Ολοκληρώθηκε η συνάντηση του Γυμνασίου Μεσοβουνίων με Λυκειακές τάξεις στο Παρίσι (εικόνες)

Δημοσιεύτηκε: Δευτέρα, 01 Απριλίου 2019 08:49

Ολοκληρώθηκε η συνάντηση του Γυμνασίου Μεσοβουνίων με Λυκειακές τάξεις στο Παρίσι (εικόνες)

Με τίτλο  "Reporters with out frontiers"

Με επιτυχία ολοκληρώθηκε η συνάντηση του Γυμνασίου Μεσοβουνίων με Λυκειακές τάξεις στο Παρίσι στα  πλαίσια του προγράμματος Erasmus με τίτλο  'Reporters without frontiers'. Από τις 16 μέχρι τις 24 Μαρτίου 2019 πραγματοποίθηκε η τέταρτη κινητικότητα μαθητών και καθηγητών στο Σχολικό Συγκρότημα LYCÉE PRIVÉ PAUL CLAUDEL-D’HULST.  Από το σχολείο μας μετακινήθηκαν έξι  μαθητές της Α’ Λυκείου και τρεις καθηγητές. Για μία ακόμη φορά οι Έλληνες μαθητές εργάστηκαν σε ομάδες με συμμαθητές τους από τα συνεργαζόμενα σχολεία της Ισπανίας, Γαλλίας, Ισλανδίας και Γερμανίας.

H ομάδα μας έφτασε στο Παρίσι το Σάββατο 16 Μαρτίου και   κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου, οι μαθητές επισκέφθηκαν την πόλη με τις οικογένειές τους.

Τη Δευτέρα 18 Μαρτίου μας υποδέχτηκαν στο   Lycée Paul Claudel D'Hulst που βρίσκεται στο κέντρο του Παρισιού. Εκεί απολαύσαμε γαλλικό πρωινό και στη συνέχεια οι μαθητές από όλες τις χώρες (Ισλανδία, Ελλάδα, Γερμανία και Ισπανία) παρουσίασαν τα ταξιδιωτικά τους βιβλία.

Είναι ένα σταθερό project στο πρόγραμμα ERASMUS + Reporters without frontiers που λαμβάνει χώρα κάθε φορά που πραγματοποιείται μετακίνηση.  Εβδομάδες πριν από την κινητικότητα η χώρα που φιλοξενεί τη διεθνική συνάντηση στέλνει στις υπόλοιπες χώρες φωτογραφίες, ήχους και βίντεο που απευθύνονται στους ξένους  μαθητές έτσι ώστε εκείνοι να  να προετοιμάσουν μια παρουσίαση γι 'αυτούς. Αυτά τα οπτικοακουστικά στοιχεία σχετίζονται με τις μνημειώδεις και πολιτισμικές πτυχές της χώρας και οι μαθητές πρέπει να περιγράψουν τι πιστεύουν ότι είναι οι φωτογραφίες, τα βίντεο και οι ήχοι και οι εντυπώσεις τους πάνω τους. Μετά τις παρουσιάσεις, πραγματοποιήθηκαν κάποιες δραστηριότητες για να γνωριστούν  λίγο περισσότερο μαθητές και καθηγητές. Στη συνέχεια, οι μαθητές και οι καθηγητές, στις τέσσερις διαφορετικές ομάδες, άρχισαν να προετοιμάζουν τις συνεντεύξεις που θα έπαιρναν από εμπειρογνώμονες και διάφορες ενώσεις που ασχολούνται με τα παρακάτω θέματα στα ακόλουθα θέματα:

  1. Καταφύγια προσφύγων
  2. Φτώχεια / ανάπλαση υποβαθμισμένων περιοχών
  3. Εθνικισμός και ξενοφοβία
  4. Υγεία και βιώσιμη ανάπτυξη.

Τις  επόμενες μέρες οι μαθητές πραγματοποίησαν τις συνεντεύξεις στις ομάδες τους ως εξής:

  1. Καταφύγια προσφύγων (ομάδα 1)

Οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί της ομάδας 1 (που εργάζονται στο θέμα των προσφύγων) επισκέφθηκαν τον σύλλογο Paul Clever που στόχο έχει να βοηθήσει τους πρόσφυγες να ενταχθούν στη γαλλική κοινωνία. Το Pierre Claver βρίσκεται στην καρδιά του Παρισιού.  Αυτή η θέση καθιστά το Pierre Claver εύκολα προσβάσιμο όχι μόνο για τους μαθητές του αλλά και για τους Γάλλους φίλους τους. Αυτός ο ιδιωτικός οργανισμός ιδρύθηκε πριν από δέκα χρόνια και είναι βασικά ένα σχολείο. Στηρίζεται μόνο σε ιδιωτικά κεφάλαια. Οι μαθητές μας συνέντευξη από τον διευθυντή αυτής της ένωσης, Hamman, και την υπεύθυνη γυναίκα. Οι μαθητές του  ERASMUS έδειξαν το ενδιαφέρον τους για την προέλευση του οργανισμού, τους στόχους, το είδος βοήθειας που προσφέρουν στους πρόσφυγες κλπ. Και τα παρακάτω  είναι μέρος των πληροφοριών που έλαβαν για την τελική έκθεσή τους:

Ο Pierre Claver πρόσφερε έναν χώρο για τους αιτούντες άσυλο έτσι ώστε  να μπορούν να έρχονται σε επαφή με  Γάλλους και να μαθαίνουν Γαλλικά ενώ περίμεναν να τους χορηγηθεί καθεστώς πρόσφυγα στη Γαλλία. Ο Pierre Claver συνέχισε να προσφέρει βοήθεια αφού οι πρόσφυγες έπαιρναν άδεια διαμονής και άδεια εργασίας.

Σήμερα, ο οργανισμός αυτός έχει  επικεντρώσει τις προσπάθειές του στην πραγματική ένταξη όσων έχουν ήδη λάβει καθεστώς πρόσφυγα. Προτείνουν ένα εντατικό πρόγραμμα έξι μηνών για όσους εξακολουθούν να επιθυμούν να βελτιώσουν τη γαλλική γλώσσα και τον πολιτισμό τους, προκειμένου να βρουν εργασία καλύτερα προσαρμοσμένη στις ικανότητές τους, έτσι ώστε να υποβάλουν αίτηση γαλλικής ιθαγένειας ή να παρακολουθήσουν τριτοβάθμια εκπαίδευση στη Γαλλία.

Tο σχολείο καλωσορίζει 120 μαθητές κάθε εξάμηνο. Αυτό το μικρό μέγεθος ενθαρρύνει μια πραγματική  οικειότητα μεταξύ των μαθητών. Είναι μια οικογένεια εκεί και πολλοί από τους πρώην μαθητές τους συνεχίζουν να συνεργάζονται με τον σύλλογο βοηθώντας νέους μαθητές να προσαρμοστούν στη ζωή στη Γαλλία.

Με την εγγραφή στο Pierre Claver, οι μαθητές υπόσχονται να σέβονται τους κανόνες αυτής της εγκατάστασης: δεσμεύονται να συμμετέχουν ενεργά στην τάξη υπόσχονται να εμπλέκονται πάντα με σεβασμό και φιλικό τρόπο με όλους τους συμμαθητές και τους δασκάλους τους. Όλοι όσοι είναι εγγεγραμμένοι στο Pierre Claver είναι ευπρόσδεκτοι οποιαδήποτε στιγμή: να μάθουν γαλλικά, να λάβουν μέρος σε πολιτιστικές δραστηριότητες όπως θέατρο ή χορό, να συναντηθούν με φίλους, να λάβουν μέρος σε αθλητικές και πολιτιστικές εκδηλώσεις ή ακόμα και να χρησιμοποιήσουν το Διαδίκτυο .

  1. Φτώχεια / ανάπλαση υποβαθμισμένων περιοχών (ομάδα 2)

Οι μαθητές και οι εκπαιδευτικοί της ομάδας 2 πήραν συνέντευξη από τον  Jacques Boutault δήμαρχο του δεύτερου διαμερίσματος του Παρισιού. Οι ερωτήσεις αφορούσαν στον αριθμό των άστεγων και στην πολιτική των Πράσινων για αυτούς . Επίσης ο Δήμος ενισχύει τα σχολικά γεύματα με βιολογικά προϊόντα και τα προωθεί στις αγορές του δεύτερου διαμερίσματος.

  1. Εθνικισμός και ξενοφοβία

Mαθητές και καθηγητές  παρακολούθησαν μια ομιλία στο σχολείο Paul Claudel με τίτλο "Τι μπορεί να κάνει το βρετανικό αντιρατσιστικό τραγούδι;" από τον John Mullen, καθηγητή στο Πανεπιστήμιο της Ρουέν. Κατόπιν οι μαθητές έθεσαν τις ερωτήσεις τους για ρατσισμό.

  1. Υγεία και βιώσιμη ανάπτυξη

Οι μαθητές επισκέφτηκαν ένα κέντρο ανακύκλωσης και πήραν συνέντευξη από τους υπεύθυνους.  

Ως μέρος του πολιτιστικού προγράμματος  κάναμε  μια βόλτα  στον ποταμό Σηκουάνα . Η όμορφη θέα των δύο νησιών της πόλης μας περίμενε!

Τα Bateaux Mouches  είναι ανοιχτά σκάφη αναψυχής που παρέχουν στους επισκέπτες του Παρισιού,  θέα στην πόλη και σε πολλά μνημεία.

Αυτή η συνάντηση ήταν και η τελευταία των τριών χρόνων συνεργασίας του σχολείου μας με τα άλλα τέσσερα Ευρωπαϊκά σχολεία. Οι εμπειρίες που αποκόμισαν οι μαθητές μας είναι μοναδικές και ελπίζω να τις αξιοποιήσουν με τον καλύτερο τρόπο.

Erasmus + ‘ Reporters without frontiers ‘ 2016-2019

Από την συντονίστρια του προγράμματος Σαμοϊλη Ελένη

δελτιο τύπου Παρίσι 2019 Erasmus1 009δελτιο τύπου Παρίσι 2019 Erasmus1 009δελτιο τύπου Παρίσι 2019 Erasmus1 009δελτιο τύπου Παρίσι 2019 Erasmus1 009δελτιο τύπου Παρίσι 2019 Erasmus1 009δελτιο τύπου Παρίσι 2019 Erasmus1 009δελτιο τύπου Παρίσι 2019 Erasmus1 009δελτιο τύπου Παρίσι 2019 Erasmus1 009




ΠΙΟ ΠΡΟΣΦΑΤΑ ΑΡΘΡΑ