Οργή Τιμοθεάτου για δηλώσεις περί κατάρρευσης των ξενοδοχείων στην Κεφαλονιά

Ο Πρόεδρος των Ξενοδόχων Κεφαλονιάς, Γεράσιμος Τιμοθεάτος, μιλώντας στον COSMOS 96,5 και την εκπομπή COSMOS MAGAZINE, αναφέρθηκε αρχικά σε δηλώσεις που έκανε ο κ. Λευτέρης Στελλάτος σε τηλεοπτικό σταθμό, δηλώσεις οι οποίες, όπως είπε, προκάλεσαν αναστάτωση.
Τόνισε ότι από το πρωί είχε δεχθεί ο ίδιος αλλά και η Πανελλήνια Ομοσπονδία Ξενοδόχων πολλά τηλεφωνήματα, καθώς δημοσιεύματα έκαναν λόγο για «κατάρρευση του τουρισμού στην Κεφαλονιά». Υπογράμμισε ότι όποιος παίρνει μικρόφωνο πρέπει να είναι υπεύθυνος και να ξέρει τι λέει και διερωτήθηκε με ποια ιδιότητα μιλάει και εκφράζεται ο κ. Στελλάτος για τα ξενοδοχεία, αφού, όπως τόνισε, υπάρχει Ένωση Ξενοδόχων Κεφαλονιάς που έχει τα επίσημα στοιχεία.
Ο κ. Τιμοθεάτος σημείωσε ότι ο κ. Στελλάτος έχει ιδρύσει ένα σύλλογο στον Πόρο, στον οποίο μετέχουν εστιάτορες και τουριστικά καταστήματα, κάτι που είναι δικαίωμά του, αλλά ξεκαθάρισε ότι δεν μπορεί να μιλά εξ ονόματος των ξενοδόχων. Εξέφρασε την έντονη ενόχλησή του για τον ισχυρισμό περί «50% πληρότητας» στα ξενοδοχεία, λέγοντας ότι αυτό δεν προκύπτει από πουθενά. Υπογράμμισε ότι η Ένωση έχει πολύ καλή συνεργασία με όλους τους συναδέλφους και άριστη επικοινωνία και δεν έχει καταγραφεί πουθενά αυτό το ποσοστό.
Συνεχίζοντας, ανέφερε ότι δεν μπορεί να δοθεί καμία εξήγηση για τον αριθμό που παρουσιάστηκε, διερωτώμενος αν στηρίχθηκε σε συζητήσεις με δύο μόνο συναδέλφους, γεγονός που δεν μπορεί να χαρακτηρίζει όλο το νησί «από το Φισκάρδο μέχρι τον Πόρο και από το Ληξούρι μέχρι τη Σάμη». Τόνισε πως είναι εξοργιστικό να δημιουργούνται ψευδείς εντυπώσεις για την εικόνα του τουρισμού. Επανέλαβε ότι τέτοιες δηλώσεις προκαλούν πρόβλημα και ανέφερε ότι θα καλέσει τον κ. Στελλάτο, ώστε να του εξηγήσει πως προκύπτουν τα νούμερα που ανέφερε.
Ο Πρόεδρος των Ξενοδόχων ξεκαθάρισε ότι δεν πιστεύει πως ο κ. Στελλάτος αναφερόταν αποκλειστικά στην περιοχή του, καθώς μίλησε γενικά για όλη την Κεφαλονιά αλλά και για το μοντέλο του τουρισμού στην Ελλάδα.
Σε ερώτηση σχετικά με τον ισχυρισμό ότι οι κεφαλονίτες επιχειρηματίες ανεβάζουν τις τιμές στη high season για να καλύψουν τις απώλειες της αρχής της σεζόν, ο κ. Τιμοθεάτος απάντησε ότι κάτι τέτοιο είναι παράλογο. Όπως εξήγησε, οι τιμές καθορίζονται ανάλογα με τη ζήτηση· όταν ένα ξενοδοχείο είναι άδειο, γίνονται προσφορές για να γεμίσει, γιατί κάθε κενό δωμάτιο που περνάει δεν αναπληρώνεται. «Δεν ανεβάζουμε τις τιμές επειδή χάσαμε δύο εβδομάδες», τόνισε χαρακτηριστικά.
Αναφερόμενος στο δημοσίευμα που έκανε λόγο για κατάρρευση των ξενοδοχείων, είπε ότι δημιουργείται λανθασμένη εικόνα. Παραδέχθηκε ότι φέτος δεν είναι το πιο εύκολο καλοκαίρι, παρότι οι αφίξεις στο αεροδρόμιο καταγράφουν άνοδο. Εξήγησε ότι όντως υπάρχουν δυσκολίες, κυρίως στην κατανάλωση εκτός ξενοδοχείων, και ότι η οικονομική κατάσταση στην Ευρώπη επηρεάζει. Ωστόσο, υπογράμμισε ότι δεν υπάρχει καμία εικόνα καταστροφής.
Αναφερόμενος στο ζήτημα των all inclusive, επισήμανε ότι στην Κεφαλονιά είναι ελάχιστα, μόλις τρία με τέσσερα σε σύνολο 162 ξενοδοχείων. Εξήγησε ότι το συγκεκριμένο προϊόν δημιουργήθηκε ως άμυνα του καταναλωτή απέναντι στην ακρίβεια εκτός ξενοδοχείου, ώστε να μπορεί να προγραμματίσει το budget του χωρίς να ξεφύγει. Υπογράμμισε ότι δεν πρέπει να κατηγορείται αυτό το μοντέλο, αλλά να κατανοείται η ανάγκη που το δημιουργεί.
Για την εμπειρία των πελατών, ανέφερε ότι υπάρχουν και θετικά και αρνητικά σχόλια: αρκετοί δηλώνουν ικανοποιημένοι από τις υπηρεσίες, αλλά υπάρχουν και παράπονα για ακρίβεια και χαμηλή ποιότητα σε κάποιες περιπτώσεις. Τόνισε ότι αυτά είναι τα σημεία που μπορούν να διορθωθούν, σε αντίθεση με την ευρύτερη οικονομική κατάσταση στην Ευρώπη, η οποία δεν μπορεί να επηρεαστεί.
Ειδική αναφορά έκανε στη μείωση της αγγλικής αγοράς, η οποία είναι η μεγαλύτερη για την Κεφαλονιά. Είπε συγκεκριμένα ότι τον Ιούνιο υπήρξαν 4.600 λιγότεροι επισκέπτες και τον Ιούλιο 2.036 λιγότεροι, κάτι που χαρακτήρισε ανησυχητικό. Επεσήμανε ότι το κενό αυτό έχει σε κάποιο βαθμό αναπληρωθεί από άλλες αγορές, με αποτέλεσμα συνολικά να καταγράφεται μικρή αύξηση, αλλά τόνισε ότι πρέπει να διερευνηθούν οι λόγοι που οι Άγγλοι μειώνουν τις επισκέψεις τους στην Κεφαλονιά, ειδικά αφού σε γειτονικούς προορισμούς όπως η Ζάκυνθος και η Κέρκυρα δεν παρατηρείται αντίστοιχη μείωση.
Για τον Σεπτέμβριο ανέφερε ότι η κίνηση στα ξενοδοχεία φαίνεται να κινείται στα ίδια επίπεδα με πέρυσι, κάτι που χαρακτήρισε ικανοποιητικό. Επανέλαβε πάντως ότι είναι άδικο να παρουσιάζεται η εικόνα της Κεφαλονιάς με 50% πληρότητα τον Αύγουστο, όταν όλοι μπορούν να διαπιστώσουν με τα μάτια τους την κίνηση στους δρόμους και στις παραλίες.
Σχετικά με δημοσιεύματα που κάνουν λόγο για πώληση ξενοδοχείων στην Κεφαλονιά, ξεκαθάρισε ότι πρόκειται για γενικό φαινόμενο της αγοράς, όπου οι ιδιοκτήτες, εφόσον υπάρχει ζήτηση και καλή τουριστική περίοδος, διαθέτουν τα ακίνητά τους. Είπε ότι τα ξενοδοχεία στην Κεφαλονιά είναι σε καλή οικονομική κατάσταση και δεν αντιμετωπίζουν προβλήματα άλλων περιοχών. Ανέφερε, επίσης, ότι τα ξενοδοχεία στο νησί ανήκουν σε Κεφαλονίτες και συχνά η πώληση γίνεται επειδή οι νεότερες γενιές δεν θέλουν να συνεχίσουν το επάγγελμα.
Τέλος, σημείωσε ότι το φαινόμενο δεν είναι τοπικό ούτε δείχνει πρόβλημα, αλλά αντίθετα υπάρχει αισιοδοξία, καθώς βρίσκονται σε εξέλιξη σχέδια για την κατασκευή νέων ξενοδοχείων στην Κεφαλονιά, που, όπως είπε, είναι απολύτως απαραίτητα για την περαιτέρω ανάπτυξη του τόπου.
{https://soundcloud.com/user-46829938/cosmos-96-5-gerasimos-4}