Κ.Ο.Κ. ή Κ.Ο.Χ.;

Ελλάντα, μια πανέμορφη χώρα με ωραίους κατοίκους αλλά κατά τα άλλα μπάχαλο!
Και ο χαρακτηρισμός αυτός είναι ίσως πολύ επιεικής!
Τα πάντα, σε τούτη τη χώρα, λειτουργούν συμπτωματικά.
Συμπτωματικά μπαίνεις στο αυτοκίνητο σου και φτάνεις στον προορισμό σου χωρίς να πέσεις θύμα κάποιου ασυνείδητου οδηγού που παραβιάζει κάθε σήμα, από άγνοια ή από τσαμπουκά.
Συμπτωματικά διασχίζεις διάβαση πεζών χωρίς να σε στείλει στο νοσοκομείο ή κάπου αλλού… μόνιμα, κάποιος από τους αμέτρητους ραλίστες.
Συμπτωματικά περνάς από κάποιο πολυσύχναστο δρόμο με διπλοπαρκαρισμένα οχήματα χωρίς να σπάσεις τον καθρέπτη σου ή χωρίς να γδάρεις κάποια πόρτα σου.
Συμπτωματικά δε σκοτώνεις κάποιον μοτοσικλετιστή που σε προσπερνά παράνομα από δεξιά ή κινείται σε μονόδρομο αντίθετα στο ρεύμα κυκλοφορίας.
Συμπτωματικά συμβαίνουν τα πάντα ή έστω σχεδόν τα πάντα.
Καμία οργάνωση εκ μέρους των κυβερνώντων!
Σε αυτή τη χώρα κυβερνά η ανοργανωσιά, η προχειρότητα. Με μία ίσως εξαίρεση. Τις κομπίνες! Εκεί παίρνουμε χρυσό μετάλλιο. Είμαστε εκτός συναγωνισμού! Η εφευρετικότητα και η οργάνωση παίρνει χρυσό!
Γράφω τούτες τις λέξεις εξοργισμένος από την έλλειψη ενημέρωσης του κοινού γύρω από τον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (Κ.Ο.Κ.) και φυσικά από την σχεδόν ανύπαρκτη βούληση της κυβέρνησης να τον εφαρμόσει.
Δεν σας κρύβω ότι με έκπληξη διαπίστωσα, σε συζήτηση μεγάλης παρέας φίλων, ότι μόνο ένας γνώριζε ότι η ζώνη ασφαλείας είναι υποχρεωτική και για τους επιβάτες των πίσω θέσεων!
Και το τραγικό είναι ότι ο κανονισμός (Άρθρο 52 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας) είναι σε ισχύ από το 1993!
Πολλοί οδηγοί, ιδιαίτερα οι παλιότεροι, δεν γνωρίζουν επίσης και άλλους κανονισμούς του Κ.Ο.Κ. (που τέθηκαν σε ισχύ αφού πήραν την άδεια οδήγησης) με αποτέλεσμα οι δρόμοι της χώρας μας να είναι οι πιο επικίνδυνοι στην Ευρώπη. Δεν είναι τυχαίο που κατέχουμε το αρνητικό ρεκόρ τροχαίων θυμάτων ανά εκατομμύριο κατοίκων!
Θα ισχυριστούν ορισμένοι ότι οι πολίτες είναι υποχρεωμένοι να γνωρίζουν τους νόμους. Σωστά, αλλά και η κυβέρνηση είναι υποχρεωμένη να ενημερώνει τους πολίτες γύρω από την ψήφιση νέων νόμων κοινού ενδιαφέροντος και ιδιαίτερα γύρω από σημαντικές τροποποιήσεις των νόμων όπως είναι ο Κ.Ο.Κ.
Οφείλω να υπογραμμίσω ότι και η πλειοψηφία των πολιτών που είναι ενημερωμένοι γράφει στα παλαιά της υποδήματα και στην προκειμένη περίπτωση στα… παλαιά της λάστιχα τους ισχύοντες νόμους.
Να μερικές διατάξεις του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας που ρητά απαγορεύουν στάση ή στάθμευση οχημάτων και οι οποίες καθολικά παραβιάζονται:
* Επάνω σε διαβάσεις πεζών ή ποδηλατιστών και σε απόσταση μικρότερη από πέντε (5) μέτρα από αυτές.
* Σε απόσταση μικρότερη από δώδεκα (12) μέτρα από στάσεις αστικών, υπεραστικών, ηλεκτροκίνητων λεωφορείων και τροχιοδρομικών οχημάτων.
* Σε απόσταση μικρότερη από είκοσι (20) μέτρα από φωτεινούς σηματοδότες και δώδεκα (12) μέτρα από πινακίδες υποχρεωτικής διακοπής πορείας (STOΡ), ως και σε θέση, στην οποία το όχημα κρύβει από τους χρήστες της οδού τη θέα των πινακίδων σήμανσης και σηματοδοτών.
■■■■■
Γενικά, κυβερνήσεις και λαός κάνουν ότι μπορούν για να παραμένει η πανέμορφη χώρα μας τριτοκοσμική. Και τρανό παράδειγμα τούτου είναι ο Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας που προτείνω να μετονομαστεί σε Κώδικα Οδικού Χάους…
Γιώργος Μεσσάρης
Υ.Γ.: Πρέπει να τονίσω ότι πολλές διατάξεις του Κ.Ο.Κ., όπως οι τρεις προαναφερθείσες περί αποστάσεων, είναι σχεδόν αδύνατον να εφαρμοστούν για πολλούς και ευνόητους λόγους (έλλειψη χώρου, μικρά οικοδομικά τετράγωνα κ.ά.) Αυτό, όμως, δεν απασχολεί τους κυβερνώντες. Ψηφίζουν νόμους και όποιον πάρει η… απρονοησία τους!
Η ΦΩΤΟΓΡΑΦΙΑ από τον κεντρικό εμπορικό δρόμο του Αργοστολίου, το Λιθόστρωτο. Ο ασυνείδητος οδηγός έχει κυριολεκτικά κλείσει τον πεζόδρομο. Τράβηξα την φωτογραφία περίπου στις 11 το πρωί. Ξαναπέρασα από το σημείο μια ώρα μετά και το όχημα ήταν ακόμα εκεί!
- Οποιοδήποτε σχόλιό σας μπορείτε να το στείλετε στο ΜΜΕ που φιλοξενεί το δημοσίευμα ή στην ηλεκτρονική μου διεύθυνση και εγώ θα το μεταβιβάσω: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.