gasparatos animated

 

"Καλή χρονιά στις αφίξεις, πίεση στα έσοδα και αναζήτηση καλύτερου συντονισμού" - Ο Γεράσιμος Τιμοθεάτος στον COSMOS 96,5

Δημοσιεύτηκε: Δευτέρα, 24 Νοεμβρίου 2025 19:32

"Καλή χρονιά στις αφίξεις, πίεση στα έσοδα και αναζήτηση καλύτερου συντονισμού" - Ο Γεράσιμος Τιμοθεάτος στον COSMOS 96,5

Στον COSMOS  96,5 και την εκπομπή COSMOS MAGAZINE φιλοξενήθηκε ο Πρόεδρος της Ένωσης Ξενοδόχων Γεράσιμος Τιμοθεάτος ο οποίος έκανε αποτίμηση της τουριστικής σεζόν, αναφέρθηκε στις εκτιμήσεις που υπάρχουν για την επόμενη τουριστική περίοδο αλλά και για τις εκθέσεις που αναμένεται να συμμετάσχει η Τουριστική Επιτροπή.

 Θετικό πρόσημο στις αφίξεις, αλλά πίεση στην κερδοφορία

Θετικό εμφανίζεται το ισοζύγιο της φετινής τουριστικής σεζόν ως προς τον όγκο αφίξεων, σύμφωνα με τον κ. Γεράσιμο Τιμοθέατο. Όπως ανέφερε, η εικόνα είναι ευνοϊκή για ακόμη μία χρονιά –εξαιρουμένης της διετίας της πανδημίας– ωστόσο «το πρόβλημα δεν είναι μόνο ο όγκος, αλλά το τι μένει στο ταμείο».
Ο ξενοδοχειακός κλάδος, σημείωσε, φορολογείται με συντελεστή 19%, σχεδόν διπλάσιο από άλλους κλάδους που επιβαρύνονται με 10%. «Το κέρδος συρρικνώνεται. Σε σχέση με πέρυσι, κινείται στα ίδια επίπεδα ή ελάχιστα καλύτερα», τόνισε.

Η επόμενη σεζόν και οι πρώτες ενδείξεις

Οι εκτιμήσεις από τη World Travel Market δείχνουν ότι η επόμενη χρονιά αναμένεται να κινηθεί στα ίδια επίπεδα με τη φετινή. Παρά ταύτα, ο κ. Τιμοθέατος εξέφρασε ανησυχία για τα οικονομικά μέτρα που θα ανακοινώσει η βρετανική κυβέρνηση και το πώς αυτά μπορεί να επηρεάσουν τις κρατήσεις, καθώς και για τη γενικότερη ανασφάλεια που προκαλούν τα σενάρια γεωπολιτικών εντάσεων στην Ευρώπη.

Η βρετανική αγορά «αιμοδότης» του νησιού

Ιδιαίτερη έμφαση έδωσε στη βρετανική αγορά, την οποία χαρακτήρισε «αιμοδότη» της Κεφαλονιάς. Όπως είπε, φέτος καταγράφηκαν 8.500–9.000 λιγότερες αφίξεις από το Ηνωμένο Βασίλειο και αυτό είναι κάτι που πρέπει να εξεταστεί σοβαρά.
Παράλληλα, επανέλαβε τη σημασία της ιταλικής και γερμανικής αγοράς –με τη δεύτερη να καταγράφει καλή πορεία– καθώς και της ολλανδικής που, παρότι εμφάνισε κάμψη, έχει ανοδικές ενδείξεις.

Κριτική στην Περιφέρεια για έλλειψη συντονισμού

Ο κ. Τιμοθέατος εξέφρασε έντονη δυσαρέσκεια για την απουσία επικοινωνίας και προετοιμασίας από την Περιφέρεια Ιονίων Νήσων σχετικά με τις δράσεις προώθησης στο εξωτερικό.
Όπως ανέφερε, «δεν υπήρξε ενημέρωση ούτε πριν ούτε μετά τις εκδηλώσεις», με αποτέλεσμα οι φορείς του τουρισμού να μην έχουν τη δυνατότητα να συμμετάσχουν στοχευμένα και να αξιοποιήσουν πιθανές επαφές.
Χαρακτηριστικά μίλησε για περιπτώσεις, όπως στη Σουηδία και στη Βαρκελόνη, όπου οι επαγγελματίες ενημερώθηκαν την τελευταία στιγμή ή δεν έλαβαν κανένα feedback: «Γίνονται εκδηλώσεις, αλλά χωρίς την κατάλληλη προετοιμασία και συνέχεια. Έτσι, το αποτέλεσμα χάνεται».

Η ανάγκη συνεργασίας επαγγελματιών – περιφέρειας

Επεσήμανε ότι σε εκδηλώσεις του εξωτερικού απαιτείται παρουσία επαγγελματιών, όχι μόνο εκπροσώπων της Περιφέρειας, ώστε οι πράκτορες να λαμβάνουν συγκεκριμένες πληροφορίες: συνεργασίες, ξενοδοχεία, μεταφορές, πακέτα. «Ο υπάλληλος μπορεί να πει για τις παραλίες. Δεν μπορεί όμως να δώσει δομημένες προτάσεις προϊόντος», ανέφερε χαρακτηριστικά.

Παράταση της σεζόν: ένα ζητούμενο που απαιτεί προετοιμασία

Αναφερόμενος στην επέκταση της τουριστικής περιόδου, ο κ. Τιμοθέατος τόνισε ότι πρόκειται για μια δύσκολη εξίσωση, η οποία όμως μπορεί να αρχίσει να κινείται με πρωτοβουλίες όπως οι δύο επιπλέον πτήσεις από το Μάντσεστερ.
«Αν το πείραμα δεν έχει θετικά αποτελέσματα, ξεχάστε το», είπε, υπογραμμίζοντας ότι η τοπική αγορά πρέπει να παρουσιάσει μια συνεκτική εικόνα: ανοιχτά καταστήματα, λειτουργικές υπηρεσίες, οργανωμένες παραλίες.
Πρότεινε την εστίαση σε συγκεκριμένες περιοχές –όπως Λάσση, Σβορωνάτα, Αργοστόλι, Φισκάρδο και Σκάλα– διότι δεν είναι εφικτό να λειτουργεί ολόκληρο το νησί πλήρως ανοιχτό.

Οι εκθέσεις του επόμενου διαστήματος

Ιδιαίτερη σημασία έχουν, όπως είπε, οι εκθέσεις σε Μιλάνο, Αυστρία, Ολλανδία, Βερολίνο και Ισραήλ. Η τελευταία αγορά μάλιστα έδωσε 2.000–2.500 αφίξεις τον μήνα και στήριξε την Κεφαλονιά τα τελευταία χρόνια.
Τόνισε ότι η συμμετοχή στις εκθέσεις πρέπει να είναι οργανωμένη, με κλεισμένα ραντεβού και σαφή στόχευση.

«Μάκης Κλιμάτος»: μία θετική πρωτοβουλία

Για τη νέα δράση «Μάκης Κλιμάτος», σημείωσε πως αποτελεί μια καλή προσπάθεια να αναδειχθεί ότι ο προορισμός είναι ευαισθητοποιημένος σε ζητήματα περιβάλλοντος: εξοικονόμηση νερού και ενέργειας, περιορισμός ρύπανσης και υιοθέτηση πράσινων πρακτικών. «Οι επισκέπτες είναι πλέον πιο ευαισθητοποιημένοι και πρέπει να δείξουμε ότι η Κεφαλονιά δεν μένει πίσω», ανέφερε.

Προβληματισμός για νέα τέλη

Κλείνοντας, εξέφρασε ανησυχία για την επιβολή νέων τελών, όπως το «πολιτιστικό τέλος» που εφαρμόστηκε σε άλλες περιοχές. Σημείωσε ότι τέτοια μέτρα αυξάνουν υπερβολικά το κόστος για τον επισκέπτη και μπορεί να επηρεάσουν αρνητικά το τουριστικό προϊόν της Κεφαλονιάς.

{https://soundcloud.com/user-46829938/cosmos-96-5-gerasimos-6}




336 X 280

 

 

16122257999808197650 2

 

 

 

00 inkefalonia general ad 300X250