Φώτης Αυγουστάτος:Το ποτήρι αρχίζει να ξεχειλίζει...

Δημοσιεύτηκε: Κυριακή, 13 Οκτωβρίου 2019 10:35

Φώτης Αυγουστάτος:Το ποτήρι αρχίζει να ξεχειλίζει...

 

 



Μια τηλεοπτική διαφήμιση που είδα χθες με πολύχρωμα θαυματουργά ζελεδακια για νήπια και παιδιά με θορύβησε. Τα θαυματουργά αυτά ζελεδακια ανάλογα με το χρωμα μάλλον και τη γεύση τους μεγαλώνουν γερά παιδιά.
Με άλλα λόγια μετά τα χιλιάδες συμπληρώματα διατροφής και βιταμινων που ΥΠΕΡΚΑΤΑΝΑΛΩΝΟΥΜΕ για πάσα νόσο ..., το ενδιαφέρον τώρα στρέφεται και στα παιδιά , δηλαδή στους αυριανούς καταναλωτές (“σκουπιδιων”).

Δυστυχώς έχουμε φτάσει σήμερα να προτείνονται και να παρέχονται παραφαρμακευτικα προϊόντα (έτσι χαρακτηρίζονται) για να ξυπνάμε δυνατοί το πρωί, για να κοιμόμαστε χαλαροί το βράδυ ,για να νιώθουμε ευεξία, ευθυμία ,ευλυγισία,σεξουαλικη επιθυμία,για τη μνήμη , για την συγκέντρωση,για τα μαλλιά, για το δέρμα, για τα νύχια, για την αρθρίτιδα, για την κυτταρίτιδα,αλλά ΟΧΙ ΚΑΙ ΓΙΑ ΤΗΝ ΑΦΕΛΕΙΑ.
Θα μου πείτε βέβαια και ποιος φταιει;

Το σίγουρο είναι ότι οι εύρωστες πλέον εταιρείες παραγωγής τέτοιων προϊόντων κάνουν τη δουλειά τους όπως κάθε καλός έμπορος. Για να κάνουν όμως τη δουλειά τους πέρα από την αφέλεια, την άγνοια,τις φοβίες ή και τη ματαιοδοξία του καταναλωτή στον οποίο απευθύνονται ,χρειάζονται και δεκανίκια. Ποια είναι αυτά τα δεκανίκια;

Πρώτο δεκανίκι αποτελούν δυστυχώς οι γιατροί ( όχι όλοι βέβαια )οι οποίοι είτε με την ανοχή τους ( παρτο δεν θα πάθεις τίποτε) είτε με τη διάθεση τους να δώσουν κάτι” ουδετερο” για να μη φύγει ο ασθενής παραπονεμένος , είτε υπό συνθήκες οικονομικής συναλλαγής ( απαράδεκτο) υπερχορηγουν τέτοια σκευάσματα.

Δεύτερο δεκανίκι αποτελούν οι φαρμακοποιοί ( όχι όλοι βέβαια) οι οποίοι είτε αυθαίρετα και αυτόκλητα γνωματεύουν και χορηγούν “ακίνδυνα “ προϊόντα ( γλυτώνεις και την επίσκεψη στο γιατρό) είτε απλά για εμπορικούς λόγους προτείνουν συμπληρώματα βιταμίνες και παραφαρμακα στον πελάτη τους.

Τρίτο δεκανίκι και ίσως το πιο επικίνδυνο είναι η παραπληροφόρηση και η κατευθυνόμενη διαφήμιση μέσα από το διαδίκτυο και τα μέσα επικοινωνιας.
Μπορείτε να διαπιστώσετε για παράδειγμα πόσες πολλές διαφημίσεις στην τηλεόραση τον τελευταίο καιρό αφορούν βιταμίνες και συμπληρώματα διατροφής. Ο ενδιαφερόμενος έτσι πάει έτοιμος παρακάμπτοντας και γιατρό και φαρμακοποιό.

Τα ερωτήματα που θέτω εγώ είναι :

- Είναι όντως ακίνδυνα όλα αυτά τα σκευάσματα απλά και μόνο επειδή δεν αναγράφονται σε αυτά παρενέργειες; Πώς να το κάνουν άλλωστε αφού δεν υπάρχει καμία μελέτη για τη δράση τους όπως γίνεται υποχρεωτικά με όλα τα κανονικά φάρμακα.

-Οι ουσίες που περιέχουν και όποιες είναι αυτές από πού μεταβολίζονται στον οργανισμό;Μήπως επιδρούν για παράδειγμα στο συκώτι , στους νεφρούς ή και στην καρδιά; (βλέπε αναβολικά σε αθλητές)
-Στην εποχή των διατροφολογων, της υπερεπαρκειας κάθε είδους βρώσιμου και πόσιμου αγαθού και των superfoods τι ανάγκη έχουμε αλήθεια τα συμπληρώματα;;
-Μήπως πέρα από το οικονομικό σκέλος της υπόθεσης κρύβεται η προσπάθεια δημιουργίας τεχνητών εξαρτήσεων για μικρά έως μεγάλα θέματα επιβίωσης;;
Σίγουρα υπάρχουν συγκεκριμένες κατηγορίες ανθρώπων που χρειάζονται υπό προϋποθέσεις και ΜΕ ΜΕΤΡΟ συμπληρώματα ή βιταμίνες. Από το δεδομένο αυτό όμως έχουμε φτάσει στην υπερβολή και στην υστερία.
Το εύκολο , το προσιτό , το προβαλλόμενο ως αθώο πολλές φορές καταντά επικίνδυνο.
Χιλιάδες τόνοι φυσικών πρωτεϊνών, κολλαγόνου , υαλουρονικου οξέος, βιταμίνης D, ωμέγα 3 και τόσων άλλων θαυματουργών ουσιών έχουν πλημμυρίσει τις μοντέρνες κοινωνίες μας.
Μήπως τελικά αγγίζουμε την αθανασια και εγώ δεν το έχω καταλάβει ;
Η μήπως πρέπει να ξυπνήσουμε και να αρχίσουμε να σκεφτόμαστε;;

Σημείωση:Άκουσα ότι γνωστή εταιρεία ετοιμάζεται να κυκλοφορήσει το μαγικό φίλτρο του Αστερίξ σε χυμό ,για μικρά και μεγάλα παιδιά.

 

Φώτης Αυγουστατος
Μαιευτηρας Γυναικολογος.


Ετικέτες: