Μινέτος σε Φόρτε για Συλλογή Στέρη : Υπάρχει μέγα θέμα!

Τελευταία ενημέρωση: Τρίτη, 23 Ιουλίου 2019 09:27

Μινέτος σε Φόρτε για Συλλογή Στέρη : Υπάρχει μέγα θέμα!

Συλλογή Στέρη: Η «παραγραφή» ενός δικαιώματος ή κάτι παραπάνω;

Διάβασα με προσοχή το πρόσφατο άρθρο του κ. Γεράσιμου Φόρτε, Δημοτικού Συμβούλου και επικεφαλή του συνδυασμού της ήσσονος αντιπολίτευσης (Για την Επόμενη Μέρα) στο νέο Δήμο Αργοστολίου, σχετικά με τη συλλογή έργων ζωγραφικής του συμπατριώτη μας Γεράσιμου Στέρη. Ομολογώ ότι τα γραφόμενα του κ. Φόρτε με εξέπληξαν δυσάρεστα αν και θα πρέπει να του αναγνωριστεί το γεγονός ότι οι περιγραφές των περιστατικών που παραθέτει διακατέχονται από μια ισχυρή δόση ειλικρίνειας (και αυτοκριτικής θα πρόσθετα). Μια δόση ειλικρίνεια που αγόγγυστα επιτρέπει στον μέσο αναγνώστη να σκιαγραφήσει το “δόγμα του Δημάρχου” κάπου εκεί στο μακρινό 2000, την πολιτική του οξυδέρκεια και εν τέλη το πραγματικό πολιτικό του εκτόπισμα.

Δε θα σταθώ στις μομφές και στα βέλη που εκτοξεύει εναντίον μου ο κ. Φόρτες περί ελαφρότητας, περί χρήσης αδόκιμων τρόπων και ακατάλληλων κοινωνικών μέσων δικτύωσης για την παρουσίαση σοβαρών θεμάτων κλπ. Τις αιτιάσεις αυτές του κ. Φόρτε, τις αντιπαρέρχομαι σεβόμενος τη διαφορετικότητα, την ιδιαιτερότητα, τον αλλότροπο χαρακτήρα και την ιδιοσυγκρασία του καθένα, με την υπόσχεση ότι την επόμενη φορά θα κάνω μια προσπάθεια αντί του λαϊκού facebook να χρησιμοποιήσω για τις πολιτικές μου παρεμβάσεις το twitter που είναι εξαιρετικά δημοφιλές στους κύκλους της πολιτικής ελίτ της χώρας μας αλλά και διεθνώς. Θαρρώ, πως αυτό θα είναι μια κάποια βελτίωση κ. Φόρτε.

Τι έγινε στην επιτροπή κατανομής της περιουσίας του Δήμου που αγνοεί ο κ. Φόρτες.

Κατά τη διάρκεια της πρόσφατης συνεδρίασης της επιτροπής καταγραφής και κατανομής της περιουσίας του Δήμου Κεφαλονιάς, στην οποία πέρα από τα μέλη της επιτροπής ήταν επίσης παρόντες οι τρεις νέοι Δήμαρχοι, ο νυν Δήμαρχος και ο Συντονιστής της Αποκεντρωμένης Διοίκησης (Πρόεδρος της Επιτροπής), ζήτησα από τον προϊστάμενο της αρμόδιας υπηρεσίας του Δήμου να μου δώσει έναν κατάλογο των ιδιόκτητων ή “κατά χρήση” έργων του ζωγράφου Στέρη που έχει ο Δήμος Κεφαλονιάς.

Η απάντηση ήταν ότι ο Δήμος δεν έχει ούτε τη χρήση ούτε την ιδιοκτησία κανενός πίνακα του ζωγράφου Στέρη. Το γεγονός αυτό αρχικά φάνηκε παράδοξο καθώς αρκετοί από τους παραβρισκόμενους γνώριζαν ότι ένας τουλάχιστον πρωτότυπος πίνακας του Στέρη βρίσκεται χρόνια τώρα στο παλαιό Δημαρχείο Αργοστολίου, σχεδόν όλοι δε, είχαν ακούσει για την περίφημη συλλογή των έργων του σπουδαίου ζωγράφου. Στις διευκρινήσεις που έδωσε ο Δήμαρχος Κεφαλονιάς κ. Παρίσης προς την επιτροπή, ανέφερε χαρακτηριστικά: “Κάποιοι έχουν σφετεριστεί τους πίνακες του Στέρη, τους έχουν κατασχέσει. Έκανα μια προσπάθεια με τον πρώην εφοπλιστή κ. Μ.Σ να τους φέρω στο Ληξούρι αλλά δεν μας τους έδωσαν. Αρνήθηκαν”.

Αυτή ήταν η επίσημη ενημέρωση προς την επιτροπή κ. Φόρτε από το Δήμαρχο Κεφαλονιάς, με αποδέκτες όλους τους παραβρισκόμενους, όχι μόνο εμένα. Το αν υπάρχουν πολιτικές ευθύνες και σε ποιους πρέπει να καταλογιστούν που - παρά την επιθυμία, όπως και σεις ο ίδιος πολύ χαρακτηριστικά αναφέρετε, “του ζωγράφου Γεράσιμου Στέρη – Ντ’Εστε και της χήρας του, να επιστρέψουν τα έργα του στην γενέτειρά του Κεφαλονιά” – οι πίνακες εξακολουθούν να βρίσκονται μακριά από το νησί (για σχεδόν 15 χρόνια) θα το δούμε στη συνέχεια.

Όπως επίσης κ. Φόρτε, σύντομα θα διαπιστώσουμε αν μπορούν πλέον να επιστρέψουν στο νησί οι πίνακες ή το δικαίωμα έχει “παραγραφεί”. Για παράδειγμα, δεν γνωρίζουμε εάν όλα αυτά τα χρόνια κάποιος πληρώνει φύλακτρα για τη συλλογή και ποιο είναι το ύψος αυτών των δαπανών. Δεν γνωρίζουμε αν έχουν πληρωθεί δαπάνες συντήρησης των έργων. Και εν κατακλείδι, εάν κάποιος πληρώνει τεράστια ποσά για φύλακτρα και συντηρήσεις θα δεχτεί μετά από 15 χρόνια να υπογράψει ένα χρησιδάνειο χωρίς οικονομικό αντάλλαγμα για να έρθουν τα έργα στο Αργοστόλι;

Υπάρχουν πολλά σοβαρά ζητήματα που αυτή τη στιγμή δεν τα γνωρίζουμε με βεβαιότητα κ. Φόρτε.

Επομένως, κ. Φόρτε, υπάρχει μέγα θέμα με τη συλλογή Στέρη.

Υπάρχει μέγα θέμα κ. Φόρτε γιατί η συλλογή έφυγε υποτίθεται για λίγους μήνες, και βρίσκεται μιάμιση δεκαετία εκτός νησιού (ουδέν μονιμότερο του προσωρινού).

Υπάρχει μέγα θέμα κ. Φόρτε γιατί δεν γνωρίζουμε με βεβαιότητα αν η συλλογή θα επιστρέψει.

Υπάρχει μέγα θέμα κ. Φόρτε γιατί δεν γνωρίζουμε με ποιους όρους (οικονομικούς κλπ) θα επιστρέψει, αν ποτέ επιστρέψει.

Εκτός και αν εσείς κ. Φόρτε πιστεύετε ότι θέμα εγείρεται μόνο από τη στιγμή που ο Δήμος απολέσει και τις τελευταίες πιθανότητες που του απόμειναν για να ξαναπάρει πίσω τη συλλογή του Στέρη.

Ειρήσθω εν παρόδω κ. Φόρτε, μετά το θέμα που ανέκυψε με τη συλλογή Στέρη, διαπιστώθηκε από την επιτροπή ότι η συντριπτική πλειοψηφία των έργων τέχνης του Δήμου Κεφαλονιάς (και των πρώην Δήμων) δεν είναι καταγεγραμμένα στο περιουσιολόγιο του Δήμου. Πίνακες, γλυπτά, χειρόγραφα που πιθανόν βρίσκονται σε δημοτικά κτίρια είναι στα αζήτητα, δεν έχουν καταγραφή ποτέ στην περιουσία του Δήμου ή των πρώην Δήμων. Αν αύριο χαθούν, είναι πολύ πιθανόν ότι δεν θα τα αναζητήσει κανένας. Έτσι, διατυπώθηκε η ανάγκη δημιουργίας ενός Ειδικού Καταλόγου Έργων Τέχνης για τις ανάγκες της απογραφής. Είναι εξόφθαλμα γελοίο να καταγράφουμε ενδελεχώς ευτελούς αξίας τραπέζια, καρέκλες και μολυβοθήκες και τα σημαντικά να περνούν απαρατήρητα.

Πράγματι, στη θητεία του κ. Φόρτε ήταν όλα καλώς καμωμένα! Ήταν όμως;

Η γραφειοκρατική τεκμηρίωση και η παράθεση των γεγονότων σχετικά με τη συλλογή Στέρη από τον κ. Φόρτε διακρίνεται πράγματι από μια πληρότητα και αυτό είναι κάτι που μόνο ο κ. Φόρτες θα μπορούσε να μας προσφέρει. Άλλωστε, είναι γνωστό της πάσης, ότι την εποχή που ήταν Δήμαρχος ο κ. Φόρτες, υπήρχε ένα ιδιότυπο άβατο στην πληροφόρηση, μια μυστικοπάθεια, ένα έλλειμμα ενημέρωσης, σε τέτοιο βαθμό που ακόμη και οι υποτιθέμενοι στενοί του συνεργάτες δεν γνώριζαν πλήρως τις κινήσεις και τα πεπραγμένα του Δημάρχου.

Ωστόσο, η παράθεση των γεγονότων από τον πρώην Δήμαρχο προκαλεί έντονα συναισθήματα θλίψης και απογοήτευσης στον μέσο αναγνώστη. Διότι, ο Δημότης Αργοστολίου κ. Φόρτε περίμενε να ακούσει κάτι άλλο από τον επί τρεις τετραετίες Δήμαρχο Αργοστολίου, κάτι διαφορετικό, κάτι πέρα από τα τετριμμένα περί νομιμότητας των ενεργειών σας και περί μη ύπαρξης νομικής ευθύνης για το γεγονός ότι ο ένας και μοναδικός πίνακας που απέμεινε στο νησί, δεν επέστρεψε και αυτός το Δεκέμβριο του 2006 στον κάτοχό του.

Καταρχήν, κανείς δεν κατηγόρησε τον κ. Φόρτε ότι δεν παρέδωσε τη συλλογή Στέρη στην ιδιοκτήτρια εταιρεία. Εγώ τουλάχιστον δεν το έκανα στην επίμαχη ανάρτηση. Αυτό όμως είναι το ζητούμενο;

Ο κ. Φόρτε είχε την τύχη να είναι ο Δήμαρχος Αργοστολίου επί της θητείας του οποίου παρουσιάστηκε μια σπάνια ευκαιρία στα αυτοδιοικητικά χρονικά, μια ευκαιρία που στατιστικά παρουσιάζεται κάθε χίλια χρόνια. Δόθηκε η ευκαιρία στον τότε Δήμο Αργοστολίου να αποκτήσει δωρεάν τη χρήση (για μόνιμη έκθεση) 110 ανεκτίμητης αξίας πινάκων του διεθνώς αναγνωρισμένου, συμπατριώτη μας ζωγράφου Στέρη. Από το έτος 2000 που ο κ. Φόρτες είχε την πρώτη επαφή με τον Γεώργιο Ποταμιάνο μέχρι το έτος 2006 που οι πίνακες έφυγαν από το νησί, ο κ. Φόρτες ως Δήμαρχος Αργοστολίου ήταν ο απόλυτος κυρίαρχος του “παιχνιδιού”.

Δεν αξιολόγησε σωστά την ευκαιρία που παρουσιάστηκε, δεν έδειξε πολιτικά αντανακλαστικά και πολιτική αντίληψη, ούτε πολιτική οξυδέρκεια και γνώση των ευρωπαϊκών αυτοδιοικητικών δεδομένων, όπως με αδιάσειστα στοιχεία θα δείξουμε στη συνέχεια. Επί έξι χρόνια δεν προέβη σε καμία προπαρασκευαστική ενέργεια, να βρει ένα χώρο για μόνιμη έκθεση της συλλογής, να τον ανακαινίσει, να τον ετοιμάσει να δεχτεί αυτό το θησαυρό. Το κτίριο στα “Λουτρά”, ένα θαυμάσιο κτίριο, δεν θα μπορούσε άραγε να αναλάβει αυτό το ρόλο τότε; Η εύρεση χώρου ήταν το πρόβλημα ή μήπως το ενδιαφέρον, το μεράκι και η άγνοια των τεκταινόμενων στον αυτοδιοικητικό χάρτη της Ευρώπης;

Αντί λοιπόν να αξιοποιηθεί αυτή η σπάνια ευκαιρία, η συλλογή του Στέρη εκτέθηκε όλο το διάστημα που έμεινε στο Αργοστόλι, στο ισόγειο του Δημοτικού Θεάτρου, σε μία αίθουσα ακατάλληλη για μακροχρόνια παραμονή εκθέσεων ζωγραφικής. Ήταν σίγουρο, με μαθηματική ακρίβεια, ότι κάποια στιγμή θα έφευγε από εκεί.

Τέτοια μάλιστα ήταν η αξιολόγηση και η ιεράρχηση της ευκαιρίας, που όπως ο ίδιος ο κ. Φόρτες μας πληροφορεί με ειλικρίνεια στο άρθρο του, μετά τα εγκαίνια της έκθεσης στις 11-08-2001, “τον Ιούνιο του 2002 (σημ.: ένα περίπου χρόνο μετά) ο Γιώργος Α. Ποταμιάνος δώρισε στον Δήμο Αργοστολίου κλιματιστικό μηχανισμό που τοποθετήθηκε και λειτουργεί μέχρι και σήμερα στην αίθουσα «Αντίοχος Ευαγγελάτος» που εκτίθετο η συλλογή Στέρη”, προφανώς για μην καταστραφούν οι πίνακες από την υγρασία και γενικά τις ακατάλληλες ατμοσφαιρικές συνθήκες.

Χωρίς αμφιβολία, ο Δήμος Αργοστολίου πρέπει να είχε άλλες επείγουσες προτεραιότητες τότε, που δεν του επέτρεπαν να εντάξει στον προϋπολογισμό του ένα κλιματιστικό μηχάνημα για την ελάχιστη προστασία της συλλογής. Αυτή λοιπόν ήταν η πρώτη “καλή” εντύπωση που φροντίσαμε να κάνουμε στο διαμεσολαβητή της συλλογής και στην ιδιοκτήτρια εταιρεία. Ένα χρόνο μετά τα εγκαίνια της έκθεσης, αφού “είδαν και αποείδαν”, αναγκάστηκαν να αγοράσουν για λογαριασμό μας και κλιματιστικό μηχάνημα προκειμένου να προστατεύσουν στοιχειωδώς τους πίνακες της συλλογής.

Πέρα όμως από το γεγονός ότι επί έξι χρόνια ο κ. Φόρτες δεν προετοίμασε έναν αξιοπρεπή χώρο για την μόνιμη έκθεση της συλλογής, αλλά ούτε έπραξε τα ελάχιστα εντάσσοντας στον προϋπολογισμό του Δήμου Αργοστολίου την προμήθεια ενός κλιματιστικού μηχανήματος για την προστασία των πινάκων, όπως ο ίδιος μας πληροφορεί με ειλικρίνεια στο άρθρο του, μετά την αποχώρηση της συλλογής έπαψε εντελώς να τον απασχολεί το γεγονός. Ειδικά δε, μετά την αποχώρησή του από τη Δημαρχιακή πολυθρόνα, εκεί στα τέλη του 2006, “αγνοεί τα πάντα”.

Λέει χαρακτηριστικά ο κ. Φόρτες:

  1. “Από την ημερομηνία αυτή και μετά αγνοώ τι έγινε και αν τηρήθηκε ή όχι (και γιατί) ο ξεκάθαρος όρος της Λύσης του Χρησιδανείου από τη διάδοχη Δημοτική Αρχή” (σημ.: επιστροφή του πίνακα Νο 36).
  2. Σε κάθε περίπτωση είναι σαφές ότι η διεκπεραίωση της παράδοσης του συγκεκριμένου πίνακα στην Ελληνική Εταιρεία σε καμία περίπτωση δεν με αφορά.
  3. Αγνοώ γιατί η συλλογή Στέρη δεν επέστρεψε έκτοτε και μετά από 13 έτη, όπως διαβεβαίωνε ο κ. Ποταμιάνος ...”

Γι’ αυτό λοιπόν, κ. Φόρτε αγνοείται η συλλογή του Στέρη σήμερα. Επειδή, εσείς κ. Φόρτε “αγνοείτε” πάρα πολλά πράγματα ή “δεν σας αφορούν” άλλα τόσα. Γιατί ήσασταν αδιάφορος ως Δήμαρχος και αδιάφορος στη συνέχεια ως ενεργός πολίτης, ως υποψήφιος βουλευτής, ως περιφερειακός σύμβουλος ως οτιδήποτε. Γιατί δεν είχατε όραμα για την πόλη σας και για το νησί σας. Γιατί επί έξι χρόνια δώσατε εξετάσεις στην Εταιρεία και στον κ. Ποταμιάνο και βρεθήκατε ελλιποβαρής.

Όταν μια σοβαρή Εταιρεία παραδίδει στα χέρια σας κ. Φόρτε μια τόσο αξιόλογη συλλογή για μια τόσο μεγάλη, πλην όμως “δοκιμαστική” περίοδο, όταν δεν βλέπει ενδιαφέρον παρά μόνο αδιαφορία από το Δήμαρχο, τότε η Εταιρεία ψάχνει “κόσμιους” τρόπους να απεμπλακεί από αυτή την υπόθεση. Ψάχνει τρόπους να σώσει οτιδήποτε αν σώζεται. Η ευχαριστήρια επιστολή την άνοιξη του 2006 της Εταιρεία προς εσάς - «τώρα φεύγουμε αλλά θα ξανάρθουμε - ομοιάζει καταπληκτικά με το γνωστό «στρίβειν δια του αρραβώνος». Αυτοί μας έφτυναν και εμείς νομίζαμε ότι βρέχει.

Και να ήθελαν να ξανάρθουν κ. Φόρτε, σε ποιο χώρο και υπό ποίες συνθήκες θα επέστρεφαν; Δεν καταλάβατε ότι εκείνη ακριβώς τη στιγμή είχε αρχίσει για τους πίνακες της συλλογής ένα ταξίδι χωρίς επιστροφή;

Αλήθεια κ. Φόρτε, δε σας προξένησε ποτέ εντύπωση το γεγονός ότι η Εταιρεία πήρε “δήθεν προσωρινά” τη συλλογή για να την εκθέσει για λίγο καιρό σε Πάτρα, Αθήνα και Θεσσαλονίκη και στη συνέχεια να την επιστρέψει στο Αργοστόλι, αλλά τα επόμενα χρόνια αυτή η αδιαμφισβήτητα αξιόπιστη Εταιρεία δεν ήρθε ποτέ ξανά σε επαφή με το Δήμο Αργοστολίου αλλά εξαφανίστηκε, χάθηκαν τα ίχνη της, όπου φύγει-φύγει;

Γιατί όμως να εξαφανιστούν; Αφού μόνοι τους ήρθαν στο Αργοστόλι και σας βρήκαν. Μόνοι τους ζήτησαν να εκτεθεί η συλλογή των 110 έργων του Στέρη χωρίς οικονομικό αντάλλαγμα στο Αργοστόλι. Δεν τους το ζητήσαμε, δεν τους το επιβάλλαμε εμείς.

Αλήθεια κ. Φόρτε, δεν σας προξένησε ποτέ εντύπωση το γεγονός ότι ο κ. Ποταμιάνος αλλά και μια τόσο καλά οργανωμένη Εταιρεία, άφησαν πίσω τους έναν πίνακα του Στέρη υποτίθεται για μέγιστο διάστημα 8 επιπλέον μηνών, αλλά από το 2006 δεν “ενδιαφέρθηκαν” ποτέ ξανά να ζητήσουν τον πίνακα Νο 36 πίσω; Δεν είναι αυτή η συμπεριφορά ασυνήθιστη; Μήπως το έκαναν από ελάχιστο σεβασμό στη βούληση του διαθέτη-καλλιτέχνη που ήθελε ένα τουλάχιστον τμήμα του έργου του να επιστρέψει στη γενέτειρά του μια και οι συνθήκες για επιστροφή μιας ευρύτερης συλλογής έδειχναν απολύτως ακατάλληλες επί των ημερών σας;

Αλήθεια κ. Φόρτε, την ημέρα που υπογράψατε με τον κ. Ποταμιάνο τη λύση του χρησιδανείου, τι προοπτικές, τι σχέδια και τι προγράμματα του ενεχυριάσατε σχετικά με το μέλλον της συλλογής Στέρη στο Αργοστόλι; Που του υποσχεθήκατε ότι θα τοποθετήσετε τους πίνακες όταν σε λίγους μήνες αυτοί θα γύριζαν στο Αργοστόλι; Τι όραμα του περιγράψατε; Αν είχατε επισκευάσει και ανακαινίσει το κτίριο στα «Λουτρά», πιστεύετε ότι και πάλι δεν θα γύριζε η συλλογή στο νησί μας;

Αν θέλετε πραγματικά να προσφέρετε θετικές υπηρεσίες στην πόλη σας, στο Αργοστόλι, μην ασχοληθείτε ξανά με τη συλλογή Στέρη κ. Φόρτε, Αφήστε εμάς, τους υπόλοιπους 26 του νέου Δημοτικού Συμβουλίου να δούμε τι μπορούμε να κάνουμε. Εσείς είχατε την ευκαιρία σας και την αναλώσατε.

Οι Ευρωπαϊκές πόλης και τα cluster πολιτιστικών και ψυχαγωγικών δραστηριοτήτων

Μιας όμως και ορισμένοι συμπολίτες μας αυτοπαρουσιάζονται ως ευρωπαϊκού διαμετρήματος, έμπειρα αυτοδιοικητικά στελέχη, χωρίς την παρουσία των οποίων στα τοπικά πολιτικά πράγματα τα προηγούμενα χρόνια, η Κεφαλονιά θα ήταν σήμερα ένα ύφαλος ευρισκόμενη σε αρνητικά υψόμετρα σε σχέση με την επιφάνεια της θάλασσας (κοινώς θα είχε βουλιάξει), ας δούμε περιληπτικά τι αντιλήψεις επικρατούσαν στην Ευρώπη την περίοδο που η συλλογή Στέρη βρισκόταν σε μια ταπεινή, πλην όμως ακατάλληλη, αίθουσα του Δημοτικού Θεάτρου στο Αργοστόλι.

Γράφει η ακαδημαϊκός κα Gospodini στο έγκυρο συλλογικό πόνημα “Τα νέα αστικά Τοπία και η ελληνική πόλη”:

“Σε όλες τις περιόδους της ιστορίας του αστικού πολιτισμού οι πόλεις πάντα επιδείκνυαν την ικανότητα να δρουν ως κέντρα πολιτιστικών δραστηριοτήτων και να παράγουν πολιτισμό... Ωστόσο, από τα τέλη του 20ου αιώνα, η μεταβιομηχανική πόλη έχει κατεξοχήν μετατραπεί σε κόμβο πολιτιστικής οικονομικής ανάπτυξης (Sassen και Roost 2000). Πριν από τα μέσα της δεκαετία του 80 πολεοδόμοι, αρχιτέκτονες αλλά και πολιτικοί στην αυτοδιοίκηση των πόλεων θεωρούσαν την ανάπτυξη πολιτιστικών δραστηριοτήτων στην πόλη ως μέσω βελτίωσης της ποιότητας του αστικού χώρου. Από τα τέλη της δεκαετίας του 80 οι πολιτιστικές δραστηριότητες θεωρούνται ο σημαντικότερος μοχλός μεγέθυνσης της αστικής οικονομίας... Το φαινόμενο των οικονομιών πολιτιστικής κατανάλωσης στη μεταβιομηχανική πόλη έχει εκτενώς συζητηθεί σε πολλές μελέτες... Στο βιβλίο της The Cultures of Cities (1995) η Zukin τόνισε με έμφαση ότι με την οικονομική παρακμή και την εξαφάνιση των μεταποιητικών επιχειρήσεων, ο πολιτισμός γίνεται ολοένα και περισσότερο η κυρίαρχη οικονομική δραστηριότητα των πόλεων, ο βασικός πόρος τουριστικής ανάπτυξης και η κρίσιμη ανταγωνιστική αιχμή των πόλεων ... Ο Mommas (2004) αναφέρει ότι η τάση χωρικής συγκέντρωσης και ομαδοποίησης (πολιτιστικά clusters – πολιτιστικά επίκεντρα) των πολιτιστικών δραστηριοτήτων αποτελεί προχωρημένο στάδιο της χρήσης του πολιτισμού ως κινητήριου μοχλού της αστικής οικονομίας...”

Ας σταματήσουμε όμως εδώ και ας αρκεστούμε να αναφέρουμε ότι όταν άλλοι στην Ευρώπη σχεδίαζαν και κατασκεύαζαν πινακοθήκες, μουσεία και νέα πολιτιστικά προϊόντα εμείς εδώ στο Αργοστόλι θεωρούσαμε υπερβολική δαπάνη την αγορά ενός κλιματιστικού μηχανήματος για να προστατευτούν οι πίνακες του Στέρη από την υγρασία.

Δυστυχώς κ. Φόρτε, κατά τη θητεία σας, επί των ημερών σας, μπήκαν οι βάσεις για την αποχώρηση της συλλογής του Στέρη από το Αργοστόλι για άγνωστο χρονικό διάστημα «με βάρκα την ελπίδα». Όταν στην κλεψύδρα της εξαετούς αδράνειάς σας εξαντλήθηκε η άμμος της ακρότατης ανοχής που απλόχερα σας έδωσε ο διαμεσολαβητής, ο κ. Ποταμιάνος, με αβρότητες (όπως ακριβώς δηλαδή ήρθε) πήρε το καπελάκι του και μαζί και τους πίνακες του Στέρη και αποχώρησε με μια διακριτική πλην όμως αόριστη ευχή, «εις το επανιδείν». Δεν είναι λοιπόν καθόλου παράξενο που όταν πριν από λίγα χρόνια ο σημερινός Δήμαρχος κ. Παρίσης προσπάθησε να φέρει τους πίνακες στο Ληξούρι, η Εταιρεία ζήτησε χίλιες δυο ασφαλιστικές δικλίδες, μέχρι και εικοσιτετράωρη φρούρηση από εταιρεία security, και τελικά αρνήθηκε να τους δώσει.

Είναι κάτι που δεν καταλαβαίνετε κ. Φόρτε; Θεωρείτε ακόμη ότι δεν έχετε τεράστιες πολιτικές ευθύνες για την απουσία της συλλογής Στέρη από το Αργοστόλι; Μην προσπαθείτε αγωνιωδώς να κρύψετε με επιμέλεια τις πολιτικές σας ευθύνες.. Μην ψάχνετε να βρείτε ψεύτικα άλλοθι στη γραφειοκρατία, στα αρχεία της ΔΕΠΑΨ, στα έγγραφα. Κάποια στιγμή θα αναγκαστείτε να κάνετε την αυτοκριτική σας. Κανείς δε γλιτώνει από αυτό.

Φροντίστε λοιπόν μέχρι τότε να είστε περισσότερο εποικοδομητικός. Σταματήστε να πυροβολείτε αναίτια όποιον από την παράταξη Μιχαλάτου τολμάει να εκφράσει μια άποψη. Αφήστε τον καημένο το Θεόφιλο στην ησυχία του, αφού όπως άλλωστε πολύ γλαφυρά προκύπτει από την τρέχουσα, αποκαλυπτική ειδησιογραφία, έχετε ήδη βρει «στρατηγικούς εταίρους» στο νέο Δημοτικό Συμβούλιο, έχετε δηλαδή δώσει τα χέρια και έχετε συνταχθεί στο πλευρό του κ. Διονύση Λυκούδη. (Αλήθεια έχετε ενημερώσει του υπόλοιπους Δημοτικούς Συμβούλους της παράταξής σας και τον πολιτικό σας φορέα για αυτές σας τις επιλογές;).

Σταματήστε να το παίζεται απουσιολόγος του Δημοτικού Συμβουλίου και της Οικονομικής Επιτροπής. Σταματήστε να κάνετε απεριόριστη ζημιά στον πολιτικό χώρο ο οποίος σας αποδέχτηκε και ο οποίος δεν καθόλου σίγουρο ότι θα εξακολουθήσει να το κάνει και στο μέλλον. Φροντίστε να αφήσετε ένα ελάχιστο θετικό πρόσημο για τον τόπο και την πόλη σας. Το νέο Δημοτικό Συμβούλιο είναι μια καλή, ίσως η τελευταία ευκαιρία.

Δεν γνωρίζω αν θα πράξετε κάτι από τα παραπάνω. Ένα όμως είναι βέβαιο κ. Φόρτε. Ότι στο νέο Δημοτικό Συμβούλιο Αργοστολίου θα υπάρχουν 27 ισότιμα άτομα, που θα απαιτούν να έχουν, και θα είναι υποχρεωμένοι να δείχνουν, ίση ποσότητα σεβασμού.

Δεν θα υπάρχουν ιερά τοτέμ και πιστοί ιθαγενείς με σκυμμένα τα κεφάλια, δεν θα υπάρχουν παλαιοί και νέοι, δεν θα υπάρχουν ταγματάρχες και φαντάροι. Αν κάποιος έχει αυτή την εντύπωση, καλά θα κάνει, τώρα που ακόμη είναι νωρίς, είτε να μετακομίσει σε ένα τροπικό νησί της Καραϊβικής (εκεί έχει τοτέμ) είτε να ενταχθεί στη δύναμη κάποιας ταξιαρχίας του Ελληνικού Στρατού (εκεί έχει ταγματάρχες).

Διονύσιος Μινέτος

Δημοτικός Σύμβουλος Δήμου Κεφαλονιάς