Ν.Ε. ΠΑΣΟΚ: Έντονη ανησυχία για τα σχολεία της Κεφαλονιάς που παραμένουν σε κοντέινερ
Η Ν.Ε. ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝ.ΑΛ. Κεφαλονιάς & Ιθάκης καταγγέλλει ότι μαθητές σε πολλά σχολεία του νησιού εξακολουθούν να φοιτούν σε κοντέινερ περισσότερα από 11 χρόνια μετά τους σεισμούς, ενώ η κυβέρνηση –παρά τις επανειλημμένες προειδοποιήσεις και ερωτήσεις στη Βουλή– δεν έχει δώσει λύση στο ζήτημα της ασφαλούς σχολικής στέγης.
Το δελτίο Τύπου υπογραμμίζει τις επικίνδυνες εγκαταστάσεις, τη γραφειοκρατική πολυδιάσπαση αρμοδιοτήτων και την ανάγκη για άμεση, ενιαία και επαρκώς χρηματοδοτούμενη πολιτική για τα σχολικά κτίρια.
Διαβάστε αναλυτικά την ανακοίνωση της Ν.Ε. ΠΑΣΟΚ – ΚΙΝ.ΑΛ. Κεφαλονιάς & Ιθάκης:
ΣΤΑ ΚΟΝΤΕΪΝΕΡ ΟΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΑΝΑΣΤΕΝΑΖΟΥΝ
Για ακόμη μια φορά το νησί της Κεφαλονιάς, πρωτοσέλιδο για τη κατάσταση των σχολικών μονάδων και τη κυβερνητική αδιαφορία το τίμημα της οποίας πληρώνουν μαθητές, γονείς και εκπαιδευτικοί. Στα κοντέινερ οι μαθητές αναστενάζουν σύμφωνα με το σημερινό φύλλο της εφημερίδας «ΤΑ ΝΕΑ», τίτλος που δεν απέχει καθόλου από τη πραγματικότητα και στο Νομό μας, όπου το 2ο και 3ο Γυμνάσιο Αργοστολίου βρίσκονται 11 χρόνια μετά τους σεισμούς σε κοντέινερ, ενώ επίσης στο ΕΠΑΛ Ληξουρίου, στο ΓΕΛ Πάστρας, στο Γυμνάσιο με Λυκειακές Τάξεις Μεσοβουνίων, χρησιμοποιούνται κοντέινερ στον προαύλιο χώρο.
Το ΠΑ.ΣΟ.Κ. – Κίνημα Αλλαγής, είχε ήδη προειδοποιήσει με την υπ’ αριθμ. 3753/27-2-2025 Ερώτηση τον Υπουργό Εσωτερικών και την Υπουργό Παιδείας για την ανυπαρξία κυβερνητικού σχεδιασμού για την ασφάλεια των σχολικών μονάδων στην Κεφαλονιά και για τις ακατάλληλες εγκαταστάσεις (κοντέινερ, ανεπαρκείς νοικιασμένοι χώροι κ.α.), χωρίς ολοκληρωμένη αντιπλημμυρική, αντισεισμική, αντιπυρική, αντικεραυνική θωράκιση δίχως να λάβει σαφείς απαντήσεις.
Σε μία χώρα που διακηρύσσει ότι η παιδεία αποτελεί «εθνική προτεραιότητα», οι καθημερινές εικόνες μιλούν μόνες τους: ταβάνια που στάζουν, σοβάδες που πέφτουν σε κεφάλια μαθητών, καλοριφέρ που δεν ανάβουν, τουαλέτες που δεν λειτουργούν και προκάτ αίθουσες που υποτίθεται θα έμεναν «προσωρινά» αλλά υπερβαίνουν τη δεκαετία…. Πρέπει να σταματήσει ο χώρος του σχολείου να εκπέμπει εγκατάλειψη, αδιαφορία και απαξίωση διαχέοντας έτσι ένα αντίστοιχο μήνυμα στους μαθητές μας.
Εμπόδιο σε όλα αυτά είναι ένα διεθνώς μοναδικό καθεστώς πολυδιάσπασης αρμοδιοτήτων: η συντήρηση και επισκευή των σχολικών κτιρίων ανήκει στους δήμους, η κατασκευή νέων σχολείων στην κρατική εταιρεία ΚΤΙΡΙΑΚΕΣ ΥΠΟΔΟΜΕΣ Α.Ε., η ίδρυση και οι κτιριακές προδιαγραφές νέων σχολικών μονάδων στο Υπουργείο Παιδείας. Ένα τριγωνικό σύστημα όπου όλοι είναι λίγο αρμόδιοι, αλλά τελικά κανείς δεν έχει την πλήρη ευθύνη.
Το αποτέλεσμα είναι μια διαρκής μετάθεση ευθυνών, με τους γονείς και τους εκπαιδευτικούς να κάνουν τεχνική υποστήριξη. Υπάρχουν σχολεία όπου το βάψιμο γίνεται από τον Σύλλογο Γονέων και πολλά στα οποία οι εκπαιδευτικοί και οι διευθυντές των σχολικών μονάδων αναλαμβάνουν ρόλους τεχνικών. Επείγει μια σοβαρή, πολιτική λύση. Που θα υπηρετεί λειτουργικά τις αρχές της εγγύτητας και της αποτελεσματικότητας που προϋποθέτει πρωταγωνιστικό ρόλο στην Αυτοδιοίκηση, με σαφές πλαίσιο και επαρκή αυτοτελή χρηματοδότηση και μια ενιαία Δημόσια Αρχή που θα ασκεί τον εποπτικό και ελεγκτικό ρόλο του κράτους.
Χωρίς αυτό το ξεκαθάρισμα στο σημερινό γραφειοκρατικό αλαλούμ, χωρίς γενναία αύξηση και συγκέντρωση των πάσης φύσεως διαθέσιμων πόρων (ΕΣΠΑ, ΠΔΕ κλπ.), με διαφανή και ενιαία κριτήρια κατανομής, η σχολική στέγη θα εξακολουθήσει να είναι ένα από τα θύματα του πολιτικού πελατειασμού και της ελληνικής διοικητικής πολυφωνίας.


















