Χρήστος Δερές: "Τα τρένα που φύγαν, αγάπες μας πήρανε"

Δημοσιεύτηκε: Παρασκευή, 03 Μαρτίου 2023 08:51

Χρήστος Δερές: "Τα τρένα που φύγαν, αγάπες μας πήρανε"

Παραιτήθηκε λέει ο Υπουργός Καραμανλής, που λίγες ώρες πριν έκλαιγε μπροστά στην κάμερα.

Μάλλον θα έκλαιγε και όταν έλαβε το εξώδικο, από το συνδικάτο των μηχανοδηγών, λίγους μήνες πριν, για τις ελλείψεις στον Ο.Σ.Ε. Τουλάχιστον αστείος. Κατάφερε να τον θυμάται ο

κόσμος για την παραίτησή του. Για τις ικανότητές του, έτσι και αλλιώς δεν πρόκειται να τον θυμάται κανείς. Επαγγελματίας πολιτικός γαρ, ζούσε από την πολιτική, δε ζούσε για αυτήν.

Όπως και ο ξάδελφός του, ο οποίος είχε χίλιες σιωπές να ακούς.

 

Και στη συνέχεια, οι δηλώσεις του Πρωθυπουργού. Δεν ξέρεις, αν πρέπει να κλάψεις ή να γελάσεις. Σίγουρα όμως, ξέρεις πως θα ντροπιαστείς που είσαι άνθρωπος, στο άκουσμά τους.

Δηλώσεις κατασκευασμένες από την επικοινωνιακή του ομάδα, η οποία με το ζόρι περνάει τη βάση. Ντύσιμο αναμενόμενο. Χωρίς γραβάτα, ψιλοαξύριστος, ένας από εμάς δηλαδή. Και με

σαφή τον φταίχτη: κυρίως, το λάθος του σταθμάρχη. Ναι, φταίει, αλλά υπάρχει και μια αντικειμενική λογική. Άραγε, πόσοι επιβάτες αεροπλάνου θα επέλεγαν να ταξιδέψουν από την

Αθήνα στην Κεφαλονιά, γνωρίζοντας πως στο πιλοτήριο, υπάρχει μόνο ένας πιλότος; Ήμαρτον, με την ηδονή στην αναζήτηση ατομικών ευθυνών. Σαν να λες, πως φταίει ο Γρηγορόπουλος

που δολοφονήθηκε. Επειδή ήταν στα Εξάρχεια, 15 χρονών παιδί.

 

Από το 2000 μέχρι σήμερα, η Βραζιλία, η Ιταλία, η Ισπανία, η Γερμανία, η Γαλλία και η Αργεντινή έχουν κερδίσει το Παγκόσμιο Κύπελλο. Ανά 4 χρόνια, μία χώρα νικήτρια. Όπως και

22 χώρες, έχουν κερδίσει τη Γιουροβίζιον. Σε 22 ολόκληρα χρόνια, οι Υπουργοί Μεταφορών, κύριοι Βερελής, Λιάπης (ναι, αυτός που σε έλεγχο της τροχαίας απαντούσε: ρε ξέρετε ποιος

είμαι εγώ;), Χατζηδάκης, Στυλιανίδης, Σπίρτζης και Καραμανλής (τώρα, θα έχουν στεγνώσει τα δάκρυά του), δεν κατόρθωσαν να εφαρμόσουν σε ισχύ τα συστήματα GPS, που σύμφωνα με

τους πραγματογνώμονες, θα είχαν αποτρέψει το πολιτικό αυτό έγκλημα.

 

Εννοείται πως ο ανθρώπινος παράγοντας, πάντα θα παίζει ρόλο στη διαμόρφωση καταστάσεων. Όμως τα μηχανήματα, δεν έχουν και σκοπό να μεριμνούν για την πρόληψη των ανθρώπινων λαθών;

Απαραίτητη προϋπόθεση είναι να υπάρχουν. Και αν υπάρχουν, λογικά θα λειτουργούν. Στα Τέμπη, καλύφθηκε μόνο η πρώτη προϋπόθεση.

 

Το τσουβάλιασμα των πολιτικών και το όλοι φταίνε, συνήθως δεν οδηγεί κάπου. Σίγουρα, δεν οδηγεί στην ανάδυση των αληθινών ενόχων. Έχει όμως ένα βασικό πλεονέκτημα: δίνει τη

δυνατότητα στο υποκείμενο, να διαχωρίσει τη θέση του και να βγει από το τσουβάλι των ευθυνών, αφού μπορεί να παρουσιάσει δημοσίως, όλες τις ενέργειες που έκανε, για να

λειτουργήσουν σωστά τα συστήματα GPS. Η δημοσιοποίηση λοιπόν των ενεργειών και του έργου είναι που ξετσουβαλιάζει, όχι οι παραιτήσεις και τα κλάματα. Δεν υπάρχει κάποια τέτοια

δημοσιοποίηση όμως. Αντίθετα, είναι δημοσιοποιημένο το δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης, εις βάρος του Ελληνικού κράτους, λόγω της μη τήρησης ασφαλών κανόνων λειτουργίας στον

Ο.Σ.Ε. Η ημερομηνία της ανακοίνωσης του δικαστηρίου, έρχεται να τσουβαλιάσει: 15 Φεβρουαρίου του 2023. Μια μέρα μετά του Αγίου Βαλεντίνου.

 

Δεν θα τον ξαναγιορτάσουν γαμώτο τα νιάτα, τα νιάτα που βρίσκονταν στο τρένο. Νιάτα και έρωτας, πάντα πάνε μαζί. Βρίσκονταν στο τρένο αγάπες, αγάπες και κλαίνε, ποια μοίρα τις

μοίρανε, τις τύλιξε η νύχτα και ορφανέψαμε μόνοι μας…

 

Χρήστος Δερές: Δάσκαλος-Κοινωνιολόγος.