Το «θαύμα» της Διώρυγας του Παναμά που ενώνει τον Ειρηνικό με τον Ατλαντικό Ωκεανό [εικόνες & βίντεο]

Τελευταία ενημέρωση: Πέμπτη, 30 Μαρτίου 2017 08:17

Το «θαύμα» της Διώρυγας του Παναμά που ενώνει τον Ειρηνικό με τον Ατλαντικό Ωκεανό [εικόνες & βίντεο]

Το «θαύμα» της Διώρυγας του Παναμά, η επέκταση της οποίας ολοκληρώθηκε πριν από μερικούς μήνες, παρακολούθησε από κοντά το iefimerida. 

 

Η Διώρυγα του Παναμά κατασκευάστηκε το 1914 κάνοντας πραγματικότητα την ένωση δύο ωκεανών, του Ειρηνικού με τον Ατλαντικό. Η επέκταση της Διώρυγας, το καλοκαίρι του 2016, δίνει την δυνατότητα πλέον σε πολύ μεγαλύτερα πλοία να διέρχονται από τον Παναμά και με πολύ μεγαλύτερο φορτίο.  Πρόκειται για ένα εντυπωσιακό έργο, που προκαλεί θαυμασμό και βέβαια αποτελεί τον σημαντικότερο πυλώνα της οικονομίας του Παναμά. 


Η Διώρυγα του Παναμά αποτελεί τον σημαντικότερο πυλώνα της οικονομίας της χώρας

Το παρατηρητήριο της Μιραφλόρες
Στην πρωτεύουσα του Παναμά, την Πόλη του Παναμά, εδώ και λίγα χρόνια λειτουργεί ένα παρατηρητήριο για τους επισκέπτες, στη Μιραφλόρες, όπου μάλιστα υπάρχει και ένα μουσείο, το οποίο παρουσιάζει τους βασικούς σταθμούς της ιστορίας κατασκευής του έργου. Για να μπει κάποιος επισκέπτης πληρώνει 14 δολάρια εισιτήριο. 


Στην Πόλη του Παναμά λειτουργεί Παρατηρητήριο για τους επισκέπτες


Ο συντάκτης του iefimerida Ιάσων Πιπίνης στη Διώρυγα του Παναμά

«Μπορείτε να παρακολουθήσετε πόσο κοντά πλησιάζουν τα πλοία, πόσο στενό είναι το πέρασμα και πόσο μικρό είναι το κενό που αφήνουν ελεύθερο. Παρακολουθείτε ένα από τα πιο εντυπωσιακά θαύματα του κόσμου», φωνάζει στους τουρίστες που συνωστίζονται στην ταράτσα του παρατηρητηρίου ένας υπάλληλος της κρατικής υπηρεσία της Διώρυγας. Στη Μιραφλόρες βρίσκεται και ο πύργος ελέγχου από όπου οι ελεγκτές παρακολουθούν και συντονίζουν την κυκλοφορία των πλοίων από το κανάλι. 
Οι επισκέπτες παρακολουθούν με θαυμασμό τη λειτουργία της Διώρυγας του Παναμά και τον παράλληλο διάδρομο που κατασκευάστηκε πριν από λίγους μήνες. Οι έξι δεξαμενές, που μοιάζουν με τεράστιες πισίνες, ουσιαστικά λειτουργούν σαν ασανσέρ με νερό, τα οποία βοηθούν να ενωθούν οι δυο Ωκεανοί. 


Χιλιάδες επισκέπτες παρακολουθούν κάθε χρόνο από το Παρατηρητήριο της Μιραφλόρες τη λειτουργία της Διώρυγας

Φορτίο με 14 χιλιάδες κοντέινερ
Ο νέος διάδρομος της Διώρυγας, η κατασκευή του οποίου κράτησε περίπου 8 χρόνια και κόστισε 5,2 δισεκατομμύρια δολάρια, έχει 427 μέτρα μήκος, 55 μέτρα πλάτος και έχει βάθος 18,3 μέτρα. Από την Διώρυγα μπορούν να περνάνε πλοία με φορτίο μέχρι και 14.000 κοντέινερ, δηλαδή τρεις φορές περισσότερα από ότι γινόταν μέχρι σήμερα. Από το νέο πέρασμα τα πλοία χρειάζονται συνολικά περίπου 8 με 10 ώρες για να περάσουν τη Διώρυγα του Παναμά. 
«Πρόκειται για μια ιστορία επιτυχίας, το πιο μεγαλειώδες έργο που πραγματοποιήθηκε στην εποχή μας», δήλωσε ο Μανουέλ Μανρίκε, πρόεδρος της ισπανικής εταιρίας Sacyr που ηγήθηκε της επέκτασης της Διώρυγας του Παναμά. 
Για να γεμίσουν και να αδειάσουν οι δεξαμενές και κατά συνέπεια να ανυψώσουν και να κατεβάσουν τα πλοία, χρειάζονται περίπου 17 λεπτά. Οι δεξαμενές έχουν την δυνατότητα να επαναχρησιμοποιήσουν το 60% του νερού που χρησιμοποίησαν σε κάθε διέλευση πλοίου. 


Η επέκταση της Διώρυγας ολοκληρώθηκε το 2016, δίνοντας τη δυνατότητα σε μεγαλύτερα πλοία να διέρχονται

Όπως επισήμαναν στο iefimerida ειδικοί της ναυτιλίας του Παναμά, «παρά τα προβλήματα που παρουσιάστηκαν αρχικά κατά τη διέλευση πλοίων από τον καινούργιο διάδρομο της Διώρυγας, τελευταία η κατάσταση δείχνει να ομαλοποιείται». Η πρόθεση που υπάρχει τα τελευταία χρόνια από την κυβέρνηση της Νικαράγουα για την κατασκευή μιας νέας Διώρυγας που θα περνάει από τη Νικαράγουα, δεν φαίνεται να «απειλεί» τα συμφέροντα του Παναμά, που γνωρίζει ότι δεν πρόκειται να χάσει εύκολα την «πρωτοκαθεδρία» στη διέλευση των πλοίων. 

1,5 δισ. δολάρια το χρόνο έσοδα για το κράτος
Μετά από την ολοκλήρωση της επέκτασης, από την Διώρυγα αναμένεται να περνάνε περίπου 600 εκατομμύρια τόνοι εμπορευμάτων το χρόνο. Η χρήση της Διώρυγας αναμένεται να αποφέρει στο Κράτος περίπου 1,5 δισεκατομμύρια δολάρια το χρόνο. Ο στόχος της κυβέρνησης του Χουάν Κάρλος Βαρέλα είναι μέχρι το 2025 η χρήση της Διώρυγας να τριπλασιάσει τα κρατικά έσοδα. 


Η Διώρυγα ξεκίνησε να κατασκευάζεται το 1904 από τις ΗΠΑ

Η Διώρυγα ξεκίνησε να κατασκευάζεται από τις ΗΠΑ το 1904 αμέσως μετά από την ανεξαρτησία του Παναμά, μετά την απόσχιση του από την Κολομβία. Η παράδοση λέει πως η ιδέα για την κατασκευή της Διώρυγας εντοπίζεται πέντε αιώνες πριν, το 1513, όταν ο Βάσκο Νουνιές δε Μπαλμπόα κατέκτησε τον Παναμά και διαπίστωσε πως μόνο ένα στενό κομμάτι γης χώριζε τον Ατλαντικό Ωκεανό από τον –άγνωστο μέχρι τότε- Ειρηνικό Ωκεανό. Μάλιστα, λέγεται πως ο Ισπανός αυτοκράτορας Κάρλος ο V, ζήτησε ήδη από τότε από τους Ισπανούς κονκισταδόρες να βρουν έναν τρόπο για να ανοίξουν αυτή τη γη και να ενώσουν τις δυο θάλασσες. 


Στο Μουσείο της Διώρυγας παρουσιάζονται οι βασικοί σταθμοί της ιστορίας της κατασκευής της.

Δείτε το βίντεο του iefimerida με τη Διώρυγα του Παναμά:

https://www.youtube.com/watch?v=_0uPEgmfBvg

 




00 inkefalonia general ad 300X250