Άτοκος: Τέλος η καθολική απαγόρευση, παραμένει το «μπλόκο» στα ημερόπλοια – Στανίτσας στον COSMOS 96,5

Τελευταία ενημέρωση: Δευτέρα, 11 Αυγούστου 2025 14:59

Άτοκος: Τέλος η καθολική απαγόρευση, παραμένει το «μπλόκο» στα ημερόπλοια – Στανίτσας στον COSMOS 96,5

Στον COSMOS 96,5 και την εκπομπή COSMOS MAGAZINE φιλοξενήθηκε ο Δήμαρχος Ιθάκης Διονύσης Στανίτσας και μίλησε για την πρόσφατη απόφαση του Λιμεναρχείου, σχετικά με την απαγόρευση προσέγγισης στη νήσο Άτοκο.

Ο Δήμαρχος Ιθάκης δήλωσε ότι μέσα στο Σαββατοκύριακο προέκυψαν νέα δεδομένα. Εξήγησε ότι έγινε συνεννόηση τόσο με το Υπουργείο, τον ίδιο τον Υπουργό και όλους του αρμόδιους παράγοντες, όσο και με τον ιδιοκτήτη του νησιού, προκειμένου να αλλάξει η απόφαση του Λιμενάρχη. Όπως ανέφερε, εκεί που υπήρχε ολική απαγόρευση, κατέληξαν να ισχύει απαγόρευση μόνο για τα ημερόπλοια που μεταφέρουν μεγάλο αριθμό επισκεπτών, τα οποία άλλωστε απαγορεύεται βάσει νόμου να πλησιάζουν τις ακτές, ώστε να αποφεύγονται ατυχήματα. Σταδιακά, πρόσθεσε, θα εξεταστεί και η διαχείριση με τα γουρούνια που υπάρχουν στο νησί, αλλά και η ανάγκη σεβασμού προς το υπόλοιπο νησί, που είναι ιδιοκτησίας του κ. Τσάκου και απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή. Υπενθύμισε ότι τα τελευταία χρόνια διάφοροι εκδρομείς  έστηναν σκηνές, άναβαν φωτιές και γενικώς δρούσαν χωρίς την απαιτούμενη προσοχή. Το σημαντικότερο, τόνισε, είναι ότι άμεσα δίνεται ξανά η δυνατότητα στον κόσμο να επισκέπτεται το νησί και στους ψαράδες να ψαρεύουν, χάρη και στη θετική στάση του κ. Τσάκου (ιδιοκτήτης του νησιού Άτοκος), με τον οποίο είχε τηλεφωνική επικοινωνία από την πρώτη στιγμή ώστε να βρεθεί λύση.

Ο κ. Στανίτσας εξήγησε ότι ο Λιμενάρχης έλαβε την αρχική απόφαση ύστερα από πολλά ζητήματα που είχαν δημιουργηθεί, πολλά τηλεφωνήματα και καταγγελίες για τα αγριογούρουνα, καθώς και μετά από βίντεο που είχαν κυκλοφορήσει στο διαδίκτυο. Τόνισε ότι, αν κάποιο αγριογούρουνο τραυματίσει κάποιον ή συμβεί οποιοδήποτε ατύχημα, όλοι αποποιούνται την ευθύνη εκτός από έναν. Παραδέχθηκε ότι τα πράγματα έπρεπε να γίνουν διαφορετικά και υπενθύμισε πως, όταν ημερόπλοια αποβιβάζουν κόσμο κοντά σε σημεία όπου υπάρχουν ήδη παιδιά που κολυμπούν, το θέμα είναι επικίνδυνο. Το πρόβλημα, επισήμανε, δεν αφορά μόνο την ακτή της Ατόκου, αλλά όλες τις ακτές της Ελλάδας.

Απαντώντας σε ερώτηση για το αν για τους ιδιοκτήτες των ημερόπλοιων και τις συγκεκριμένες επιχειρήσεις αλλάζει κάτι, απάντησε ξεκάθαρα πως όχι. Επανέλαβε ότι τα ημερόπλοια δεν μπορούν να πλησιάζουν τις ακτές, βάσει της ισχύουσας νομοθεσίας, και έθεσε το ερώτημα αν είναι ωραίο και ασφαλές, την ώρα που κάποιος κάνει μπάνιο, να ξεφορτώνει ένα μεγάλο ημερόπλοιο κόσμο πάνω στην παραλία. Διευκρίνισε ότι το ζήτημα αυτό δεν αφορά μόνο την Άτοκο αλλά όλες τις παραλίες και υπογράμμισε ότι κάποια στιγμή πρέπει να εξεταστεί συνολικά το θέμα με τα ημερόπλοια.

Σε ερώτηση για το θέμα του παιδιάτρου, ο Δήμαρχος Ιθάκης ανέφερε ότι δεν υπάρχει καμία εξέλιξη. Εξήγησε ότι όλο αυτό το διάστημα γίνονται προσπάθειες και ενέργειες, ενώ αυτή τη στιγμή υπάρχει μία γιατρός από την Κεφαλονιά που καλύπτει 3-4 εφημερίες το μήνα, με το υπόλοιπο βάρος να σηκώνεται από τους γιατρούς του Κέντρου Υγείας. Σε ερώτηση αν ισχύει αυτό που λέει το ΠΑΣΟΚ ότι γίνεται διάγνωση με φωτογραφίες και βίντεο, απάντησε ότι δεν γνωρίζει αν οι γιατροί του Κέντρου Υγείας το εφαρμόζουν, αλλά γνωρίζει ότι πολλοί γιατροί στέλνουν φωτογραφίες και παίρνουν γνώμη από άλλους γιατρούς, ανάλογα με το περιστατικό. Υπενθύμισε ότι για τον σκοπό αυτό υπάρχει και η τηλεϊατρική. Επισήμανε ότι οι γιατροί του Κέντρου Υγείας δίνουν μάχη όλα αυτά τα χρόνια για να παραμείνει ανοιχτό το κέντρο, εργάζονται πέρα από τις εφημερίες τους και βρίσκονται σε 24ωρη ετοιμότητα μέσω τηλεφώνου, ώστε να αντιμετωπίζουν περιστατικά. Αν αυτό γίνεται, πρόσθεσε, γίνεται για να βοηθηθούν οι ασθενείς με γνώμη γιατρών ανάλογης ειδικότητας και θεωρεί ότι εφαρμόζεται σε όλη την Ελλάδα.

Για το ζήτημα του εισιτηρίου «αποβίβασης»  για τα νησιά, διευκρίνισε ότι δεν υπάρχει τέτοιο μέτρο για την Ιθάκη, αλλά πρόκειται για πρόταση συγκεκριμένου Δημάρχου νησιού του Αιγαίου, την οποία θέλουν να ακολουθήσουν και οι Παξοί. Είπε  πως η Ιθάκη δεν έχει ζητήσει να ενταχθεί. Όπως εξήγησε, το μόνο που ειπώθηκε στους Δημάρχους που επικοινώνησαν μαζί του, είναι ότι μετά την καλοκαιρινή σεζόν θα εξεταστεί αν συμφέρει ή όχι η υιοθέτηση ενός τέτοιου μέτρου. Τόνισε ότι ουδέποτε έχει δηλώσει ότι η Ιθάκη έχει κάνει επίσημο αίτημα. Αντίθετα, αυτό που έχει ζητηθεί επανειλημμένα από το Υπουργείο Ναυτιλίας είναι η αλλαγή της μονολιθικής πολιτικής που ισχύει εδώ και 20-30 χρόνια στα τέλη πρόσδεσης σκαφών, ώστε να δοθεί η δυνατότητα στα λιμενικά ταμεία ή τους δήμους να επιβάλλουν δικά τους τέλη, ανάλογα με τις υπηρεσίες και τις ανάγκες των λιμανιών.

Για τον υπερτουρισμό, τόνισε ότι στην Ιθάκη το φαινόμενο παρατηρείται μόνο με τα ημερόπλοια σε πολλές παραλίες και όχι με τα καταλύματα. Ανέφερε ότι, σε αντίθεση με τους Παξούς που δέχονται περίπου 250.000 επισκέπτες από ημερόπλοια κάθε καλοκαίρι, η Ιθάκη δεν έχει ούτε το μισό αυτού του αριθμού. Επανέλαβε την ανάγκη να αλλάξει η πολιτική στα τέλη ελλιμενισμού, καθώς τα λιμενικά ταμεία έχουν πολλά έξοδα συντήρησης αλλά ελάχιστα έσοδα. Είπε ότι υπήρχε συνεννόηση με τον προηγούμενο Υπουργό, αλλά με την αλλαγή προσώπου το θέμα «πάγωσε» και εξέφρασε την ελπίδα ότι από τον Σεπτέμβριο θα ξεκινήσει ξανά ο διάλογος.

Σχετικά με τη σύνδεση του νησιού με την Πάτρα τους μήνες Ιανουάριο και Φεβρουάριο, επισήμανε ότι δεν πρόκειται μόνο για σύνδεση της Ιθάκης αλλά των νησιών Ιθάκης και Κεφαλονιάς. Ανέφερε ότι το πρόβλημα δεν αφορά μόνο την Ιθάκη, αλλά και την Κεφαλονιά, καθώς αν κοπεί η γραμμή, οι μετακινήσεις θα γίνονται από τη Κυλλήνη. Εξήγησε ότι το Υπουργείο, όταν θέλει να επιβάλει κάτι, πρέπει να προβλέπει δικλίδες, όπως την υποχρέωση οι εταιρείες που εξυπηρετούν γραμμές να διαθέτουν δεύτερο πλοίο για αντικατάσταση όταν το πρώτο πάει για επισκευή, κάτι που δεν προβλέπεται σήμερα.

Τόνισε ότι σήμερα υπάρχει καθημερινή σύνδεση των νησιών με την Πάτρα για 10 μήνες το χρόνο, στόχος όμως είναι η σύνδεση να γίνεται για 12 μήνες, κάτι που θα επιδιώξει την επόμενη χρονιά. Σχετικά με τις φήμες για δεύτερη ναυτιλιακή εταιρεία στη γραμμή, είπε ότι από το 2014 ακούγονται πολλά, ακόμα και ότι είναι μέτοχος εταιρείας, κάτι που διέψευσε. Υπογράμμισε ότι δεν τον ενδιαφέρει το χρώμα της τσιμινιέρας, αλλά η ασφαλής, ολοχρονική σύνδεση με την Πάτρα, όπως και η βελτίωση του δρόμου στον Αστακό, ώστε να μπορεί να εξυπηρετεί καλύτερα και το πλοίο που εξυπηρετεί από εκεί.

{https://soundcloud.com/user-46829938/cosmos-96-5-dionysis-8}




336 X 280

16122257999808197650 2

 

 

00 inkefalonia general ad 300X250