Νέο λιμάνι Πόρου επτά (7) χρόνια από την έναρξη λειτουργίας του

Τελευταία ενημέρωση: Δευτέρα, 27 Απριλίου 2015 12:51

Νέο λιμάνι Πόρου επτά (7) χρόνια από την έναρξη λειτουργίας του

Επτά ολόκληρα χρόνια έχουν περάσει από την έναρξη λειτουργίας του νέου λιμανιού του Πόρου –ενός έργου που έμελλε να συμβάλλει στην αλλαγή των ακτοπλοικών συνηθειών και ισορροπιών του νησιού που επί δεκαετίες είχαν διαμορφωθεί.

Το αρχικό σχέδιο του μεγάλου αυτού έργου περιελάμβανε την κατασκευή του νέου λιμανιού με τρεις (3) ράμπες πρυμνιοδέτησης, κτήριο λιμένος για την στέγαση του λιμενικού τμήματος, των πρακτορείων εισιτηρίων, χώρου αναμονής επιβατών, καταστήματος, τουαλετών κτλ., τοποθέτηση πινακίδων σήμανσης, και ανάπλαση του παλιού λιμανιού ώστε να δοθεί η δυνατότητα φιλοξένησης μεγάλων θαλαμηγών και περισσότερων μικρότερων θαλαμηγών και ιστιοπλοικών σκαφών.

Προς μεγάλη μας απογοήτευση όμως ως κάτοικοι του Πόρου, 7 χρόνια μετά την έναρξη λειτουργίας του νέου λιμανιού πολλές ελλείψεις και ελαττώματα παρατηρούνται καθημερινά και γίνονται εντόνως αντιληπτά από Κεφαλονίτες και τουρίστες αφού ο Πόρος μετά την διακοπή του δρομολογίου Σάμη-Πάτρα αποτελεί την βασική πύλη εισόδου και εξόδου από την Κεφαλονιά.

Ας τα εξετάσουμε όμως λίγο πιο αναλυτικά. Το νέο λιμάνι στερείται ενός κτηρίου λιμένος στο οποίο θα μπορούσαν να στεγαστούν οι υπηρεσίες και οι χώροι που αναφέρθηκαν παραπάνω όπως συμβαίνει σε κάθε λιμάνι με ευρωπαικές προδιαγραφές και οργανωμένη λειτουργία. Επίσης, για λόγους ασφάλειας κάθε λιμάνι έχει είσοδο/ έξοδο που διαχωρίζεται με κάγκελα (βλ. λιμάνι Κυλλήνης, Πάτρας, Πειραιά). Δεν θα έπρεπε και στο λιμάνι του Πόρου να υπάρχει είσοδος στο ύψος του κτηρίου παραγωγής πάγου για τα ψαράδικα (εφόσον δεν ακολουθήθηκε το σχέδιο που ήθελε διαφορετικό δρόμο εισόδου και εξόδου);;;

Όπως προαναφέρθηκε, στο αρχικό σχέδιο υπήρχαν τρεις ράμπες πρυμνιοδέτησης ενώ στην πράξη γίνεται χρησιμότητα μόνο των δύο βορεινών. Γι’ αυτό στην περίπτωση ανάγκης πρυμνιοδέτησης τρίτου πλοίου απαιτείται η απομάκρυνση ενός εκ των δύο πλοίων που έχουν προσεγγίσει στις βορεινές ράμπες. Αυτό έγινε κάποιες μέρες πριν το Πάσχα όταν το πλοίο ΖΑΚΥΝΘΟΣ Ι αναγκαζόταν να αγκυροβολεί για περισσότερες από 4 ώρες ανοικτά του κόλπου του Πόρου κάνοντας ντόπιους και τουρίστες να απορούν με το καράβι να βρίσκεται αγκυροβολημένο αρόδου.     

IMG 0919

Επιπλέον, ο χώρος του λιμανιού (νέου και παλιού) υποφέρει από ελλιπή σήμανση / σηματοδότηση και πινακίδων διεύθυνσης στο οδικό δίκτυο. Σε πολλά σημεία δεν υπάρχει ένδειξη πρωτεραιότητας με τους τουρίστες να μπερδεύονται και να συμβαίνουν ατυχήματα. Ενώ οι πινακίδες που δείχνουν προς τα υπόλοιπα κύρια χωριά του νησιού είναι ανύπαρκτες ή τοποθετημένες σε λάθος σημείο. Ένα απλό τουριστικό γραφείο πληροφοριών για τους θερινούς μήνες που να προμηθεύει τους τουρίστες με χάρτες και οδικές και τουριστικές πληροφορίες δεν θα ήταν χρήσιμο για τους επισκέπτες του νησιού μας;;;  

Ακόμα, με την έναρξή του το νέο λιμάνι ήταν εφοδιασμένο με συστοιχία δέντρων με πλατύ πράσινο φύλλωμα και ικανοποιητικό ύψος που προσέφερε οπτική ομορφιά και ίσκιο για το καλοκαίρι. Πριν από δυο-τρία χρόνια όμως αυτά αντικαταστάθηκαν από μικρά λουλούδια που δεν αντέχουν το κλίμα κοντά στη θάλασσα κι έτσι τώρα βρίσκονται μισόξερα δημιουργώντας μια αίσθηση εγκατάλειψης σε αυτούς που επισκέπτονται το νησί μας. Μήπως η αλλαγή τους με δέντρα αντοχής αλλά και αντίστοιχης ομορφιάς με τις μουριές που υπήρχαν θα ήταν μια καλή λύση;;;

Ως προς το παλιό λιμάνι τώρα. Όχι μόνο στο αρχικό πλάνο και στις πολιτικές εξαγγελίες αλλά και ο νυν πρόεδρος του λιμενικού ταμείου σε δηλώσεις του εξήγγειλε πριν από μήνες την ανάπλαση του παλιού λιμανιού, την εγκατάσταση πλωτών με όλες τις συναφείς υπηρεσίες παροχής ρεύματος, νερού κτλ. για τα σκάφη όπως ισχύει στις οργανωμένες μαρίνες. Μέχρι σήμερα όμως ουδεμία κίνηση έχει γίνει και αυτός ο εμπαιγμός έχει αρχίσει να ενοχλεί τους κατοίκους και καταστηματάρχες του Πόρου βλέποντας ούτε τους εκλεγμένους τοπικούς αρμοδίους να διεκδικούν δυναμικά για τον Πόρο όπως θα έπρεπε.

Αναμφίβολα στην εποχή μας υπάρχουν δυσχέρειες, εμπόδια και περιορισμένοι οικονομικοί πόροι. Όμως, το λιμενικό ταμείο έχει έσοδα και κάποια στιγμή πρέπει να ενημερώσει για τον τρόπο διανομής και επένδυσής του για να γνωρίζει ο κόσμος. Εύλογο αίτημα είναι τα λιμάνια με την μεγαλύτερη κίνηση να απολαμβάνουν και μεγαλύτερο μερίδιο από τα έσοδα. Με την λογική αυτή, θεωρούμε ότι δεν αποτελεί σημάδι προόδου το λιμάνι του Πόρου να παρουσιάζει αυτή την εικόνα τα τελευταία χρόνια την στιγμή που δαπανήθηκε ένα μεγάλο ποσό για την κατασκευή του και αυτό πρέπει να το σεβόμαστε όλοι.      

Με την ευχή αυτές οι σκέψεις να φτάσουν στα χέρια και όχι μόνο στα αυτιά των αρμοδίων και να λάβουν έγκαιρα σημαντικές πρωτοβουλίες ολοκληρώνω και ευχαριστώ για την φιλοξενία.

Με εκτίμηση,

Γεράσιμος Νικ. Σιμωτάς


Ετικέτες: