Βασίλης Μπακούρος: Μια γνώμη για τις καταλήψεις σχολείων στο Ληξούρι

Δημοσιεύτηκε: Δευτέρα, 07 Νοεμβρίου 2016 13:20

Βασίλης Μπακούρος: Μια γνώμη για τις καταλήψεις σχολείων στο Ληξούρι


Δεν ήταν ξαφνική αυτή τη φορά, όχι. Προαναγγελμένη ήταν και μάλιστα Πανελλαδική. Κινητοποίηση για την Παιδεία… Σε μια χώρα που υπάρχει κόσμος που πεινάει, κάποιοι μπορούν να πουν πως είναι πολυτέλεια να ζητάμε χρήματα για την Παιδεία – μπορεί να έχουν και δίκιο: Η βελτίωση στο σύστημα υγείας, η συγκράτηση των συντάξεων ώστε να μην μετατρέπονται οι απόμαχοι της εργασίας σε «ζητιάνους» των δικών τους χρημάτων και η ανθρώπινη ζωή σίγουρα έχουν περισσότερη σημασία από το να έχουμε καλύτερα εξοπλισμένα σχολεία και λιγότερους μαθητές ανά τμήμα. Όμως δεν μπορούμε να κλείνουμε τα μάτια στην υποβάθμιση του Δημόσιου σχολείου που ξεκινάει από το διασυρμό των εκπαιδευτικών ως «καλοπληρωμένων τεμπέληδων που δεν κάνουν τη δουλειά τους» και φτάνει στα μειωμένα λειτουργικά έξοδα και δαπάνες για την Παιδεία και τους «γυρολόγους» σε τρία και τέσσερα σχολεία εκπαιδευτικούς, που εμποδίζουν ακόμα και τη σωστή στοιχειώδη λειτουργία τους.

Θα ήθελα όμως να μείνω στα σχολεία του Ληξουρίου, ξεκινώντας από το Γυμνάσιο. Ανάμεσα στα συνηθισμένα αιτήματα που θα μπορούσαν - αν είχαν κάνει τον κόπο – να τα αναφέρουν στη Διεύθυνση του σχολείου, να ικανοποιηθούν σε πέντε λεπτά ή να πληροφορηθούν πως έχει δρομολογηθεί η επίλυσή τους (κουρτίνες σε δύο τάξεις, καλύτερη περίφραξη του προαυλίου, ένα χαλασμένο σώμα καλοριφέρ και χαρτί τουαλέτας(!!!) ), υπάρχουν και κάποια που πραγματικά προβληματίζουν και όχι μόνο τους μαθητές… 
Κυρίαρχο σε αυτά, η ύπαρξη του υπό κατεδάφιση εργαστηρίου του ΕΠΑΛ, που υψώνεται απειλητικό και ραγισμένο στην μισή αυλή του σχολείου. 

Δεν μιλάμε για ένα «κόκκινο» σπίτι σε κάποιο χωριό, αλλά για ένα κτίριο δίπλα στα παιδιά που προαυλίζονται και που παρά την ύπαρξη μιας στοιχειώδους περίφραξης (κι αυτή από μόνη της επικίνδυνη…) τα παιδιά το πλησιάζουν για να πιάσουν τις μπάλες που ξεφεύγουν προς τα εκεί, πολλές φορές στη διάρκεια της ημέρας και παρά τις όποιες συμβουλές και απαγορεύσεις των διδασκόντων. Έχουμε πληροφορηθεί πως δεν δημοπρατείται η κατεδάφισή του γιατί δεν υπάρχουν διαθέσιμα κονδύλια και – ίσως – γιατί η δημοπράτηση για την κατεδάφιση έχει ενταχθεί σε ένα «πακέτο» μαζί με άλλα σπίτια. 

Πιστεύουμε πως θα έπρεπε να έχει δοθεί άμεση προτεραιότητα και να έχει προχωρήσει το έργο της κατεδάφισης εδώ και πολύ καιρό…  

Για το ΕΠΑΛ, τι να πρωτοπεί κανείς… Ας μείνουμε στα κύρια: Δεν μπορούν να λειτουργήσουν σωστά τα εργαστήρια ειδικοτήτων και δεν μπορεί να αξιοποιηθεί ο υπάρχων εξοπλισμός, αφού το μηχανουργείο (το υπό κατεδάφιση που λέγαμε) δεν λειτουργεί. Επίσης, το εργαστήριο Πληροφορικής του με τους απαρχαιωμένους υπολογιστές, εξακολουθεί να λειτουργεί στοιχειωδώς μόνο χάρη στις “ταχυδακτυλουργίες» των διδασκόντων!

Το Λύκειο Ληξουρίου είναι μια άλλη μεγάλη και πονεμένη ιστορία… Όποιος δεν έχει βρεθεί να προσπαθεί να κάνει μάθημα σε μέρα που έχει αέρα ή βροχή, δεν μπορεί να καταλάβει. Επίσης, δεν μπορεί να έχει γνώμη , αν δεν δει τις λίμνες που πρέπει να διασχίζουν μαθητές και καθηγητές για να μπουν ή να βγουν στο σχολείο και τις αίθουσες.

Ασφαλώς, για το ΕΠΑΛ και το Λύκειο Ληξουρίου, αρμοδιότεροι να μιλήσουν είναι οι μαθητές τους και οι διδάσκοντες σε αυτά, εγώ απλά αναφέρθηκα στα κοινώς γνωστά και προφανή. 

Αξίζει να κρατά κανείς ένα σχολείο κλειστό για τους παραπάνω λόγους;;; Και για πόσο μπορεί να μένει κλειστό το σχολείο;;;  

Η άποψή μου είναι πως – σε ό,τι τουλάχιστον αφορά το Γυμνάσιο – το σχολείο πρέπει να ανοίξει, αύριο κιόλας. Η σημερινή κινητοποίηση των παιδιών, πιστεύω πως ήταν αρκετή για να γνωστοποιήσουν τα προβλήματά τους σε καθηγητές- Σύλλογο Γονέων – υπεύθυνους του Δήμου. Άλλωστε ο κύριος Γιώργος Κατσιβέλης που βρέθηκε εκεί ως εκπρόσωπος της δημοτικής αρχής από νωρίς το πρωί, διαβεβαίωσε πως τα μικρά πρακτικά προβλήματα (κάποια χαλασμένα παράθυρα στις σκάλες, περίφραξη) θα λυθούν πάρα πολύ σύντομα. Για τα μεγάλα, δεν έχουμε παρά να περιμένουμε οι αρμόδιες αρχές να κατανοήσουν πως είναι επιτακτική ανάγκη για την ασφαλή λειτουργία των σχολείων η άμεση επίλυσή τους.