Η Λαϊκή Συσπείρωση για την γραμμή Ιθάκη - Σάμη - Πάτρα

Δημοσιεύτηκε: Δευτέρα, 03 Αυγούστου 2015 14:09

Η Λαϊκή Συσπείρωση για την γραμμή Ιθάκη - Σάμη - Πάτρα

Η Δημοτική Αρχή (ΝΔ) Κεφαλονιάς, η μείζονα αντιπολίτευση (Μιχαλάτος) και οι υπόλοιπες πολιτικές δυνάμεις στο Δημοτικό Συμβούλιο Κεφαλονιάς, απέδειξαν για μια ακόμη φορά κατά την πρόσφατη συζήτηση για την ακτοπλοϊκή σύνδεση Σάμη-Ιθάκη-Πάτρα, ότι ερίζουν μόνο για τα κέρδη των εφοπλιστών και όχι για το λαϊκό δικαίωμα, φθηνής, ασφαλούς, απρόσκοπτης και ολοχρονικής ακτοπλοϊκής σύνδεσης.


Όπως έδειξε και η συζήτηση που έγινε στο Δημοτικό Συμβούλιο, αυτές οι πολιτικές δυνάμεις και τα τοπικά στελέχη τους τόσο από την Δημοτική Αρχή όσο και από την μείζονα αντιπολίτευση, αποτελούν το πολιτικό προσωπικό των εφοπλιστών. Μόνοι τους αποκάλυψαν ότι πρωτοκλασάτα στελέχη τους συνδέονται και επιχειρηματικά με άμεσο ή έμμεσο τρόπο με τον ένα ή τον άλλο εφοπλιστή και στοιχίζονται ανάλογα πλέον ανοικτά μαζί τους. ΟΛΕΣ οι δυνάμεις του φιλοευρωπαϊκού τόξου βάζουν ως προαπαιτούμενο για να καλυφθεί και αυτή η ακτοπλοϊκή σύνδεση, την βιωσιμότητά της, δηλαδή, την ληστρική εφοπλιστική κερδοφορία. Γι’ αυτό στοιχιζόμενες η κάθε μια πίσω από τον εφοπλιστή της, πιέζουν τον λαό της Κεφαλονιάς είτε να ξεχάσει την ολοχρονική ακτοπλοϊκής σύνδεση Σάμης-Ιθάκης-Πάτρας εντελώς, είτε να αποδεχτεί την ολιγόμηνη ισχύ της στα μέτρα των εφοπλιστών.


Η Δημοτική Αρχή υποκριτικά και προσχηματικά κατά την συνεδρίαση του Δημοτικού Συμβουλίου υποστήριξε ότι τάχα θέλει την ολοχρονική σύνδεση της γραμμής Σάμη-Ιθάκη-Πάτρα. Την ίδια ώρα όμως αποδέχεται και εφαρμόζει μια πολιτική που στην πράξη ακύρωσε και συνεχίζει να ακυρώνει την παραπάνω ακτοπλοϊκή σύνδεση, αφού αποδέχεται όλο το θεσμικό πλαίσιο της φιλοεφοπλιστικής πολιτικής που θέλει τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες και τα καράβια να είναι στα χέρια των εφοπλιστών και να σχεδιάζονται με βάση το κέρδος τους και τα συμφέροντα τους, την ίδια ώρα που συμφωνεί με το προκλητικό φορολογικό καθεστώς ασυλίας που απολαμβάνουν οι εφοπλιστές, με τις επιδοτήσεις δισεκατομμυρίων ευρώ ζεστού κρατικού χρήματος, με την έλλειψη ασφάλειας στα γερασμένα πλοία, με την καταπάτηση στοιχειωδών εργατικών και ασφαλιστικών δικαιωμάτων των ναυτεργατών κ.α. Άλλωστε αυτή η Δημοτική Αρχή ήταν που όταν, παλαιότερα, αλλά και τον Μάρτιο του 2015, το Ε.Κ.Κ.Ι και άλλα ταξικά σωματεία του νομού έβαζαν στο Δημοτικό Συμβούλιο Κεφαλονιάς το αίτημα των κατοίκων της περιοχής της Σάμης για ολοχρονική, καθημερινή και φθηνή σύνδεση της γραμμής, δια του Δημάρχου Κεφαλονιάς απαντούσε ότι «...το αίτημα των κατοίκων δεν μπορεί να ικανοποιηθεί γιατί ο εφοπλιστής τον χειμώνα δεν βγαίνει...».


Ο σκοπός της τότε και σήμερα είναι προφανής. Αβαντάρει ανοικτά την εταιρεία KEFALONIAN LINES που δραστηριοποιείται στην γραμμή Κυλλήνη-Πόρο και μπλοκάρει την είσοδο της άλλης κοινοπραξίας στην γραμμή Σάμη-Ιθάκη-Πάτρα, που θα λειτουργήσει ανταγωνιστικά ως προς την πρώτη εταιρεία κατά τους θερινούς μήνες. Η μείζονα αντιπολίτευση (Μιχαλάτος) με την σειρά της, σε κοινή γραμμή με τη δημοτική παράταξη του ΣΥΡΙΖΑ επιχειρούν να αβαντάρουν την κοινοπραξία που θέλει να δραστηριοποιηθεί στην γραμμή Σάμη-Ιθάκη-Πάτρα. Η παράταξη του ΣΥΡΙΖΑ μάλιστα, ζήτησε την δρομολόγηση πλοίου στην γραμμή «...άμεσα έστω και για ένα τρίμηνο»! Κινούμενοι στην κυβερνητική γραμμή της «βιωσιμότητας» που χάραξαν ο Αν. Υπουργός Ναυτιλίας της συγκυβέρνησης (ΣΥΡΙΖΑ–ΑΝΕΛ) κ. Δρίτσας και η βουλευτής του Νομού, αποδέχονται ουσιαστικά να εκτελούνται δρομολόγια μόνο την χρονική περίοδο που θα υπάρχει υψηλή κερδοφορία του συγκεκριμένου εφοπλιστή, δηλαδή την θερινή περίοδο. Όλες οι παραπάνω πολιτικές δυνάμεις και παρατάξεις, μαζί με τις παρατάξεις « ΕΝΩΜΕΝΗ ΤΕΤΡΑΠΟΛΗ» και « ΦΙΚΟ» που κατέθεσαν διαχειριστικές προτάσεις στα πλαίσια της «βιωσιμότητας», υποκλίνονται στην στρατηγική της Ε.Ε., στην απελευθέρωση των θαλάσσιων μεταφορών, στην κοινή ναυτιλιακή πολιτική, στην άρση του καμποτάζ, που αποσκοπούν στην αύξηση της κερδοφορίας και της ανταγωνιστικότητας των ναυτιλιακών εταιρειών και του εφοπλιστικού κεφαλαίου.


Η Λαϊκή Συσπείρωση τονίζει ότι όσο οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες και τα καράβια θα είναι στα χέρια και στην ιδιοκτησία των εφοπλιστών, όσο σχεδιάζονται με βάση το κέρδος τους και τα συμφέροντα τους, όσο η ακτοπλοϊκή σύνδεση δεν αντιμετωπίζεται σαν λαϊκό-κοινωνικό δικαίωμα, τόσο θα επιδεινώνεται η θέση των νησιωτών, των ταξιδιωτών, και όλων των εργαζομένων, τόσο τα νησιά μας θα αντιμετωπίζουν την εγκατάλειψη και την απομόνωση. Οι ανάγκες του λαού της Κεφαλονιάς και στον τομέα αυτό, έρχονται σε αντίθεση και είναι ασύμβατες με την καπιταλιστική ιδιοκτησία στα πλοία, αφού οι ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες σχεδιάζονται με γνώμονα και κριτήριο το μέγιστο κέρδος των εφοπλιστών και όχι με γνώμονα και κριτήριο την ικανοποίηση των σύγχρονων και συνεχώς διευρυνόμενων λαϊκών αναγκών. Η Λαϊκή Συσπείρωση τονίζει ότι ο λαός της Κεφαλονιάς δεν πρέπει να πέσει στην παγίδα της βιωσιμότητας της γραμμής, αλλά πρέπει να αμφισβητήσει την γραμμή της αστικής διαχείρισης του καπιταλισμού και να διεκδικήσει:

-Σύγχρονες, ασφαλείς, φθηνές ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες με καθημερινή σύνδεση των νησιών μεταξύ τους και με την ηπειρωτική Ελλάδα, όλο το χρόνο.
-Κατάργηση του Κανονισμού 3577/92.


-Εξασφάλιση πλήρους και σταθερούς δουλειάς στους ναυτεργάτες με ασφαλείς και ανθρώπινες συνθήκες εργασίας.
-Αποκλειστικά κρατικά λιμάνια και λιμενικές υπηρεσίες.

Μόνο η Λαϊκή Εξουσία με κοινωνικοποίηση των πλοίων, με αποκλειστικά Δημόσιο Φορέα ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών, μπορεί να εξασφαλίσει ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες που θα καλύπτουν τις σύγχρονες λαϊκές ανάγκες.

Λαϊκή Συσπείρωση Κεφαλονιάς




ΠΙΟ ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ