«ΑΔΙΚΗΜΕΝΗ η Ζάκυνθος στις θαλάσσιες συγκοινωνίες»

Δημοσιεύτηκε: Τρίτη, 14 Μαΐου 2013 17:28

«ΑΔΙΚΗΜΕΝΗ η Ζάκυνθος στις θαλάσσιες συγκοινωνίες»

Αναδημοσίευση από την εφ. Ημέρα της Ζακύνθου

«Το σημαντικό στη ζωή δεν είναι πού στεκόμαστε, αλλά προς ποια κατεύθυνση κινούμαστε. Για να φτάσουμε στο λιμάνι τ’ ουρανού πρέπει καμιά φορά να πλέουμε με ευνοϊκό άνεμο και κάποτε ενάντια στον άνεμο. Δεν πρέπει, όμως, ποτέ να μας παρασύρει, απλά, το ρεύμα ή να μας κρατάει η άγκυρα».
Oliver Holmes

ΖΑΚΥΝΘΟΣ – Εύστοχο το απόφθεγμα του Oliver Holmes, το οποίο ταιριάζει γάντι σε ό,τι αφορά τις θαλάσσιες συγκοινωνίες μας, δεδομένου ότι μας έχει παρασύρει στον πάτο το «ρεύμα» και η «άγκυρα» της μικροπολιτικής που ισχυροποιεί ότι λυμαίνεται την «χρυσοτόκο όρνιθα», που δεν είναι άλλη από τη γραμμή Ζακύνθου – Κυλλήνης.
Εσχάτως, ανακάλυψε την «κότα μας με τα χρυσά αυγά» η εταιρεία «Strintzis Lines», η οποία φέρεται ότι έχει καταθέσει αίτημα στο Συμβούλιο Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών του Υπουργείου Εμπορικής Ναυτιλίας, προκειμένου να δρομολογήσει το πλοίο της «Επτάνησος», με τέσσερα δρομολόγια, ημερησίως, στη γραμμή Ζακύνθου – Κυλλήνης, με έναρξη την 1η Ιουνίου 2013, ενώ η Κοινοπραξία «Ionian Ferries» ζητά την τροποποίηση των δρομολογίων που πραγματοποιεί και στα δύο νησιά.
Σημειωτέον ότι η κρίσιμη συνεδρίαση έχει προγραμματιστεί για την προσεχή Παρασκευή 17 Μαΐου, ενώ παραμένει άγνωστο ποιος θα εκπροσωπήσει τα συμφέροντα του «έκθετου», δηλαδή του νησιού μας.
Είναι γνωστός, δε, ο καυγάς μεταξύ του Βουλευτή, Σταύρου Κοντονή, με εκπροσώπους της εταιρείας «Κεφαλληνία lines», επειδή χαρακτήρισε «παράνομη και αδιαφανή» τη δρομολόγηση του πλοίου «Νήσος Κεφαλονιά» στη γραμμή Αργοστόλι – Κυλλήνη – Πόρος, με τους πρώτους να χαρακτηρίζουν τον εκπρόσωπό μας στο Κοινοβούλιο «συκοφάντη και υποστηρικτή της ζακυνθινής «Κοινοπραξίας».
Αναμφίβολα, στα πλαίσια του οικονομικού φιλελευθερισμού, θα βρισκόταν κάποια μη ζακυνθινή ναυτιλιακή εταιρεία, η οποία θα ενδιαφερόταν να δρομολογήσει πλοίο στη γραμμή τού 1.000.000 επιβατών, ετησίως!
Φυσικά, η κίνηση αυτή βάλλει, ευθέως, κατά των οικονομικών συμφερόντων της Κοινοπραξίας, η οποία δραστηριοποιείται στην Κεφαλονιά και τη Ζάκυνθο. Να πιστέψουμε ότι, για άλλη μια φορά, το «παιχνίδι» θα κριθεί από τη σφαίρα επιρροής κάθε εταιρείας, αλλά και πολιτικών γνωριμιών στο υπουργείο;
Επιπροσθέτως, ουδέποτε πρέπει να ξεχνάμε και τα φλέγοντα ζήτημα των υποδομών και του αριθμού των δρομολογίων, εξαιτίας του γεγονότος ότι το Τζάντε είναι μονίμως «ριγμένο», σε σχέση με την Κέρκυρα και την Κεφαλονιά.
Το πώς και το γιατί καταντήσαμε ο «παρίας» της Περιφέρειας Ιονίων Νησιών στον τομέα αυτό έχει αναλυθεί, πλειστάκις, στην εφημερίδα μας, καθώς και στο χθεσινό αναλυτικό άρθρο μας.
Στο κείμενο που ακολουθεί, δημοσιεύονται όλα τα στοιχεία για τον αριθμό των δρομολογίων, καθώς και για την κίνηση του Πάσχα, στη Ζάκυνθο, την Κεφαλονιά και την Κέρκυρα.

Οι «καπετάνιοι»… και ο «μούτσος»
Κέρκυρα: 26 δρομολόγια
And the winner is Corfu. Η πανέμορφη Κέρκυρα είναι έτη φωτός μακριά από τη «Ζακυθούλα», με 26 δρομολόγια, ημερησίως, 21 από το λιμάνι της πόλης και 5 από τη Λευκίμμη.
Η αύξηση της κίνησης την εορταστική περίοδο ανήλθε στο 38,83%, σε σχέση με πέρυσι, δεδομένου ότι εφέτος διακινήθηκαν, ακτοπλοϊκώς, στο νησί των Φαιάκων 35.042 επισκέπτες.
Έκτατα δρομολόγια πραγματοποιήθηκαν μόνο τη Δευτέρα του Πάσχα, δηλαδή συνολικά είκοσι οκτώ. Τους επιβάτες εξυπηρέτησαν τα δέκα πλοία στη γραμμή Κέρκυρας – Ηγουμενίτσας και τα δύο στη γραμμή Λευκίμμης – Ηγουνενίτσας.
Για την ιστορία αναφέρουμε ότι το πρώτο δρομολόγιο από την Ηγουμενίτσα για την Κέρκυρα πραγματοποιείται στις 2.30 τα ξημερώματα, ενώ το τελευταίο στις 10.30 το βράδυ.
Επιπλέον, από την Κέρκυρα το πρώτο πλοίο αναχωρεί στις 5.45 π.μ. και το τελευταίο, στις 11.30 αργά το βράδυ

Κεφαλονιά: 7 δρομολόγια
Το γειτονικό μας νησί μάς ενδιαφέρει άμεσα, διότι εξυπηρετούν τη γραμμές Σάμη – Πάτρα και Πόρος – Κυλλήνη και τα πλοία της ζακυνθινής Κοινοπραξίας.
Στην Κεφαλονιά, η οποία έχει τον ίδιο πληθυσμό με τη Ζάκυνθο πραγματοποιούνται, συνολικά, επτά δρομολόγια, την ημέρα: ένα από το Αργοστόλι για την Κυλλήνη με το πλοίο «Νήσος Κεφαλονιά», πέντε από τον Πόρο στην Κυλλήνη – τρία από το «Νήσος Κεφαλονιά» και δύο από την Κοινοπραξία – και ένα καθημερινό από το λιμάνι της Σάμης για την Πάτρα.
Επίσης, η Κεφαλονιά συνδέεται, ακτοπλοϊκώς, με τη Βασιλική της Λευκάδας από το λιμάνι του Φισκάρδου, ενώ με την Ιθάκη και τον Αστακό της Αιτωλοακαρνανίας από το λιμάνι της Σάμης.
κατά την περίοδο του Πάσχα, η κίνηση στα λιμάνια της Σάμης, του Αργοστολίου και του Πόρου διαμορφώθηκε ως ακολούθως:

Πάτρα – Σάμη: 2.774 επιβάτες
Κυλλήνη –Αργοστόλι: 1.383 επιβάτες
Κυλλήνη – Πόρος: 6.492 επιβάτες
Σύνολο: 10.649 επιβάτες

Οι επιβάτες εξυπηρετήθηκαν από δύο δρομολόγια, ημερησίως, από πλοία της Κοινοπραξίας, τα οποία από τη Μεγάλη Δευτέρα έως τη Μεγάλη Παρασκευή, πραγματοποιούσαν ένα έκτακτο δρομολόγιο, καθημερινά.
Το ίδιο έπραξαν τα πλοία της Κοινοπραξίας και στη γραμμή Κυλλήνης – Πόρου με ένα ή δύο έκτατα δρομολόγια, κατά τη διάρκεια της Μεγάλης Εβδομάδος, αλλά και κατόπιν των εορτών.

Και το «έκθετο»… 4 δρομολόγια
Το «Φιόρο του Λεβάντε» δεν πρέπει να είναι παραπονεμένο, γιατί η κίνηση από το λιμάνι της Κυλλήνη παρουσίασε αύξηση 13,61%, σε σχέση με πέρυσι, με 14.797 επισκέπτες.
Βεβαίως, είναι λιγότεροι από τους (ιστορικά υψηλά) 19.009 και 18.607 επισκέπτες που προτίμησαν το νησί μας, το 2008 και το 2011, αντίστοιχα.
Να θυμίσουμε ότι, εκείνη την περίοδο, με πρωτοβουλία του Σεβασμιότατου Μητροπολίτη Ζακύνθου – νυν Δωδώνης – κ. Χρυσοστόμου, διανέμονταν με την εφημερίδα «το Βήμα», 120.000 φυλλάδια για το Πάσχα στο νησί μας, τα οποία, όπως φαίνεται, είχαν αποδώσει ιδιαίτερους καρπούς.
Σύμφωνα με στοιχεία του Λιμεναρχείου Ζακύνθου, η επιβατική κίνηση στο λιμάνι μας το Πάσχα, την περίοδο 2009 – 2013, διαμορφώθηκε ως ακολούθως:
2008: 19.009 επιβάτες
2009: 16.868 επιβάτες, ποσοστό -11,26%
2010: 13.849 επιβάτες, ποσοστό -17,89%
2011: 18.607 επιβάτες, ποσοστό +34,35%
2012: 12.999 επιβάτες, ποσοστό – 30,13%
2013: 14.769 επιβάτες, ποσοστό +13,61%

Την περίοδο των εορτών, η Κοινοπραξία πραγματοποίησε έως και πέντε επιπλέον και έκτακτα δρομολόγια – ιδιαίτερα την Μεγάλη Πέμπτη και Παρασκευή, καθώς και τη Δευτέρα – Τρίτη του Πάσχα, προκειμένου να καλύψει τις ανάγκες της κίνησης.
Ωστόσο, οι γιορτές πέρασαν, ο κόσμος ήρθε και έφυγε, και επανήλθαμε στην καθημερινότητα: Κέρκυρα 26, Κεφαλονιά 7 και Ζάκυνθος 4 δρομολόγια. Για ποιο λόγο συμβαίνει αυτό;
Την απάντηση την έδωσε ο Νικόλαος Κουτούζης, πριν από δύο αιώνες σχεδόν: «Ο της Ζακύνθου λαός πάντοτε τυφλωμένος ήτο και είναι εξ αρχής και καταγελασμένος»!

Και μία σημαντική αποκάλυψη
Την παραπάνω ρήση επιβεβαιώνει ένα σημαντικό, επίσημο έγγραφο, το οποίο βρίσκεται στα χέρια μας και αφορά στην ειδική μεταχείριση της Κοινοπραξίας των ΖΑΚΥΝΘΙΝΩΝ πλοίων στην Κεφαλονιά, σύμφωνα με το οποίο οι Ζακυνθινοί πλοιοκτήτες απευθύνονται στους γείτονες, αναφέροντας μεταξύ άλλων: «…με δεδομένο τις πολύ δύσκολες εποχές που περνά η ελληνική κοινωνία και δη οι επαγγελματίες και επιχειρηματίες, η εταιρεία μας αποφάσισε να εφαρμόσει νέα τιμολογιακή πολιτική….», και ανακοινώνοντας εκπτώσεις, από 25 – 50%, δωρεάν εισιτήρια σε επαγγελματίες οδηγούς κ.λπ.
Η ισχύς των νέων ενισχυμένων προσφορών ξεκίνησε μόλις χθες, 13 Μαΐου 2013!
Πού είναι ο Βουλευτής Ζακύνθου, ο Δήμαρχος, ο Περιφερειάρχης, το Επιμελητήριο, οι ξενοδόχοι, το Εργατικό Κέντρο, οι αντιπολιτεύσεις, ακόμη και οι πολίτες, εκείνοι που κοιτάζουν, κάθε μέρα, ποιον κακόμοιρο συμπολίτη θα ρουφιανέψουν στην αστυνομία, να εξηγήσουν στο Ζακυνθινό επιβάτη, ΑΝ «ΟΙ ΔΥΣΚΟΛΕΣ ΕΠΟΧΕΣ ΠΟΥ ΠΕΡΝΑ Η ΕΛΛΗΝΙΚΗ ΚΟΙΝΩΝΙΑ» αφορούν όλη την Ελλάδα, εκτός από τη Ζάκυνθο;
Ο Ζακυνθινός πολίτης πρέπει να ταξιδεύει αλυσοδεμένος;
Ο Ζακυνθινός πολίτης έχει τόσα πολλά λεφτά που μπορεί και αντέχει να χρηματοδοτεί τις κόντρες με τα «απίστευτα» δρομολόγια της Κεφαλονιάς;
Στη Ζάκυνθο οι επαγγελματίες «ρέουν» το χρήμα από τα μπατζάκια τους και στην Κεφαλονιά έχουν προνομιακή μεταχείριση;
Ας απαντήσει, έστω κι ένας, από όλους αυτούς που το «παίζουν» εκπρόσωποι της κοινωνίας!!!

N.X. – Σ.Κ.


Ετικέτες: