Items filtered by date: Παρασκευή, 04 Δεκεμβρίου 7812

Του Τάσου Καβαλλιεράτου

Να σου έχουν διαλύσει τη ζωή, να βάζουν το χέρι τους στη τσέπη σου και να σου κλέβουν το μεροκάματο με το έτσι θέλω, να καταστρέφουν το μέλλον των παιδιών σου, να κλείνουν χιλιάδες μικρομεσαίες επιχειρήσεις με την πολιτική τους, να στέλνουν 1.000.000 κόσμο στην ανεργία και στα συσσίτια, να σε βάζουν να πληρώνεις ενοίκιο στο ίδιο σου το σπίτι μέσα από τα χαράτσια, να μην ξέρεις αν θα πάρεις σύνταξη και ύστερα από όλα αυτά, να στήνουν και μια κακόγουστη διακομματική παράσταση... για να σου μοιράσουν μέρισμα από τα πετρέλαια του Ιονίου!!!

Με λίγα λόγια να σου κουνούν χάντρες και καθρεφτάκια, όπως οι Ευρωπαίοι έποικοι στους ιθαγενείς της Αμερικής και να τους λες κι' ευχαριστώ!!! Ακόμα μια επιβεβαίωση της πολιτικής παρακμής και της άποψης που έχουν τα κόμματα της συγκυβέρνησης για τους πολίτες αυτής της χώρας!

Γιατί τους το επιτρέπουμε;

Published in Άποψη

Ο δήμος Ελειού- Πρόννων χρησιμοποιεί παράνομη μέθοδο υδρομέτρησης παροχής νερού!!Και εξηγούμαι! Εντόπισα παραπονεμένους έως σαλταρισμένους καταναλωτές με φουσκωμένους έως τα ουράνια λογαριασμούς νερού ,κατέληξα διαμαρτυρόμενη στους υπάλληλους της δημοτικής αρχής, για να ανακαλύψω πως όλα οφείλονται στην κακή υδρομέτρηση του αντίστοιχου υπαλλήλου λόγω έλλειψης χρόνου!!!!

Δηλαδή, δεν προλαβαίνει να μετρήσει όλα τα ρολόγια στην τετραμηνία, τα μετρά μήνες αργότερα με αποτέλεσμα να αυξάνονται τα κυβικά του τετραμήνου στα ύψη. Οι τιμές απο 0,20 σε 0,45 σε 0,75 κλπ και π.χ λογαριασμός τετραμήνου που για έτη μέσο όρο ήταν 50-60 ευρώ να ζητά 166 ευρώ!!!Αύξηση -με την μέθοδο μετράω οπότε μπορω- 220% περίπου.

Έλεος, ας ενδιαφερθεί κάποιος σοβαρός υπεύθυνος να σταματήσουν οι αδικίες εις βάρος των απλών καταναλωτών, είναι ντροπή αυτός ο τρόπος εκμετάλλευσης του λογαριασμού ύδατος απο τον δήμο. Το γνωρίζουν και οι ίδιοι, μα τι να κάνουν;!!

Βοοοήηηθειααααα συντοπίτες!!!!!! Βοήθεια....

Παρασκευή Πρωινού

Published in Άποψη

Κύριε Αντιπεριφερειάρχη η απαράδεκτη κατάσταση που έχει διαμορφωθεί στον αιγιαλό του Κουτάβου συνεχίζεται…

Δείτε τις εικόνες

Published in Κοινωνία

   Δύο έργα πνοής, για την ανάπτυξη της Κεφαλονιάς, υπέγραψε χθες ο Περιφερειάρχης Ιονίων Νήσων, Σπυρίδων Σπύρου, στο πλαίσιο της επίσκεψής του στο νησί.

   Συγκεκριμένα ο Περιφερειάρχης υπέγραψε την προκήρυξη ανοιχτού διαγωνισμού για την ανάθεση των έργων:

   α) «Οδική ασφάλεια – τοπικές βελτιώσεις οδικού δικτύου Παλικής», με προϋπολογισμό   505.000,00 ευρώ με ΦΠΑ και

     β) «Επισκευή και αποκατάσταση στηθαίων, τεχνικών έργων οδού και φθορών οδοστρώματος», σε όλο το επαρχιακό οδικό δίκτυο του Νομού Κεφαλονιάς με προϋπολογισμό   146.500,00 ευρώ με ΦΠΑ.

Παρασκευή, 23 Μαρτίου 2012 12:29

Απεντάχθηκε το έργο στη Σκάλα;

Οι φήμες πληθαίνουν και τα δημοσιεύματα πολλαπλασιάζονται και τις τελευταίες μέρες διαβάζουμε σχετικά με το γεγονός ότι το έργο στη Σκάλα  απεντάχθηκε.

Τι γίνεται τελικά και ποιος θα πληρώσει αυτό το έργο;

Published in Κοινωνία
Παρασκευή, 23 Μαρτίου 2012 12:08

Ελληνίδα καίει καρδιές στην Τουρκία

Πανέμορφη και ταλαντούχα Ελληνίδα ηθοποιός, καίει καρδιές στην ...Τουρκία! Ο λόγος για τη Ρόμυ Βασιλειάδη η οποία μετά την πρώτη της επιτυχία στην ελληνοτουρκική σειρά "Σουλεϊμάν ο μεγαλοπρεπής", ετοιμάζεται να "κερδίσει" εκ νέου το τουρκικό κοινό με τη συμμετοχή της σε μια "φρέσκια" ελληνοτουρκική παραγωγή, τα γυρίσματα της οποίας θα ξεκινήσουν τον Απρίλη.

Το θέμα αλιεύσαμε από τον Ελεύθερο Τύπο, ωστόσο αφού το ψάξαμε, διαπιστώσαμε ότι η χαρισματική Ελληνίδα είναι πράγματι -ήδη- ιδιαίτερα δημοφιλής στην Τουρκία.

ellk

Σύμφωνα με την ίδια η ελληνοτουρκική σειρά στην οποία αναμένεται να συμμετάσχει είναι "μια σειρά περιπέτειας περίπου σαν το Εζέλ" (ελληνοτουρκική σειρά που επίσης είχε προβληθεί στην Ελλάδα).

Η Ρόμυ στην εν λόγω σειρά θα υποδύεται την κόρη ενός Έλληνα μαφιόζου.

Πηγή: enikos.gr

ell

ell4

Published in Lifestyle

Είναι μία κίνηση που σίγουρα αξίζει το χειροκρότημα όλων μας, διότι πλέον τα νιάτα και οι ελπίδες του Κεφαλλονίτικου ποδοσφαίρου έχουν το δικό τους στήριγμα. Και αξίζουν πολλά μπράβο στον Υφυπουργό Πολιτισμού και Τουρισμού κ. Πέτρο Αλιβιζάτο και σε όλους τους εμπλεκόμενους φορείς που βλέπουν το μέλλον του τοπικού ποδοσφαίρου μας στα Κεφαλονιτόπουλα και τα στηρίζουν κατ’ αυτόν τον τρόπο.

Πιο αναλυτικά με ανακοίνωση που εξεδόθη

«Στην προσπάθεια προσέλκυσης νέων παιδιών στον αθλητισμό και ειδικότερα στο ποδόσφαιρο η Γενική Γραμματεία Αθλητισμού, η ΕΠΟ και η ΕΠΣΚΙ σε συνεργασία με τον Υφυπουργό Πολιτισμού και Τουρισμού κ. Πέτρο Αλιβιζάτο χρηματοδότησαν την Ακαδημία Ποδοσφαίρου του Αθλητικού Ομίλου «Εικοσιμίας» για να διοργανώσει το 3ο ετήσιο τουρνουά Ακαδημιών Ποδοσφαίρου με την επωνυμία «Γιώργος Λυκούδης», στην οποία θα συμμετάσχουν Ακαδημίες ποδοσφαίρου από διάφορα μέρη της Ελλάδας».

 

Published in Αθλητισμός

Σαφής αυξητική τάση Ρώσων επισκεπτών προς τη χώρα μας

   Ο Αναστάσιος Λιάσκος, Σύμβουλος του Περιφερειάρχη Ιονίων Νήσων, Σπυρίδωνα Σπύρου και πρώην Υφυπουργός Τουρισμού, συμμετέχει στην Διεθνή Τουριστική Έκθεση ΜΙΤΤ που διεξάγεται στη Μόσχα από 21 έως 24 Μαρτίου 2012, εκπροσωπώντας την Περιφέρεια Ιονίων Νήσων και πραγματοποίησε σειρά επαφών.

   Μεταξύ άλλων, συνοδευόμενος από το Δήμαρχο Κέρκυρας, Ιωάννη Τρεπεκλή και τον Διευθύνοντα σύμβουλο της ΕΤΙΝ, Αντώνη Δουβίτσα, συναντήθηκε με ένα από τους μεγαλύτερους Tour Operators της Ρωσίας, τον κ. Μπόρις Μουζενίδη, με τον οποίο και συμφωνήθηκε να ανοίξει η Κέρκυρα ως τουριστικός προορισμός από το 2012, με 2 αεροσκάφη εβδομαδιαία, κάτι το οποίο θα επεκταθεί από το 2013 και στα υπόλοιπα νησιά του Ιονίου, ξεκινώντας από την Ζάκυνθο.

   Την Παρασκευή 23 Μαρτίου ο κ. Λιάσκος πραγματοποίησε συνάντηση με τον Υφυπουργό Τουρισμού της Ρωσίας και ζήτησε τη βοήθειά του στην ενίσχυση του τουρισμού της Περιφέρειας Ιονίων Νήσων, δεδομένων και των δεσμών των Ρώσων με τα Ιόνια.

Το Γενικό Προξενείο της Ελλάδας στη Μόσχα βρίσκεται σε πλήρη ετοιμότητα για τις εκδόσεις θεωρήσεων visa

   Η Ρώσικη αγορά, σε αυτή την περίοδο κρίσης που διανύουμε, είναι η μόνη με αυξητικές τάσεις, κάτι το οποίο εκτιμάται τόσο στην Ελλάδα, όσο και στα Ιόνια νησιά ειδικότερα.

   Τα τελευταία χρόνια υπάρχει μια σαφής αυξητική τάση Ρώσων επισκεπτών προς τη χώρα μας. Η Ρωσία έχει μετατραπεί σε μια από τις μεγαλύτερες αγορές εξερχόμενου τουρισμού παγκοσμίως, με την Ελλάδα να βρίσκεται μεταξύ των πρώτων προτιμήσεων των Ρώσων τουριστών. Φέτος, υπολογίζεται ότι θα έχουμε αύξηση 20% λόγω της διευκόλυνσης έκδοσης βίζα.

   Το Γενικό Προξενείο της Ελλάδας στη Μόσχα βρίσκεται σε πλήρη ετοιμότητα για τις εκδόσεις θεωρήσεων visa, ενόψει της νέας τουριστικής περιόδου. Αξίζει να σημειωθεί ότι την προηγούμενη εβδομάδα ολοκληρώθηκε, χωρίς κανένα πρόβλημα, από τις υπηρεσίες του Γενικού Προξενείου, η διαπίστευση των τουριστικών γραφείων της Ρωσίας και την 1η Απριλίου θα δοθεί στη δημοσιότητα και η σχετική λίστα. Η συνολική κατάσταση των θεωρήσεων visa αναμένεται να βελτιωθεί ακόμη περισσότερο, καθώς αποτελεί πρώτη προτεραιότητα. Αξίζει να σημειωθεί ότι αυτή τη στιγμή λειτουργούν 10 κέντρα έκδοσης θεωρήσεων visa στις πόλεις Μόσχα, Κρασνογιαρσκ, Πετρούπολη, Νοβοσιμπίρσκ, Εκατερινεμπουργκ, Ροστόφ, Κρασνοντάρ, Καζάν, Σαμάρα και Νίζνι Νόβγκοροντ. Μάλιστα, τον Ιανουάριο ξεκίνησε τη λειτουργία του το visa center στο Κρασνογιάρσκ, ενώ προς ολοκλήρωση βαίνουν και οι διαδικασίες πρόσληψης του εποχικού προσωπικού, που θα ολοκληρωθούν εντός των προθεσμιών.

Published in Τουρισμός

Σε συνέχεια των ενεργειών του Υφυπουργού Πολιτισμού και Τουρισμού κ. Π. Αλιβιζάτου και κατόπιν εντολής του, επισκέπτεται την Κεφαλονιά υπηρεσιακό κλιμάκιο της Διεύθυνσης Συντήρησης Αρχαίων και Νεωτέρων Μνημείων του ΥΠ.ΠΟ.Τ., με επικεφαλής τον προϊστάμενο της κ. Νικόλαο Μίνω.

Το κλιμάκιο θα επισκεφθεί σειρά Ιερών Ναών και Μοναστηριών σε όλη την Κεφαλονιά, προκειμένου να εκτιμήσει την κατάσταση διατήρησης τέμπλων, τοιχογραφικού διακόσμου και φορητών τους εικόνων.

Επιπλέον, το κλιμάκιο θα ασχοληθεί με θέματα συντήρησης ψηφιδωτών, αρμοδιότητας της ΛΕ΄ Ε.Π.Κ.Α., θα επισκεφθεί δε τον Ιερό Ναό Αγίας Μαρίνας Σουλλάρων, η συντήρηση του τέμπλου του οποίου ξεκινά άμεσα από την Δ.Σ.Α.Ν.Μ., με επιβάρυνση του Προγράμματος Δημοσίων Επενδύσεων, καθώς και το κωδωνοστάσιο στα Δεματορά.

Στόχος του κλιμακίου, και σύμφωνα με τις εντολές του κ. Αλιβιζάτου, είναι να διαμορφωθεί ένα σύνολο μνημείων, για τα οποία θα ετοιμαστούν άμεσα οι σχετικές μελέτες συντήρησης, προκειμένου οι εργασίες να ενταχθούν σε ένα ενιαίο έργο Ε.Σ.Π.Α.

Η προσπάθεια αυτή εντάσσεται και αποσκοπεί στην αποκατάσταση και διατήρηση του πλούσιου πολιτιστικού αποθέματος της Κεφαλληνίας, αξιοποιώντας στο έπακρο, στην τωρινή οικονομική συγκυρία, τους πόρους της Ευρωπαϊκής Ένωσης και την κρίσιμη τεχνογνωσία και επιστημονική επάρκεια του προσωπικού του ΥΠ.ΠΟ.Τ.  

Published in Πολιτισμός

Του Κώστα Ευαγγελάτου

Με ιδιαίτερη συγκίνηση  και πηγαία αγάπη θα αναφερθώ στην προσωπικότητα του αείμνηστου μουσικού δασκάλου και ζωγράφου Νίκου Παναγιωτάτου, επιστρατεύοντας τις προσωπικές μου αναμνήσεις από την προεφηβική μου ηλικία.

Στο  ήδη ανοικοδομημένο, αλλά στη συνείδηση όλων ακόμη  «μετασεισμικό»  Αργοστόλι της δεκαετίας του 1970, τότε που όλα συνέτειναν στην αναδημιουργία μιας νέας  απαραίτητης και πιθανά αποδοτικής για το μέλλον του τόπου μας πολιτισμικής κατάστασης, ο Νίκος Παναγιωτάτος με την ίδρυση της Μαντολινάτας και της  Χορωδίας, μόνος και διαρκώς αναζητώντας υποστηρικτές, συνέτεινε τα μέγιστα στη δημιουργία ενός αξιόλογου μουσικού πυρήνα, που με βάση τη γνώση και την ερμηνεία της επτανησιακής μουσικής παράδοσης, κλασικής και λαικής, θα συνέχιζε τον μουσικό  μας δρόμο.

(Ιόνιο του Νίκου Παναγιωτάτου)

ionio

Θα περιοριστώ όμως όσον αφορά στην μουσική του ταυτότητα και προσφορά, μόνο σε ότι μπορώ να ανακαλέσω από την τότε βιωματική  εμπειρία μου.

Από παιδί είχα εκδηλώσει  την ζωγραφική μου κλίση και στην ηλικία των 10 χρόνων ζωγράφιζα εκ του φυσικού  λουλούδια και ερείπια κτισμάτων…Ηταν  νομίζω το 1968 που με την  αγαπημένη μάνα μου, η οποία είχε ανατραφεί  στη Λακήθρα με τους μελωδικούς ρυθμούς των λειβαθινών καντάδων του παππού μου κιθαρίστα Σπύρου Τσάση , και ήθελε να ασχοληθώ με τη μουσική, που πήγαμε στην παραλιακή αίθουσα που διατηρούσε σαν έδρα της μαντολινάτας του ο Νίκος Παναγιωτάτος. Για πρώτη φορά είδα εκεί αναρτημένα ζωγραφικά έργα του με τοπία της Κεφαλονιάς και νεκρές φύσεις, στα οποία μας ξενάγησε με ιδιαίτερη έμφαση και  μάλιστα  έδωσε σημασία στις παρατηρήσεις που τόλμησα να κάνω… Η καλωσύνη και η ευγένεια των γαλανών ματιών του δασκάλου και η γνωριμία μου με πολλούς άλλους μαθητές -ιδίως κορίτσια, που ήδη  είχαν μάθει  καλά μαντολίνο και είχαν λάβει μέρος σε συναυλίες μου ενέπνευσε εμπιστοσύνη. Όμως όπως είχε διαπιστώσει και ο παππούς μου δεν είχα κλίση προς τα έγχορδα…Αλλά η  τύχη και η συγκυρία με βοήθησε… Ο Παναγιωτάτος μας είπε ότι η μαντολινάτα ήταν  ήδη έτοιμη και χρειαζόταν παιδιά με καλή φωνή για να αναπτύξει την παιδική χορωδία. Έκανα κάποιες φωνητικές δοκιμές και δεν θα ξεχάσω την επιδοκιμαστική λάμψη του βλέμματος του… Ετσι ήμουν τακτικός στις πρόβες της χορωδίας με τη συνοδεία της μαντολινάτας. Με τη μαντολινάτα όλα τα παιδιά περάσαμε χαρούμενες και όμορφες στιγμές. Όταν πλέον είχαμε φθάσει σε σχετικά καλό επίπεδο αρχίσαμε τις περιοδείες σε πολιτιστικά κέντρα του νησιού και ημέρες γιορτών σε οικίες ευπόρων, προς αναζήτηση ενίσχυσης, η οποία παρά τις προσπάθειες ήταν πενιχρή, πολλάκις μόνο εδέσματα, και κανένας επίσημος φορέας δεν στήριζε ικανά τον αγώνα του δάσκαλου μας, ενώ κάποιοι φθονούσαν  κατά τα λεγόμενα του την πρωτοβουλία του. Το  χορωδιακό ρεπερτόριο επίσης ήταν φτωχό γιατί πολλά παιδιά δεν ερχόντουσαν τακτικά στις πρόβες κι έτσι το τραγούδι « πάρε σπίρτα- πάρε σπίρτα για ν΄ ανάψεις τη φωτιά…»,ήταν  η επιτυχία μας. Εν τούτοις, με κάποιες μικρές οικονομικές προσφορές  η προσπάθεια συνεχίστηκε με μεράκι. Ετσι  όταν αποφασίστηκε η  επίσημη παρουσίαση της παιδικής χορωδίας και μαντολινάτας στην αίθουσα της Φιλαρμονικής Σχολής ο δάσκαλος ανέθεσε σε μένα και την καλλίφωνη συμμαθήτρια Ουρανία Καστανά, να ερμηνεύσουμε την περίφημη « Ψαρόβαρκα» του Δροσίνη σε μελοποίηση του  κορυφαίου Λαυράγκα. Τελικά το καλοκαίρι  του 1969 έγινε η αλησμόνητη εκδήλωση. Η μαντολινάτα, ερμήνευσε σε δική του, ιδιοφυή θάλεγα μεταγραφή για μαντολίνο εισαγωγές από όπερες του Βέρντι και γνωστά παραδοσιακά έργα, όπως η «Ξανθούλα», το « καλησπερίζω δυό αδελφές», κ.α . Όταν  άρχισα να τραγουδώ μόνος την πρώτη στροφή « έρχεται η ψαρόβαρκα, / έρχεται όλο ίσια…», έτρεμα, όμως η φωνή μου ήταν σταθερή και  στον τόνο, και  μαζί με την Ουρανία, ερμηνεύσαμε με επιτυχία τό θαυμάσιο τραγούδι. Η παράσταση  εντυπωσίασε υπέρ το αναμενόμενο την κατάμεστη αίθουσα. Τα πρώτα αυτά χειροκροτήματα, αλλά και την ικανοποίηση του δασκάλου δεν τα ξέχασα ποτέ. Όμως οι συγκυρίες της εποχής, η αρνητική συμπεριφορά αρμοδίων στην ύπαρξη της μαντολινάτας, οδήγησαν  στη τελική διάλυση της. Ο Νίκος Παναγιωτάτος απογοητευμένος  και θυμωμένος γενικά έφυγε από το Αργοστόλι, δημιούργησε άλλα μουσικά σχήματα  και  έκανε εκδηλώσεις στην Αθήνα που είχε το ατελιέ του και τον Πειραιά που αγαπούσε ιδιαίτερα, με βάση πάντα την κεφαλονίτικη παράδοση και τη συνεργασία του με πολιτιστικούς επτανησιακούς φορείς.

(Η τσιγγάνα)

H tsiggana

Αν και για την μουσική του ταυτότητα αναφέρθηκα εμπειρικά, για την άλλη του ταυτότητα, αυτή του ζωγράφου, ενίοτε διακοσμητή και αγιογράφου, θα αναφερθώ αναδρομικά, τόσο εμπειρικά αφού είδα 2 ατομικές εκθέσεις έργων του στο Αργοστόλι καθώς και σε "γκαλερί" έργων τέχνης στην Αθήνα αργότερα, αλλά και  με την ιδιότητα του αισθητικού της τέχνης. Βιογραφικά του στοιχεία που μου παρέθεσε ευγενικά ο καθηγητής ιστορίας  της τέχνης, δρ. Στέλιος Λυδάκης, ορισμένα των οποίων περιλαμβάνονται στο Λεξικό Ελλήνων Ζωγράφων , εκδ. Μέλισσα, αναφέρουν σχετικά: Ο Νίκος Παναγιωτάτος  (1903-1982), γεννήθηκε στο Αργοστόλι .Μαθήτεψε κοντά στον Ιταλό ζωγράφο  Γκιουζέπε Σκαρβέλι ( για τον ζωγράφο Σκαρβέλι δεν υπάρχουν βιβλιογραφικές αναφορές. Πιθανόν ιταλός καλλιτέχνης που διέμεινε ικανό χρόνο  στο Αργοστόλι). Βασικά ο Νίκος Παναγιωτάτος ήταν αυτοδίδακτος. Συμμετείχε με έργα του στις Πανελλήνιες εκθέσεις του 1938, 1960, 1963, 1967, 1973, 1975. Έλαβε μέρος σε πολλές ομαδικές και παρουσίασε έργα του σε ατομικές εκθέσεις  σε Πειραιά, Αθήνα, Αργοστόλι, Ρόδο, Πάτρα, Γιάννενα κ.α. Σημαντικότερες παρουσιάσεις έργων του: Αναδρομική (1932-1977), στον Φιλολογικό Σύλλογο «Παρνασσός», το 1977 και μεγάλη ατομική στο Δημαρχιακό Μέγαρο Πειραιά.Έργα του ανήκουν  σε πολλές δημόσιες και ιδιωτικές συλλογές.

(Νεκρή Φύση)

nekri fysh

Η ζωγραφική του Νίκου Παναγιωτάτου σε αντίθεση με το εκρηκτικό του ταμπεραμέντο είχε έναν ήπιο υπαιθριστικό χαρακτήρα , με αμυδρό ιμπρεσσιονιστικό προσανατολισμό  - απουσία  συνήθως μαύρου χρώματος, ανάλυση αποχρώσεων, γοργή ανάλαφρη πινελιά - και παραστατική απόδοση του φυσικού κόσμου. Αν και η  ανάγκη της επιβίωσης τον ώθησε σε κάποια επανάληψη των μοτίβων του, σε ορισμένες περιπτώσεις οι ζωγραφικές τονικές σχέσεις και οι δεξιότητες του να δημιουργεί οφθαλμαπάτες- δεν ξεχνώ τους ανελισσόμενους καπνούς των τσιγάρων σε συνθέσεις με νεκρές φύσεις- αποδεικνύουν το έντεχνο νατουραλιστικό του ύφος και την ευγενική προσέγγιση των θεμάτων του. Τοπία, λιμάνια, ανθογραφίες, συνθέσεις και πειστικές προσωπογραφίες, που αποδίδονται συντηρητικά μεν, αλλά ευαίσθητα και καλοσχεδιασμένα. Προσωπικά, παρατηρώντας τα έργα του, για τα οποία ήθελε ανέκαθεν την ειλικρινή μου γνώμη, προτιμούσα  τις απλές και όμορφες ζωγραφιές του με το Φανάρι, τους αθανάτους και τα γεράνια, το πορτραίτο της τσιγγάνας, τις τρικυμίες ή τα απάνεμα λιμάνια, τα λαχταριστά φρούτα του- ιδίως τις νεκρές φύσεις με σταφύλια , από της ανάλογης θεματογραφίας τοπιογραφίες  και συνθέσεις συγχρόνων του ντόπιων καλλιτεχνών, που αν και  παραδεκτοί  ένεκα  σπουδών, δεν πλησίαζαν σε βάθος το κεφαλονίτικο τοπίο και την ορθή προοπτική και φυσικότητα των παραστάσεων. Συμπερασματικά ο Νίκος Παναγιωτάτος κάτοχος των εκφραστικών του μέσων ζωγράφισε με ευχέρεια και στα όρια της παραδοσιακής απεικόνισης συνθέσεις που έλκουν με την ομορφιά και την απλότητα τους.

 Ο Νίκος Παναγιωτάτος διακρίθηκε σαν αυθεντικός καλλιτέχνης και έμμεινε με ευγνωμοσύνη  στη μνήμη πολλών που τον γνώρισαν στην γεμάτη καλλιτεχνικές προσπάθειες, νέες εξορμήσεις  και δράσεις ζωή του. Το πρόσταγμα του – κρατάτε τον τόνο ηχεί πάντοτε εκπαιδευτικό και ηθικό. Κατ΄ εξοχήν μουσική φωνή  μιας εποχής που αλώθηκε από την κακογουστιά και τα συμφέροντα και έχει χαθεί φοβάμαι ανεπιστρεπτί με τις  αρνητικές συνθήκες του παρόντος. Όμως η αναγεννησιακή δύναμη της ανθρώπινης ψυχής πάντα επιφυλάσσει εκπλήξεις ιδιαίτερα όταν συνάδει με το αστείρευτο κεφαλονίτικο πνεύμα. Δεν είναι τυχαίο, μετά 30 χρόνια από το θάνατο του, που φέτος γίνονται τιμητικές εκδηλώσεις στη μνήμη του. Ενός εργάτη και δάσκαλου της τέχνης,  που έσπειρε μαζί με άλλους αξιόλογους συνοδοιπόρους  του τομέα του, όπως ο Τσιλίφης, ο Αλέπωρος, ο Μαρκάτος, ο Αποστολάτος κ.α, καλλιτεχνικούς καρπούς, που πρόσφεραν  τη χάρη και τη δυνατότητα στους νεώτερους να συνεχίζουν, να εκφράζονται καλλιτεχνικά  και δίκαια να τους τιμούν. Αιωνία σου η μνήμη Δάσκαλε.

                           ΚΩΣΤΑΣ ΕΥΑΓΓΕΛΑΤΟΣ

            Ζωγράφος, λογοτέχνης, θεωρητικός της τέχνης.

 

Published in Πολιτισμός
Σελίδα 13450 από 13552