HELPE ENERGEIES GIF BANNER 728x90

 

ΕΡΓΟΣΕ: Πάτρα - Αθήνα σε 1 ώρα και 50 λεπτά

Δημοσιεύτηκε: Τρίτη, 02 Ιουλίου 2013 20:38

ΕΡΓΟΣΕ: Πάτρα - Αθήνα σε 1 ώρα και 50 λεπτά

Για την πορεία των σιδηροδρομικών έργων το επόμενο διάστημα ενημέρωσε τους δημοσιογράφους ο πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος της ΕΡΓΟΣΕ, Κώστας Σπηλιόπουλος. Ο κ. Σπηλιόπουλος ανέφερε ότι τα σιδηροδρομικά έργα αποτελούν αυτή τη στιγμή τα μόνα μεγάλα έργα της χώρας -εκτός από τους οδικούς άξονες που κατασκευάζονται με συμβάσεις παραχώρησης- που βρίσκονται σε εξέλιξη. Αναφέρθηκε στη σύνδεση των λιμένων με το σιδηροδρομικό δίκτυο και τόνισε ότι ο χρόνος ορισμένων δρομολογίων θα μειωθεί.

Συγκεκριμένα, τόνισε ότι σε εξέλιξη βρίσκονται οι μελέτες για τα έργα σύνδεσης των λιμανιών με το σιδηροδρομικό δίκτυο.

Πρόσθεσε ότι σε λίγα χρόνια η σιδηροδρομική γραμμή που συνδέει την Αθήνα με τη Θεσσαλονίκη θα εκτελεί το δρομολόγιο σε 3 ώρες και 15 λεπτά και θα είναι ανταγωνιστική του αεροπλάνου, ενώ η διαδρομή που συνδέει την Πάτρα με την Αθήνα θα πραγματοποιείται σε 1 ώρα και 50 λεπτά.

Επίσης, είπε ότι στον άξονα Πάτρας - Αθήνας - Θεσσαλονίκης, συνολικού μήκους 710 χλμ. περίπου, υλοποιείται σταδιακά διπλή ηλεκτροκινούμενη σιδηροδρομική γραμμή ως εξής:

Τα 489 χλμ. -το 69,5%- έχουν ήδη ολοκληρωθεί. Υπολείπεται η εκτέλεση εργασιών ανάταξης της σηματοδότησης και της ηλεκτροκίνησης εντοπισμένων τμημάτων που έχουν υποστεί σημαντικές δολιοφθορές, βανδαλισμούς και βλάβες.

Τα 180 χλμ. -ποσοστό 25%- βρίσκονται σε προχωρημένη φάση κατασκευής. Σημειώνεται ότι τα τμήματα αυτά είναι τα πλέον δυσχερή τμήματα του άξονα, καθώς διέρχονται από εδάφη με έντονο γεωγραφικό ανάγλυφο, που απαιτούν την κατασκευή μεγάλου μήκους σηράγγων και σιδηροδρομικών γεφυρών.

Τα 28 χλμ. -το 4%- βρίσκονται σε φάση έναρξης εκτέλεσης ή δημοπράτησης των βασικών έργων υποδομής.
Τα 11 χλμ. -ποσοστό 1,5%- βρίσκονται σε φάση σχεδιασμού.

Ακόμη, στο τμήμα Θεσσαλονίκη - Ειδομένη και Θεσσαλονίκη -Προμαχώνας, συνολικού μήκους 219 χλμ. περίπου, προβλέπεται και υλοποιείται σταδιακά μονή ηλεκτροκινούμενη γραμμή.

Ο κ. Σπηλιόπουλος, ο οποίος βρίσκεται στο τιμόνι της ΕΡΓΟΣΕ εδώ και 120 ημέρες- εξήρε τη σημασία της νέας γραμμής Νέου Ικονίου-Θριασίου.

Πρόσθεσε ότι η ΕΡΓΟΣΕ προχώρησε σε επέκταση της εν λόγω γραμμής πέραν της ζώνης παραχώρησης της COSCO προς τον ΟΛΠ, με παράλληλη δημιουργία νέων υποδομών, που επιτρέπει την εκφόρτωση και μεταφορά αυτοκινήτων.

Επίσης, ο κ. Σπηλιόπουλος σημείωσε ότι σύντομα θα δημοπρατηθούν οι υπολειπόμενες εργασίες της γραμμής Πειραιάς - Αθήνα - Τρεις γέφυρες.

Επισήμανε ότι το σύστημα ραδιοκάλυψης GSM-R της Siemens έχει υπαχθεί στην επίμαχη συμφωνία μεταξύ Δημοσίου και της γερμανικής εταιρίας, ενώ αποκάλυψε ότι ερευνώνται οι συμβάσεις που έχει υπογράψει η ΕΡΓΟΣΕ με τις DBI και Lahmeyer, που βρίσκονται στο επίκεντρο σκανδάλου στη Γερμανία.

pelop.gr