Οι «Κεφαλονίτες Καραβολάτρες» για την επαναδρομολόγηση του «ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ»

Δημοσιεύτηκε: Πέμπτη, 11 Απριλίου 2013 13:59

Οι «Κεφαλονίτες Καραβολάτρες» για την επαναδρομολόγηση του «ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ»

Η ΑΥΘΕΝΤΙΚΗ ΟΨΗ

5 Χρόνια πριν, το Νοέμβριο του 2008 ξεκινήσαμε μαζί το ταξείδι στο όνειρο... Παρά την τρίμηνη αδρανοποίηση της σελίδας που όλοι αγαπήσαμε, οι ΚΕΦΑΛΟΝΙΤΕΣ ΚΑΡΑΒΟΛΑΤΡΕΣ αυξάνονται σταθερά και σε λίγες μέρες θα απαριθμούν πάνω από 2000 μέλη.
Η απρόσμενα ευχάριστη, συνεχιζόμενη στήριξή σας, η έντονη προτροπή της επαναδραστηριοποίησης και η εντεινόμενη επιθυμία πληθώρας νέων ανθρώπων να διατηρήσουμε επαφή είναι κάτι παραπάνω από συγκινητική για εμένα και για όλους όσους πιστεύουν στο αρχικό μας όνειρο... Σ’ εσάς χρωστάω ένα τεράστιο, αληθινά πηγαίο ευχαριστώ και οφείλω να σάς ενημερώσω ότι αυτή την εποχή ασχολούμαι από τη στεριά με το εικονιζόμενο πλοίο.
Στο διάστημα που έχουμε να επικοινωνήσουμε άλλαξαν πράγματα στην κοινωνία, στη Ναυτιλία, στην Ακτοπλοία... Για εκείνους που μάς ζητούν να τοποθετηθούμε σχετικά με το νέο εγχείρημα ομάδας επιχειρηματιών που σκοπεύουν να επαναφέρουν το πλοίο ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ στις ακτοπλοικές γραμμές του νησιού μας, επιγραμματικά θα θέλαμε να σημειώσουμε τα εξής:

Α) Κατ’ αρχάς, η πρωτοβουλία αυτή αξίζει ένα μεγάλο μπράβο διότι σε πολύ δύσκολες εποχές προσφέρει θέσεις εργασίας σε 30–40 ναυτικούς και υπαλλήλους ξηράς. Συν τοις άλλοις, αυξάνονται τα δρομολόγια από και προς το νησί μας και κατ’ επέκταση η εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού.

Β) Το αγαπημένο μας πλοίο ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ –το όνομα με το οποίο αναδείχθηκε (παράξενη η επιλογή της μετονομασίας σε ΝΗΣΟΣ ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ εκτός εάν απαιτείται για διαδικαστικούς λόγους. Θυμίζουμε ότι το ΙΟΝΙΣ διατηρεί 36 χρόνια το ίδιο όνομα έχοντας αλλάξει 4 πλοιοκτήτες)– διανύει το 39ο έτος της ηλικίας του, συνεπώς είναι προκλητικό να κάνουμε λόγο για ανανέωση ή θεαματική αναβάθμιση των ακτοπλοικών υπηρεσιών με το συγκεκριμένο πλοίο εν έτει 2013. Επιπλέον, το πλοίο χρειάζεται εκτεταμένη επισκευή για να συμβιβαστεί με τους νέους κανονισμούς και να επιστρέψει στηνπρότερη κατάστασή του, εκτός και αν σκοπεύουν να το επαναφέρουν με συνοπτικές διαδικασίες –κάτι που σημαίνει μειωμένο πρωτόκολλο επιβατών και πολλά, πολλά άλλα.

Γ) Μετά από διερεύνηση και αρκετές συζητήσεις, οι γραμμές που πήρε το πλοίο όπως όλα δείχνουν είναι Αργοστόλι-Κυλλήνη (με προσεγγίσεις και στο Ληξούρι το καλοκαίρι) με 1 κυκλικό ημερήσιο δρομολόγιο και Πόρο-Κυλλήνη με 3 κυκλικά ημερήσια δρομολόγια, εάν αντέξει καράβι και πλήρωμα. Εδώ και χρόνια η γραμμή του Αργοστολίου έχει κριθεί ασύμφορη λόγω μεγάλης απόστασης αλλά και λόγω των ρευμάτων που υπάρχουν στη συγκεκριμένη θαλάσσια περιοχή. Εκτιμούμε πως επιλέχθηκε ως λύση ανάγκης ώστε να πάρει γραμμή, όπως είχε γίνει αντίστοιχα και με το ΕΠΤΑΝΗΣΟΣ το 2003 και όχι για άλλους λόγους. Ο Πόρος εξυπηρετείται ικανοποιητικά από την Ζακυνθινή Κοινοπραξία αλλά για τους θερινούς μήνες υπάρχει χώρος και για δεύτερο πλοίο αρκεί η νέα εταιρεία να σεβαστεί τη γραμμή και να μην την αντιμετωπίσει ευκαιριακά. Σημειώνουμε ότι, κατά τη δική μας εκτίμηση, ένας από τους παράγοντες που συνετέλεσαν ώστε τα καράβια της νέας εταιρείας Στρίντζη (Strintzis Ferries) να εγκαταλείψουν την Κεφαλονιά και κατ’ επέκταση την ενεργό λειτουργία είναι ότι η συγκεκριμένη εταιρεία ποτέ δεν εκτίμησε σοβαρά και δεν σεβάστηκε επιχειρηματικά τις δυνατότητες του λιμανιού του Πόρου – κάτι το οποίο έπραξαν οι Ζακυνθινοί πλοιοκτήτες και γι’ αυτό τα πλοία τους ταξιδεύουν ακόμα στο νησί μας.

Δ) Τις τελευταίες μέρες συζητείται το νέο νομοσχέδιο για τη Ναυτιλία το οποίο περιλαμβάνει αρκετά άρθρα αναφερόμενα στην Ακτοπλοία που ευνοούν τους εφοπλιστές και καταπατούν βάναυσα τα δικαιώματα των ναυτικών και τα κεκτημένα των νησιωτών. Περιληπτικά αναφέρουμε την κατάργηση της υποχρεωτικής δεκάμηνης δρομολόγησης των πλοίων, την δυνατότητα μείωσης της σύνθεσης του πληρώματος κατά τους χειμερινούς μήνες, ενώ προετοιμάζεται η περικοπή μισθών και δικαιωμάτων των ναυτικών. Πιστεύουμε ειλικρινά στην καλή πρόθεση της νεοιδρυθείσας εταιρείας αλλά θα ήταν καλό να γνωρίζουμε τις προθέσεις, την εμπορική και την τιμολογιακή πολιτική της εκ των προτέρων. Καίρια ερωτήματα που βάζουν σε σκέψη τους εναπομείναντες νοήμονες.

Προσωπικά, έχοντας έστω και επιφανειακή εικόνα του ακτοπλοικού σκηνικού των τελευταίων δεκαετιών θεωρώ ότι η Κεφαλονιά, παρά την αδράνεια επιβατών και επιχειρηματιών της τοπικής κοινωνίας, έχει τύχει αρκετά καλής ακτοπλοικής μεταχείρισης και μέσα στην ατυχία μας έχουμε σταθεί τυχεροί που ακόμα και σε δύσκολες περιόδους, όπως αυτή που βιώνουμε, απολαμβάνουμε ικανοποιητικές ακτοπλοικές υπηρεσίες.

Η νέα εταιρεία αποτελούμενη από μετόχους που δεν έχουν μεγάλη παράδοση στο χώρο της ναυτιλίας επιδιώκει σε μια αλλόκοτα μεταβαλλόμενη εποχή να αποκτήσει μερίδιο στην πίτα των ακτοπλοικών συγκοινωνιών της Κεφαλονιάς. Δύσκολο αλλά σεβαστό εγχείρημα το οποίο θα υποστηρίξουμε στο μέτρο που η Kefalonian Lines δείξει σε ολοχρονική βάση τον πρέποντα σεβασμό στον ναυτικό, τον επιβάτη, τον επαγγελματία και γενικότερα στο νησί που θα υπηρετεί. Στην περίπτωση όμως που μέσα από αυτή την επιχειρηματική πρωτοβουλία διαφανούν διαφορετικοί στόχοι... οικονομικοί, πολιτικοί ή άλλου είδους επιχειρηματικοί όπως η επιδίωξη της ενσωμάτωσης του ΚΕΦΑΛΟΝΙΑ σε νέα κοινοπραξία με τον τρόπο που έγινε και με το ΖΑΚΥΝΘΟΣ Ι, η νέα εταιρεία θα βρει απέναντί της το μεγαλύτερο μέρος -των εξαπατημένων στην περίπτωση που ισχύσει το προηγούμενο σενάριο- κατοίκων και επιβατών του νησιού και στο πλευρό τους, φυσικά, και εμάς που τα τελευταία χρόνια αποτελούμε την γνήσια, αντικειμενική φωνή τους όσον αφορά στα θέματα της ακτοπλοίας.

Με νέα δεδομένα, θα τα ξαναπούμε σύντομα.

Μέχρι τότε, η αλήθεια οδηγός σας.
ΚΩΣΤΑΣ ΣΙΜΩΤΑΣ
ΚΕΦΑΛΟΝΙΤΗΣ ΚΑΡΑΒΟΛΑΤΡΗΣ