Λαϊκή Συσπείρωση: Εισήγηση για την προωθούμενη κατάργηση οργανικών θέσεων εκπαιδευτικών

Δημοσιεύτηκε: Τετάρτη, 17 Απριλίου 2013 08:11

Λαϊκή Συσπείρωση: Εισήγηση για την προωθούμενη κατάργηση οργανικών θέσεων εκπαιδευτικών

Πρόσφατα το Υπουργείο παιδείας με σχετικό έγγραφο (44506 /Δ4/02-04-2013) που απέστειλε στους Περιφερειακούς Διευθυντές Π.Ε. & Δ.Ε. Εκπαίδευσης, αναφέρει πως «μεγάλος αριθμός σχολικών μονάδων διατηρεί αυξημένη οργανικότητα, η οποία είναι δυσανάλογη με το μαθητικό δυναμικό». Μάλιστα, αποστέλλονται και πίνακες στα σχολεία με στήλη η οποία αναφέρει τι οργανικότητα θα έπρεπε να έχει κάθε σχολική μονάδα βάσει του μαθητικού της δυναμικού. Υπενθυμίζουμε ότι πριν από δυο μήνες δόθηκε εντολή στους διευθυντές των δημοτικών και τις προϊσταμένες νηπιαγωγείων σε όλη την Ελλάδα, να συμπληρώσουν στο survey πόσοι μαθητές χωράνε σε κάθε αίθουσα! Μάλιστα το σχετικό σύστημα έδινε 2 τ.μ. για κάθε νήπιο-προνήπιο και 1,5 τ.μ. για κάθε μαθητή δημοτικού! Υπολογίζουν περίπου την οργανικότητα που ...θα έπρεπε να έχει το σχολείο με 25 μαθητές ανά τμήμα (το ανώτατο όριο του νόμου).

Είναι φανερό ότι τρόικα και η συγκυβέρνηση ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ στα πλαίσια των μνημονίων και των δανειακών συμβάσεων στοχεύουν, σε σαρωτικές συμπτύξεις/ συγχωνεύσεις τμημάτων και σχολείων άμεσα και χάσιμο οργανικών θέσεων! Μοχλό σε αυτήν την επιδίωξή τους που την υλοποιούν με την συνδρομή και άλλων δυνάμεων του Ευρωπαϊκού τόξου αλλά και του κυβερνητικού συνδικαλισμού, θα αποτελέσει η Αξιολόγηση.

Στο στόχαστρο κυρίως είναι οι νεοδιόριστοι εκπαιδευτικοί οι οποίοι, σύμφωνα με το νόμο 3848/2010 για δύο χρόνια είναι δόκιμοι και μετά θα κρίνονται, με όρους «αγοράς», αν είναι «άξιοι» να μονιμοποιηθούν. Αν η κρίση της αξιολόγησης είναι αρνητική, ο εκπαιδευτικός μπορεί να μη συνεχίσει την πορεία του στην εκπαίδευση και ν' αντιμετωπίσει το ενδεχόμενο μεταφοράς σε διοικητική θέση, μέχρι και το ενδεχόμενο ν' απολυθεί (ο νόμος παραπέμπει στα σχετικά άρθρα του 1566/1985 για το θέμα). Και φυσικά σειρά μετά έχουν και οι υπόλοιποι εκπαιδευτικοί με περισσότερα χρόνια υπηρεσίας γιατί κοστίζουν πιο ακριβά από τους νεότερους.

Η ελαστική εργασιακή σχέση είναι, εκτός από εμπόδιο για την ίδια τη ζωή του εκπαιδευτικού, και υποβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Είναι αδύνατον η εργασιακή ανασφάλεια να μη λειτουργεί αρνητικά, όσο κι αν ένας δάσκαλος προσπαθεί να μην τη «μεταφέρει» στην τάξη. Αυτό το γνωρίζουν καλά οι «υπεύθυνοι» και όχι μόνο δεν κάνουν κάτι, αλλά τους βολεύει ιδιαίτερα στα σχέδιά τους. Η ελαστική εργασιακή σχέση είναι το «μαχαίρι στο λαιμό» του εκπαιδευτικού, για να μην αντιδράσει στα σχέδια του σχολείου της «αγοράς», ακόμα κι αν διαφωνεί. Θα υποχρεώνεται να συμφωνεί για να «κρατά» την ελπίδα πως κάποτε θα μονιμοποιηθεί, για να έχει την προσδοκία - αν είναι νέος εκπαιδευτικός - ότι κάποτε θα διοριστεί.

Η πολιτική αυτή θα έχει ιδιαίτερες επιπτώσεις στην εκπαίδευση στην ΠΙΝ λόγω της νησιωτικής γεωγραφικής κατανομής με τα διασπαρμένα σχολεία, που το επόμενο διάστημα θα καταργηθούν η θα συγχωνευτούν όπως προβλέπουν οι παραπάνω ρυθμίσεις. Υπολογίζεται πολύ πρόχειρα ότι οι απολύσεις εκπαιδευτικών μόνο στην πρωτοβάθμια εκπαίδευση στην ΠΙΝ θα ξεπεράσουν τους 200. Οι συγχωνεύσεις σχολείων επιπλέον θα διογκώσουν το ήδη μεγάλο χρέος στις μεταφορές αφού θα πολλαπλασιαστούν οι αποστάσεις για τους μικρούς μαθητές και φυσικά όλοι οι παρελκόμενοι κίνδυνοι από αυτήν την εξέλιξη στην μαθησιακή διαδικασία καθώς και στην ασφάλειά τους.

Γενικότερα οι εξελίξεις αυτές θα φέρουν:
• Επιπλέον υποβάθμιση της εκπαιδευτικής διαδικασίας με αρνητικές συνέπειες στη μόρφωση των παιδιών των λαϊκών οικογενειών.
• Νέους κινδύνους ασθενειών σε μια περίοδο που η πρόσβαση στις δομές της υγείας δυσκολεύει.
• Περισσότερα ατυχήματα για τους μαθητές λόγω έλλειψης χώρου.
• Γενικά η διαβίωση των μαθητών θα χειροτερέψει. Επιπλέον θα δυσκολέψει η μετακίνηση των μαθητών, αφού θα είναι υποχρεωμένοι να διανύουν χιλιόμετρα ως το σχολείο, αφού πολλά θα κλείσουν!
• Ταυτόχρονα θα χαθούν χιλιάδες οργανικές θέσεις. Επιβεβαιώνουν και από την πλευρά αυτή την πρόθεσή τους να μηδενίσουν τους μόνιμους διορισμούς και να ελαχιστοποιήσουν την πρόσληψη αναπληρωτών. Τα χιλιάδες κενά θα τα καλύψουν με αύξηση του ωραρίου των εκπαιδευτικών, δηλαδή θα αυξήσουν την απλήρωτη εργασία.

Αυτό είναι το νέο σχολείο της αγοράς, της ημιμάθειας και των επιχειρήσεων.
Το Π.Σ. πρέπει να απαιτήσει η μόρφωση να είναι δικαίωμα και όχι εμπόρευμα.
Απαιτεί από το Υπουργείο Παιδείας εδώ και τώρα να αποσύρει τους παραπάνω σχεδιασμούς.
Απαιτεί επίσης και διεκδικεί

1. Καμία σύμπτυξη-συγχώνευση σχολείων και τμημάτων.
2. Μαζικοί διορισμοί μόνιμων εκπαιδευτικών για την κάλυψη όλων των κενών.
3. 15 νήπια-προνήπια ανά νηπιαγωγό και δάσκαλο Α και Β τάξης. 20 μαθητές ανά δάσκαλο στις υπόλοιπες τάξεις του Δημοτικού.
4. Ίδρυση νέων νηπιαγωγείων και σχολείων
5. Έκτακτη χρηματοδότηση για την κάλυψη των οξυμένων άμεσων αναγκών των σχολείων.
6. Κτηριακή και υλικοτεχνική υποδομή αλλά και εποπτικά μέσα για την κάλυψη όλων των αναγκών της εκπαιδευτικής διαδικασίας.
7. Ενιαία αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν εκπαίδευση υψηλού επιπέδου, με βάση τις κατακτήσεις της επιστήμης και της τεχνολογίας, για όλα τα παιδιά.
Κέρκυρα 16 Απριλίου Η Λαϊκή Συσπείρωση




00 inkefalonia general ad 300X250