"Ενάντια στην είσοδο χορηγών στην Εκπαίδευση", δηλώνει ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας

Δημοσιεύτηκε: Δευτέρα, 25 Αυγούστου 2025 10:36

"Ενάντια στην είσοδο χορηγών στην Εκπαίδευση", δηλώνει ο Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας

Θέμα :« Πρόγραμμα ανακαίνισης Σχολικών Κτιρίων "Μαριέτα Γιαννάκου"»

Το πρόγραμμα "Μαριέττα Γιαννάκου" αφορά την ανακαίνιση και αναβάθμιση σχολικών μονάδων σε όλη την Ελλάδα. Πιο συγκεκριμένα, στο πλαίσιο του προγράμματος «Μαριέττα Γιαννάκου» εντάσσονται, επιπρόσθετα, η ριζική ανακαίνιση ή κατασκευή χώρων υγιεινής, οι οποίοι θα είναι κατάλληλοι για μαθητές/τριες, εκπαιδευτικούς με αναπηρία, η ανακαίνιση ή κατασκευή γηπέδων μπάσκετ και βόλεϊ στα σχολεία, οι εργασίες αναβάθμισης σε  παιδικές χαρές στα νηπιαγωγεία, η δημιουργία ράμπας για ΑΜΕΑ.

Το πρόγραμμα χρηματοδοτείται εν μέρει από δωρεά της Ελληνικής Ένωσης Τραπεζών και κύριος φορέας υλοποίησής του  θα είναι η ανώνυμη εταιρεία «Κτιριακές Υποδομές» του Ελληνικού Δημοσίου.

Ένα από τα σχολεία που επιλέχτηκαν για την υλοποίηση του προγράμματος είναι και το 1ο Δημοτικό Σχολείο Αργοστολίου.

Δύο παρατηρήσεις επί του θέματος:

Πρώτη παρατήρηση: Στην είσοδο του Σχολείου υπάρχει πινακίδα που αναγράφει, «Το σχολείο αναβαθμίζεται στο πλαίσιο του εθνικού προγράμματος «ΜΑΡΙΕΤΤΑ ΓΙΑΝΝΑΚΟΥ» με τη δωρεά των τραπεζών Alphabank, Eurobank, Eθνική Τράπεζα, Piraeus»

Έτσι μετά το Ίδρυμα Ωνάση στο οποίο η κυβέρνηση της ΝΔ για πρώτη φορά παρέδωσε περιουσία και πόρους του ελληνικού δημοσίου, αλλά και το αναλυτικό πρόγραμμα των σχολείων,

το Ίδρυμα Μποδοσάκη που με μεσολαβητές την ΠΑΝΕΚΦΕ (Πανελλήνια Ένωση Υπευθύνων Εργαστηριακών Κέντρων Φυσικών Επιστημών)  προσφέρει χορηγίες για τα Εργαστήρια Φυσικών Επιστημών,

έχουμε και τη είσοδο  των τραπεζών ως χορηγών για την κτιριακή αναβάθμιση των σχολείων.

Ως Σύλλογος Εκπαιδευτικών Πρωτοβάθμιας Εκπαίδευσης Κεφαλονιάς και Ιθάκης, είμαστε ενάντια στην είσοδο χορηγών στην Εκπαίδευση, γιατί γνωρίζουμε καλά, ότι οι κάθε είδους χορηγίες προσφέρουν υπηρεσία στο σχέδιο της κυβέρνησης περί ιδιωτικοποίησης και αυτονομίας των σχολείων που θα πρέπει να εξασφαλίζουν μόνα τους και χωρίς κρατική χρηματοδότηση τους πόρους τους.

 

Δεύτερη παρατήρηση: Γνωρίζουμε ότι για το συγκεκριμένο σχολείο υπάρχει αρχιτεκτονική, στατική και ηλεκτρομηχανολογική μελέτη για επέκταση του κτιρίου , όπου αραχνιάζει χρόνια τώρα σε κάποιο συρτάρι του Δήμου Αργοστολίου. Και αναρωτιόμαστε γιατί τόσο χρόνια δεν προχωρεί η υλοποίηση αυτής της μελέτης έτσι ώστε να υπάρξει ουσιαστική αναβάθμιση του Σχολείου και να φύγουν και οι προκάτ αίθουσες διδασκαλίας  που υπάρχουν στο προαύλιο χώρο του;

Από τα παραπάνω γίνεται φανερό ότι η υποχρηματοδότηση του δημόσιου σχολείου από τη σημερινή κυβέρνηση οδηγεί στην υποκατάσταση των υποχρεώσεων του κράτους από «ιδιωτικές πρωτοβουλίες», «φιλανθρωπίες» και «χορηγίες», παραδίδοντας το σχολείο στις δυνάμεις της «αγοράς» και του «κέρδους».

Η ρίζα της παθογένειας του δημόσιου σχολείου είναι απλή και μετρήσιμη: η χρόνια, εσκεμμένη και ιδεολογικά φορτισμένη υποχρηματοδότηση. Ενώ ο μέσος όρος των δημοσίων δαπανών για την Παιδεία στις χώρες της Ευρωπαϊκής Ένωσης αγγίζει το 5% του ΑΕΠ, η Ελλάδα παραμένει πεισματικά καθηλωμένη σε ποσοστά που μετά βίας ξεπερνούν το 4%. Αυτή η διαφορά της μίας ποσοστιαίας μονάδας μπορεί να ακούγεται μικρή, αλλά σε απόλυτους αριθμούς μεταφράζεται σε ένα ετήσιο έλλειμμα που ξεπερνά τα 2 δισεκατομμύρια ευρώ. 

Εν κατακλείδι, πίσω από τη βιτρίνα και τις στημένες  φωτογραφίες με τα πλατιά χαμόγελα και τα καλοκαιρινά κουστούμια, μπροστά από τα οικοδομικά εργοτάξια, υπάρχει η πραγματικότητα των προκάτ αιθουσών διδασκαλίας , το οξύ στεγαστικό πρόβλημα όλων των νηπιαγωγείων του Αργοστολίου, που κανένα από αυτά δεν διαθέτει δικό του αναξάρτητο κτίριο που να πληρεί και τις προδιαγραφές λειτουργίας του, το πλημμυρισμένο το χειμώνα που μας πέρασε νηπιαγωγείο του Πόρου,  τα προβλήματα στέγης και υποδομών που αντιμετωπίζουν σχεδόν όλες οι σχολικές μονάδες και περιμένουν τη λύση τους από τους αρμόδιους φορείς. 

Αναγκαίος όσο ποτέ άλλοτε ο κοινός αγώνας της εκπαιδευτικής κοινότητας  και  των Συλλόγων Γονέων και Κηδεμόνων των σχολικών μονάδων για, 

  • Να μην επιτρέψουμε να μετατραπούν τα σχολεία σε παραμάγαζα των εταιρειών που θα καθορίζουν το τι και πως και από ποιους θα διδάσκεται μέσα στο σχολείο και θα προωθούν τις ανάγκες της επιχειρηματικότητας και του κέρδους.
  • Να απορρίψουμε συνολικά τη λογική των χορηγιών που υποκαθιστούν την ευθύνη και την υποχρέωση του κράτους και γίνονται ο  «Δούρειος Ίππος» για την άλωση της δημόσιας εκπαίδευσης και της κοινωνικής πρόνοιας.
  • Να βάλουμε φρένο στην εμπορευματοποίηση την παιδείας και στα σχέδια τους για μια παιδεία προσαρμοσμένη στους νόμους της αγοράς.
  • Να οργανώσουμε και να εντείνουμε την πάλη μας για να απαιτήσουμε από την κυβέρνηση την εξασφάλιση όλων των αναγκαίων όρων για τη λειτουργία των σχολείων αποκλειστικά από τον κρατικό προϋπολογισμό.
  • Να απαιτήσουμε τη γενναία αύξηση των δαπανών για την παιδεία. Η πρώτη και αδιαπραγμάτευτη προϋπόθεση είναι η δέσμευση, με νόμο, για σταδιακή αύξηση των δημοσίων δαπανών για την Παιδεία, με στόχο τη σύγκλιση με τον ευρωπαϊκό μέσο όρο του 5% του ΑΕΠ μέσα στην επόμενη τριετία. Οι πόροι αυτοί πρέπει να κατευθυνθούν κατά προτεραιότητα στην ασφάλεια και τον εκσυγχρονισμό των σχολικών κτιρίων, στη δημιουργία σύγχρονων εργαστηρίων και βιβλιοθηκών σε κάθε σχολείο και στη διαρκή, ουσιαστική επιμόρφωση των εκπαιδευτικών.
  • Να δοθεί άμεσα έκτακτο κονδύλι προκειμένου τα σχολεία να καλύψουν άμεσα τις ανάγκες τους.

 

Για το ΔΣ

Ο  ΠΡΟΕΔΡΟΣ                                                                   Η  ΓΡΑΜΜΑΤΕΑΣ                                                                                                         

Βαρδαραμάτος Βαγγέλης                                               Παύλου Κατερίνα




336 X 280

16122257999808197650 2

 

 

00 inkefalonia general ad 300X250