Δ. Μαντζουράτος: «Όταν το θράσος του ΣΥΡΙΖΑ ξεπερνά κάθε όριο…»

Δημοσιεύτηκε: Κυριακή, 09 Σεπτεμβρίου 2012 22:41

Δ. Μαντζουράτος: «Όταν το θράσος του ΣΥΡΙΖΑ ξεπερνά κάθε όριο…»

Σε πρόσφατη ανακοίνωση του το στέλεχος του ΣΥΡΙΖΑ και ο εκπρόσωπος του στο Π.Σ. κ. Γαλιατσάτος διαμαρτύρεται για την κριτική που του γίνεται από την Λαϊκή Συσπείρωση επειδή η ΑΝ.Α.Σ.Α (παράταξη του ΣΥΡΙΖΑ στο Π..Σ.) με την θέση της για την εφαρμογή του «μεταφορικού ισοδύναμου» (Μ.Ι.), στηρίζει ουσιαστικά τους εφοπλιστές και όχι τις λαϊκές ανάγκες στις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες. Μάλιστα ο εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ θέτει ερωτήματα στη Λαϊκή Συσπείρωση του τύπου, «Αν εφαρμοσθεί το μεταφορικό ισοδύναμο στην Ζάκυνθο, θα κοστίζει το ατομικό εισιτήριο 1 ευρώ από 8 που είναι σήμερα. Ανακουφίζει αυτό την τσέπη των εργαζομένων ναι ή όχι;»

Δεν είναι πρώτη φορά που ο εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ στο Π.Σ. αντιπαρατίθεται με τις λαϊκές θέσεις της Λαϊκής Συσπείρωσης, προβάλλοντας και υπερασπίζοντας την πολιτική της Ε.Ε. Ο ΣΥΡΙΖΑ και ο εκπρόσωπός του, έχοντας ψηφίσει και ενστερνιστεί την συνθήκη του «Μάαστριχτ» και γενικότερα την πολιτική της ΕΕ, έχοντας υποστηρίξει τον 3577/92 (άρση καμποτάζ), έχοντας επιχειρηματολογήσει για τα πλεονεκτήματα της απελευθέρωσης της ακτοπλοΐας, έχοντας αποδεχτεί ότι τα πλοία πρέπει να είναι στα χέρια των εφοπλιστών, προσπαθεί, βαφτίζοντας το κρέας ψάρι, να αποπροσανατολίσει, να εξωραΐσει την πολιτική της ΕΕ και να σπείρει αυταπάτες στο λαό. Μάλιστα σε συνθήκες μιας ανηλεούς επίθεσης που γίνεται από την πλευρά της ΕΕ, προσπαθεί να αποδείξει ότι τα συμφέροντα του κεφαλαίου και των εφοπλιστών που εξυπηρετεί η συγκεκριμένη πολιτική, ταυτίζονται με τα λαϊκά συμφέροντα. Προσπαθεί με τα ευρωπαϊκά «εργαλεία» να υπερασπιστεί, τάχα, τα λαϊκά συμφέροντα και προτάσσει τις χρεοκοπημένες, για το λαό, «λύσεις» της ΕΕ ως πανάκεια.

Τρανό παράδειγμα αυτής της επικίνδυνης τακτικής του ΣΥΡΙΖΑ η επίκληση του «μεταφορικού ισοδύναμου» και της «νησιωτικότητας», ως τα ευρωπαϊκά «εργαλεία» για τη λύση και αντιμετώπιση της δραματικής κατάστασης που έχουν διαμορφώσει οι εφοπλιστές (και όχι μόνο) για τα νησιά μας και για τα φτωχά λαϊκά στρώματα. Σκόπιμα όμως κρύβει ο ΣΥΡΙΖΑ ότι οι «νησιωτικές περιοχές» καθορίζονται ως ιδιαίτερο πεδίο εκμετάλλευσης από το κεφάλαιο, από την είσοδο της Ελλάδας στην τότε ΕΟΚ. Με την Ενιαία Ευρωπαϊκή Πράξη και από το 1987 διαμορφώθηκε το νομικό θεμέλιο της ιδιαίτερης έκφρασης που παίρνει η κερδοφορία των εφοπλιστών και των άλλων καπιταλιστών στα νησιά. Μάλιστα σήμερα η «ζωτική προτεραιότητα» της ΕΕ, σαφώς συνδέει το ζήτημα των μεταφορών κυρίαρχα με την ενέργεια (βλέπε θαλάσσια ενεργειακά πάρκα, αγωγοί, εξορύξεις πετρελαίου κ.λ.π.). Σκόπιμα κρύβει ότι το (Μ.Ι.), ούτε στις τιμές των εισιτηρίων μπορεί να δώσει λύση, αφού η Ευρωπαϊκή Συνθήκη και το ευρωπαϊκό δίκαιο δεν επιτρέπουν στα κράτη - μέλη παρεμβάσεις ελέγχου τιμών, σύμφωνα με τον κανονισμό 3577/1992, που έχει ευλογήσει και ο ΣΥΡΙΖΑ και ποτέ δεν ζήτησε την κατάργησή του. Σκόπιμα δεν κάνει κουβέντα για την «αποτελεσματικότητα» του (Μ.Ι) και στις άλλες παραμέτρους της εφοπλιστικής ασυδοσίας, όπως π.χ. την ελεύθερη, ουσιαστικά, επιλογή να μεταβάλλει τη συχνότητα, την κανονικότητα και τις συνθήκες λειτουργικής εκμετάλλευσης, με κόψιμο δρομολογίων και προσεγγίσεων, την ανατροπή των εργασιακών δικαιωμάτων των ναυτεργατών και της οργανικής σύνθεσης ασφαλείας, την κατάργηση της υποχρεωτικής δεκάμηνης ναυτολόγησης των ναυτεργατών, την ασφάλεια στην θάλασσα κ.α.).

Σε αυτό λοιπόν το πεδίο ο ΣΥΡΙΖΑ μοιράζει καθρεφτάκια στους ιθαγενείς. Η «ρηξικέλευθη» πρότασή του, το μόνο που κάνει είναι να σπρώξει ζεστό χρήμα από τα κρατικά ταμεία στους εφοπλιστές, όπως γίνεται και με τις «άγονες» γραμμές και μάλιστα σε περίοδο κρίσης που τσακίζει τα λαϊκά νοικοκυριά. Οι εφοπλιστές βγήκαν και βγαίνουν διπλά και τριπλά ωφελημένοι από την χρήση κονδυλίων του ΕΣΠΑ, που προτείνει και ο ΣΥΡΙΖΑ όπως π.χ. για κατασκευή νεότευκτων ή για αγορά πλοίων. Τα σπασμένα φορτώνονται μόνο οι επιβάτες, οι οποίοι από το συνολικό κόστος των επιδοτήσεων αναγκάζονται να πληρώνουν απευθείας στους εφοπλιστές περίπου 15 εκατ. ευρώ κάθε χρόνο, μέσω του ειδικού τέλους 3% που επιβάλλεται σε κάθε εισιτήριο.

Σε περίοδο λοιπόν που οι εφοπλιστές, για να διατηρήσουν την κερδοφορία τους, αναγκάζουν επιβάτες και ναυτεργάτες να ταξιδεύουν και να δουλεύουν σε καθεστώς γαλέρας και πολλών δεκαετιών πίσω, ο ΣΥΡΙΖΑ δεν θέλει να ακούει ότι μπορεί τα καράβια να είναι λαϊκή περιουσία και ότι οι μεταφορές είναι λαϊκό δικαίωμα αδιαπραγμάτευτο στα πλαίσια ενός Ενιαίου Κρατικού Οργανισμού Ακτοπλοϊκών Συγκοινωνιών. Γι αυτό αντιμάχεται την θέση αυτή της Λαϊκής Συσπείρωσης που βεβαίως προϋποθέτει και άλλη εξουσία και οικονομία λαϊκή για να υλοποιηθεί, και λοιδορεί αυτή την προοπτική. Γι' αυτό πήρε την επιβράβευση στο Π.Σ. της Ζακύνθου (25/8/2012) από τους εφοπλιστές για την «πρότασή» του που, ας σημειωθεί, αποτελεί όχι τυχαία και πρόταση του συνόλου των δυνάμεων του ευρωπαϊκού τόξου (ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ-Καλούδη-Φόρτε). Άλλωστε ο πρόεδρος του ΣΥΝ ήταν που χαρακτήρισε τους αγώνες των ναυτεργατών για το «ΖΕΝΙΘ» «εξαλλοσύνες», συντονιζόμενος τότε με τον οργανωμένο απεργοσπαστικό μηχανισμό.

Στα πλαίσια της διαχείρισης της πολιτικής της ΕΕ ο ΣΥΡΙΖΑ, σκόπιμα ή συνειδητά και σε συνθήκες απελευθέρωσης, κοροϊδεύει, όταν λέει ότι μπορεί να υπάρξει «έλεγχος της δημιουργούμενης μονοπωλιακής κατάστασης στις τιμές των εισιτηρίων..» όπως λέει ο εκπρόσωπος του. Αλήθεια από πια «αρμόδια όργανα της πολιτείας...» μπορεί να γίνει έλεγχος σε τέτοιες συνθήκες; Αλήθεια τι έλυσε π.χ. το «προνόμιο» της «νησιωτικότητας» για την περιοχή του Αιγαίου που επικαλείται συνεχώς ο εκπρόσωπος του ΣΥΡΙΖΑ στην μείωση του ΦΠΑ για τα Ιόνια νησιά; Απλά πρόσφατα καταργήθηκε και ο μειωμένος ΦΠΑ και για το Αιγαίο!!! Όλα αυτά είναι αυταπάτες του ΣΥΡΙΖΑ, ή μια σκόπιμη τακτική να δίνει διαπιστευτήρια, από τη μια, στους εφοπλιστές και, από την άλλη, να πουλά στο λαό «φύκια για μεταξωτές κορδέλες»;

Ο ΣΥΡΙΖΑ, έχοντας ως βασική πολιτική επιλογή του να πορευτεί στην « εντός των τειχών» διαχείριση της πολιτικής της ΕΕ, δεν έχει άλλη επιλογή παρά την υπεράσπιση της ανταγωνιστικότητας και της καπιταλιστικής διαχείρισης. Μόνο που πρέπει να εμφανίζεται με λαϊκό προσωπείο και ρητορική, για να μπορεί να πείθει στα πλαίσια του νέου αναβαθμισμένου ρόλου του από το σύστημα, για την ανασυγκρότηση της σοσιαλδημοκρατίας και του άλλου δικομματικού πόλου, που θα παίξει ουσιαστικούς και ποικίλους ρόλους στην απαρέγκλιτη εφαρμογή της αντιλαϊκής πολιτικής της ΕΕ, αφού οι παλιές φθαρμένες πολιτικές δυνάμεις αδυνατούν. Και εδώ ο ΣΥΡΙΖΑ δίνει καθημερινά εξετάσεις. Και εδώ ο λαός, όλοι οι εργαζόμενοι και ιδιαίτερα τα φτωχά λαϊκά στρώματα, πρέπει να βγάλουν τα δικά τους συμπεράσματα, να οργανώσουν την δική τους αντεπίθεση στην πολιτική της ΕΕ και των πατρώνων της.

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΜΑΝΤΖΟΥΡΑΤΟΣ

Περιφερειακός σύμβουλος του ΚΚΕ στην Περιφέρεια Ιόνιων Νησιών