Μηχανή... μύθος!

Τελευταία ενημέρωση: Δευτέρα, 17 Φεβρουαρίου 2014 20:51

Μηχανή... μύθος!

H Ducati Multistrada είναι μια ιδιαίτερη μοτοσικλέτα. Είχαμε την ευκαιρία να την οδηγήσουμε σε όλες τις συνθήκες, αργά, γρήγορα, μέσα στην όλη ή έξω στον ανοικτό αυτοκινητόδρομο.

Πρόκειται αναμφίβολα για μια κορυφαία μοτοσικλέτα. Τελεία και παύλα. Πρόκειται για μια μοτοσικλέτα ορόσημο που δεν έχει αντίπαλο στο δρόμο ή στο δυναμόμετρο. Δυστυχώς δεν έχει αντίπαλο και στο ταμείο...

Με 18.000+ ευρώ πρόκειται για μια πανάκριβη μοτοσικλέτα που απευθύνεται σε ελάχιστους τυχερούς και έχοντες... Το κόστος είναι το μοναδικό «κατά» που έχει, μαζί ίσως με την δυσκολία χειρισμού της από χαμηλά αναστήματα σε στάση. Σε κίνηση είναι μια χαρά...

Αναμφισβήτητα είναι μια από τις 5 κορυφαίες μοτοσικλέτες όλων των εποχών, όλων των κατηγορίων. Με 150 ίππους, πλήθος ηλεκτρονικών συστημάτων τα οποία μπορεί να παραμετροποιήσει ο αναβάτης στα μέτρα του και φυσικά το σύστημα Skyhook, η Multistrada αποτελεί την έκφανση ενός υπεραυτοκινήτου σε έκδοση δύο τροχών.

Το σύστημα Skyhook με τις  ημιενεργητικές αναρτήσεις που αποφασίζουν αυτόνομα τη βέλτιστη απόσβεση των αναρτήσεων ανάλογα με τις εκάστοτε συνθήκες οδήγησης ο οδηγός δεν το αντιλαμβάνεται άμεσα. Άμεσα όμως αντιλαμβάνεται την εξωπραγματική ισχύ από τον τεράστιο V2, υγρόψυκτο, με δεσμοδρομικό σύστημα 4 βαλβίδων σε κάθε κύλινδρο, Testastretta κινητήρα των 1.200 κ.εκ. που για να δαμαστεί η ροπή των 124.5Nm στις 7.500 στροφές του, χρειάζεται την βοήθεια ενός συστήματος ελέγχου πρόσφυσης, (DTC) το οποίο φυσικά προσφέρεται και στα 4 προγράμματα οδήγησης και είναι απόλυτα ρυθμιζόμενο σε κάθε ένα από αυτά.

Η Multistrada προσφέρεται σε 4 διαφορετικές διαμορφώσεις απλή ή Touring/Granturismo/Pikes Peak με την τελευταία μάλιστα να έχει και το ρεκόρ ανάβασης στον διάσημο αγώνα με τον Carlin Dunne από το 2012.

Η μοτοσικλέτα έχει μεγάλες διαστάσεις αλλά με 196 κιλά (στεγνή) είναι μακράν η ελαφρότερη στην κατηγορία της. Aν πραγματικά αρχίσεις να παραθέτεις, τα ηλεκτρονικά συστήματα και τα τεχνικά χαρακτηριστικά της Multistrada, τότε δεν σε φτάνουν 10 σελίδες. Αλλά μια στιγμή... Δεν έχουμε πρόβλημα σελίδων!!! Είστε έτοιμοι;

4 μοτοσυκλέτες σε 1

Η σύλληψη της Ducati “4 μοτοσυκλέτες σε 1” γίνεται πράξη επιλέγοντας ένα από τα Προγράμματα Οδήγησης, τα οποία έχουν σχεδιαστεί έτσι ώστε να μεταμορφώνουν το χαρακτήρα του κινητήρα και τις οδηγικές παραμέτρους της Multistrada 1200, ακόμη κι εν κινήσει. Τα τέσσερα προγράμματα προέκυψαν από το συνδυασμό διάφορων τεχνολογιών αιχμής. Το ηλεκτρονικό Ride by Wire διαχειρίζεται χαρτογραφήσεις που ρυθμίζουν την απόκριση στο άνοιγμα του γκαζιού ενώ το κορυφαίο Σύστημα Ελέγχου Πρόσφυσης της Ducati (DTC) χρησιμοποιεί 8 προγράμματα που καθορίζουν το σπινάρισμα του τροχού, βελτιώνοντας επίσης την ασφάλεια. Για το 2013, το ABS είναι επίσης προγραμματισμένο να αποκρίνεται ανάλογα με το επιλεγμένο Πρόγραμμα Οδήγησης ενώ στις εκδόσεις “S”, η ηλεκτρονικά ελεγχόμενη ανάρτηση της Sachs εμπρός - πίσω δεν ρυθμίζει μόνο την απόσβεση με βάση το επιλεγμένο Πρόγραμμα Οδήγησης, αλλά χάρη στο σύστημα Ducati Skyhook επεξεργάζεται περισσότερα δεδομένα για να διατηρεί πιο ισορροπημένη τη συμπεριφορά της μοτοσυκλέτας.

Κινητήρας Testastretta 11° DS

Ο κινητήρας Testastretta 11° φορέθηκε στη Multistrada 1200 το 2010. Προερχόμενος από τον κινητήρα της Superbike 1198, απέφερε εξαιρετικά αποτελέσματα στην απόδοση όταν ο χρονισμός αλληλεπικάλυψης (overlap) των βαλβίδων μειώθηκε από τις 41° - τυπική των σπορ κινητήρων - στις 11°. Με τον τρόπο αυτό ο κινητήρας έχασε μικρό μέρος της μέγιστης ισχύος προς όφελος μιας πιο ομαλής λειτουργίας, ειδικά στο μεσαίο φάσμα περιστροφής. Η νέα οικογένεια της Multistrada υιοθετεί τον Testastretta 11° DS δεύτερης γενιάς με μερικά νέα στοιχεία που τον καθιστούν πιο ομαλό και πιο ήρεμο στη λειτουργία του. Η ανάφλεξη με τα δύο μπουζί σε κάθε κύλινδρο εξασφαλίζει πλήρη καύση σε ελάχιστο χρόνο. Οι ψεκαστήρες καυσίμου έχουν μετατοπιστεί ώστε να ψεκάζουν κατευθείαν στο θερμότερο πίσω μέρος των βαλβίδων εισαγωγής, έτσι ώστε να εξαερώνεται καλύτερα το μίγμα. Ένα δευτερεύον σύστημα αναπνοής παρόμοιο με εκείνο της 1199 Panigale υιοθετήθηκε για να βελτιστοποιήσει τη λειτουργία και να μειώσει την ανακύκλωση των καυσαερίων χωρίς να αυξήσει το επίπεδο των ρύπων. Ένα ελεγχόμενο ρεύμα δροσερού αέρα τροφοδοτείται στον αυλό εξαγωγής για την πλήρη οξείδωση του άκαυτου μίγματος, με στόχο τη μείωση των εκπομπών υδρογονανθράκων και μονοξειδίου του άνθρακα. Με ισχύ 150 ίππων , ροπή 12,7 χλγμ. (124,5 Nm) και 10% χαμηλότερη κατανάλωση στα 90 χλμ./ώρα, ο Testastretta 11° DS αποτελεί σταθμό για τους δικύλινδρους κινητήρες Ducati.

Πλαίσιο - Εργονομία

Τα μακρινά ταξίδια είναι ειδικότητα της Multistrada 1200. Γι’ αυτό και η μοτοσυκλέτα μελετήθηκε σε βάθος από άποψη εργονομίας με τη χρήση CAD και δοκιμών προσομοίωσης, ώστε να χαρίζει κορυφαία άνεση σε αναβάτη και συνεπιβάτη, ακόμη και με πλήρες φορτίο. Οι γωνίες που σχηματίζουν τα πόδια και η μέση αναβάτη και συνεπιβάτη σχεδιάστηκαν με γνώμονα την άνεση ενώ στη σέλα ο χώρος είναι υπεραρκετός για τη φιλοξενία δύο ατόμων, με την πίσω και τις πλευρικές μπαγαζιέρες τοποθετημένες στη μοτοσυκλέτα. Με στόχο την ενίσχυση του πολυμορφικού χαρακτήρα της, η εργονομία της Multistrada 1200 σχεδιάστηκε και πέρασε από δοκιμές ώστε να διευκολύνει την οδήγηση με τον αναβάτη όρθιο πάνω στα μαρσπιέ, τεχνική ιδιαίτερα χρήσιμη σε ανώμαλα εδάφη.

Πακέτο Ασφάλειας Ducati (DSP)

Το Πακέτο Ασφάλειας Ducati (DSP) προσφέρεται στο βασικό εξοπλισμό σε όλη την γκάμα Multistrada 1200, αποδεικνύοντας την προτεραιότητα που δίνει η Ducati στην οδική ασφάλεια. Είναι σχεδιασμένο για να προσφέρει ενεργητική ασφάλεια και έλεγχο υψηλού επιπέδου, το DSP συνδυάζει το κορυφαίο ABS 9ME της Bosch με τρεις διαφορετικές χαρτογραφήσεις και το Σύστημα Ελέγχου Πρόσφυσης της Ducati (DTC) με 8 προγράμματα λειτουργίας. Φυσικά με 150 ίππους θα ήταν σχεδόν επικίνδυνο να οδηγηθεί αυτή η πανίσχυρη μοτοσικλέτα δίχως ηλεκτρονικά συστήματα ασφαλείας που έλεγχουν την πρόσφυση και προλαβαίνουν δυσάρεστες καταστάσεις...

Συμπερασματικά μπορούμε να πούμε πως πρόκειται για μια καταπληκτική μοτοσικλέτα. Έπιασα τον εαυτό μου να κοιτά πολλές φορές τις συγκολήσεις του πλαισίου, την πλαστικότητα από τα καλούπια των χυτών τμημάτων του κινητήρα, την απίθανη σε σχεδίαση εξάτμιση.. Μόλις ξεπερνάς τα 220 χλμ./ώρα στον αυτοκινητόδρομο, σου έρχεται ασυναίσθητα αυτή η σκέψη... «Τι φανταστική μοτοσικλέτα... τί έργο τέχνης και τεχνολογίας μαζί!»

Δείτε όλες τις φωτογραφίες.

Τιμοκατάλογος

gazzetta.gr



Φόρτωση…

Φόρτωση…