Ανακοίνωση απο την ΝΕ Κεφαλονιάς κιαι Ιθάκης του ΚΚΕ

Δημοσιεύτηκε: Πέμπτη, 22 Μαΐου 2014 16:22

Ανακοίνωση απο την ΝΕ Κεφαλονιάς κιαι Ιθάκης του ΚΚΕ

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ

Η κυβέρνηση, οι «ανεξάρτητοι», ο ΣΥΡΙΖΑ και οι εφοπλιστές

Η συμμετοχή ή η στήριξη παραγόντων του κεφαλαίου, ιδιαίτερα μεγαλοξενοδόχων και εφοπλιστών, τόσο στα ψηφοδέλτια της ΝΔ όσο και του ΣΥΡΙΖΑ αλλά και δήθεν ανεξάρτητων προβληματίζει τμήματα του λαού των νησιών μας. Γι’ αυτό πρέπει να κατανοηθεί η πολιτική των αστικών κομμάτων και των «ανεξάρτητων» κλώνων τους στην τοπική διοίκηση, για την ενίσχυση της κερδοφορίας των μερίδων αυτών του κεφαλαίου. Γαλιατσάτος (ΣΥΡΙΖΑ – ΑΝΑΣΑ) και Σπύρου (ΝΔ), Παρίσης (ΝΔ) και Μιχαλάτος (;;;), όπως και τα ψηφοδέλτια που τους στηρίζουν μέσα από άθλια παζάρια, πάνω και - κυρίως - κάτω από το τραπέζι δεν αμφισβητούν τη γραμμή, απόλυτα συμβατή με τις κατευθύνσεις της ΕΕ. Ας αναρωτηθεί ο λαός μας, που πληρώνει την κρίση, ποιος θα ωφεληθεί και από την ανάπτυξη που ευαγγελίζονται. Οι εφοπλιστές μπορεί να στηρίζουν Παρίση για Δήμαρχο και Γαλιατσάτο για Περιφερειάρχη με την ίδια ευκολία που θα μπορούσαν να στηρίξουν Μιχαλάτο και Σπύρου. Κριτήριο έχουν τα ταξικά τους συμφέροντα και τις εγγυήσεις που θα παρασχεθούν για απρόσκοπτη συνέχεια του καπιταλιστικού δρόμου ανάπτυξης.

Με αφορμή την εισφορά - κοροϊδία που επέβαλε η κυβέρνηση στους εφοπλιστές, ο πρόεδρος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, Θ. Βενιάμης, έκανε χτες την ακόλουθη δήλωση: «Σε εθνικό επίπεδο και ενώ η Ελλάδα έχει εισέλθει σε θετική πορεία σταθεροποίησης της οικονομίας της, η ελληνική ναυτιλία κλήθηκε να αντιμετωπίσει για πρώτη φορά στη νεότερη ιστορία μια σοβαρή κρίση στο σταθερό θεσμικό πλαίσιο λειτουργίας της, οι βασικές διατάξεις του οποίου έχουν συνταγματική κατοχύρωση από το 1975, ιδιαιτερότητα που αποδεικνύει την θεμελιώδη σημασία της ναυτιλίας για τον τόπο της, που την καθιστούν σταθερή και μη διαπραγματεύσιμη αξία, υπεράνω κυβερνητικών προσανατολισμών. Παρά την άμεση ανταπόκριση της ναυτιλιακής μας κοινότητας να συνεισφέρει στα δημοσιονομικά έσοδα της χώρας, που κατέληξε στην επιτυχή ολοκλήρωση και υπογραφή ενός συνυποσχετικού με τον πρωθυπουργό, για εθελοντικό διπλασιασμό της φορολογίας της για μια τριετία, υπήρξε νομοθετική επιβολή φοροεισπρακτικών μέτρων, που αποτελεί συνταγματική εκτροπή και κλονίζει το κλίμα εμπιστοσύνης μεταξύ Πολιτείας και του ναυτιλιακού κλάδου. Κάθε κράτος που επιθυμεί να έχει παρουσία στο παγκόσμιο ναυτιλιακό γίγνεσθαι με μια ανταγωνιστική ναυτιλία και να εισπράττει τα αντίστοιχα οφέλη από την οικονομική, πολιτική και στρατηγική διάσταση αυτής, πρέπει να την προσεγγίζει με μακροπρόθεσμη και σταθερή πολιτική».

Το συνυποσχετικό στο οποίο αναφέρεται ο Θ. Βενιάμης, υπογράφτηκε τον Ιούλη του 2013 και προέβλεπε την «εθελοντική» εισφορά των ναυτιλιακών εταιρειών προς το κράτος, συνολικού ύψους 75 εκατ. ευρώ περίπου το χρόνο! Πρόκειται για σταγόνα στον ωκεανό των κερδών που αποκομίζουν οι Ελληνες εφοπλιστές, οι οποίοι μάλιστα κομπάζουν ότι είναι η πρώτη ναυτική δύναμη, ελέγχοντας το 16,25% του παγκόσμιου στόλου και σχεδόν το 40% του ευρωπαϊκού. Να σημειωθεί ακόμα ότι οι Ελληνες εφοπλιστές έχουν επενδύσει 13 δισ. δολάρια (9,4 δισ. ευρώ) για την κατασκευή 275 νέων πλοίων το 2013 και μόνο το πρώτο τρίμηνο του 2014 έκαναν επενδύσεις 5 δισ. δολαρίων. Η αναφορά και μόνο σ' αυτά τα αστρονομικά ποσά αποδεικνύει πόσο μεγάλη κοροϊδία είναι η επιβολή της εισφοράς των 75 εκατ. ευρώ.

Οι εφοπλιστές απολαμβάνουν σήμερα τουλάχιστον 56 φοροαπαλλαγές και άλλα προνόμια κατοχυρωμένα με νόμους του 1953 (!) και με το Σύνταγμα του 1975, το οποίο επικαλείται και ο Βενιάμης. Από τα 75 εκατ. που έλεγε ότι θα εισπράξει η κυβέρνηση για τα μάτια του κόσμου, τελικά δεν πήρε ούτε ένα ευρώ. Η ανακίνηση του ζητήματος προκάλεσε την αντίδραση των εφοπλιστών. Οπως λέει ο Βενιάμης, η φορολόγησή τους συνιστά «συνταγματική εκτροπή» και υπονομεύει την ανταγωνιστικότητα και την ανάπτυξη του κλάδου. Εμμεσα απειλεί για αλλαγή σημαίας στα ελληνόκτητα πλοία, αν μεταβληθεί το «σταθερό θεσμικό πλαίσιο» και λέει φόρα παρτίδα ότι η φιλοεφοπλιστική νομοθεσία, ανεξάρτητα από κυβέρνηση και μείγμα διαχείρισης, είναι όρος απαράβατος για να έχει ένα κράτος ανταγωνιστική ναυτιλία.

Ολα τα παραπάνω δεν είναι γνωστά μόνο στην κυβέρνηση, αλλά και στον ΣΥΡΙΖΑ. Γι' αυτό δεν λέει τίποτα για κατάργηση των φορολογικών και άλλων προνομίων των εφοπλιστών, αν αναδειχτεί κυβέρνηση. Αντίθετα, κοροϊδεύει το λαό ότι θα ...ευαισθητοποιήσει τους εφοπλιστές να συνεισφέρουν κατιτίς παραπάνω και την ίδια ώρα αναγνωρίζει ότι οι νόμοι που προστατεύουν την κερδοφορία τους είναι απαραίτητοι για την ανταγωνιστικότητα της ναυτιλίας. Για παράδειγμα, ο Αλ. Τσίπρας έλεγε τον Ιούνη του 2012 ότι ως κυβέρνηση θα κάνουν «προσπάθεια να σταματήσει η ασυδοσία που υπάρχει στις σχέσεις» των εφοπλιστών με το κράτος και ότι «θα τους ζητήσουμε να συνειδητοποιήσουν ότι όταν η πατρίδα μας βρίσκεται σ' αυτή την κρίση δεν μπορεί αυτοί να σφυρίζουν κλέφτικα και να μην έρχονται εδώ να κάνουν επενδύσεις»! Ο ίδιος αναγνώριζε ότι «πέραν των φοροαπαλλαγών που έχει ο πολύ μεγάλος ελληνικός στόλος, κι αυτό είναι ένα πλεονέκτημα συγκριτικό για τη χώρα που πρέπει να αξιοποιήσουμε (...) θα τους ζητήσουμε λοιπόν να αποδείξουν ότι την ελληνική σημαία στα πλοία τους δεν την έχουν μονάχα για καιροσκοπικούς λόγους. Την έχουν γιατί πραγματικά θέλουν να στηρίξουν τη χώρα (...) Είμαστε βέβαιοι ότι θα υπάρξουν πολλοί που θα συμμεριστούν αυτή την αλήθεια»!

Την απάντηση, βέβαια, την πήρε από τον ίδιο τον πρόεδρο των εφοπλιστών... Τι δείχνουν όλα τα παραπάνω; Οτι ο ΣΥΡΙΖΑ δεν μπορεί να αποτελέσει εναλλακτική λύση στην πολιτική της ΝΔ, επειδή παίζουν στο ίδιο «γήπεδο» από τη σκοπιά της στρατηγικής: Σ' αυτό της ανταγωνιστικότητας των επιχειρηματικών ομίλων, του καπιταλιστικού δρόμου ανάπτυξης, της συμμετοχής της χώρας στους ιμπεριαλιστικούς οργανισμούς. Σ' αυτό το «γήπεδο», ανεξάρτητα από το ποιος κυβερνάει, κουμάντο κάνουν οι εφοπλιστές, οι βιομήχανοι, οι μεγάλοι επιχειρηματικοί όμιλοι, που ζουν κι αναπνέουν με μέτρα και προνόμια σε βάρος του λαού. Ολοι αυτοί θα είναι εδώ και μετά τις 25 του Μάη, ανεξάρτητα από το αν στις εκλογές θα βγει πρώτη η ΝΔ ή ο ΣΥΡΙΖΑ, ανεξάρτητα από το ποιος θα προκριθεί να σχηματίσει την επόμενη κυβέρνηση. Απέναντι σ' αυτούς, ο λαός πρέπει να ετοιμάζεται για σκληρή αναμέτρηση, με ισχυρό ΚΚΕ στο πλευρό του.

 

Οι εφοπλιστές είναι ήσυχοι ότι θα ξεγελάσουν το λαό για μια ακόμη φορά και θα ξαποστάσουν στη θαλπωρή της ΕΕ, των δημοτικών – περιφερειακών συμβουλίων και των νέων προνομίων που τους εγγυώνται οι υπερασπιστές τους σε κεντρικό και τοπικό επίπεδο.

 

Ο λαός πρέπει να αξιοποιήσει την πείρα του. Κυβερνήσεις, δημοτικές και περιφερειακές αρχές ανατράπηκαν, οι πολιτικές τους έμειναν. Το θέμα είναι να ανατραπούν οι σφετεριστές του πλούτου του λαού. Να γίνει λαϊκή περιουσία η ιδιοκτησία τους. ΝΔ και ΠΑΣΟΚ τους γνωρίσαμε μέσα από τα βάρβαρα αντιλαϊκά μέτρα τους, δεν πρόκειται να αλλάξουν. Ούτε αυτοί ούτε και οι τοπικές αρχές που υποστηρίζουν.

 

Ο ΣΥΡΙΖΑ ούτε θέλει ούτε μπορεί να γίνει δύναμη ανατροπής. Για τις φιλοεφοπλιστικές θέσεις της ΑΝΑΣΑ περί «μεταφορικού ισοδύναμου» έχουμε αναφερθεί αναλυτικά. Δοκιμασμένοι υπέρ του κεφαλαίου είναι και οι «ανεξάρτητοι» τύπου Μιχαλάτου, τον οποίο στελέχη των «Ριζοσπασττών Ξανά» (ΣΥΡΙΖΑ) – και όχι μόνο – καλούν να υπερψηφιστεί στο όνομα του αντικυβερνητικού.

 

Μήνυμα αντίστασης και ελπίδας μπορεί και πρέπει να σταλεί και στις τρεις κάλπες των επόμενων εκλογών:

 

ΟΧΙ ΣΤΑ ΔΕΣΜΑ ΤΗΣ ΕΕ ΚΑΙ ΤΩΝ ΜΟΝΟΠΩΛΙΩΝ

ΨΗΦΙΖΟΥΜΕ – ΔΥΝΑΜΩΝΟΥΜΕ ΤΟ ΚΚΕ ΠΑΝΤΟΥ

ΔΥΝΑΜΗ ΚΙ ΕΛΠΙΔΑ ΕΙΝΑΙ ΤΟΥ ΛΑΟΥ