"Υπό αξιολόγηση τα υδατοδρόμια Κεφαλονιάς και Ιθάκης – Χωρίς αρνητικές αποφάσεις μέχρι στιγμής"

Δημοσιεύτηκε: Τρίτη, 07 Οκτωβρίου 2025 18:15

"Υπό αξιολόγηση τα υδατοδρόμια Κεφαλονιάς και Ιθάκης – Χωρίς αρνητικές αποφάσεις μέχρι στιγμής"

Ο διευθύνων σύμβουλος της Hellenic Seaplanes, κ. Νίκος Χαραλάμπους, μίλησε στον COSMOS 96,5 και την εκπομπή COSMOS MAGAZINE , αναφερόμενος στην πορεία του προγράμματος υδροπλάνων στο Ιόνιο και τις προοπτικές ανάπτυξης του δικτύου.

Αρχικά, ο κ. Χαραλάμπους σχολίασε πως «είναι σχετικό το να πούμε ότι είμαστε στάσιμοι, γιατί αν αναλογιστεί κανείς τα δώδεκα έτη προσπάθειας που έχουμε κάνει με τα σημερινά αποτελέσματα, είναι σαν να ήταν στάσιμες οι διαδικασίες συνεχόμενα». Τόνισε, ωστόσο, ότι οι διαδικασίες πράγματι κινούνται, αν και πολλές φορές με αργούς ρυθμούς.

Αναφερόμενος στη Λευκάδα, εξήγησε πως έχουν ήδη εκδοθεί δύο αρνητικές αποφάσεις για το νησί, με αιτιολογία την ασφάλεια ναυσιπλοΐας λόγω του μεγάλου αριθμού σκαφών στην περιοχή όπου είχε προταθεί να γίνει το υδατοδρόμιο. Όπως είπε, «επαναλαμβάνεται η πρόταση σε άλλο σημείο, με καινούργιο φάκελο, νέο τεχνικό παράρτημα και νέα διαδικασία», γεγονός που καθυστερεί το έργο.

Παρά τις δυσκολίες, σημείωσε ότι δύο σημεία είναι πλέον έτοιμα να ανακοινωθούν στην  Ηγουμενίτσα. Όπως ανέφερε, «σιγά σιγά μπαίνει και το Ιόνιο στο χάρτη του σωστού δικτύου».

Για την Κέρκυρα, είπε ότι τα πράγματα πάνε καλά, ενώ έχουν ήδη πραγματοποιηθεί κάποιες πτήσεις προς Παξούς, οι οποίες θα ενταχθούν κανονικά στο πρόγραμμα της επόμενης σεζόν. Επισήμανε επίσης ότι και η Αμφιλοχία καθώς και τα Γιάννενα θα ενισχυθούν με πτήσεις το επόμενο διάστημα, ενώ «μέσα στις επόμενες εβδομάδες αναμένεται να ανακοινωθούν κι άλλα σημεία στο Ιόνιο πέραν της Ηγουμενίτσας».

Αναφορικά με την Κεφαλονιά, υπογράμμισε ότι το θέμα δεν είναι στάσιμο, αλλά βρίσκεται υπό αξιολόγηση. Όπως εξήγησε, «ευτυχώς δεν έχουμε πάρει καμία αρνητική απόφαση, ούτε για την Κεφαλονιά, ούτε για την Ιθάκη, ούτε για τη Ζάκυνθο». Ανέφερε ακόμη ότι «η Κυλλήνη βρίσκεται στην τελική φάση κατασκευής της προβλήτας, έτσι ώστε να μπορεί να δένει το αεροπλάνο, και εντός λίγων ημερών θα έχουμε πτήσεις εκεί».

Παραδέχθηκε πάντως ότι «τα πράγματα δεν προχωρούν όσο γρήγορα θα θέλαμε, αλλά προχωράμε». Θυμήθηκε ότι η προσπάθεια αυτή ξεκίνησε πριν από δώδεκα χρόνια, αλλά υπήρξαν μεγάλες καθυστερήσεις, καθώς «η διαμάχη των περιφερειακών αρχών τότε είχε παγώσει τις διαδικασίες για πέντε με επτά χρόνια, ενώ στη συνέχεια μεσολάβησε και η περίοδος του Covid».

Θεωρεί πως η λειτουργία των υδροπλάνων θα διευκολύνει σημαντικά τους κατοίκους των νησιών να μετακινούνται γρήγορα προς την Πάτρα για επαγγελματικές ή άλλες ανάγκες. Ο κ. Χαραλάμπους, πρόσθεσε ότι «δεν είναι μόνο αυτό, αλλά και ένα θέμα που θα έπρεπε να προωθηθεί περισσότερο, γιατί σε άλλες χώρες είναι καθημερινότητα — υπάρχουν παιδιά που πάνε σχολείο με τα υδροπλάνα, άνθρωποι που μετακινούνται για τη δουλειά τους με αυτά».

Ανέφερε χαρακτηριστικά παραδείγματα όπως «ο Καναδάς και η Αλάσκα», όπου τα υδροπλάνα αποτελούν βασικό μέσο μετακίνησης, και πρόσθεσε πως «είναι σημαντικό γιατί δίνει επιλογές όχι μόνο στους κατοίκους, αλλά και στους επισκέπτες».

Όπως είπε, «θα μπορεί κάποιος να πάει στην Ιθάκη, να ψαρέψει, να μείνει μια βραδιά και να φύγει την επόμενη μέρα με το αεροπλάνο, όπως συμβαίνει σε οποιοδήποτε άλλο σημείο της Ελλάδας, χωρίς να περιμένει δύο μέρες για το καράβι». Επεσήμανε πως «άλλη χάρη έχει το καράβι, άλλη το αεροπλάνο, αλλά το σημαντικό είναι να υπάρχουν επιλογές και δρομολόγια, γιατί συχνά διακόπτονται κάποιες συνδέσεις μεταξύ των νησιών».

Σε αυτό το σημείο εξήγησε ότι «εκεί ακριβώς έρχονται τα υδροπλάνα να καλύψουν το κενό, με ευκολία και άνεση, για να καταλάβει ο κόσμος τι σημαίνει πραγματικά αυτό το μέσο».

Τέλος, αναφέρθηκε στην ανταπόκριση του κοινού στις περιοχές όπου ήδη έχουν πραγματοποιηθεί πτήσεις, λέγοντας ότι «η ανταπόκριση του κόσμου είναι φανταστική». Όπως περιέγραψε, «όταν ήμασταν στην Ερατινή, ο κόσμος είχε μαζευτεί και μου θύμισε παλιές ελληνικές ταινίες, με τον Κωνσταντάρα να υποδέχεται το αεροπλάνο».

Κατέληξε λέγοντας πως «είναι συγκινητικό να βλέπεις τις προσπάθειες τόσων ετών να υλοποιούνται και τον κόσμο να καταλαβαίνει την ουσία αυτής της διαδικασίας — πόσο θα ωφεληθεί, αλλά και τι επιλογές αποκτά». Υπογράμμισε ότι «πρόκειται για κάτι προσιτό, κατανοητό και εύκολο, που γλιτώνει στον πολίτη τρεις, τέσσερις ή πέντε ώρες ταξιδιού, μειώνοντάς τις σε είκοσι με τριάντα λεπτά — μια μεγάλη υπόθεση».

{https://soundcloud.com/user-46829938/cosmos-96-5-nikos-2}




336 X 280

16122257999808197650 2

 

 

00 inkefalonia general ad 300X250