Γεροντάκης στον INKEFALONIA 89,2: Το μοντέλο του μαζικού τουρισμού δεν μπορεί να πετύχει στην Κεφαλονιά με τις υπάρχουσες συνθήκες

Τελευταία ενημέρωση: Παρασκευή, 20 Ιουνίου 2025 09:27

Γεροντάκης στον INKEFALONIA 89,2: Το μοντέλο του μαζικού τουρισμού δεν μπορεί να πετύχει στην Κεφαλονιά με τις υπάρχουσες συνθήκες

Ο supervisor της Skyserv και της Swissport στην Κεφαλονιά και μέλος της Επιτροπής Τουρισμού του Δήμου Αργοστολίου, Γιώργος Γεροντάκης, μίλησε στον Inkefalonia 89,2 και την εκπομπή «Μέρα Μεσημέρι» με τη δημοσιογράφο Ελευθερία Κουλουριώτου, για τα πολύ θετικά αποτελέσματα του Μαΐου, τις σύνθετες και επιτακτικές προκλήσεις που αφορούν τις υποδομές και την ανταποδοτικότητα στους τουριστικούς προορισμούς, καθώς και για τα ζητήματα που αναδύονται λόγω των γεωπολιτικών εξελίξεων στη Μέση Ανατολή.

Αναφερόμενος στα επίσημα στοιχεία της Fraport Greece για τον Μάιο, σημείωσε ότι στο αεροδρόμιο της Κεφαλονιάς καταγράφηκαν 48.013 αφίξεις επιβατών, επιβεβαιώνοντας τη σαφή αύξηση της τουριστικής ροής ενόψει της καλοκαιρινής σεζόν. Όπως χαρακτηριστικά ανέφερε:

«Το καλό το οποίο δεν μπορεί να αμφισβητηθεί, είναι η αύξηση την οποία περίπου είχαμε προβλέψει και είναι δεδομένη. Πράγματι ήρθαν περισσότεροι με ένα καλό ποσοστό της τάξεως του 10%. Τα νούμερα είναι συγκεκριμένα και δεν αμφισβητούνται».

Σε ό,τι αφορά την άνιση κατανομή των τουριστών στο νησί και τις παρατηρούμενες χαμηλές εισπράξεις, επισήμανε:

«Ακούστηκαν και γράφονται διάφορα παράπονα. Είτε ότι σε ορισμένες περιοχές οι πληρότητες είναι χαμηλές, είτε ότι η καταναλωτική δαπάνη δεν είναι αυτή που περιμένουνε. Αυτά πρέπει να τα δούμε, γιατί υπάρχουν πάρα πολλοί λόγοι που πρέπει να εξεταστούν. Δεν έχει αλλάξει το προφίλ του τουρίστα που έρχεται στην Κεφαλονιά, είναι ακριβώς ότι ήτανε πέρυσι και πριν από 3-4 και 5 χρόνια. Οι ίδιοι tour operator, το ίδιο προφίλ του τουρίστα, αυτό είναι δεδομένο, δεν έχει αλλάξει».

Υπογράμμισε ότι είναι απαραίτητο να εντοπιστούν οι περιοχές που παρουσιάζουν πρόβλημα, να αναλυθούν τα αίτια και να αναζητηθούν ενδεχόμενες διορθωτικές κινήσεις. Συγκεκριμένα, δήλωσε:

«Πρέπει να δούμε τι γίνεται, γιατί από ορισμένους υπάρχει μία “μουρμούρα”, ενώ υπάρχουν άλλοι που έχουν πάρα πολύ καλές πληρότητες και φυσικά είναι ευχαριστημένοι. Θα πρέπει να γίνουμε πιο προσεκτικοί, να εξετάσουμε ενδελεχώς, να δούμε σε ποιες περιοχές υπάρχει πρόβλημα και γιατί υπάρχει».

Τόνισε ότι πολλοί φορείς εμπλέκονται σε αυτή την κατάσταση, όπως οι Δήμοι και η Πολιτεία, και ότι τα ζητήματα υποδομών έχουν πολλές παραμέτρους. Όπως είπε:

«Πρέπει όλα αυτά να τα δούμε, να δούμε τι μπορούμε να κάνουμε, πού μπορούμε να αλλάξουμε πορεία, αν πρέπει κάτι να γίνει διαφορετικά, να γίνει. Είναι πάντως αυτό μία αφορμή για να επανεξετάσουμε πολλά πράγματα, αυτή είναι η γνώμη μου».

Πρότεινε επίσης, εάν χρειαστεί, να στοχεύσει η Κεφαλονιά σε πελατεία ανώτερου εισοδηματικού επιπέδου ή από νέες αγορές, επισημαίνοντας όμως πως:

«Όλα αυτά δεν φτάνουνε εάν δεν έχεις έργα υποδομής ή αν υπάρχουν προβλήματα Δήμων. Όλα αυτά καταρρέουν. Θα πρέπει να γίνει μια ενδελεχής προσπάθεια».

Αναφορικά με τις γεωπολιτικές εξελίξεις και τον πόλεμο Ισραήλ-Ιράν, ο κ. Γεροντάκης δήλωσε:

«Αυτή τη στιγμή υπάρχει ένας παράγοντας ο οποίος δεν μπορεί να εκτιμηθεί και είναι το Ισραήλ, το οποίο ενίσχυσε την αγορά. Με αυτή την κατάσταση που έχουμε τώρα, εύκολα δεν μπορείς να κάνεις πρόβλεψη. Δεν θα πάμε άσχημα στη συνέχεια, αλλά οπωσδήποτε θα παίξει ρόλο εάν εγκαταλειφθούν οι πτήσεις από το Ισραήλ».

Επισήμανε ότι, προς το παρόν, οι πτήσεις έχουν ακυρωθεί και είναι σε εξέλιξη η διαδικασία επαναπατρισμού όσων έχουν παραμείνει στο νησί:

«Περίπου σε έναν υπολογισμό που κάναμε μπορεί να φτάνουνε και τους 400 όσοι έμειναν χωρίς επιστροφή από την Κεφαλονιά. Αυτό που καταλαβαίνω ότι θα γίνει τώρα, εφόσον έχουν ακυρωθεί 2 πτήσεις και κατά πάσα πιθανότητα θα ακυρωθεί και η πτήση της Πέμπτης 19 Ιουνίου, είναι ότι μιλάμε πλέον για επαναπατρισμό για να γυρίσουν αυτοί πίσω στο Ισραήλ σε πρώτη φάση».

Εξέφρασε την εκτίμηση πως, αν υπάρξει επανεκκίνηση πτήσεων, ίσως σωθεί μέρος της σεζόν, αλλά τα άκρα της (Σεπτέμβριος-Οκτώβριος) δύσκολα καλύπτονται. Όπως σημείωσε:

«Ιούλιο και Αύγουστο υπάρχει πάντα ζήτηση μεγάλη και μπορεί να καλυφθεί το κενό. Όμως τα άκρα της σεζόν δεν καλύπτονται εύκολα».

Για τη διαμονή των Ισραηλινών τουριστών που παραμένουν στο νησί, εξήγησε:

«Επειδή αυτή τη στιγμή είναι πόλεμος, αυτοί είχαν αγοράσει ένα εισιτήριο αεροπορικό να έρθουν και η αεροπορική εταιρεία δεν εμπλέκεται. Η αεροπορική εταιρεία θα κοιτάξει σε συνεργασία με την κυβέρνηση του Ισραήλ να τους επαναπατρίσει. Από εκεί και πέρα, είτε μετακινήθηκαν από την Κεφαλονιά, είτε είναι πιθανό να πήραν πτήσεις από Αθήνα, ή να φύγανε με πλοίο, ή να πήγανε σε άλλους προορισμούς».

Πρόσθεσε ότι δεν υπάρχει σαφής εικόνα της κατάστασης, καθώς οι αφίξεις δεν πραγματοποιήθηκαν μέσω tour operator με οργανωμένα πακέτα, ενώ συμπλήρωσε:

«Η δική μας ενημέρωση που εξυπηρετούμε την εταιρεία γίνεται μέρα με την ημέρα. Μέχρι στιγμής έχουν ακυρώσει τις πτήσεις της Κυριακής και της Τρίτης και κατά πάσα πιθανότητα θα ακυρώσουν και της Πέμπτης».

Ανέφερε ακόμα ότι υπάρχουν γενικές οδηγίες για τα αεροσκάφη επαναπατρισμού, όπου για λόγους ασφαλείας δεν θα παρέχεται catering ούτε άλλες υπηρεσίες, και πως δεν υπάρχει ακόμη πληροφόρηση για το αν θα πραγματοποιηθεί απευθείας πτήση Κεφαλονιά–Τελ Αβίβ.

Αναφερόμενος στην ανταγωνιστικότητα, ανταποδοτικότητα και βιωσιμότητα του προορισμού Κεφαλονιά, υπογράμμισε:

«Η Κεφαλονιά είναι ένας προορισμός ο οποίος δεν είναι αρκετά γνωστός πέρα από την Αγγλία, σε άλλες ευρωπαϊκές χώρες ή και στο Τελ Αβίβ».

Επεσήμανε ότι έργο της Τουριστικής Επιτροπής του Δήμου είναι η ενίσχυση του brand name της Κεφαλονιάς, π.χ. στην γερμανική αγορά, όπου υπάρχει μικρή κίνηση. Είπε:

«Η πρώτη της δουλειά είναι να ενισχύσει το brand name της Κεφαλονιάς με διάφορους τρόπους, με τα social media, με τα fam trips που έρχονται ειδικοί ή δημοσιογράφοι και ενισχύουν το όνομα της Κεφαλονιάς στο εξωτερικό».

Τόνισε όμως ότι η Τουριστική Επιτροπή δεν έχει μεγάλες δυνατότητες, ούτε προϋπολογισμό για διαφημιστικές καμπάνιες, και χρειάζεται συνεργασία των Δήμων, της Περιφέρειας και άλλων φορέων. Παράλληλα, όπως ανέφερε:

«Η πολιτεία και οι Δήμοι θα πρέπει να επιδείξουν μεγάλη προσοχή στα καθήκοντά τους, δηλαδή οι παραλίες να είναι έτοιμες κλπ».

Αναφορικά με τη δυσκολία προσέλκυσης μεγάλων tour operator, εξήγησε:

«Η πλειονότητα των κρεβατιών έχει παρθεί από τους Άγγλους tour operator (δύο μεγάλες εταιρείες), και η διαθεσιμότητα των υπόλοιπων δεν είναι μεγάλη».

Επισήμανε την ύπαρξη πολλών βιλών με πισίνα και βραχυχρόνιων μισθώσεων, καθώς και ξενοδοχείων σε λιγότερο δημοφιλείς προορισμούς για την αγγλική αγορά, τονίζοντας:

«Εκεί πρέπει ίσως να στοχεύσουμε, για να δούμε τι άλλου είδους πελατεία μπορούμε να φέρουμε και με ποιο τρόπο, ώστε να καλυφθούν αυτά τα κενά».

Κατέληξε στο ότι το μοντέλο του μαζικού τουρισμού δεν μπορεί να πετύχει στην Κεφαλονιά με τις υπάρχουσες συνθήκες, προσθέτοντας:

«Βλέπουμε λοιπόν ότι δεν μπορεί να πετύχει αυτό το μοντέλο και ότι πρέπει να κοιτάξουμε σε ένα διαφορετικό, αυτό που είπα προηγουμένως και αυτό θα πρέπει να είναι η επόμενη κίνηση».

Τέλος, για τη γενική εικόνα της τουριστικής περιόδου του 2025, εξέφρασε την πεποίθηση ότι θα υπάρξει αυξητική τάση, τονίζοντας ωστόσο πως:

«Το πόσο μεγάλη θα είναι αυτή, θα εξαρτηθεί από το τι μέλλει γενέσθαι με τις πτήσεις από το Ισραήλ, οι οποίες ξεκίνησαν νωρίς, με 3 πτήσεις εβδομαδιαίως, με διάρκεια έως και τέλος Οκτωβρίου και πληρότητα άνω του 80%».

{https://soundcloud.com/user-46829938/inkefalonia-89-2-giorgos}




336 X 280

16122257999808197650 2

 

 

00 inkefalonia general ad 300X250