυχθεί βιώσιμα, αφ’ ετέρου θα την καταστήσει ουσιαστικό εργαλείο στην αντιμετώπιση βασικών προβλημάτων της καθημερινότητάς μας.




336 X 280

16122257999808197650 2

 

 

00 inkefalonia general ad 300X250