HELPE ENERGEIES GIF BANNER 728x90

 

Ξεκίνημα της F1 στην Αυστραλία με νίκη Raikkonen-Lotus

Δημοσιεύτηκε: Τρίτη, 19 Μαρτίου 2013 13:15

Ξεκίνημα της F1 στην Αυστραλία με νίκη Raikkonen-Lotus

Το πρωτάθλημα της Formula 1 για το 2013 ξεκίνησε από την Αυστραλία. Στις ελεύθερες δοκιμές της Παρασκευής ο Sebastian Vettel και η Red Bull έδωσαν το ρυθμό στους υπόλοιπους αφού ο Παγκόσμιος Πρωταθλητής ξεκίνησε πολύ δυνατά κάνοντας τον ταχύτερο χρόνο και στα δύο σκέλη των δοκιμών. Το Σάββατο ήταν μια δύσκολη μέρα. Η πρωινή βροχή επηρέασε σε σημαντικό βαθμό καθώς οι δοκιμές ξεκίνησαν με την πίστα να έχει υγρασίες σε αρκετά σημεία. Τα μονοθέσια μπήκαν στην πίστα,  οι χρόνοι έπεφταν και με 45 περίπου λεπτά να απομένουν, έπιασε και πάλι βροχή. Ο Romain Grosjean ήταν αυτός που είχε σημειώσει τον ταχύτερο χρόνο μέχρι εκείνη τη στιγμή κι έτσι ήταν ο πιλότος που έκανε τον ταχύτερο χρόνο στις τελευταίες δοκιμές. Ο χρόνος του ήταν 1 δευτερόλεπτο αργότερος από τον ταχύτερο χρόνο του 2ου σκέλους της Παρασκευής ενώ ο Vettel, αντιμετώπισε πρόβλημα και δεν ολοκλήρωσε το σκέλος. Λίγο πριν την έναρξη των χρονομετρημένων έπιασε και πάλι δυνατή βροχή που καθυστέρησε λίγο την έναρξη των δοκιμών.

Στο Q1 η βροχή έπεφτε ασταμάτητα και οι συνθήκες συνεχώς χειροτέρευαν. Οι Hamilton και Massa είχαν μικροεξόδους. Οι δύο πιλότοι της Caterham (Pic και Van der Garde) σημείωσαν τους δύο χειρότερους χρόνους, ακολούθησαν οι δύο πιλότοι της Marussia (Chilton και Bianchi) και μαζί με τους Gutierez (Sauber) και Maldonado (Williams) ήταν οι πιλότοι που αποκλείστηκαν από τη συνέχεια των χρονομετρημένων. Η βροχή δυνάμωνε, οι αγωνοδίκες καθυστερούσαν την εξέλιξη των δοκιμών και μετά από δύο αναβολές και αφού άρχισε να μειώνεται σημαντικά το φως της μέρας, αποφασίστηκε από τους αγωνοδίκες να αναβληθούν τα υπόλοιπα δύο σκέλη των χρονομετρημένων για το πρωί της Κυριακής. Η πίστα ήταν και πάλι βρεγμένη κατά την έναρξη του Q2 το πρωί της Κυριακής. Οι πιλότοι χρησιμοποίησαν ενδιάμεσα λάστιχα και αυτοί που αποκλείστηκαν από τη συνέχεια ήταν οι Hulkenberg, Sutil, Vergne, Ricciardo, Perez και Bottas που κατέλαβαν με αυτή τη σειρά τις θέσεις 11 μέχρι 16 στην εκκίνηση.

Το τελευταίο και πλέον καθοριστικό σκέλος των χρονομετρημένων ξεκίνησε με όλους τους πιλότους, εκτός του Button, αν κάνουν έναν  αναγνωριστικό γύρο με ενδιάμεσα λάστιχα και αμέσως να επιστρέφουν στα pits για να «φορέσουν» τα πολύ μαλακά slick, κάτι που οι Button έκανε από την αρχή. Η Red Bull πιστοποίησε την ταχύτητα της στο στεγνό και έκανε το 1-2 με τον Vettel να κατακτά την pole position και τον Mark Webber να ακολουθεί στη 2η θέση με τη διαφορά τους να ξεπερνά τα 4 δέκατα του δευτερολέπτου.  Από την 3η θέση ξεκίνησε ο Lewis Hamilton και ακολούθησαν οι πιλότοι της Ferrari με τον Massa να κερδίζει την πρώτη μάχη από τον Alonso καταλαμβάνοντας την 4η θέση και αφήνοντας στην  5η τον Ισπανό. Η πρώτη δεκάδα συμπληρώθηκε από τους Rosberg, Raikkonen, Grosjean, Di Resta και Button. Λίγες ώρες αργότερα, τα μονοθέσια στήθηκαν στην εκκίνηση φορώντας slick ελαστικά και με την πιθανότητα βροχής μετά την εκκίνηση να είναι μικρή αλλά υπαρκτή.

Ο Vettel ξεκίνησε όπως το συνηθίζει όταν είναι στην pole position, ακολουθώντας εκρηκτικό ρυθμό! Στον 1ο κιόλας γύρο είχε αρκετά μέτρα διαφορά από τους υπόλοιπους. Ο Webber, επίσης όπως το συνηθίσει, δεν έκανε καθόλου καλή εκκίνηση και έχασε αρκετές θέσεις ενώ οι Hamilton, Massa και Alonso ξεκίνησαν δυνατά και έδωσαν τις πρώτες μάχες. Ο Massa κατάφερε να ανέβει στη 2η θέση αφήνοντας 3ο τον Alonso. Τους ακολούθησαν οι Hamilton, Raikkonen και Rosberg. Οι αλλαγές ελαστικών άρχισαν πολύ νωρίς, μόλις στον 7ο γύρο, αφού τα πολύ μαλακά λάστιχα που χρησιμοποιούσε η πρώτη τριάδα, δεν άντεχαν πολλούς γύρους. Ενώ η Red Bull έδειχνε πολύ δυνατή στις δοκιμές, η Ferrari έδειξε επίσης δυνατή στις δοκιμές αλλά και στον αγώνα και με τους δύο μάλιστα πιλότους της, o Raikkonen και η Lotus έδειξαν να κάνουν την καλύτερη διαχείριση των νέων ελαστικών της Pirelli. Αθόρυβα αλλά ουσιαστικά, οδηγώντας γρήγορα και χωρίς να φθείρει τα ελαστικά του, ο Raikkonen κατάφερε να κάνει μόνο δύο pit stop αντί τριών που έκαναν οι αντίπαλοι του. Έτσι, παρότι ξεκίνησε από την 7η θέση, τέθηκε επικεφαλής της κατάταξης ακολουθώντας ρυθμό που σύμφωνα με τον Alonso, οι υπόλοιποι δε μπορούσαν να ακολουθήσουν. Ενδεικτικό είναι ότι έκανε και τον ταχύτερο χρόνο του αγώνα μόλις στον προτελευταίο γύρο πριν την πτώση της καρό σημαίας.

Ο Φινλανδός κατέκτησε τη νίκη στον 1ο αγώνα της χρονιάς και σύμφωνα με τον ίδιο ήταν μια από τις πιο εύκολες της καριέρας του. Καθώς τα προγνωστικά δεν ήταν υπέρ της Lotus πριν τον πρώτο αγώνα, η νίκη του Raikkonen θεωρήθηκε ως έκπληξη, κάτι που μάλλον δε θα πρέπει να ισχύει στους επόμενους αγώνες. Πάντως τόσο ο Raikkonen όσο και η Lotus αρνούνται να μιλήσουν ακόμα για την υπόθεση τίτλος και δείχνουν να αντιμετωπίζουν πολύ ψύχραιμα και ώριμα την πρώτη νίκη της χρονιάς. Ο Fernando Alonso τερμάτισε 2ος και δήλωσε πολύ ικανοποιημένος. Κατάφερε να περάσει τον Felippe Massa μέσα στα pits, λόγω της στρατηγικής της Ferrari και βλέπει τη 2η θέση του ως νίκη. Είδε τον βασικό του αντίπαλο, βάσει προγνωστικών και στατιστικών, Sebastian Vettel, να χάνει έδαφος και να υποχωρεί στην 3η θέση. Από την πλευρά του ο Vettel λαμβάνοντας υπόψη τα προβλήματα που αντιμετώπισε λόγω της χαμηλής θερμοκρασίας που επικρατούσε και την αξιοποίηση των ελαστικών του, δήλωσε ότι είναι πολύ ικανοποιημένος με την 3η θέση και δεν ανησυχεί για τη συνέχεια.

Ο Felippe Massa ξεκίνησε και τερμάτισε 4ος, οδήγησε για πολλούς γύρους τον αγώνα και κέρδισε η μάχη που έδωσε εντός πίστας με τον Alonso. Πήρε σημαντικούς βαθμούς και σε συνδυασμό με τη 2η θέση του Alonso έφερε τη Ferrari στην πρώτη θέση της βαθμολογίας των ομάδων. Ο Hamilton, στον πρώτο του αγώνα με τη Mercedes, ξεκίνησε 3οις και τερμάτισε 5ος με τον Mark Webber να συνεχίζει την κακή παράδοση που έχει στον αγώνα της πατρίδας του και να τερματίζει 6ος ενώ ξεκίνησε 2ος. Η επιστροφή του Adrian Sutil ήταν εντυπωσιακή αφού ο Γερμανός τερμάτισε 7ος, μπροστά από τονteammate του ενώ οδήγησε και τον αγώνα για αρκετούς γύρους. Η πρώτη δεκάδα συμπληρώθηκε από τους Di Resta, Button και Grosjean. Ο Perez, στον πρώτο του αγώνα με τη McLaren τερμάτισε 11ος με την ομάδα του να αντιμετωπίζει αρκετά προβλήματα με το νέο πλαίσιο.

Πολύ καλή εμφάνιση για τον Vergne που τερμάτισε 12ος αλλά και τον Gutierez που στον πρώτο του αγώνα στη Formula 1 ξεκίνησε 18ος και τερμάτισε 13ος. Ικανοποιητικό και το ξεκίνημα του Bottas που τερμάτισε 14ος με ένα μονοθέσιο που ο πιο έμπειρος teammate του, Pastor Maldonado, είπε πως είναι αδύνατο να οδηγηθεί. Στη μάχη των πίσω θέσεων, ανάμεσα σε Marussia και Caterham, ο Bianchi επιβεβαιώνει πως ήταν η κατάλληλη επιλογή για τη Marussia αφού τερμάτισε 15ος μπροστά από τους Pic, Chilton και Van Der Gared αντίστοιχα. Στον αγώνα δεν τερμάτισαν 4 πιλότοι οι Ricciardo, Rosberg, Maldonado και Hulkenberg. Επόμενος αγώνας, το Grand Prix της Μαλαισίας σε μία μόλις εβδομάδα. Δείτε πως διαμορφώθηκαν οι βαθμολογίες μετά τον 1ο αγώνα.

  Τα αποτελέσματα του Grand Prix της Αυστραλίας.

Θέση

Πιλότος

Ομάδα

Χρόνος-διαφορά

Θέση στην εκκίνηση

1

Raikkonen

Lotus

1:30:03.225

7

2

Alonso

Ferrari

+12.4

5

3

Vettel

Red Bull

+22.3

1

4

Massa

Ferrari

+33.5

4

5

Hamilton

Mercedes

+45.5

3

6

Webber

Red Bull

+46.8

2

7

Sutil

Force India

+1:05.0

12

8

Di Resta

Force India

+1:08.4

9

9

Button

McLaren

+1:21.6

10

10

Grosjean

Lotus

+1:22.7

8

11

Perez

McLaren

+1:23.3

15

12

Vergne

Toro Rosso

+1:23.8

13

13

Gutierrez

Sauber

+1 γύρος

18

14

Bottas

Williams

+1 γύρος

16

15

Bianchi

Marussia

+1 γύρος

19

16

Pic

Caterham

+2 γύροι

22

17

Chilton

Marussia

+2 γύροι

20

18

Van der Garde

Caterham

+2 γύροι

21

Εγκατέλειψε

Ricciardo

Toro Rosso

 Εξάτμιση

14

Εγκατέλειψε

Rosberg

Mercedes

 Ηλεκτρικά

6

Εγκατέλειψε

Maldonado

Williams

 Έξοδος

17

Εγκατέλειψε

Hulkenberg

Sauber

 Τροφοδοσία

11

Πηγή: ert.gr