Ευάγγελος Ευαγγελάτος: «Όπως στην πολιτική έτσι και στην τέχνη ο κόσμος σήμερα δεν καθοδηγείται»

Τελευταία ενημέρωση: Παρασκευή, 13 Ιανουαρίου 2017 11:13

Ευάγγελος Ευαγγελάτος: «Όπως στην πολιτική έτσι και στην τέχνη ο κόσμος σήμερα δεν καθοδηγείται»

Μια πραγματικά αξιόλογη έκθεση η «4η Καλλιτεχνική Τριλογία», έριξε την αυλαία της στο Αργοστόλι, κερδίζοντας πραγματικά το κοινό που την παρακολούθησε. Το inkefalonia.gr συνάντησε έναν από τους τρεις βασικούς συντελεστές αυτή της έκθεσης, τον Ευάγγελο Ευαγγελάτο, ο οποίος μας έβαλε για τα καλά μέσα στον καλλιτεχνικό τρόπο σκέψης. Διαβάστε τα όσα πολύ ενδιαφέροντα που έχει να μας πει... Συνέντευξη στον Γιώργο Χαλαβαζή

- Τώρα που έσβησαν τα φώτα της Έκθεσης να κάνουμε έναν απολογισμό;

«Ο απολογισμός της έκθεσης ήταν θετικός. Ήταν ένα τριήμερο που έδωσε χρώμα πολιτισμού στις ζωές μας και αποδείχθηκε μία άκρως επιτυχημένη έκθεση όπως και εσείς θα διαπιστώσατε με το ρεπορτάζ σας. Ήταν επιτυχημένη τόσο από μεριάς συμμετοχής δημιουργών, όσο και από τη μεριά της μεγάλης προσέλευσης του κοινού. Ήταν μία έκθεση που έδειξε πόσο ανάγκη έχει ο τόπος αυτόν το συγκεκριμένο εκθεσιακό χώρο του θεάτρου "Κέφαλος". Για να στηριχθεί ο πολιτισμός και η τέχνη στην Κεφαλονιά».

- Ποιο ήταν το μήνυμα των έργων σας;

«Τα έργα που έκθεσα είχαν δύο ενότητες. Η μία ενότητα ήταν μία σειρά πέντε πινάκων υπό τον τίτλο "Σύνταγμα Ιππικού Ακροπόλεως» που στην ουσία δεν ήταν τίποτα άλλο από τις παραστάσεις των ελγινείων μαρμάρων, ένα θέμα που συνέλαβα όταν επισκέφτηκα το βρετανικό μουσείο και μην μπορώντας να τα "πάρω" σκέφτηκα να τα πάρω μαζί μου σε καμβά και σε χρώμα. Μέσω αυτών θέλησα να δείξω και τι διεκδικούμε σαν Έλληνες και επίσης θέλησα να κεντρίσω τις περιοχές αίσθησης πέρα από την απλή εικονογράφηση. Γι' αυτό προσπάθησα να τα αποδώσω κυβιστικά, ενώ η πολυχρωμία τους δείχνει την παγκοσμιότητα αυτών των παραστάσεων. Η άλλη ενότητα ήταν ότι οι πίνακες περιβάλλονταν από εξπρεσιονιστικά θέματα μικρών διαστάσεων».

 8203665

- Ποιο είναι το μήνυμα αυτών των έργων;

«Στις μέρες μας η ανθρώπινη αξιοπρέπεια και η ανθρώπινη ζωή έχει ευτελιστεί μέσα στον οικονομικό πόλεμο που ζούμε. Νομίζω ότι τη στιγμή αυτή η τέχνη πρέπει να είναι πιο πνευματική και όχι τόσο αισθητική, ώστε να μπορεί να εκφράσει τις σημερινές πολύπλοκες ανάγκες του ανθρώπου.
Αυτοί οι πίνακες δίνουν την δυνατότητα στον θεατή να γίνεται αυτός ο ερμηνευτής του νοήματός τους, ως ένας άλλος καλλιτέχνης, χωρίς την καθοδήγηση κάτι που άλλωστε το βλέπουμε και στην πολιτική όπου είναι δύσκολο πλέον να καθοδηγήσει κάποιος τους πολίτες, οι οποίοι μόνοι τους βγάζουν τα συμπεράσματά τους».

- Κάποιοι σας γνωρίζουν ως Αγιογράφο. Άλλαξε κάτι στο στιλ της ζωγραφικής έκφρασης;

«Η Αγιογραφία για μένα είναι μία μεγάλη ιστορία. Θεωρώ τον εαυτό μου βέβαια τον ελάχιστο των Αγιογράφων και ευχαριστώ τον Θεό που με αξίωσε να ιστορίσω τον μικρό οικογενειακό μας ναό στα Βλαχάτα Εικοσιμίας, τον Άγιο Γεράσιμο. Όπως γνωρίζετε η τέχνη είναι μία και μπορεί κάποιος να κινείται μέσα στις διάφορες εκφράσεις της. Όπως π.χ. κάποιος που έχει το τάλαντο της βυζαντινής μουσικής μπορεί να τραγουδήσει ή γράψει και άλλα είδη μουσικής.

 8203712

-Πότε η ζωγραφική κέντρισε το ενδιαφέρον σας και με ποια αφορμή;

«Η ζωγραφική είναι μια παλιά ιστορία και το θεμέλιο της για μένα είναι η Αγιογραφία από την οποία και ξεκίνησα».

-Ποιο ήταν το ερέθισμα να ασχοληθείτε με την Αγιογραφία ;

«Η συναναστροφή μου και η φιλία μου με έναν εκλεκτό Αγιογράφο, όταν ήμουν αγροτικός γιατρός στις Σέρρες, ο οποίος σήμερα είναι κορυφαίος στο είδος, με έκαναν να στραφώ στην Αγιογραφία και κάποια μέρα έβαλα ένα σανίδι στο καβαλέτο και ξεκίνησα να ζωγραφίζω».

- Υπάρχουν «παραφωνίες» στην Αγιογραφία;

«Καμια φορά κατά την ταπεινή μου άποψη υπάρχουν και σε αυτό που θεωρείται ότι είναι τέλειο, διότι η εικόνα δεν είναι μία χαλκομανία. Η εικόνα πρέπει να αναβλύζει μία πνευματικότητα που να βοηθάει τον πιστό στην προσευχή του και να μην τον σκανδαλίζει, διότι η εικόνα είναι ένα μέσω προσευχής και όχι ένα διακοσμητικό στοιχείο».

-Από πού μπορεί να υπάρξει το ερέθισμα για να δημιουργηθεί ένας πίνακας ζωγραφικής;

«Τα θέματα μπορείς να τα πάρεις από τον κόσμο, τους ανθρώπους και τις αγωνίες τους. Η υπόθεση είναι πώς θα μπορέσεις να δώσεις στον καμβά αυτή την πραγματικότητα. Αν δηλαδή μπορείς να αποδώσεις την πραγματικότητα του θέματος και όχι απλώς την εικόνα του».

- Πόσο καιρό μπορεί να πάρει ένα έργο για να ολοκληρωθεί;

«Δεν είναι θέμα χρόνου η ζωγραφική. Μπορεί ένα έργο να ολοκληρωθεί σε σύντομο χρονικό διάστημα, αλλά μία πινελιά να είναι τόσο σοφά τοποθετημένη που να διαρκέσει αιώνες».

- Ποιοι ζωγράφοι παλιοί και σύγχρονοι είναι σημαντικοί για εσάς;

«Θα αναφέρω πρώτα τον Πανσέληνο, ο οποίος είναι ο Μιχαήλ Άγγελος της Ανατολής, μετά ο Κόντογλου, φυσικά ο Γιάννης Τσαρούχης και βέβαια οι μεγάλοι ζωγράφοι όπως ο Βαν Γκονγκ, ο Πολ Σεζάν, ο Βίλεμ Ντε Κούνινγκ και άλλοι που θεωρώ ότι είναι οι μεγάλοι σταθμοί μέσα σε αυτή την τεράστια αλυσίδα της οικουμενικής τέχνης».

-Πώς βλέπετε να εξελίσσονται τα έργα σας στο άμεσο μέλλον;

Η κοινωνία, η τέχνη, αλλά και όλοι μας βρισκόμαστε σε μία μεταβατική περίοδο και ψάχνουμε για μία νέα ταυτότητα και έναν νέο στόχο. Ελπίζω να έχω και εγώ τη δυνατότητα με τις όποιες δυνάμεις μου να αποτυπώσω αυτή την μετάβαση προς το νέο!»

Who is Who

Ευαγγελάτος Εύαγγελος
Παιδίατρος
Μέλος της Ελληνικής Εταιρείας
Ιατρών Καλλιτεχνών

http://eevangelatos.blogspot.gr/

 


Ετικέτες:


ΠΙΟ ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ

00 inkefalonia general ad 300X250