«Όνειρο πολλών δεκαετιών η σύνδεση του Μεσολογγίου με την Κεφαλονιά»

Τελευταία ενημέρωση: Τετάρτη, 30 Ιανουαρίου 2013 19:44

«Όνειρο πολλών δεκαετιών η σύνδεση του Μεσολογγίου με την Κεφαλονιά»

Αναδημοσίευση από την εφημερίδα «ΑΙΧΜΗ» της Αιτωλοακαρνανίας Tου ΣΩΚΡΑΤΗ ΣΤΕΛΛΙΟΥ (*) Η μεγαλύτερη είδηση των τελευταίων 30 ετών για το Μεσολόγγι μας ήρθε την περασμένη εβδομάδα σκορπώντας κύματα χαράς και ελπίδας. Η επίσημη αναγγελία δρομολόγησης καραβιού στη νέα γραμμή Μεσολόγγι – Κεφαλονιά – Ιθάκη αποτελούσε ένα όνειρο πολλών δεκαετιών. Πολλοί είχαν ασχοληθεί μ' αυτό, αλλά πάντα συναντούσαν τοίχο. Η δημιουργία μιας νέας γραμμής ναι μεν μπορεί να φέρει επιπρόσθετη κίνηση, ωστόσο κόβει και από κάποια υπάρχουσα. Τα συμφέροντα της Πάτρας, της Κυλλήνης, της Ζακύνθου και της Κεφαλονιάς καραδοκούσαν να κατασπαράξουν όποιον τολμούσε να αλλάξει το προνομιακό status quo.

Εν τέλει με μεγάλη προσπάθεια και συνάρτηση πολλών ευνοϊκών παραγόντων το μεγάλο βήμα μοιάζει να έγινε. Εκτός συγκλονιστικού απροόπτου οι Μεσολογγίτες και όχι μόνο φυσικά, θα έχουν την δυνατότητα να επιβιβαστούν στις 21 Ιουνίου στο καράβι με προορισμό τα δύο πανέμορφα νησιά του Ιονίου ζώντας κάποιες από τις στιγμές του ονείρου. Η εκπεφρασμένη και γραπτώς όμως, πρόθεση της ΝΕΛ να βάλει το καράβι είναι το πρώτο, μεγάλο, βήμα μιας πορείας που πρέπει να οδηγήσει στην επιτυχή έκβαση του εγχειρήματος. Όσοι είχαν εμπλοκή ήδη σχεδιάζουν τις επόμενες κινήσεις. Απαιτούνται κάποιες μικρές παρεμβάσεις στο λιμάνι, αλλά κυρίως να στηριχθεί επικοινωνιακά η γραμμή. Αυτό βέβαια δεν είναι υπόθεση μόνο της ΝΕΛ ή του δήμου Μεσολογγίου. Πρέπει όλοι οι κάτοικοι να το στηρίξουν, να το επικοινωνήσουν, έχοντας κατά νου ότι ανοίγει ο δρόμος για την ανάπτυξη του διευρυμένου δήμου, το Μεσολόγγι γίνεται σταθμός στο Ιόνιο όπου φαίνεται να παίρνουν θέσεις μεγάλοι παίκτες της ακτοπλοΐας.

Τα πλεονεκτήματα είναι γνωστά, φτάνει να αναδειχθούν παντού στην Ελλάδα και τα Βαλκάνια. Η θέση του Μεσολογγίου προνομιακή και εάν όλα πάνε καλά με την γραμμή, τότε, σύντομα θα υπάρξουν και άλλες θετικές εξελίξεις. Μέχρι τότε όμως δεν χρειάζεται εφησυχασμός, ούτε πανηγυρισμοί. Χρειάζεται δουλειά απ’ όλους και χτίσιμο συμμαχιών. Χρειάζεται να καταλάβουν οι νησιώτες πως η νέα γραμμή τους διευρύνει μια μεγάλη τουριστική πίτα. Οπότε μέχρι τον Ιούνιο, αλλά και μετά, απαιτείται δουλειά και πάλι δουλειά. Και οι καλύτερες μέρες για τον τόπο αρχίζουν να φαίνονται στον ορίζοντα.

Υ.Γ. Μετά το άκουσμα του ονόματος του υπό δρομολόγηση πλοίου άρχισαν διάφοροι να ψάχνουν να.... βρουν κουσούρια. Μας χάριζαν γάιδαρο και τον κοιτάζαμε στα δόντια, ένα πράγμα. Το καράβι σήμερα κάνει δρομολόγια από το Λαύριο μέχρι την άλλη άκρη του Αιγαίου, τα Ψαρά και τα Μεστά της Χίου. Δηλαδή διασχίζει ολόκληρο το Αιγαίο, δεν κάνει λίγα ναυτικά μίλια μέχρι την Κεφαλονιά και την Ιθάκη. Είναι παλιό, δεν είναι... ταχύπλοο, ούτε κρουαζιερόπλοιο και δεν χρειαζόταν κάτι τέτοιο. Σε περίπτωση που η γραμμή πάει καλά υπάρχουν πολλά διαθέσιμα και καλύτερα καράβια. Αλλά η μιζέρια κάνει κακό.

(*) O κύριος Σωκράτης Στέλλιος είναι εκδότης της εφημερίδας ΑΙΧΜΗ Αιτωλοακαρνανίας




00 inkefalonia general ad 300X250