Ομιλία της Βουλευτή για το πολυνομοσχέδιο του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου

Ομιλία της Βουλευτή για το πολυνομοσχέδιο του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου

Πέμπτη, 18 Απριλίου 2013 20:08
Για τη Ναυτιλία και για θέματα ναυτικής εκπαίδευσης τοποθετήθηκε η Αφροδίτη Θεοπεφτάτου, με αφορμή το σχέδιο νόμου που έφερε στη Βουλή η κυβέρνηση και συγκεκριμένα το Υπουργείο Ναυτιλίας & Αιγαίου, με θέμα «Ανασυγκρότηση του Υπουργείου Ναυτιλίας και Αιγαίου και άλλες διατάξεις». Στο λόγο της η Βουλευτής, ανέφερε μεταξύ άλλων πως δε γίνεται καμία αλλαγή όσο αναφορά στη ναυτική εκπαίδευση, ενώ οι ΑΕΝ έχουν αφεθεί στη μοίρα τους αφού δε φαίνεται να υπάρχει ούτε καν η στοιχειώδης πολιτική βούληση, εκ μέρους της κυβέρνησης, για την επίλυση της σωρείας των προβλημάτων που αντιμετωπίζουν.

Πως τα ζώα τρώνε το φαγητό τους (vids)

Πως τα ζώα τρώνε το φαγητό τους (vids)

Πέμπτη, 18 Απριλίου 2013 15:44
Ένα βίντεο που προκαλεί ασταμάτητα γέλια, κάνει θραύση στο διαδίκτυο! Με τον πλεον ξεκαρδιστικό τρόπο, ο ένας φίλος παρουσιάζει στον αδιάφορο φίλο του πως τρώει το κάθε ζώο! https://www.youtube.com/watch?v=UMbr5bighQM

Το Εργατικό Κέντρο για την δολοφονική επίθεση στη Μανωλάδα

Το Εργατικό Κέντρο για την δολοφονική επίθεση στη Μανωλάδα

Πέμπτη, 18 Απριλίου 2013 15:23
Το εργατικό Κέντρο καταδικάζει την κρατική και εργοδοτική τρομοκρατία που δέχονται οι εργαζόμενοι καθημερινά στους χώρους δουλειάς, συχνά χωρίς κανένα μέτρο προστασίας και χωρίς ασφάλιση, με άσχημες συνθήκες διαβίωσης και έλλειψης κάθε μέτρου υγιεινής χωρίς ιατροφαρμακευτική περίθαλψη, χθες δέχτηκαν δολοφονική επίθεση με πυροβολισμούς από μεγαλοϊδιοκτήτες γης και ανθρώπους-μπράβους της εργοδοσίας με αποτέλεσμα τη μεταφορά τους στο νοσοκομείο.

ΣΥΡΙΖΑ: Ο υπουργός τους «έφτυνε» και ο δήμαρχος νόμιζε πως «ψιχαλίζει»!

ΣΥΡΙΖΑ: Ο υπουργός τους «έφτυνε» και ο δήμαρχος νόμιζε πως «ψιχαλίζει»!

Πέμπτη, 18 Απριλίου 2013 15:20
Πρωτοφανής αντιμετώπιση , ευτελισμός και γελοιοποίηση της επιτροπής! Τα όσα είδαν το φως της δημοσιότητας σχετικά με τη συνάντηση της επιτροπής που συνέστησε το δημοτικό συμβούλιο για το ΤΕΙ, με την ηγεσία του υπουργείου Παιδείας, ΔΥΣΤΥΧΩΣ επιβεβαιώνουν τις εκτιμήσεις και τις καταγγελίες μας για την πορεία του ιδρύματος, ιδιαίτερα στην Κεφαλονιά. *Πρωτοφανής απαξιωτική και προσβλητική συμπεριφορά του υπουργού προς τα μέλη της επιτροπής τους οποίους χαρακτήρισε «κουτούς που δείχνουν να μην καταλαβαίνουν τα λόγια του»!*Πρωτοφανής θρασύτατη και αλαζονική συμπεριφορά υπουργού και υφυπουργού προς την τοπική κοινωνία λέγοντας ότι «μας κάνουν χάρη που διατήρησαν το ΤΕΙ»!

Το Πλαίσιο Αιτημάτων Αναπληρωτών Εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής

Το Πλαίσιο Αιτημάτων Αναπληρωτών Εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής

Πέμπτη, 18 Απριλίου 2013 15:12
Πλαίσιο Αιτημάτων Αναπληρωτών Εκπαιδευτικών Ειδικής Αγωγής Για τις σφοδρές Περικοπές, για τις άμεσες Ανάγκες της Εκπαίδευσης 1.     Καμία περικοπή στη Δημόσια Χρηματοδότηση της Ειδικής Αγωγής και όλης της Εκπαίδευσης. Να καλυφθούν όλα τα κενά, όλες οι εκπαιδευτικές ανάγκες. Ο ευαίσθητος χώρος της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης (ΕΑΕ) δεν αντέχει περισσότερες περικοπές. Ήδη δεκάδες Τμήματα Ένταξης στη χώρα δε λειτουργούν, κάποια άλλα υπολειτουργούν, καθότι πολλές φορές ένας εκπαιδευτικός εργάζεται σε δύο Τμήματα Ένταξης. Πολλά Ειδικά Σχολεία είναι υποστελεχωμένα (σε εκπαιδευτικούς και ειδικότητες), ενώ εκατοντάδες αιτήσεις για Παράλληλη Στήριξη μένουν ανικανοποίητες. Καλούμε το Υπουργείο και την Πολιτική Ηγεσία ν’ αναλάβει την πολιτική-συνταγματική ευθύνη να καλύψει τα κενά. Ζητάμε οικονομική στήριξη (και όχι κλείσιμο) των Ειδικών Σχολείων, των Τμημάτων Ένταξης και των λοιπών δομών της ΕΑΕ. Είμαστε αντίθετοι με το κλείσιμο/συγχώνευση σχολικών δομών και την απόλυση εκπαιδευτικών στο βωμό λογιστικών υπολογισμών. 2. Να μη μειωθεί η οργανικότητα των σχολείων, να μην προχωρήσει η αύξηση μαθητών ανά τμήμα, να μην απολυθεί κανένας εκπαιδευτικός, μόνιμος ή αναπληρωτής. Η αύξηση του διδακτικού ωραρίου των εκπαιδευτικών που ψηφίστηκε πρόσφατα σκοπεύει στον περιορισμό των αναπληρωτών εκπαιδευτικών. Το Μνημόνιο 3 που ψηφίστηκε τον περασμένο Οκτώβρη θέτει περιορισμούς για 2.000 προσλήψεις αναπληρωτών από τον τακτικό προϋπολογισμό, όλων των ειδικοτήτων, σε Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση. Αν τα παραπάνω μέτρα συνδυαστούν και με το έγγραφο (αρ. 44506/Δ4/2-4-2013), που στάλθηκε από το Υπουργείο στους Περιφερειακούς Διευθυντές Εκπαίδευσης και μιλά για 1 εκπαιδευτικό ανά 25 μαθητές (πρόκειται για αναδιάρθρωση των οργανικών θέσεων των σχολείων με σκοπό να χαθούν οργανικές θέσεις και να προχωρήσουν οι μετακινήσεις και απολύσεις μόνιμων εκπαιδευτικών), τότε η εκπαίδευση της χώρας μας οδηγείται σε εξαιρετική υποβάθμιση. Το κριτήριο οργανικών θέσεων 1/25 δε λαμβάνει υπόψη τα παιδιά με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες (Ε.Ε.Α.) αφού δε συνάδει με το νόμο της Ειδικής Αγωγής (Ν.3699/2008, άρθρο 6) σύμφωνα με τον οποίο όταν υπάρχουν παιδιά του Τμήματος Ένταξης μέσα στην τάξη μειώνεται αναλογικά ο αριθμός των παιδιών. Για την Ένταξη/Συνεκπαίδευση/Συμπερίληψη 3.     Είμαστε υπέρ της προώθησης της Ένταξης των μαθητών με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες στη Γενική Εκπαίδευση μόνο όταν πληρούνται βασικές προϋποθέσεις όπως: α) να υπάρχει εκπαιδευτικός Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης στο Γενικό Σχολείο. Ο εκπαιδευτικός ΕΑΕ είναι η «ατμομηχανή» της Ένταξης, αυτός που μπορεί (ακόμα και χωρίς κατάλληλες αίθουσες, ακόμα και χωρίς υλικό στο ελληνικό σχολείο του 2013) να προβαίνει στο σχεδιασμό (σε συνεργασία με τους άλλους εκπαιδευτικούς του σχολείου και με τα ΚΕΔΔΥ) και στην υλοποίηση (σε συνεργασία με το προσωπικό του σχολείου και ειδικά με τον εκπαιδευτικό της Γενικής Τάξης) των κατάλληλων προγραμμάτων ένταξης ανά περίπτωση (εξατομικευμένα προγράμματα, προγράμματα προσαρμογών του περιεχομένου των Αναλυτικών Προγραμμάτων και των μεθόδων διδασκαλίας για τα παιδιά με ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, προγράμματα διαφοροποιημένης διδασκαλίας για όλη την τάξη, προγράμματα κοινωνικής ένταξης των μαθητών με αναπηρίες ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες, προγράμματα ενδοσχολικής επιμόρφωσης των εκπαιδευτικών και ευαισθητοποίησης των γονέων και των μαθητών στις ΕΕΑ κ.α.). β) να υπάρχει Ειδικό Βοηθητικό Προσωπικό, αν αυτό χρειάζεται, καθώς και άλλες απαραίτητες ειδικότητες που ποτέ δεν στελέχωσαν τη Γενική Εκπαίδευση, όπως ψυχολόγοι και κοινωνικοί λειτουργοί. Δεν μπορούμε να μιλάμε για σοβαρή Ένταξη όταν ο εκπαιδευτικός πρέπει να κάνει το δάσκαλο, τον ψυχολόγο, τον κοινωνικό λειτουργό, όταν πρέπει μόνος του να κάνει διάγνωση-εκπαιδευτική αξιολόγηση, υποστήριξη (κοινωνική-συμβουλευτική) και συνάμα διδασκαλία. γ) να υπάρχουν τα κατάλληλα υλικοτεχνικά μέσα ανάλογα με το μαθητικό πληθυσμό (π.χ. απτικοί χάρτες για παιδιά με προβλήματα όρασης) και οι απαιτούμενοι χώροι (π.χ. χώρος για εξατομικευμένη διδασκαλία/διδασκαλία μικρής ομάδας/time-out). Εν ολίγοις, για την αποτελεσματική Ένταξη απαιτείται από την Πολιτεία: ο καθορισμός οργανικής θέσης εκπαιδευτικού ΕΑΕ και συναφών ειδικοτήτων (κοινωνικός λειτουργός, ψυχολόγος, βοηθητικό προσωπικό κτλ.) σε κάθε Γενικό Σχολείο. Πρέπει να καταλάβουμε ότι μετά τις συγχωνεύσεις των Γενικών Σχολείων (και με το νέο κύμα συγχωνεύσεων που επιδιώκεται), τα περισσότερα σχολεία θα έχουν αριθμό μαθητών άνω των 100. Αυτό σημαίνει τουλάχιστον 15 μαθητές (15% σύμφωνα με τα διεθνή επιδημιολογικά στοιχεία) με αναπηρίες ή/και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες. Η πρακτική εμπειρία στα σχολεία επιβεβαιώνει τέτοια νούμερα. Από τα παραπάνω, είναι ολοφάνερη η ανάγκη για Δημιουργία και όχι Κλείσιμο των Τμημάτων Ένταξης (είναι οι κατεξοχήν χώροι για εξατομικευμένη διδασκαλία/διδασκαλία μικρής ομάδας/time-out και τα τμήματα στα οποία μπορεί να δικαιολογηθεί η οργανική θέση εκπαιδευτικού ΕΑΕ εντός πλαισίου Γενικού Σχολείου). Επίσης, απαιτείται η αύξηση των εγκρίσεων Παράλληλης Στήριξης για τα παιδιά που μπορούν να ενταχθούν πλήρως στη Γενική Τάξη. Ακόμα και αν υπάρχει εκπαιδευτικός Ειδικής Αγωγής οργανικά και σταθερά σ’ ένα σχολείο σε Τμήμα Ένταξης, η ένταξη κάποιων μαθητών (π.χ. με ΔΕΠ-Υ, με Αυτισμό κτλ.) απαιτεί συχνά δεύτερο εκπαιδευτικό στη γενική τάξη σε σταθερή και όχι αποσπασματική βάση (ο εκπαιδευτικός του Τ.Ε. δεν μπορεί να είναι ταυτόχρονα σε 2-3 αίθουσες όπου μπορεί να απαιτείται η παρέμβαση του). Τέλος, η αποτελεσματική Ένταξη έχει ανάγκη και άλλα μέτρα: αλλαγές και προσαρμογές στα Αναλυτικά Προγράμματα Σπουδών, αλλαγές στον τρόπο και στη λογική/κατεύθυνση της διάγνωσης, αλλαγές στο ωρολόγιο πρόγραμμα των σχολείων όπου π.χ. διανύεται ένα διδακτικό 7ωρο με πολύ μικρά διαλείμματα κ.α. Τι Ένταξη προωθεί το Υπουργείο σε μια εποχή σφοδρότατων περικοπών; Αυτή τη στιγμή το Υπουργείο προωθεί βιαστικά μια κακώς εννοούμενη Ένταξη των μαθητών με Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες. Το άρθρο 39 του Ν.4115 που ψηφίστηκε φέτος προβλέπει ότι το προσωπικό των Ειδικών Σχολείων και οι εκπαιδευτικοί Ειδικής Αγωγής των Γενικών Σχολείων θ’ ασχολούνται με τη Διάγνωση-Εκπαιδευτική Αξιολόγηση (μέσω ΕΔΕΑΥ) για ν’ αποφορτιστούν τα ΚΕΔΔΥ. Αυτό φανερώνει: α) τον κίνδυνο που διατρέχουν τα ΚΕΔΔΥ για μελλοντικό κλείσιμο, κάτι που συζητιέται συνέχεια τα τελευταία 3 χρόνια β) την πρόθεση του Υπουργείου να υποβαθμίσει τα Ειδικά Σχολεία (που αντιμετωπίζουν και μεγάλο πρόβλημα με τις μεταφορές των μαθητών) και να προβεί σε μια άκριτη και βιαστική προώθηση όλων των παιδιών με ΕΕΑ στο Γενικό Σχολείο, μια προώθηση που θα βαπτιστεί «Ένταξη», «Προγράμματα Διαφοροποιημένης Διδασκαλίας» κτλ. αλλά θα αποτύχει. Θ’ αποτύχει γιατί δεν μπορεί να λάβει χώρα χωρίς το απαραίτητο εκπαιδευτικό προσωπικό, χωρίς ειδικό βοηθητικό και ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό, χωρίς ευαισθητοποιημένες σχολικές κοινότητες, χωρίς κατάλληλες αίθουσες, με μια αναλογία μαθητών 1/25, χωρίς εκπαιδευτικούς Γενικής Αγωγής που θα έχουν επιμορφωθεί στοιχειωδώς στις ΕΕΑ/ στην προσαρμογή των αναλυτικών προγραμμάτων/ στη διαφοροποιημένη διδασκαλία. γ) την πίεση που πρόκειται να δεχτεί η Γενική Αγωγή και ο εκπαιδευτικός της Γενικής Εκπαίδευσης, ο οποίος θα θεωρηθεί ως ο μοναδικός υπεύθυνος για την επιτυχία ή αποτυχία της Ένταξης των μαθητών με ΕΕΑ. ΜΟΝΟ ΟΙ ΓΟΝΕΙΣ ΚΑΙ ΟΙ ΕΡΓΑΖΟΜΕΝΟΙ ΤΗΣ ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ ΜΠΟΡΟΥΜΕ ΑΠΟ ΚΟΙΝΟΥ ΝΑ ΑΠΟΤΡΕΨΟΥΜΕ ΕΝΑ ΤΕΤΟΙΟ ΔΥΣΟΙΩΝΟ ΣΕΝΑΡΙΟ Για τη Διάγνωση 4. Λέμε όχι στο κλείσιμο των ΚΕΔΔΥ – Λειτουργία των ΕΔΕΑΥ με αυστηρές προϋποθέσεις. Η διάγνωση των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών είναι σύνθετη διαδικασία: απαιτεί σταθερή διεπιστημονική ομάδα, κατάλληλους χώρους αξιολόγησης, διαγνωστικά εργαλεία, την επίσκεψη του ΚΕΔΔΥ στο σχολείο και την εμπειρία μιας πρώτης βραχύχρονης σχολικής παρέμβασης (π.χ. στην περίπτωση των Μαθησιακών   Δυσκολιών). Ο προσανατολισμός των νέων ΕΔΕΑΥ για μεγαλύτερη εμπλοκή του σχολείου στη διάγνωση και στην υποστήριξη είναι ορθός. Όμως με τις ΕΔΕΑΥ (όπως περιγράφονται στο νόμο 4115/13), υποβαθμίζεται ο ρόλος των γονέων και η εφαρμογή της διαδικασίας της διάγνωσης είναι μη εφικτή στα σημερινά δεδομένα, αφού υπάρχουν μεγάλες ελλείψεις προσωπικού και πολλά σχολεία δεν έχουν κατάλληλες αίθουσες και υλικό. Ποιος και πού θα κάνει τη διάγνωση στο σημερινό γενικό σχολείο; Από την άλλη μεριά, γνωρίζουμε ότι τα ΚΕΔΔΥ αντιμετωπίζουν μεγάλο πρόβλημα, εκατοντάδες παιδιά περιμένουν ν’ αξιολογηθούν, ενώ πολλές διαγνώσεις γίνονται βεβιασμένα με ανεπαρκές αποτέλεσμα (π.χ. μη ύπαρξη Εξατομικευμένου Προγράμματος Εκπαίδευσης). Τα ΚΕΔΔΥ πρέπει ν’ αυξηθούν σε αριθμό και να στελεχωθούν επαρκώς. Πρέπει ν’ αναβαθμιστούν με την πρόσληψη εκπαιδευτικών και ειδικοτήτων με πολύχρονη εμπειρία στις Ειδικές Εκπαιδευτικές Ανάγκες και με μόνιμη, σταθερή σχέση εργασίας. Αν οι ΕΔΕΑΥ τελικά λειτουργήσουν, θα πρέπει να είναι πλήρως και σταθερά στελεχωμένες (από εκπαιδευτικούς και ειδικότητες) και να μη λειτουργήσουν εις βάρος των διδακτικών/υποστηρικτικών καθηκόντων του εκπαιδευτικού και του ειδικού προσωπικού των γενικών και ειδικών σχολείων. Για τη Στελέχωση 5. Σταθερή και Αξιοπρεπή Εργασία για όλους τους εκπαιδευτικούς. Το πρόβλημα της αδιοριστίας αγγίζει όλους τους αναπληρωτές και ωρομίσθιους εκπαιδευτικούς και εκπορεύεται από το πολυετές πάγωμα των διορισμών στην Παιδεία. Σαν να μην έφτανε αυτό, με το Μνημόνιο 3 προωθείται η μαζική απόλυση αναπληρωτών αλλά και μόνιμων εκπαιδευτικών. Ζητάμε: Α. Ν’ αντιστραφεί η καταστροφική πορεία απαξίωσης της Παιδείας του τόπου μας. Υπάρχουν ανάγκες, υπάρχουν εκπαιδευτικοί. Για το χώρο της Ειδικής Αγωγής και Εκπαίδευσης ζητάμε την άμεση διεξαγωγή του πολύπαθου ΑΣΕΠ Ειδικής Αγωγής (ο οποίος είχε αποφασιστεί από την Πολιτεία με το σύστημα 60%-40%) και Μαζικούς Διορισμούς για το πλήθος των κενών. Αυτή τη στιγμή οι αναπληρωτές καλύπτουν το 60-70% των θέσεων της ΕΑΕ, ενώ διορισμοί μπορούν να γίνουν και μόνο με την προϋπηρεσία, αφού εκατοντάδες εκπαιδευτικοί ΕΑΕ έχουν συμπληρώσει 24 και 30 και 40 και 100 μήνες προϋπηρεσίας. Β. Ενιαίο πλαίσιο υπηρεσιακών μεταβολών για τη Γενική και Ειδική Εκπαίδευση δηλαδή ίση μεταχείριση των εκπαιδευτικών στις μεταθέσεις-αποσπάσεις με γνώμονα τα κοινωνικά κριτήρια. Αυτή τη στιγμή, τα κριτήρια που μοριοδοτούνται για τις μεταθέσεις-αποσπάσεις των εκπαιδευτικών στη Γενική Εκπαίδευση έχουν να κάνουν με τη συνολική υπηρεσία, τη συνυπηρέτηση, οικογενειακούς λόγους, συνθήκες διαβίωσης, εντοπιότητα. Είναι κοινωνικά κριτήρια, για να εξυπηρετήσουν έναν κοινωνικό –και όχι εκπαιδευτικό- σκοπό (μετάθεση-απόσπαση του εκπαιδευτικού). Τα ίδια κοινωνικά κριτήρια πρέπει να ισχύουν για τους εκπαιδευτικούς ΕΑΕ. Η χρήση κατηγοριών ακαδημαϊκών προσόντων (που λαμβάνει χώρα σήμερα στην ΕΑΕ) για τις μεταθέσεις-αποσπάσεις έμμεσα δηλώνει ότι δεν είναι όλες οι θέσεις σε σχολεία ίσες: άλλες αξίζουν τον «διδάκτορα» εκπαιδευτικό, άλλες τον «σεμιναριούχο» εκπαιδευτικό. Με τη διάταξη που ισχύει σήμερα, οι θέσεις ΕΑΕ στα ακριτικά νησιά και τις ορεινές ή απομακρυσμένες περιοχές της χώρας μένουν τελικά χωρίς «διδάκτορες» εκπαιδευτικούς. Αυτό αποτελεί διάκριση και άνιση μεταχείριση εις βάρος των μαθητών μέσα στο ίδιο εκπαιδευτικό σύστημα και είναι απόρροια της αντίφασης να χρησιμοποιούνται εκπαιδευτικά κριτήρια/προσόντα για έναν κοινωνικό σκοπό (μετάθεση-απόσπαση του εκπαιδευτικού). Το πρόβλημα, που όσον αφορά τις μεταθέσεις-αποσπάσεις αιτιολογείται στη βάση της έλλειψης «ειδικών», θα είχε λυθεί πρακτικά αν προχωρούσαν οι διορισμοί των εκπαιδευτικών ΕΑΕ στις κενές οργανικές θέσεις ΕΑΕ (θέσεις που καλύπτουν εδώ και πολλά χρόνια ως αναπληρωτές). Οι «ειδικοί», δηλαδή, υπάρχουν αλλά δε διορίζονται και έτσι εμφανίζεται η αναγκαιότητα για «εκπαιδευτικά/ακαδημαϊκά» κριτήρια στις μεταθέσεις-αποσπάσεις στην ΕΑΕ. Γ. Πίνακες αναπληρωτών Ειδικής Αγωγής με βάση τον κλάδο και την προϋπηρεσία. Ζητάμε να ισχύσει το ίδιο θεσμικό πλαίσιο που ισχύει για όλους τους άλλους κλάδους εκπαιδευτικών. Αν οι εκπαιδευτικοί ΠΕ61-ΠΕ71 δεν αρκούν τότε το Υπουργείο μπορεί να έχει κρατήσει τα στοιχεία όσων εκπαιδευτικών ΠΕ60-ΠΕ70 έχουν κάποιες σπουδές στην Ειδική Αγωγή (διδακτορικό, μεταπτυχιακό) και να καταρτίσει έναν ξεχωριστό πίνακα για να τους προσλάβει για την κάλυψη των αναγκών, αφού εξαντληθεί όμως ο πίνακας των εκπαιδευτικών ΠΕ61-ΠΕ71 που έχουν βασικό τίτλο σπουδών στην ΕΑΕ και έχουν οριστεί από τον ίδιο τον Ν.3699/2008 (άρθρο 19) Νηπιαγωγοί ΕΑΕ και Δάσκαλοι ΕΑΕ. Η δε προϋπηρεσία των εκπαιδευτικών ΠΕ60 (Νηπιαγωγών) και ΠΕ70 (Δασκάλων) θα πρέπει να προσμετράται στον κλάδο τους και όχι στην ΕΑΕ. Στον πρόσφατο άλλωστε νόμο (Ν.4115/2013, άρθρο 39, παρ.1Γ), οι αναπληρωτές ΕΑΕ που εργάστηκαν κάποια στιγμή στην Ιδιωτική Γενική Εκπαίδευση κατοχυρώνουν την προϋπηρεσία στον κλάδο που μπορούν να ενταχθούν με βάση το βασικό τίτλο σπουδών. Ζητάμε τα παραπάνω διότι: 1) με το Ν.3966/2011, άρθρο 56, παρ.1 όλες οι οργανικές θέσεις εκπαιδευτικών ΠΕ60 Νηπιαγωγών και ΠΕ70 Δασκάλων των Ειδικών Νηπιαγωγείων, των Ειδικών Δημοτικών Σχολείων και των Τμημάτων Ένταξης Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης καθώς και των ΚΕΔΔΥ έχουν μετατραπεί σε οργανικές θέσεις των κλάδων Π61 Νηπιαγωγών ΕΑΕ και ΠΕ71 Δασκάλων ΕΑΕ. Ομοίως έχουν μετατραπεί οι οργανικές θέσεις του κλάδου ΠΕ70 Δασκάλων των ΕΕΕΕΚ σε οργανικές θέσεις του κλάδου ΠΕ71 Δασκάλων ΕΑΕ. 2) σύμφωνα με το άρθρο 8 του Ν.3051/2002 περί ΑΣΕΠ, καθώς και του ΠΔ 50/2001 περί Προσοντολογίου, για την κατάταξη σε πίνακες κατά φθίνουσα σειρά από τις Πρωτοβάθμιες ή Δευτεροβάθμιες Διευθύνσεις Εκπαίδευσης, για πρόσληψη με σύμβαση ορισμένου χρόνου, ορίζεται ως προσόν ο βασικός τίτλος σπουδών που παρέχει το εκπαιδευτικό σύστημα της χώρας μας και η προϋπηρεσία και όχι άλλοι τίτλοι (Διδακτορικό, Μεταπτυχιακό, σεμινάριο 400 ωρών κτλ.). 3) πουθενά στη νομοθεσία δεν υπάρχει αυτό που εμφανίζεται σήμερα στους πίνακες αναπληρωτών ΕΑΕ της Πρωτοβάθμιας, οι κλάδοι ΠΕ70.50 και ΠΕ60.50 που είναι οι αναπληρωτές εκπαιδευτικοί Γενικής Αγωγής που μεταπηδούν στην Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση λόγω κάποιου ακαδημαϊκού προσόντος (διδακτορικό/μεταπτυχιακό/σεμινάριο) ή απλά προϋπηρεσίας ενός έτους και εγγράφονται σε 2 πίνακες αναπληρωτών ταυτόχρονα. Στη Δευτεροβάθμια εκπαίδευση, εν απουσία μετεκπαίδευσης και βασικού τίτλου σπουδών, δημιουργήθηκαν κλάδοι ΕΑΕ με το παράθεμα .50 στη βάση ποικίλων (αντιφατικών κατά τη γνώμη μας) ειδικών τυπικών προσόντων π.χ. 3ετη προϋπηρεσία στην ΕΑΕ χωρίς σπουδές ή σεμινάριο 400 ωρών στην ΕΑΕ ή μεταπτυχιακό ΕΑΕ κ.α. Αναφέρουμε ρητά ότι: όσοι ισχυρίζονται ότι για την Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση θα πρέπει να ισχύσει μοριοδότηση των ακαδημαϊκών προσόντων π.χ. των διδακτορικών/μεταπτυχιακών, τόσο για τις υπηρεσιακές μεταβολές, όσο και για τους πίνακες αναπληρωτών-ωρομισθίων θα πρέπει ν’ απαντήσουν στο ερώτημα γιατί να μην έχουν οι εκπαιδευτικοί, τόσο σε επίπεδο μεταθέσεων-αποσπάσεων, όσο και στο επίπεδο αναπληρωτών-ωρομισθίων, ΙΣΗ ΜΕΤΑΧΕΙΡΙΣΗ, ΕΝΙΑΙΟ ΠΛΑΙΣΙΟ ΠΡΟΣΛΗΨΗΣ ΚΑΙ ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΩΝ ΜΕΤΑΒΟΛΩΝ. Σε κανέναν άλλο κλάδο της εκπαίδευσης δεν υπάρχει αυτή τη στιγμή μοριοδότηση των ακαδημαϊκών τίτλων στους πίνακες αναπληρωτών οι οποίοι συγκροτούνται με βάση το βασικό πτυχίο και την προϋπηρεσία. Οι πρόσθετοι τίτλοι (μεταπτυχιακοί, διδακτορικοί κτλ.) αποτελούν προσόντα πρόσθετης μοριοδότησης στο βασικό τίτλο σπουδών κατά τον διορισμό. Επιπλέον, σε κανέναν άλλο κλάδο της εκπαίδευσης, ο μεταπτυχιακός ή διδακτορικός τίτλος δεν αποτελεί προσόν «μεταπήδησης» σ’ έναν άλλο κλάδο όπως συμβαίνει σήμερα για την ΕΑΕ. Για παράδειγμα ένας δάσκαλος ΕΑΕ ΠΕ 71 δε μπορεί μ’ ένα διδακτορικό στη Διδακτική των Μαθηματικών να εγγραφεί στον πίνακα αναπληρωτών μαθηματικών. Θέση μας είναι ότι «η εξαίρεση» που επικρατεί στην ΕΑΕ έχει οδηγήσει τελικά σ’ ένα πρωτοφανές, σκανδαλώδες «εμπόριο» ακαδημαϊκών τίτλων τόσο για να χρησιμοποιηθούν σε υπηρεσιακές μεταβολές όσο και για χρήση στον πίνακα αναπληρωτών-ωρομισθίων (είσοδος και προτεραιότητα στον πίνακα). Αν αναλογιστεί κανείς και τη δηλωμένη αδυναμία της Διεύθυνσης Ειδικής Αγωγής να εξετάσει τη συνάφεια του κάθε μεταπτυχιακού ή διδακτορικού τίτλου που κατατίθεται σ’ αυτήν (έλλειψη επιστημονικής επιτροπής υπό την εποπτεία του ΙΕΠ που εξετάζει τους μεταπτυχιακούς και διδακτορικούς τίτλους), τότε η αλλαγή του θεσμικού πλαισίου για τη στελέχωση της ΕΑΕ πρέπει να γίνει ΑΜΕΣΑ, ΑΥΤΗ ΤΗ ΧΡΟΝΙΑ, ΠΡΙΝ ΕΚΔΟΘΕΙ Η ΕΓΚΥΚΛΙΟΣ ΑΝΑΠΛΗΡΩΤΩΝ 2013-2014. Τέλος, επισημαίνουμε ότι το πρόγραμμα σπουδών των μεταπτυχιακών και διδακτορικών τίτλων δεν εξασφαλίζει defacto την «εκπαίδευση του εκπαιδευτικού» στην αντιμετώπιση των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών, στην παιδαγωγική της ένταξης. Εδώ επανέρχεται το καίριο αίτημα επαναλειτουργίας της ΜΕΤΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗΣ των εκπαιδευτικών στην Πρωτοβάθμια Εκπαίδευση και έναρξης της Μετεκπαίδευσης στη Δευτεροβάθμια (ακόμα και για αδιόριστους) διότι κατακλύζεται από μια «ποικιλία προσόντων» (από την προϋπηρεσία χωρίς σπουδές στην ΕΑΕ μέχρι τα σεμινάρια 400 ωρών και τα μεταπτυχιακά σχολικής ψυχολογίας). - Η Ειδική Αγωγή και Εκπαίδευση είναι σύμφωνα με το ν.3699/2008 υποχρεωτική, δημόσια και δωρεάν. Η στελέχωσή της πρέπει να γίνεται με χρήματα του τακτικού κρατικού προϋπολογισμού και όχι με κονδύλια που αποδίδονται προσωρινά από την Ευρωπαϊκή Ένωση. Ζητάμε ν’ αντικατασταθεί το πρόγραμμα ΕΣΠΑ Παράλληλης Στήριξης από προσλήψεις αναπληρωτών του τακτικού προϋπολογισμού. Το πρόγραμμα ΕΣΠΑ ελαστικοποιεί τις εργασιακές σχέσεις των εκπαιδευτικών (ατομικές συμβάσεις) και παραδίδει κομμάτι της Υποχρέωσης του Κράτους (βάση των ίδιων των νόμων) σε προσωρινά ευρωπαϊκά προγράμματα/κονδύλια. Τα αποτελέσματα των ευρωπαϊκών προγραμμάτων είναι γνωστά: η επιμόρφωση ΕΣΠΑ Παράλληλης Στήριξης έγινε μετά από 3 χρόνια και αφού έπρεπε να καταγγείλουν την απουσία της οι Σύλλογοι μας. Το δε διάστημα που επιλέχθηκε να γίνει (Απρίλιος 2013) δημιούργησε σημαντικά προβλήματα στον παιδαγωγικό προγραμματισμό αλλά και στον οικογενειακό προγραμματισμό γονέων και εκπαιδευτικών. Είναι πάγια η θέση της εκπαιδευτικής κοινότητας ότι η επιμόρφωση πρέπει να γίνεται το Σεπτέμβρη, πριν οι εκπαιδευτικοί τοποθετηθούν στα σχολεία. Είναι πάγια η θέση της εκπαιδευτικής κοινότητας ότι οι εκπαιδευτικοί θα πρέπει να βρίσκονται στα σχολεία την 1η Σεπτεμβρίου. Οι αιτήσεις για Παράλληλες Στηρίξεις δεν μπορεί να λαμβάνουν χώρα μέχρι και τις 20 Οκτώβρη. Ο προγραμματισμός οφείλει να γίνεται νωρίτερα.

ΔΕΥΑΚ: Οι περιοχές που θα γίνει διακοπή υδροδότησης την Παρασκευή

ΔΕΥΑΚ: Οι περιοχές που θα γίνει διακοπή υδροδότησης την Παρασκευή

Πέμπτη, 18 Απριλίου 2013 15:07
Η ΔΕΥΑ Κεφαλλονιάς ενημερώνει τους καταναλωτές ότι θα προβεί σε διακοπή της υδροδότησης στις περιοχές Μαντζαβινάτα, Βουνί, Σουλλάροι, Μέγα Λάκκος, Κουνόπετρα, Ξι, Χαβδάτα, Χαβριάτα, Μαντουκάτα και Φαβατάτα, αύριο Παρασκευή 19 Απριλίου και ώρες 08:00-13:00 μμ. Η διακοπή θα πραγματοποιηθεί στα πλαίσια προγραμματισμένων εργασιών συντήρησης δικτύων και καθαρισμού δεξαμενών ύδρευσης ενόψει της θερινής περιόδου. Ευχαριστούμε εκ των προτέρων για την κατανόησή σας. Ο Πρόεδρος Σπυρίδων Κουνάδης

Πολλά τα μπιτόνια χρησιμοποιημένου λαδιού για το EcoFormula In Schools

Πολλά τα μπιτόνια χρησιμοποιημένου λαδιού για το EcoFormula In Schools

Πέμπτη, 18 Απριλίου 2013 15:02
Μεγάλη ανταπόκριση έχει το πρόγραμμα EcoFormula In Schools που «τρέχει» αυτή την περίοδο σε σχολεία της Κεφαλονιάς. Οι ομάδες συμμετέχουν με ζήλο στο διαγωνισμό και αυτό φαίνεται από την ποσότητα του χρησιμοποιημένου λαδιού που έχει ήδη συγκεντρωθεί και έχει ως αντάλλαγμα πετρέλαιο στα σχολεία των ομάδων που συμμετέχουν. Τα μπιτόνια με το λάδι είναι πλέον πολλές δεκάδες, όπως μπορείτε να διακρίνεται στις παρακάτω φωτογραφίες... Και κάτι άλλο, πέρα από το εκπαιδευτικό και ψυχαγωγικό στοιχείο του προγράμματος... Φαντάζεστε όλο αυτό το λάδι να είχε χυθεί κάπου... Το πού προσδιορίστε το εσείς... Γ.Χ.

π. Σπυρίδωνας Πετεινάτος: Κήρυγμα Κυριακής Ε των Νηστειών - Οσίας Μαρίας της Αιγυπτίας

π. Σπυρίδωνας Πετεινάτος: Κήρυγμα Κυριακής Ε των Νηστειών - Οσίας Μαρίας της Αιγυπτίας

Πέμπτη, 18 Απριλίου 2013 14:53
    ΚΗΡΥΓΜΑ ΚΥΡΙΑΚΗΣ Ε ΤΩΝ ΝΗΣΤΕΙΩΝ( Μάρκ. 32 – 45 )ΟΣΙΑΣ ΜΑΡΙΑΣ ΤΗΣ ΑΙΓΥΠΤΙΑΣ « Ιδού αναβαίνομεν εις Ιεροσόλυμα » Ο Κύριος ανεβαίνει στα Ιεροσόλυμα, προχωρεί σταθερά προς την ύψιστη και ακατάληπτη θυσία διά την πολλή του αγάπη προς τον άνθρωπο, διά το ύψιστον έργον της σωτηρίας των ανθρώπων που το ανέλαβε ο ίδιος σαν καθήκον Του. Σαν νΘεός εγνώριζε λεπτομερώς όσα έμελε να του συμβούν στα Ιεροσόλυμα. Εμπρός του πέρναγαν σαν κινηματογραφική ταινία, η σύλληψις, οι εξευτελισμοί, ο σταυρός. Και όμως εστήριξε το πρόσωπο αυτού προς τα Ιεροσόλυμα, λέει ο Ευαγγελιστής. Σταθερά, ακλόνητα βάδισε για να πιή το ποτήριο, το πικρότερο ποτήριο που υπήρξε και θα υπάρξη ποτέ στον κόσμο. Να βαπτισθή μέσα στο άχραντο αίμα του.

Πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια του Ρωσικού Κέντρου στο Αργοστόλι (photos + video)

Πραγματοποιήθηκαν τα εγκαίνια του Ρωσικού Κέντρου στο Αργοστόλι (photos + video)

Πέμπτη, 18 Απριλίου 2013 14:29
Πραγματοποιήθηκαν σήμερα το πρωί τα εγκαίνια του Ρωσικού Κέντρου στο Αργοστόλι, ανοίγοντας έτσι νέους δρόμους στην Ελληνορωσική φιλία.Σκοπός του κέντρου είναι η υποστήριξη των προσπαθειών για ενίσχυση φιλικών σχέσεων μεταξύ των ομόθρησκων λαών στους τομείς Παιδείας, Πολιτισμού, Τουρισμού και Εμπορίου και όπως ειπώθηκε από τους παραβρισκόμενους «η καρδιά της Ρωσίας χτυπάει από σήμερα στην Κεφαλονιά και το Αργοστόλι» . Ρεπορτάζ: Γιώργος Χαλαβαζής Εκ μέρους της Πρεσβείας της Ρωσικής Ομοσπονδίας στα εγκαίνια παραβρέθηκε ο σύμβουλος και επικεφαλής του Ρωσικού Κέντρου Παιδείας και Επιστήμης στην Αθήνα ο κ. Αλεξάντερ Χομένκο, o οποίος όπως θα δείτε και παρακάτω στο βιντεο μίλησε με τα καλύτερα λόγια για την Κεφαλονιά και την νέα προοπττική που ανοίγεται.

Φάιναλ Φορ Πόλο:Με τη Βουλιαγμένη κληρώθηκε ο ΝΟΑ στα ημιτελικά

Φάιναλ Φορ Πόλο:Με τη Βουλιαγμένη κληρώθηκε ο ΝΟΑ στα ημιτελικά

Πέμπτη, 18 Απριλίου 2013 14:23
Πραγματοποιήθηκε σήμερα το μεσημέρι στα γραφεία της ΚΟΕ η κλήρωση των ημιτελικών αγώνων του 14ου Φάιναλ Φορ Κυπέλλου που θα διεξαχθεί στη Λαμία στις 17-18 Μαϊου. Ο ΝΟΑ στον πρώτο ημιτελικό θα αντιμετωπίσει την περσινή κυπελλούχο ομάδα της Βουλιαγμένης. Τα ζευγάρια 17.30 ΝΟ ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ – ΝΟΑ19.00 ΝΗΡΕΑΣ ΛΑΜΙΑΣ – ΟΛΥΜΠΙΑΚΟΣ Ο 35ος Τελικός του θεσμού, την επομένη (18 Μαϊου), θα αρχίσει στις 15.00 και θα μεταδοθεί απευθείας από την τηλεόραση της ΕΤ 1.

Βόλτα στο Φισκάρδο

Βόλτα στο Φισκάρδο

Πέμπτη, 18 Απριλίου 2013 13:48
Βόλτα στο Φισκάρδο, λίγους μήνες πριν, με το φακό της Ευτυχίας Χαρτουλιάρη

H εκδήλωση για τις Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις από την Περιφέρεια

H εκδήλωση για τις Μικρομεσαίες Επιχειρήσεις από την Περιφέρεια

Πέμπτη, 18 Απριλίου 2013 13:25
Ενημερωτική εκδήλωση για την παρουσίαση του Προγράμματος: «Ενίσχυση Μικρομεσαίων Επιχειρήσεων που δραστηριοποιούνται στους τομείς Μεταποίησης, Τουρισμού, Εμπορίου & Υπηρεσιών» πραγματοποιήθηκε χθες στο Δημοτικό Θέατρο «Ο Κέφαλος» υπό την αιγίδα της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων. Ρεπορτάζ: Γιώργος Χαλαβαζής Μετά την αρχικό του χαιρετισμό, στους οποίους ανέλυσε τους στόχους και τις επιδιώξεις από το συγκεκριμένο πρόγραμμα, ο αντιπεριφερειάρχης κ. Σωτήρης Κουρής έδωσε τον λόγο στον Εκπρόσωπο της Διαχειριστικής Ευρωπαϊκών Προγραμμάτων κ. Βασίλη Αϊβαλή, ο οποίος ανέλυσε με κάθε λεπτομέρεια το πρόγραμμα, ενώ στο πάνελ βρέθηκε και η Περιφερειακή Σύμβουλος κα Μόσχου πρόεδρος του ΟΚΕ Ιονίων Νήσων, η οποία τοποθετήθηκε επί του προγράμματος.

Οι «νονοί της Πάτρας», σκότωσαν λάθος άνθρωπο

Οι «νονοί της Πάτρας», σκότωσαν λάθος άνθρωπο

Πέμπτη, 18 Απριλίου 2013 13:00
Ξεκαθάρισμα λογαριασμών μεταξύ μπράβων και νονών της νύχτας βλέπει η ΕΛ.ΑΣ πίσω από τη δολοφονία των δύο ανδρών στην Πάτρα τα ξημερώματα της Τετάρτης. Tραγική ειρωνεία το γεγονός ότι ο 32χρονος παίκτης του χάντμπολ που δολοφονήθηκε δεν είχε σχέση με την υπόθεση εκδίκησης των κυκλωμάτων της νύχτας, αλλά οι ψυχροί εκτελεστές τον μπέρδεψαν με άλλο στόχο τους. Όπως αναφέρει tovima, οι έρευνες της Αστυνομίας καταλήγουν στο συμπέρασμα ότι μια ομάδα τριών κακοποιών στην Πάτρα η οποία προσπαθεί να αναλάβει τα «ηνία» στην πόλη, αλλά και «νονοί» της νύχτας από την Αθήνα οι οποίοι διατηρούν σχέση με γνωστό κατάδικο των φυλακών Τρικάλων, εμπλέκονται στην υπόθεση. Στο δημοσίευμα αναφέρεται, ότι οι αξιωματικοί της ΕΛ.ΑΣ εκτιμούν ότι η δολοφονία των δύο ανδρών έχει άμεση σχέση με τη δίκη 36 μπράβων στην Αχαΐα, υπόθεση η οποία αποκαλύφθηκε προ επταετίας, με περαιτέρω στοιχεία να αναφέρουν ότι οι δράστες είχαν στο στόχαστρο τον 35χρονο πυγμάχο και έναν στενό συγγενή του οι οποίοι εμπλέκονταν στην υπόθεση. Τραγική υπόσταση στην όλη υπόθεση, δίνει η δολοφονία του 32χρονου αθλητή του χάντμπολ Βασίλη Σινούρη, ο οποίος εκείνη την ημέρα ήταν στο νυχτερινό μαγαζί για ένα πάρτι γενεθλίων. Σύμφωνα με την ΕΛ.ΑΣ, ο άτυχος άνδρας δεν ήταν στόχος των εκτελεστών και πλήρωσε το γεγονός ότι είχε μαλλιά με «κοτσιδάκι» όπως ακριβώς και ένας άλλος στόχος των δραστών και βρέθηκε την λάθος στιγμή στο λάθος μέρος. iefimerida.gr

Πώς θα μειώσετε το φόρο που πρέπει να πληρώσετε

Πώς θα μειώσετε το φόρο που πρέπει να πληρώσετε

Πέμπτη, 18 Απριλίου 2013 12:44
Ποιες αποδείξεις κατοχυρώνουν το αφορολόγητο Πολύ προσεκτικοί θα πρέπει να είναι οι φορολογούμενοι με τις αποδείξεις που θα καταθέσουν στις εφορίες προκειμένου να διεκδικήσουν το αφορολόγητο όριο των 5.000 ευρώ, αλλά και να αποφύγουν την αύξηση ποσού του φόρου μέσω πέναλτι, αφού δεν περνούν όλα τα παραστατικά. Υπενθυμίζεται πως οι φορολογούμενοι θα πρέπει να συγκεντρώσουν το ποσό των αποδείξεων δαπανών που απαιτείται σε ποσοστό 25% του ατομικού εισοδήματος του δηλούμενου και φορολογούμενου, σύμφωνα με τις γενικές διατάξεις και για ποσό εισοδήματος μέχρι 60.000 ευρώ. Οπως αναφέρει και η Ημερησία για οικογένεια το ποσοστό του 25% ισχύει ξεχωριστά για κάθε σύζυγο ανάλογα με το ύψος του δηλωθέντος εισοδήματος και το ποσό συνολικά αναγράφεται σε ένα κωδικό. Αν η δαπάνη με αποδείξεις είναι λιγότερη από το 25% του εισοδήματος τότε στη διαφορά επιβάλλεται φορο-ποινή ίση με το 10% του ποσού που λείπει. Τι ζητάει η Εφορία Αποδείξεις των ΕΛΤΑ, εταιρειών Courier, πινακίδια χρηματιστηριακών εταιρειών για την αμοιβή των παρεχόμενων υπηρεσιών μόνο κλπ Πάσης φύσεως δαπάνες αγοράς υλικών και παροχής υπηρεσιών Κοινόχρηστα χώρων εκτός από τις δαπάνες εξόφλησης των λογαριασμών ύδρευσης, αποχέτευσης και ηλεκτροδότησης. Δαπάνη για παροχή υπηρεσιών από συμβολαιογράφο για σύνταξη συμβολαίου απόκτησης ακινήτου, εφόσον βέβαια η δαπάνη αυτή δεν εμπίπτει στις αντικειμενικές δαπάνες του άρθρου 17 του ΚΦΕ (π.χ. γονική παροχή ή δωρεά). Όταν στις περιπτώσεις αυτές η αμοιβή του συμβολαιογράφου αναγράφεται στο συμβόλαιο, τότε για την απόδειξη της πραγματοποίησης αυτής της δαπάνης επισυνάπτονται από τον φορολογούμενο φωτοτυπίες των σελίδων του συμβολαίου από τις οποίες προκύπτει η δαπάνη. Δεν λαμβάνονται υπόψη Οι δαπάνες για αγορά ή χρηματοδοτική μίσθωση ακινήτου, πλοίων αναψυχής, αυτοκινήτων, δίτροχων κλπ. οχημάτων, για ανέγερση ακινήτου, για τοκοχρεωλυτική απόσβεση δανείων ή πιστώσεων κλπ. Οι δαπάνες για ασφάλιση ζωής ή θανάτου, οι εισφορές που καταβάλλονται στα ταμεία ασφάλισης του φορολογούμενου, οι τόκοι στεγαστικών δανείων για πρώτη κατοικία, τα έξοδα ιατρικής περίθαλψης κλπ. Οι δαπάνες για ενοίκιο κύριας κατοικίας, για παράδοση κατ' οίκον μαθημάτων ή για φροντιστήρια, για τόκους στεγαστικών δανείων για απόκτηση πρώτης κατοικίας, κλπ. Οι δαπάνες για ασφάλιστρα πυρκαγιάς ή άλλων κινδύνων, για δικαστικές δαπάνες και για αμοιβή δικηγόρων για δίκες μισθωτικών διαφορών μεταξύ ιδιοκτητών και διαχειριστών ιδιοκτησίας κατ' ορόφους οι οποίες εκπίπτουν από το ακαθάριστο εισόδημα των ακινήτων. Το κόστος αγοράς κρατικών λαχείων, τα ποσά που καταβάλλονται για τη συμμετοχή σε τυχερά παιχνίδια (πχ. ΚΙΝΟ, ΣΤΟΙΧΗΜΑ, κλπ) και η δαπάνη εισόδου σε ΚΑΖΙΝΟ, καθόσον στις πιο πάνω περιπτώσεις δεν πραγματοποιείται αγορά αγαθών ή παροχή υπηρεσιών όπως επιβάλλει ο νόμος, αλλά οι εν λόγω δαπάνες αφορούν το κόστος ή την προϋπόθεση συμμετοχής σε τυχερά παιχνίδια. Ποιοι απαλλάσσονται από τη συλλογή αποδείξεων Οι δημόσιοι υπάλληλοι που υπηρετούν στην αλλοδαπή, οι υπάλληλοι του υπουργείου Εξωτερικών και των λοιπών δημόσιων πολιτικών υπηρεσιών, του Ελληνικού Οργανισμού Τουρισμού, της Μόνιμης Αντιπροσωπείας στις Ευρωπαϊκές Κοινότητες και των στρατιωτικών που υπηρετούν στην αλλοδαπή, καθώς και των υπαλλήλων του Εμπορικού και Βιομηχανικού Επιμελητηρίου Αθηνών, των υπαλλήλων του Εθνικού Οργανισμού Μικρομεσαίων Μεταποιητικών Επιχειρήσεων και των υπαλλήλων της Πανελλήνιας Συνομοσπονδίας Ενώσεων Γεωργικών Συνεταιρισμών, που υπηρετούν στα οικεία αντιπροσωπευτικά γραφεία τους στις Βρυξέλλες, Οσοι διαμένουν σε οίκο ευγηρίας, Οι φυλακισμένοι Οι κάτοικοι κρατών - μελών της Ευρωπαϊκής Ένωσης που αποκτούν εισόδημα στην Ελλάδα πλέον του ενενήντα (90%) τοις εκατό του συνολικού εισοδήματός τους. parapolitika

Τοποθέτηση Θεοπεφτάτου για το σύστημα δημόσιων ηλεκτρονικών συμβάσεων

Τοποθέτηση Θεοπεφτάτου για το σύστημα δημόσιων ηλεκτρονικών συμβάσεων

Πέμπτη, 18 Απριλίου 2013 11:54
 Η Διαρκής Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου της Βουλής των Ελλήνων συνεδρίασε στις 17/04/2013 με θέμα ημερήσιας διάταξης : Συνέχιση της επεξεργασίας και εξέτασης του σχεδίου νόμου του Υπουργείου Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας, Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων «Εθνικό Σύστημα Ηλεκτρονικών Δημοσίων Συμβάσεων και άλλες διατάξεις». Ως Εισηγήτρια του ΣΥΡΙΖΑ-ΕΚΜ, η Βουλευτής Κεφαλονιάς και Ιθάκης τοποθετήθηκε στην Επιτροπή σχετικά με το σχέδιο νόμου κάνοντας ένα βασικό σχολιασμό επί των άρθρων παράλληλα με την κατάθεση των προτάσεών της. Πιο συγκεκριμένα, η ομιλία της Βουλευτή είχε ως εξής :    ΑΦΡΟΔΙΤΗ ΘΕΟΠΕΦΤΑΤΟΥ (Εισηγήτρια του ΣΥΡΙΖΑ – ΕΚΜ): «Ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε. Ως προς το εθνικό σύστημα ηλεκτρονικών δημοσίων συμβάσεων, είχε ξεκινήσει μια προσπάθεια με το κεντρικό ηλεκτρονικό μητρώο δημοσίων συμβάσεων που πράγματι ήταν το πρώτο βήμα στην ηλεκτρονική συγκρότηση μιας ολοκληρωμένης υπηρεσίας, πλην όμως θα πρέπει να ολοκληρωθεί με αυτό που ονομάζουμε οικοσύστημα εμπιστοσύνης, ως προς τους κανόνες και τις τεχνολογικές λύσεις για την αναγνώριση και την πιστοποίηση των χρηστών. Δεν προκύπτει λοιπόν από το παρόν νομοσχέδιο ο αυτόματος έλεγχος της υποβολής του αιτήματος, τα χαρακτηριστικά, το κόστος, η χρονική περίοδος που παραμένει η αίτηση προς εξέταση κ.λπ.. Επίσης, δεν προκύπτει αξιολόγηση της πληρότητας της υποβληθείσας δημόσιας σύμβασης. Με ποια κριτήρια ένα υποβληθέν αίτημα για δημόσια σύμβαση θα εξετασθεί; Το προτεινόμενο σύστημα λοιπόν, χωρίς αυτά τα χαρακτηριστικά και χωρίς ένα ασφαλές ηλεκτρονικό περιβάλλον, μετατρέπεται σε ένα αρχείο αποθήκευσης δεδομένων και όχι σε ένα δυναμικό εργαλείο για τον έλεγχο και τη διαφάνεια στο σύστημα των δημόσιων συμβάσεων και νομίζουμε ότι θα πρέπει σε αυτό το κεφάλαιο να επανέλθει το Υπουργείο με τις αναγκαίες τομές στο παρόν νομοσχέδιο γιατί θα πρέπει να εξασφαλίζει ένα ολοκληρωμένο ηλεκτρονικό περιβάλλον για όλους τους πολίτες ισότιμα και έλεγχο εκ των προτέρων του συνόλου των διαδικασιών για τα αιτήματα, τη διαδικασία συμβασιοποίησης και τον έλεγχο της εκτέλεσης της σύμβασης. Η τεχνολογία μπορεί να τα κάνει όλα αυτά αρκεί να την σχεδιάσουμε. Ως προς το δεύτερο κεφάλαιο, τα άρθρα από 10 έως 13, καταρχήν βλέπουμε πολλά παράβολα ως προς το γενικό εμπορικό μητρώο και επίσης, θα πρέπει να προκύπτει ότι είναι υποχρεωτική η χρήση του και στις διάφορες υπηρεσίες και όχι μόνο από τους πολίτες, δηλαδή, δημόσιες υπηρεσίες, τράπεζες και ασφαλιστικούς οργανισμούς. Ως προς το τρίτο κεφάλαιο και τα άρθρα 14 έως 38, δεν έχουμε κάτι συγκεκριμένο. Στα άρθρα 39 και 40, για το παρεμπόριο, προτείνονται βέβαια ποινές για την άσκηση του, όμως η γνώμη μας είναι ότι θα πρέπει να γίνεται ουσιαστικός έλεγχος πριν τα προϊόντα που παραεμπορίου φτάσουν στον καταναλωτή, δηλαδή, στην αφετηρία του προβλήματος, στα τελωνεία, στα λιμάνια και στις νόμιμες κατά τα άλλα επιχειρήσεις που ασχολούνται με τη διακίνηση του παραεμπορίου. Ως προς το άρθρο 42, σε θέματα λαϊκών αγορών, καταρχήν δεν έχουμε αντίρρηση, πλην όμως είμαστε υποψιασμένοι ότι δίνει την ευκαιρία, τη δυνατότητα, να ξεκινήσει και να ανοίξει ο ασκός για τη συνολική απελευθέρωση και των εμπορικών καταστημάτων για το άνοιγμα τους τις Κυριακές. Ως προς το άρθρο 43, νομίζουμε ότι την επιβάρυνση για το σύστημα εισροών - εκροών θα πρέπει να την επωμιστούν ιδιοκτήτες των δεξαμενών και των αντλιών και όχι τα πρατήρια. Σε πολλά πρατήρια πραγματικά οι αντλίες και οι δεξαμενές δεν είναι ιδιοκτησία του πρατηρίου, αλλά της εταιρείας που προμηθεύει τα καύσιμα, οπότε αν θελήσουν να αλλάξουν εταιρία, τι θα κάνουν οι πρατηριούχοι με αυτό τον εξοπλισμό; Μεταφέροντας το κόστος και τη διαδικασία στις εταιρείες που έχουν στην ιδιοκτησία τις αντλίες, μπορεί το κράτος να γλιτώσει την επιδότηση που δίνει στους πρατηριούχους για την εγκατάσταση του συστήματος εισροών - εκροών. Οι εταιρείες είναι κερδοφόρες επιχειρήσεις σε αντίθετη περίπτωση με τους πρατηριούχους που τελευταία μετρούν και κάθε ευρώ. Επίσης, η γραφειοκρατική διαχείριση θα ήταν ευκολότερη, γιατί θα έχουμε να αντιμετωπίσουμε 10 - 12 εταιρείες και όχι χιλιάδες πρατηριούχους. Τέλος, είναι επιτακτική ανάγκη η εγκατάσταση συστήματος εισροών - εκροών. Επίσης, θα θέλαμε να τονίσουμε ότι δεν έχει ληφθεί κανένα μέτρο για το λαθρεμπόριο που γίνεται με τις πλασματικές εξαγωγές πετρελαίου. Ως προς το άρθρο 44, είπαμε και χθες ότι οι νόμοι 3526 / 2007 και 4072 / 2012 είναι εναρμονισμένοι με την κοινοτική νομοθεσία και νομολογία. Γιατί να προχωρούμε σε αυτή την τροποποίηση του υφιστάμενου θεσμικού πλαισίου της (…………………) και δεν μπορούμε να στηρίξουμε τη διάλυση ενός σημαντικού κλάδου που επιχειρείται να γίνει μέσα από αυτό το άρθρο. Ως προς τα άρθρα 51 έως 59, σε γενικές γραμμές αναφέρουμε ότι για τα συγκεκριμένα άρθρα οι πολλαπλές τροποποιήσεις που έχουν γίνει στον τομέα αυτό δεν δημιουργούν τις βάσεις για ένα σταθερό θεσμικό πλαίσιο όπου οι αρμόδιοι φορείς και οι πολίτες μπορούν να γνωρίζουν τι γίνεται. Επισημαίνουμε ότι όλο το πλαίσιο απαιτεί εκσυγχρονισμό και μηχανοργάνωση έτσι ώστε να εξυπηρετούνται οι πολίτες. Όπως για παράδειγμα στο άρθρο 54 και συγκεκριμένα στις παραγράφους από ένα μέχρι έξι, προβλέπεται η καταβολή παράβολων υπέρ του τακτικού προϋπολογισμού, των γιατρών, υπέρ τρίτων. Η πρότασή μας ήταν και χθες για έκδοση ενιαίου παραβόλου, ει δυνατόν ηλεκτρονικού, με διαχωρισμό μέσω τράπεζας του ανάλογου ποσού στους δικαιούχους για καλύτερη εξυπηρέτηση των πολιτών αλλά και την αποφυγή άσκοπης και χρονοβόρας διαδικασίας στις υπηρεσίες. Υπάρχει η δυνατότητα ακόμα και η όλη διαδικασία να ολοκληρώνεται ηλεκτρονικά με πρόβλεψη καταχώρησης στην αντίστοιχη σελίδα της υπηρεσίας κατευθείαν μετά την καταχώρηση της καταβολής του παραβόλου στην τράπεζα. Ο τρόπος αυτός διασφαλίζει ταχύτητα, αποφυγή ταλαιπωρίας του πολίτη και των υπηρεσιών και διαφάνεια στη διαχείριση των χρημάτων. Επίσης, βλέπουμε ότι είναι δυσκίνητη η διαδικασία, γιατί απαιτείται η έκδοση αρκετών προεδρικών διαταγμάτων, των οποίων δεν ξέρουμε το αποτέλεσμά τους. Όσον αφορά την τροπολογία για τον ENISA, τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό για την Ασφάλεια των Δικτύων και Πληροφοριών, θα θέλαμε από πλευράς του κ. Υπουργού μια αναλυτική παρουσίαση του κόστους, που έχει πληρώσει το Ελληνικό Κράτος μέχρι σήμερα και γιατί κόστος μιλάμε. Επίσης, υπάρχουν τόσα δημόσια κτίρια στην ιδιωτική περιουσία του Δημόσιου. Δεν θα μπορούσε ν’ αξιοποιηθεί κάποιο από αυτά, ούτως ώστε σε μερικούς μήνες, να γίνει απόσβεση αυτού του ποσού, που δεν γνωρίζουμε καταρχήν, που ζητείται. Σας ευχαριστώ, κύριε Πρόεδρε».   Απ’ το γραφείο της Βουλευτή, Αργοστόλι, 18/04/2013

Σελίδα 7646 από 8407