ΕΣΕΕ: Οι ενδιάμεσες εκπτώσεις δεν κατάφεραν να τονώσουν την αγορά

Τελευταία ενημέρωση: Σάββατο, 15 Νοεμβρίου 2014 12:53

ΕΣΕΕ: Οι ενδιάμεσες εκπτώσεις δεν κατάφεραν να τονώσουν την αγορά

Στα ίδια ή χαμηλότερα επίπεδα σε σχέση με πέρυσι κινήθηκε η εκπτωτική περίοδος του Νοεμβρίου στα περισσότερα εμπορικά καταστήματα, ενώ το εκπτωτικό δεκαήμερο δεν φαίνεται να επηρέασε τον συνολικό τζίρο, σύμφωνα με νέα έρευνα της ΕΣΕΕ.

Από την έρευνα της ΕΣΕΕ αναφορικά με τα αποτελέσματα των ενδιάμεσων εκπτώσεων του 2014, προκύπτει ότι συνολικά, η εκπτωτική περίοδος του Νοεμβρίου, όσον αφορά τις πωλήσεις των εμπορικών καταστημάτων κινήθηκε σε ίδια ή χαμηλότερα επίπεδα από την αντίστοιχη περσινή. Το 40,2% των επιχειρήσεων είδε τις φετινές πωλήσεις τη συγκεκριμένη περίοδο αναφοράς να παραμένουν στα ίδια επίπεδα και το 37,2% σε χαμηλότερα. Σε μεγαλύτερο βαθμό πλήττονται οι επιχειρήσεις που δραστηριοποιούνται σε πωλήσεις ειδών οικιακού εξοπλισμού όπου το ποσοστό αυτών που εμφάνισαν χαμηλότερες πωλήσεις ανέρχεται στο 47,2%. Το ίδιο φαινόμενο παρατηρείται και για τις επιχειρήσεις που έχουν έδρα στην επαρχία, όπου το αντίστοιχο ποσοστό φτάνει στο 44,2% Τέλος μία στις πέντε εμπορικές επιχειρήσεις εμφάνισε αύξηση πωλήσεων την εκπτωτική περίοδο του Νοεμβρίου του 2014 έναντι του 2013.

Το εκπτωτικό δεκαήμερο του Νοεμβρίου φαίνεται να μην επηρεάζει τον συνολικό τζίρο, για το διάστημα της φθινοπωρινής – χειμερινής σεζόν, το 43% των επιχειρήσεων, σύμφωνα με την ΕΣΕΕ, ενώ ένας στους τέσσερις επιχειρηματίες πιστεύει ότι τελικά μειώνει τον συνολικό τζίρο και ένας στους τρεις ότι έχει θετικό αντίκτυπο.

Το ίδιο περίπου ποσοστό με τις επιχειρήσεις που αυξάνουν τον τζίρο τους λόγω του δεκαημέρου, δηλαδή το ένα τρίτο, βρίσκει σύμφωνο η εφαρμογή του συγκεκριμένου μέτρου, αντιθέτως η πλειονότητα (52%) του εμπορικού κόσμου διαφωνεί με την εφαρμογή του.

Σύμφωνα με τους κατά τόπους Εμπορικούς Συλλόγους, οι πωλήσεις των καταστημάτων λιανεμπορίου το εν λόγω διάστημα των ενδιάμεσων εκπτώσεων κινήθηκαν οριακά πτωτικά σε σύγκριση με την αντίστοιχη ενδιάμεση εκπτωτική περίοδο.

Εκτίμηση της αγοραστικής κίνησης κατά την περίοδο των ενδιάμεσων εκπτώσεων σε 85 περιοχές της χώρας Νοέμβριος (2014/2013)

  Περιοχές
% μείωσης/αύξησης
1
Αθήνα (κέντρο) (+) 0-10%
2
Θεσσαλονίκη (κέντρο) (-) 11-20%
3
Πειραιάς (+) 0-10%
4
Ν. Ιωνία ΣΤΑ ΙΔΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ
5
Περιστέρι ΣΤΑ ΙΔΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ
6
Μοσχάτο (-) 0-10%
7
Νίκαια (+) 0-10%
8
Χαλάνδρι (+) 11-20%
9
Κηφισιά (-)0-10%
10
Μαρούσι (-)0-10%
11
Γαλάτσι (+) 0-10%
12
Ίλιον ΣΤΑ ΙΔΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ
13
Γλυφάδα ΣΤΑ ΙΔΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ
14
Π. Φάληρο (+) 11-20%
15
Κερατσίνι ΣΤΑ ΙΔΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ
16
Πατήσια (+) 11-20%
17
Λευκάδα ΣΤΑ ΙΔΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ
18
Αγρίνιο ΣΤΑ ΙΔΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ
19
Αλεξανδρούπολη (-) 0-10%
20
Ιωάννινα ΣΤΑ ΙΔΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ
21
Άρτα (-) ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΑΠΟ 41%
22
Αταλάντη ΣΤΑ ΙΔΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ
23
Ηγουμενίτσα ΣΤΑ ΙΔΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ
24
Λαμία (+) 21-30%
25
Αγ. Κωνσταντίνος (-) ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΑΠΟ 41%
26
Σύρος (-) 0-10%
27
Λιβαδειά (-) 11-20%
28
Θήβα (-) 21-30%
29
Γιαννιτσά ΣΤΑ ΙΔΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ
30
Έδεσσα ΣΤΑ ΙΔΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ
31
Πτολεμαΐδα ΣΤΑ ΙΔΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ
32
Αμύνταιο ΣΤΑ ΙΔΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ
33
Καβάλα (-) 21-30%
34
Βέροια (-) 11-20%
35
Φλώρινα (-) 0-10%
36
Ρόδος (-) 21 – 30%
37
Κάρυστος ΣΤΑ ΙΔΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ
38
Χαλκίδα (-) 11-20%
39
Πύργος ΣΤΑ ΙΔΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ
40
Καρδίτσα ΣΤΑ ΙΔΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ
41
Φάρσαλα (-) 21-30%
42
Βόλος ΣΤΑ ΙΔΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ
43
Δράμα (-) 0-10%
44
Κατερίνη (-) 11-20%
45
Κομοτηνή ΣΤΑ ΙΔΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ
46
Μεγ. Παναγιά- Χαλκιδική (-) ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΑΠΟ 41%
47
Πολύγυρος- Χαλκιδική (-) ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΑΠΟ 41%
48
Ρέθυμνο (+) 0-10%
49
Αγ. Νικόλαος (Κρήτης) (-) 11-20%
50
Σάμος (+) 0-10%
51
Καλαμάτα (+) 0-10%
52
Χανιά (+) 11-20%
53
Σέρρες (-) ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΑΠΟ 41%
54
Σπάρτη (+) 0-10%
55
Πάτρα ΣΤΑ ΙΔΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ
56
Ηράκλειο (-) 0-10%
57
Κέρκυρα (-) 0-10%
58
Κόρινθος (-) 11-20%
59
Κυπαρισσία (-) 21-30%
60
Ζάκυνθος (-) 11-20%
61
Ναύπλιο (-) 0-10%
62
Κιάτο (+) 0-10%
63
Λέσβος (-) 11-20%
64
Νάξος ΣΤΑ ΙΔΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ
65
Λασίθι ΣΤΑ ΙΔΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ
66
Ξάνθη (-) 21-30%
67
Τρίκαλα ΣΤΑ ΙΔΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ
68
Λάρισα ΣΤΑ ΙΔΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ
69
Αργοστόλι ΣΤΑ ΙΔΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ
70
Ναύπακτος (-) 0-10%
71
Πύλος (-) 0-10%
72
Αγ.Θεόδωροι (-) 21-30%
73
Άργος (-) 11-20%
74
Κεφαλονιά &Ιθάκη ΣΤΑ ΙΔΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ
75
Ελασσόνα (-) ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΑΠΟ 41%
76
Σητεία ΣΤΑ ΙΔΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ
77
Ιεράπετρα (-) ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΗ ΑΠΟ 41%
78
Κιλκίς (-) 0-10%
79
Σκύδρα (-) 0-10%
80
Κοζάνη ΣΤΑ ΙΔΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ
81
Γρεβενά ΣΤΑ ΙΔΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ
82
Σαντορίνη ΣΤΑ ΙΔΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ
83
Ορεστιάδα ΣΤΑ ΙΔΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ
84
Λήμνος (-) 21-30%
85
Κως ΣΤΑ ΙΔΙΑ ΕΠΙΠΕΔΑ

Ανοιγμα τις Κυριακές
Σε ότι αφορά το άνοιγμα των καταστημάτων της Κυριακές, σύμφωνα με την έρευνα της ΕΣΕΕ, για όσα καταστήματα άνοιξαν την Κυριακή 2 Νοεμβρίου, παρατηρείται ότι τρεις στους τέσσερις επιχειρηματίες πιστεύουν ότι τελικά η Κυριακή δεν επηρέασε θετικά τον τζίρο του εκπτωτικού δεκαημέρου. Με άλλα λόγια ο τζίρος της Κυριακής απορρόφησε εκείνο των προηγούμενων και επόμενων ημερών.
Ο πρόεδρος της ΕΣΕΕ, κ. Βασίλης Κορκίδης σχολίασε τα αποτελέσματα:
«Οι παραπάνω εξελίξεις συντελούν στη διατήρηση του φαύλου κύκλου της ισχνής οικονομικής δραστηριότητας, αφού στην ουσία διασκεδάζουν κάθε πιθανότητα ανάκαμψης. Ήδη, οι «πολλά υποσχόμενες» ενδιάμεσες εκπτώσεις (Μαΐου-Νοεμβρίου) δεν κατάφεραν να τονώσουν τον κύκλο εργασιών, αλλά σύμφωνα με τα πανελλαδικά στοιχεία, στην πραγματικότητα συνετέλεσαν στη συρρίκνωση του τζίρου των μικρομεσαίων εμπορικών επιχειρήσεων. Ως εκ τούτου, η απελευθέρωση των προσφορών σε ένα περιβάλλον επίμονων αποπληθωριστικών πιέσεων το μόνο που θα κατορθώσει είναι να απελευθερώσει τον επιζήμιο εγχώριο αρνητικό πληθωρισμό με περαιτέρω πτώση του κύκλου εργασιών και διόγκωση των αρνητικών αποτελεσμάτων των επιχειρήσεων. Υπό αυτό το πρίσμα, ο καταναλωτής θα βρεθεί αντιμέτωπος με διπλές τιμές όλο το χρόνο χωρίς δυνατότητα σύγκρισης, με χαμηλότερης ποιότητας προϊόντα και υπηρεσίες αλλά και με ολιγοπωλιακού χαρακτήρα συμπεριφορές και άλλες πρακτικές»

antenna975fm




00 inkefalonia general ad 300X250