Στο Κοινοβούλιο φέρνει τα προβλήματα των ΕΠΑΛ Κεφαλονιάς το ΚΚΕ

Δημοσιεύτηκε: Παρασκευή, 06 Δεκεμβρίου 2013 07:52

Στο Κοινοβούλιο φέρνει τα προβλήματα των ΕΠΑΛ Κεφαλονιάς το ΚΚΕ

Με ερώτηση των Βουλευτών Νίκος Καραθανασόπουλος Νίκος Μωραΐτης Για τη διασφάλιση της διδασκαλίας των μαθημάτων στα ΕΠΑΛ Αργοστολίου – Ληξουρίου και Ιθάκης και της δυνατότητας συμμετοχής των μαθητών στις πανελλαδικές εξετάσεις.

Οι μαθητές του τομέα Υγείας Πρόνοιας στο ΕΠΑΛ Αργοστολίου, μετά τις διαθεσιμότητες των δύο μόνιμων εκπαιδευτικών ειδικότητας που υπήρχαν στο σχολείο και την κατάργηση του τομέα, διδάσκονται μαθήματα ειδικότητας που αντιστοιχούν μόνο σε 10 από τις 23 συνολικά ώρες, στην εναπομείνασα Γ΄ ΕΠΑΛ, ενώ ελλείψεις υπάρχουν και στις άλλες τάξεις.

Συγκεκριμένα οι μαθητές της Γ΄ ΕΠΑΛ στο Αργοστόλι δεν διδάσκονται από την αρχή της φετινής σχολικής χρονιάς τα εξής μαθήματα:

Μέθοδοι Δημιουργικής Απασχόλησης και Τεχνικά Εποπτικά Μέσα

1ώρα Θεωρία + 2ώρες Εργαστήριο

Αγωγή Προσχολικής Ηλικίας

3 ώρες Θεωρία

Μουσική-Μουσικοκινητική Αγωγή

2 ώρες Εργαστήριο

Αισθητική Αγωγή-Θεατρικό Παιχνίδι

1 ώρα Θεωρία + 1 ώρα Εργαστήριο

Στοιχεία Ανατομίας-Φυσιολογίας ΙΙ

3 ώρες Θεωρία

Σύνολο

13 ώρες

Ανάμεσα στα μαθήματα που δεν έχουν διδαχθεί καθόλου είναι και τα πανελλαδικώς εξεταζόμενα (Αγωγή Προσχολικής Ηλικίας, Στοιχεία Ανατομίας-Φυσιολογίας ΙΙ). Έτσι, οι μαθητές κινδυνεύουν να χάσουν τη χρονιά τους, ενώ υπονομεύεται και το δικαίωμα να δώσουν πανελλαδικές εξετάσεις. Ταυτόχρονα και προκλητικά οι καθηγητές τους παραμένουν από την κυβέρνηση σε διαθεσιμότητα.

Στο ΕΠΑΛ Ληξουρίου δεν έχει προσληφθεί ακόμη καθηγητής ΠΕ18.18 (Μηχανολόγος Οχημάτων) για να διδαχθούν μαθήματα ειδικότητας (22 ώρες). Επισημαίνεται ακόμη ότι στο ΕΠΑΛ Ιθάκης δε λειτουργεί εξεταστικό κέντρο στις πανελλαδικές, με αποτέλεσμα να υπάρχει σοβαρό πρόβλημα στη μετακίνηση και διαμονή στην Κεφαλονιά των πανελλαδικώς εξεταζομένων μαθητών. Από τους 10 μαθητές του ΕΠΑΛ Ιθάκης της ομάδας Α (υποψήφιοι για ΤΕΙ), που είχαν δηλώσει ότι θα εξεταστούν πανελλαδικά την περσινή σχολική χρονιά, μπόρεσαν να  συμμετάσχουν τελικά μόνο οι δύο.

Οι διαθεσιμότητες, η μη πραγματοποίηση των αναγκαίων προσλήψεων, οι καταργήσεις τομέων – ειδι­κο­­­τήτων και σχολείων αλλά και οι πρόσθετοι ταξικοί φραγμοί στη μόρφωση, αποτελούν τμήμα των αναδιαρ­­­θρώσεων στην εκπαίδευση, μέρος του προωθούμενου από κυβέρνηση – μονοπώλια και ΕΕ «νέου» σχολείου.

ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. Υπουργός:

-Με ποιον τρόπο θα φροντίσει ώστε να καλυφθούν οι ελλείψεις και οι χαμένες διδακτικές ώρες;

-Πότε θα επαναπροσλάβει τους εκπαιδευτικούς που έχουν τεθεί σε διαθεσιμότητα και πώς θα διασφαλίσει ντο εργασιακό τους μέλλον;

-Με ποιες διαδικασίες θα ξανανοίξουν οι τομείς που έκλεισαν και θα επανενταχθούν οι ειδικότητες που καταργηθήκαν;

-Πότε θα προσληφθεί ο μηχανολόγος στο ΕΠΑΛ Ληξουρίου;

-Πώς θα διασφαλιστεί ότι κανένα παιδί του ΕΠΑΛ Αργοστολίου δεν θα χάσει τη χρονιά του;

-Πώς θα διασφαλιστεί ότι οι υποψήφιοι του ΕΠΑΛ Αργοστολίου θα διδαχθούν επαρκώς τα πανελλαδικά εξεταζόμενα μαθήματα και θα μπορέσουν να συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις;

-Πώς θα διασφαλιστεί ότι τη φετινή σχολική χρονιά θα λειτουργήσει εξεταστικό κέντρο στο ΕΠΑΛ Ιθάκης;

-Πώς θα διασφαλιστεί το δικαίωμα σε δημόσια και δωρεάν παιδεία για όλα τα παιδιά;

Οι βουλευτές

Νίκος Καραθανασόπουλος

Νίκος Μωραΐτης