«Η αλλαγή ξεκινά από το σχολείο»: Επιτυχής διεξαγωγή του 1ου σεμιναρίου “AI-GREENER Entrepreneurship” στα Μεσοβούνια

Δημοσιεύτηκε: Τετάρτη, 05 Νοεμβρίου 2025 09:16

«Η αλλαγή ξεκινά από το σχολείο»: Επιτυχής διεξαγωγή του 1ου σεμιναρίου “AI-GREENER Entrepreneurship” στα Μεσοβούνια

Γυμνάσιο με Λυκειακές Τάξεις Μεσοβουνίων: 1ο Σεμινάριο AI Greener Entrepreneurship

Με απόλυτη επιτυχία πραγματοποιήθηκε στις 27 Οκτωβρίου στο Γυμνάσιο Μεσοβουνίων το 1ο Σεμινάριο στο πλαίσιο του Ευρωπαϊκού προγράμματος Erasmus+ “AI-GREENER Entrepreneurship”, υπό την αιγίδα της Διεύθυνσης Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης Κεφαλληνίας.

Στο σεμινάριο συμμετείχαν εκπαιδευτικοί από το Γυμνάσιο με Λυκειακές Τάξεις Μεσοβουνίων, το ΓΕΛ Σάμης και ο Διευθυντής του ΕΠΑΛ Ληξουρίου, κ. Κώστας Λαζαράτος. Την επιμέλεια και οργάνωση της εκδήλωσης είχαν από κοινού η Διευθύντρια του Γυμνασίου Μεσοβουνίων, κ. Ράνια Τσούτση, και η Διευθύντρια του ΓΕΛ Σάμης, κ. Θεοδώρα Μαρκαντωνάτου.

Η τεχνητή νοημοσύνη ως μοχλός βιώσιμης ανάπτυξης

Σε μια εποχή ραγδαίων τεχνολογικών εξελίξεων, και ιδιαίτερα στον τομέα της Τεχνητής Νοημοσύνης (AI), η αδράνεια μπορεί να οδηγήσει στην απαξίωση -όπως απέδειξαν ιστορικά παραδείγματα εταιρειών-κολοσσών όπως η Kodak και η Nokia. Η εκπαίδευση δεν μπορεί να παραμείνει αμέτοχη στις αλλαγές αυτές. Αντιθέτως, καλείται να αναζητήσει νέους δρόμους, να υιοθετήσει καινοτόμες πρακτικές και να προετοιμάσει τους μαθητές για το μέλλον.

Το πρόγραμμα «Επιχειρηματικότητα, Πράσινη Ανάπτυξη και Βιωσιμότητα» θέτει έναν φιλόδοξο στόχο: να μετατρέψει τα σχολεία σε “πράσινους επιχειρηματίες”. Η κεντρική ιδέα βασίζεται στην ευαισθητοποίηση της εκπαιδευτικής κοινότητας απέναντι στην περιβαλλοντική κρίση και στην ανάγκη δημιουργίας ενός νέου επιχειρηματικού μοντέλου, το οποίο δεν επικεντρώνεται αποκλειστικά στο Κέρδος (Profit), αλλά το εξισορροπεί με το όφελος για τον Άνθρωπο (People) και την προστασία του Πλανήτη (Planet). Στο πλαίσιο αυτό, η Τεχνητή Νοημοσύνη αναδεικνύεται ως καθοριστικός παράγοντας: συμβάλλει στη βέλτιστη αξιοποίηση πόρων, στην πρόληψη κινδύνων και στην επιτάχυνση σχεδιασμού βιώσιμων λύσεων.

Από τη θεωρία στην πράξη

Η θεωρία πήρε σάρκα και οστά κατά τη διάρκεια του workshop, όπου οι συμμετέχοντες εκπαιδευτικοί χωρίστηκαν σε τέσσερις ομάδες και σχεδίασαν τις δικές τους σχολικές Κοινωνικές Συνεταιριστικές Επιχειρήσεις (ΚοινΣΕπ), με βάση τον Νόμο 4430/2016 για την Κοινωνική και Αλληλέγγυα Οικονομία.

Οι διοργανώτριες, κ. Ράνια Τσούτση και κ. Θεοδώρα Μαρκαντωνάτου, επέλεξαν θεματικές από τις προτάσεις δράσεων του ΥΠΑΙΘ για τον ενεργό πολίτη. Με τη βοήθεια του “spin wheel”, οι ομάδες ανέλαβαν τυχαία την ανάπτυξη business plans γύρω από τέσσερις ιδέες:

Το σχολείο ως κοινωνικό πολυκατάστημα

Το πράσινο σχολείο

Το σχολείο κέντρο πολιτισμού και mental coaching

Το σχολείο κέντρο εξατομικευμένης μάθησης

Κριτήρια Βαθμολόγησης & Αξιολόγηση

Μετά την ολοκλήρωση της εργασίας και των παρουσιάσεων, κάθε ομάδα κλήθηκε να αξιολογήσει (βαθμολογήσει) τις υπόλοιπες τρεις ομάδες, χρησιμοποιώντας τα παρακάτω τέσσερα (4) κριτήρια:

Κριτήριο Αξιολόγησης

Περιγραφή

1. Πρωτοτυπία Επωνυμίας (Branding)

Πόσο ευφάνταστος, μοναδικός και ελκυστικός είναι ο τίτλος της επιχείρησης (Brand Name).

2. Προσδιορισμός Πελατών (Market Fit)

Πόσο ρεαλιστική, στοχευμένη και σαφής είναι η αναγνώριση των πιθανών πελατών (π.χ. Δήμοι, Σχολεία, Γονείς) και των αναγκών τους.

3. Ρεαλιστικό Χρηματοδοτικό Πλάνο

Πόσο πειστικό και βιώσιμο είναι το μοντέλο εσόδων (πώς θα βγάλει χρήματα η ΚοινΣΕπ) και η εκτίμηση του κοινωνικού οφέλους.

4. Παρουσίαση στο Σεμινάριο (Pitching)

Η αποτελεσματικότητα, η σαφήνεια και η πειστικότητα της παρουσίασης του επιχειρηματικού σχεδίου στην ολομέλεια (ικανότητα Pitching).

Η αξιολόγηση αυτή ενίσχυσε την αναστοχαστική μάθηση, την κριτική σκέψη και την αυτορρύθμιση, καθώς οι ομάδες κλήθηκαν να υιοθετήσουν τον ρόλο του κριτή, αναγνωρίζοντας τα δυνατά και αδύναμα σημεία κάθε πρότασης.

Μια ημέρα συνεργασίας και έμπνευσης

Το σεμινάριο διεξήχθη σε πολύ ευχάριστο και δημιουργικό κλίμα, δίνοντας την ευκαιρία στους εκπαιδευτικούς να γνωριστούν καλύτερα, να ανταλλάξουν ιδέες και να διαμορφώσουν κοινές προσεγγίσεις μέσα από έναν γόνιμο διάλογο.

Η πρόεδρος των Μεσοβουνίων, κ. Χάιδω Νικολετάτου, είχε την επιμέλεια του μπουφέ και της διακόσμησης του χώρου, με την πολύτιμη συνδρομή του Αντιδημάρχου Σάμης και Αναπληρωτή Δημάρχου, κ. Σπύρου Σπαθή.

Στο τέλος της διαδικασίας, δόθηκαν βεβαιώσεις συμμετοχής και έπαινοι σε κάθε ομάδα για τη δημιουργία του επιχειρηματικού της σχεδίου, αναγνωρίζοντας τη δημιουργικότητα, τη συνεργασία και την καινοτομία των συμμετεχόντων/-ουσών.

Η αλλαγή ξεκινά από το σχολείο

Όπως τόνισαν οι δημιουργοί του σεμιναρίου, Ράνια Τσούτση και Θεοδώρα Μαρκαντωνάτου, «Η αλλαγή ξεκινά από το σχολείο. Στόχος είναι να μετατραπούν τα σχολεία από χώρους κατανάλωσης γνώσης σε εργαστήρια δημιουργίας αξίας για την κοινωνία και το περιβάλλον».

Οι εκπαιδευτικοί που συμμετείχαν θα αξιοποιήσουν τις αποκτηθείσες γνώσεις στην καθημερινή διδακτική πρακτική, δημιουργώντας σενάρια μαθημάτων που προάγουν τη βιωσιμότητα, την επιχειρηματικότητα και την υπεύθυνη πολιτειότητα — προετοιμάζοντας τους μαθητές να γίνουν οι ενεργοί πολίτες του μέλλοντος.

Ράνια Τσούτση, Θεοδώρα Μαρκαντωνάτου, Middle Mountain College News, 4-11-2025

Pink Playful Family Album Cover 11ScheduleWORKSHOPS11ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ1

Η κεντρική παρουσίαση: AI Greener 1st Seminar Greece

Οι παρουσιάσεις των ομάδων:

 AI School GreenMall

Το Σχολείο που Ανθίζει | Gamma

Artimental

https://jumpshare.com/folder/xGNONV4qdZOP69hbqiyH (Viola Cephalonika)

ΠΗΓΗ: https://schoolpress.sch.gr/mmnews/?p=2596




336 X 280

16122257999808197650 2

 

 

00 inkefalonia general ad 300X250