Μ. Βεργωτή: «Η στρατηγική του Δήμου στοχεύει σε τουρίστες υψηλού επιπέδου και εμπειρίες αυθεντικότητας»
Η υπεύθυνη Δημοσίων Σχέσεων και Επικοινωνίας της Τουριστικής Επιτροπής του Δήμου Αργοστολίου, Μαρίνα Βεργωτή, μιλώντας στον COSMOS 96,5 και την εκπομπή COSMOS MAGAZINE, αναφέρθηκε αναλυτικά στην πορεία του τουρισμού στο νησί, τα μηνύματα από τις αγορές του εξωτερικού και τη στρατηγική του Δήμου για τη νέα σεζόν, αλλά και για όσα συνέβησαν στην World Travel Market του Λονδίνου.
Όπως τόνισε, παρά το ότι έχουμε αποχαιρετήσει τους επισκέπτες του καλοκαιριού, οι προετοιμασίες για το 2026 έχουν ήδη ξεκινήσει. Αναφερόμενη στη φετινή τουριστική έκθεση, υπογράμμισε ότι «Η εικόνα ήταν πολύ θετική και λάβαμε καλά μηνύματα για την Κεφαλονιά».
Όσον αφορά τις επιμέρους αγορές, σημείωσε ότι η αγγλική αγορά παρουσίασε μια μικρή μείωση, ωστόσο οι προβλέψεις για το 2026 είναι θετικές, καθώς οι αεροπορικές εταιρείες και οι tour operators αναμένουν αύξηση. Για την ιταλική αγορά, επισήμανε ότι υπήρξε πολύ καλή συνεργασία με την EasyJet και μεγάλη ικανοποίηση από την επέκταση του δρομολογίου από το Μιλάνο, η οποία κάλυψε το διάστημα από τα τέλη Μαΐου έως τα τέλη Σεπτεμβρίου. Όπως είπε, η εταιρεία προτίθεται να συνεχίσει με το ίδιο πρόγραμμα και τα επόμενα χρόνια.
Η κ. Βεργωτή εξήγησε ότι οι οριστικές αποφάσεις των αεροπορικών εταιρειών θα ανακοινωθούν προς τα μέσα ή τα τέλη Νοεμβρίου, κατά τη διάρκεια συνεδρίων όπου καθορίζονται τα τελικά δρομολόγια. «Μέχρι στιγμής, τα μηνύματα είναι θετικά και δεν έχουμε ακούσει κάτι που να μας ανησυχεί», σημείωσε.
Σε ερώτηση για τα σχόλια των τουριστών, τόνισε ότι οι αεροπορικές εταιρείες δεν μετέφεραν αρνητικά παράπονα από επισκέπτες. «Δεν υπήρξαν αναφορές για προβλήματα που να δημιουργούν ανησυχία για την επόμενη χρονιά», είπε, προσθέτοντας ότι τα μεμονωμένα σχόλια στα κοινωνικά δίκτυα δεν αντικατοπτρίζουν τη γενική εικόνα.
Αναφερόμενη στη μείωση της αγγλικής αγοράς, εξήγησε ότι οφείλεται σε πολλούς παράγοντες, μεταξύ των οποίων η οικονομική αβεβαιότητα των Βρετανών και η αυξημένη τάση για κρατήσεις της τελευταίας στιγμής (last minute bookings). Όπως είπε, η Κεφαλονιά ίσως να μην κατάφερε να υποστηρίξει επαρκώς αυτές τις κρατήσεις, αλλά το γεγονός δεν προκαλεί ανησυχία, καθώς η συνολική τουριστική κίνηση παρουσίασε αύξηση 1-2% από άλλες αγορές.
Η κ. Βεργωτή υπογράμμισε ότι στόχος της Τουριστικής Επιτροπής είναι η διεύρυνση των αγορών και η μείωση της εξάρτησης από τη βρετανική. «Δεν είναι καλό να βασιζόμαστε σε μία αγορά. Θέλουμε να αναπτύξουμε και άλλες», σημείωσε, εξηγώντας ότι η μικρή μείωση των περίπου 8.000 επισκεπτών από τη Μεγάλη Βρετανία καλύφθηκε από άλλες χώρες.
Αναφορικά με τη στρατηγική του Δήμου, ανέφερε ότι εστιάζεται πλέον στη διεύρυνση της τουριστικής περιόδου και στην προσέλκυση επισκεπτών υψηλότερης ποιότητας που αναζητούν αυθεντικότητα και σύνδεση με τον τόπο. Όπως είπε, για να επιτευχθεί αυτό, το νησί πρέπει να αναδείξει τις εναλλακτικές μορφές τουρισμού, όπως ο τουρισμός ευεξίας (wellness) και ο οινοτουρισμός, που απευθύνονται σε κοινό υψηλού επιπέδου.
«Η Κεφαλονιά χρειάζεται καλές ξενοδοχειακές υποδομές – τετράστερα και πεντάστερα ξενοδοχεία – που σε συνδυασμό με τις εναλλακτικές εμπειρίες μπορούν να ανεβάσουν το επίπεδο των επισκεπτών», τόνισε.
Για το ζήτημα της διεύρυνσης της σεζόν, επισήμανε ότι, παρότι παρατηρούνται μικρές επεκτάσεις από αγορές όπως η ιταλική και η ισραηλινή, η μειωμένη επισκεψιμότητα στα τέλη της σεζόν δυσκολεύει τους επαγγελματίες να παραμείνουν ανοιχτοί. «Είναι δύσκολο να πιέσουμε τους επαγγελματίες, όλοι προσπαθούν με τις δικές τους δυσκολίες», είπε, προσθέτοντας ότι η πραγματική επέκταση πρέπει να ξεκινήσει από τους tour operators όπως η TUI, η Jet2 και η EasyJet Holidays.
Όπως ανέφερε, τα τελευταία χρόνια υπάρχουν μικρές αλλά σταθερές βελτιώσεις, με στόχο όλο και περισσότεροι επαγγελματίες να παραμένουν ανοιχτοί μέχρι τα τέλη Οκτωβρίου.
Σχετικά με τα παράπονα ορισμένων επαγγελματιών ότι οι φετινοί τουρίστες ήταν χαμηλότερου οικονομικού επιπέδου, η κ. Βεργωτή υποστήριξε ότι η ποιότητα των επισκεπτών συνδέεται άμεσα με το είδος των καταλυμάτων. «Όταν υπάρχουν καλά ξενοδοχεία, προσελκύονται και επισκέπτες υψηλότερου επιπέδου», σημείωσε, εξηγώντας ότι η ύπαρξη πολλών βιλών και Airbnb φέρνει και τουρίστες με διαφορετικά οικονομικά χαρακτηριστικά.
«Οι επαγγελματίες πρέπει να δουν σε ποιους απευθύνονται και πώς μπορούν να προσαρμόσουν το προϊόν τους ανάλογα. Ο καθένας οφείλει να κάνει την αυτοκριτική του και να δει τι μπορεί να βελτιώσει», τόνισε, σημειώνοντας ότι ο Δήμος δεν μπορεί να έχει απαντήσεις για όλα τα επιμέρους ζητήματα.
Όσον αφορά τις επόμενες τουριστικές εκθέσεις, η κ. Βεργωτή ανέφερε ότι ο Δήμος θα συμμετάσχει σε όσες αφορούν χώρες με απευθείας πτήσεις προς την Κεφαλονιά, όπως η Ιταλία, η Αυστρία, η Γερμανία, η Ολλανδία και η Γαλλία. Όπως είπε, η γαλλική αγορά ήταν δύσκολη φέτος για όλη την Ελλάδα, ωστόσο οι Γάλλοι επισκέπτες αφήνουν σημαντικό οικονομικό αποτύπωμα, γι’ αυτό και η Κεφαλονιά θα επιδιώξει να ενισχύσει την παρουσία της εκεί.
Τέλος, σημείωσε ότι δημοσιογράφοι, bloggers και influencers από όλο τον κόσμο έδειξαν μεγάλο ενδιαφέρον για την Κεφαλονιά και ενθουσιάστηκαν με τη διαδικτυακή παρουσία του προορισμού. «Έχουμε πολύ καλή εικόνα στα κοινωνικά μέσα και αυτό είναι πολύ θετικό, γιατί εκεί γίνεται πλέον όλη η προβολή των προορισμών», σημείωσε, προσθέτοντας ότι η νέα γενιά εμπιστεύεται περισσότερο τις εμπειρίες των influencers παρά την επίσημη προβολή ενός τόπου.
«Όταν βλέπουν κάποιον να λέει “πήγα στην Κεφαλονιά και έζησα μια μοναδική εμπειρία”, αυτό έχει μεγαλύτερη απήχηση απ’ ό,τι μια απλή διαφήμιση», κατέληξε η κ. Βεργωτή.
{https://soundcloud.com/user-46829938/cosmos-96-5-marina-vergoti-10}

















