ΑΔΕΔΥ: «Καλά κρατεί» ο χορός των περικοπών στα οδοιπορικά, της «μετα-μνημονιακής κανονικότητας»!

Τελευταία ενημέρωση: Τρίτη, 26 Φεβρουαρίου 2019 08:53

ΑΔΕΔΥ: «Καλά κρατεί» ο χορός των περικοπών στα οδοιπορικά, της «μετα-μνημονιακής κανονικότητας»!

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Την ώρα που οργιάζει η προπαγάνδα περί μεταφορικού ισοδύναμου…. «Καλά κρατεί» ο χορός των περικοπών στα οδοιπορικά, της «μετα-μνημονιακής κανονικότητας»!

Η ΕΓ του ΝΤ Κεφαλονιάς και Ιθάκης της ΑΔΕΔΥ καταγγέλλει την προσπάθεια δραστικής μείωσης ή και κατάργησης των οδοιπορικών για τις μετακινήσεις εντός Νομού και μέσω της νέας ηλεκτρονικής εφαρμογής για τον προσδιορισμό των χιλιομετρικών αποστάσεων. Το πρόβλημα αγγίζει εκτός από τους δημοσίους υπαλλήλους, όπως εκπαιδευτικούς, μηχανικούς, γιατρούς και κάποιες ευαίσθητες ομάδες (πχ νεφροπαθείς), καθώς κι όλους τους συμπολίτες μας. Το περιβόητο τέλος των μνημονίων βρίσκει όλες τις αντιλαϊκές ρυθμίσεις παρούσες και την επίθεση από κυβέρνηση - «θεσμούς» σε βάρος μας να συνεχίζεται. Την ώρα που οργιάζει η κυβερνητική προπαγάνδα για τα λεφτά που «ΘΑ» πάρουν οι νησιώτες, μέσω του μεταφορικού ισοδύναμου, στην πράξη έχουμε «τσεκούρι» στα οδοιπορικά. Για παράδειγμα, στο νησί της Κεφαλονιάς, βάσει των μέτρων που έχουν ληφθεί διαδοχικά, φθάσαμε πλέον να «κοπούν» πλήρως τα οδοιπορικά για όλους τους εκπαιδευτικούς στη δευτεροβάθμια (όσον αφορά την αποζημίωση εκτός έδρας, η οποία προβλεπόταν, μέχρι πρότινος, για μετακίνηση από 40 χιλιόμετρα και άνω)!!! Αυτό ισχύει ακόμη και για τη μετακίνηση από και προς Αργοστόλι - Μεσοβούνεια!!!

Οι περικοπές ξεκίνησαν πριν τα μνημόνια, στο πλαίσιο του λεγόμενου «εξορθολογισμού» του κόστους, συνεχίστηκαν με μια σειρά μνημονιακούς νόμους και αποφάσεις και αποτελούν μέσο αναγκαστικής μείωσης του μισθού για τους εν λόγω εργαζόμενους και μείωσης των παροχών για τους υπόλοιπους «ωφελούμενους» συμπολίτες μας. Σχετικά πρόσφατα - για τις περισσότερες των κατηγοριών – αυξήθηκε το όριο αποζημίωσης για τα οδοιπορικά από τα 40 χιλιόμετρα στα 50 χιλιόμετρα, και «αναπροσαρμόστηκαν» - μειώθηκαν τα αντίστοιχα ανώτατα όρια για την ημερήσια αποζημίωση. Ενδεικτικό της κρατικής αναλγησίας, είναι ότι για πολλούς νεφροπαθείς στο Νομό, με τα νέα όρια, η αποζημίωση μειώνεται κατά 150 ευρώ το μήνα. Κι αυτό, διότι, πλέον (βάσει του ΦΕΚ 4898 / 1-11-2018, τεύχος Β΄, άρθρο 56, §2), για απόσταση ως 50 χιλιόμετρα, από τον τόπο κατοικίας του ασφαλισμένου προς το πλησιέστερο κέντρο αιμοκάθαρσης, καταβάλλονται 400 ευρώ / μήνα, ενώ για απόσταση 50 - 80 χιλιόμετρα 550 ευρώ / μήνα.

Οι περικοπές συνεχίστηκαν, με την αντικατάσταση της χορήγησης βεβαιώσεων χιλιομετρικών αποστάσεων από υπηρεσίες της Περιφέρειας με τη χρήση «έντυπου / ψηφιακού έγγραφου» (ΦΕΚ Β' 1638 / 15-5-2017), μέσω της ηλεκτρονικής εφαρμογής υπολογισμού «Διαδραστικού Εργαλείου Υπολογισμού Χιλιομετρικών Αποστάσεων» (ΔΕΥΧΑ). Με το νέο σύστημα «επανακαταμετρήθηκαν» οι αποστάσεις, «δορυφορικά» πλέον, και καταχωρήθηκαν στο νέο ηλεκτρονικό σύστημα. «Δια μαγείας», σχεδόν όλες οι αποστάσεις 50 χιλιομέτρων και άνω, από το Αργοστόλι προς τα χωριά και τους οικισμούς, έγιναν 40 χιλιόμετρα και άνω!!! Μείωση παρουσιάζεται στο σύνολο των αποστάσεων στην Κεφαλονιά συγκριτικά με τις αποστάσεις που δίνονταν μέσω της αρμόδιας υπηρεσίας της Περιφέρειας, ακόμα και σε περιοχές που δεν υπήρξαν σημαντικές αλλαγές στο υπάρχον Επαρχιακό Οδικό Δίκτυο.

Η εφαρμογή της «δορυφορικής επανακαταμέτρησης» σε περιοχές που δεν υπήρξαν σημαντικές αλλαγές στο οδικό δίκτυο, όπως στα περισσότερα νησιά, φανερώνει ότι σκοπός ήταν να αποτυπωθεί η συντομότερη διαδρομή χωρίς να ληφθούν υπόψη οι ιδιαιτερότητες κάθε περιοχής. Στα ορεινά νησιά, όπως η Κεφαλονιά και η Ιθάκη, θα έπρεπε να ληφθεί υπόψη η μορφολογία και το ανάγλυφο του εδάφους, το Επαρχιακό Οδικό δίκτυο των νησιών, το οποίο έχει καθοριστεί με το Βασιλικό Διάταγμα (ΒΔ) της 9−8−55 και το Νόμο 3155/1955, και που, πλέον, η χρήση τους δεν ανταποκρίνεται στην πραγματικότητα. Υπάρχουν επαρχιακοί οδοί που δεν καλύπτουν στοιχειώδεις λειτουργικές και κυκλοφοριακές απαιτήσεις και δεν χρησιμοποιούνται. Επίσης, το γεγονός ότι βρίσκονται στην πιο σεισμογενή περιοχή της Ελλάδος παίζει το δικό του ρόλο, αφού, για παράδειγμα, ακόμα δεν έχουν αποκατασταθεί οι ζημιές στο οδικό δίκτυο από το διπλό σεισμό του 2014. Ενδεικτικά, μεγάλο μέρος του οδικού δικτύου στην Παλική, που ήταν το επίκεντρο του σεισμού, είναι υπό κατασκευή, παρότι στους χάρτες όλα φαντάζουν να είναι «κανονικά».

Στις αντιδράσεις και διαμαρτυρίες που εκφράζονται πανελλαδικά, το υπουργείο επιβεβαιώνει πως υπάρχει πρόβλημα αλλά «η εφαρμογή είναι κλειστή και τα λάθη δεν μπορούν να διορθωθούν, οπότε το έντυπο / ψηφιακό έγγραφο αποτελεί το επίσημο έγγραφο και κατισχύει έναντι οποιασδήποτε άλλης σχετικής βεβαίωσης».

Είναι φανερό πως το μέτρο αξιοποιείται πολύπλευρα, εφόσον, όπως ήδη τονίσαμε, επηρεάζει την αποζημίωση εκπαιδευτικών που μετακινούνται καθημερινά για τη συμπλήρωση του εβδομαδιαίου ωραρίου, την αποζημίωση των νεφροπαθών, την αποζημίωση γιατρών και μηχανικών, την κατάταξη ή μη των σχολείων στην κατηγορία των δυσπρόσιτων (εφόσον αποτελεί κριτήριο η απόσταση των σχολείων από την έδρα του νομού) κλπ. Ως αποτέλεσμα, υπάρχουν διαρκείς διαμαρτυρίες των συναδέλφων και όλων όσων πλήττονται, ενώ έχουμε και παραιτήσεις γιατρών κι εκπαιδευτικών, που δεν μπορούν να αντέξουν να πληρώνουν για αυτοκίνητο και καύσιμα από την τσέπη τους, δημιουργώντας έτσι μόνιμα κενά σε νοσοκομεία, σε σχολεία κλπ. Διότι, βεβαίως, ούτε λόγος να γίνεται για μετακίνηση με υπηρεσιακά οχήματα.

Η ΕΓ του ΝΤ Κεφαλονιάς και Ιθάκης της ΑΔΕΔΥ διεκδικεί:

  • Να καλυφθούν οι μετακινήσεις δημόσιων υπαλλήλων και ασθενών με υπηρεσιακά οχήματα και με ασφάλεια. Σε άλλη περίπτωση, που αυτό γίνεται με το ιδιωτικό όχημα, να καλύπτεται πλήρως το κόστος της μετακίνησης σε καύσιμα και φθορά οχήματος.
  • Να καταργηθεί όλο το νομοθετικό πλαίσιο που διαμορφώθηκε για τις μειώσεις των οδοιπορικών όσον αφορά τα όρια των χιλιομέτρων για την καταβολή τους, τους όρους για την καταμέτρηση και το μέγιστο της καταβολής.
  • Να καταχωρηθούν οι σωστές χιλιομετρικές αποστάσεις στο ηλεκτρονικό σύστημα, με βάση τις γνωμοδοτήσεις των αρμόδιων υπηρεσιών της κάθε Περιφέρειας.
  • Να υπάρξει ειδικό καθεστώς για τις νησιωτικές, ορεινές και μειονεκτικές περιοχές στην καταβολή των οδοιπορικών, με ειδικά μέτρα για τη στελέχωση των νοσοκομείων, των υπόλοιπων δομών υγείας και των σχολείων (πχ. επαναφορά του χαρακτηρισμού ως δυσπρόσιτων).

Αργοστόλι 25/02/2019

Ο Πρόεδρος

Η Γραμματέας

Δημήτρης Μαντζουράτος

Σοφία Μισαηλίδου