Το ΚΚΕ φέρνει στο Κοινοβούλιο τα προβλήματα των σχολείων της Ιθάκης

Δημοσιεύτηκε: Παρασκευή, 25 Οκτωβρίου 2013 12:27

Το ΚΚΕ φέρνει στο Κοινοβούλιο τα προβλήματα των σχολείων της Ιθάκης

Με ερώτηση προς τον Υπυργό Παιδείας από τους Βουλευτές Νίκο Καραθανασόπουλο και Νίκο Μωραϊτη

Το κείμενο της ερώτησης

Σήμερα στην Ιθάκη για την κάλυψη των νηπίων και των μαθητών πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης λειτουργούν δύο (2) νηπιαγωγεία, δύο (2) Δημοτικά σχολεία, ένα (1) ΕΠΑΛ με τομέα ναυτικών μαθημάτων, ένα (1) Γυμνάσιο και ένα (1) Γενικό Λύκειο. Τα νήπια στην προσχολική αγωγή (νηπιαγωγεία) είναι: 18 στο νηπιαγωγείο του Πλατριθειά και 37 στο νηπιαγωγείο του Βαθέος (σύνολο 55). Οι μαθητές στα δημοτικά είναι: εξήντα (60) στο δημοτικό του Σταυρού και εκατόν έντεκα (111) στο Βαθύ (σύνολο 171). Στη δευτεροβάθμια στο ΕΠΑΛ φοιτούν τριάντα τρεις (33), στο Γυμνάσιο εβδομήντα (70) και στο Γενικό Λύκειο σαράντα δύο (42).

Μεγάλα προβλήματα εκφράζονται σε όλους τους τομείς της σχολικής ζωής. Ειδικότερα:

  • Στην πρωτοβάθμια δάσκαλοι υποχρεώνονται να διδάσκουν τα μαθήματα ειδικοτήτων, όπως τα καλλιτεχνικά, εξαιτίας των ελλείψεων προσωπικού.
  • Στις μεταφορές των μικρών μαθητών των νηπιαγωγείων και δημοτικών υπάρχει σοβαρό πρόβλημα. Τόσο στο Βαθύ όσο και στο σύνολο των χωριών οι μαθητές παραμένουν ακάλυπτοι.
  • Λόγω της υποχρηματοδότησης των σχολικών επιτροπών πρωτοβάθμιας – δευτεροβάθμιας από το Υπουργείο Παιδείας, δεν καλύπτονται τα στοιχειώδη έξοδα για τη λειτουργία των σχολείων (φωτοτυπικό χαρτί, συντηρήσεις κλπ), τα πάγια (ΔΕΗ – ΟΤΕ), αλλά και δεν υπάρχουν χρήματα για πετρέλαιο.
  • Οι καθαρίστριες μένουν απλήρωτες, ενώ δεν υπάρχουν σχολικοί φύλακες και επιστάτες.
  • Η ενισχυτική και η πρόσθετη διδασκαλία στο Γυμνάσιο και Λύκειο Ιθάκης λειτούργησαν στο παρελθόν, τελευταία φορά τη σχολική χρονιά 2009-2010, με μεγάλη ανταπόκριση των μαθητών. Σήμερα δε λειτουργεί ενισχυτική και πρόσθετη διδασκαλία, ενώ υπάρχει ανάγκη.
  • Τα παιδιά με ειδικές ανάγκες είτε παραμένουν εκτός σχολείου είτε αναγκάζονται να παρακολουθήσουν τις υφιστάμενες κανονικές εκπαιδευτικές δομές σε πρωτοβάθμια - δευτεροβάθμια, ακόμη κι όταν επιβάλλεται να γίνει διαφορετικά. Παρά τις εισηγήσεις του ΚΕΔΔΥ για ειδική βοήθεια δεν υπάρχει ειδικό εκπαιδευτικό προσωπικό στο νησί ούτε τμήματα ένταξης στο κανονικό σχολείο. Υπάρχουν μαθητές με ειδικές ανάγκες που οι γονείς τους εξαναγκάζονται να τα μεταφέρουν οι ίδιοι λόγω των χιλιομετρικών αποστάσεων που προβλέπει η ΚΥΑ.
  • Το ενδεχόμενο ίδρυσης ναυτικής σχολής από ιδιώτες θα πλήξει ιδιαίτερα την Ιθάκη, που διαθέτει ΕΠΑΛ με τομέα ναυτικών μαθημάτων. Η δυνατότητα αυτή υπάρχει, βάσει της σχετικής ρύθμισης που ψήφισε η κυβέρνηση, σε συμφωνία με ΕΕ και εφοπλιστές.
  • Ακόμη δεν έχει παραδοθεί η νέα πτέρυγα στα σχολεία της δευτεροβάθμιας για τα οποία προορίζεται, με αποτέλεσμα τα μαθήματα να γίνονται ακόμη και στο γραφείο καθηγητών, στα εργαστήρια και στα αμφιθέατρα.
  • Στην Ιθάκη δεν έχει γίνει ουσιαστικός αντισεισμικός έλεγχος, με λήψη δοκιμίων, σε κανένα σχολείο. Η περιοχή είναι ιδιαίτερα σεισμογενής και η αντισεισμική θωράκιση των σχολείων είναι μείζον ζήτημα ασφάλειας.
  • Τέλος, λόγω της υποστελέχωσης του τοπικού Κέντρου Υγείας (πχ έλλειψη οφθαλμίατρου), οι μαθητές αναγκάζονται να προσφεύγουν σε ιδιώτες γιατρούς – συνήθως εκτός του νησιού – προκειμένου να πραγματοποιήσουν τις απαραίτητες για το σχολείο ιατρικές εξετάσεις.

Συνοψίζοντας. Τα μεγάλα προβλήματα που χρόνια αντιμετώπιζαν οι μαθητές και οι μαθήτριες στην Ιθάκη έχουν οξυνθεί, σαν συνέπεια της βάρβαρης αντιλαϊκής αντιεκπαιδευτικής πολιτικής κυβέρνησης – μονοπωλίων. Η στελέχωση σε εκπαιδευτικό και λοιπό προσωπικό, οι λειτουργικές ανάγκες των σχολείων, η ασφάλεια και η θωράκισή τους από σεισμό, η ενισχυτική διδασκαλία και η πρόσθετη στήριξη, η κάλυψη των μαθητών με ειδικές ανάγκες, οι σχολικές μεταφορές, η λειτουργία των υφιστάμενων σχολείων, η κάλυψη σε υποδομές και ιατρική περίθαλψη δέχονται απανωτά πλήγματα. Είναι φανερό από τα προηγούμενα ότι καταστρατηγείται το δικαίωμα σε αποκλειστικά δημόσια και δωρεάν παιδεία και διακυβεύεται η ασφάλεια των μαθητών.

 

ΕΡΩΤΑΤΑΙ ο κ. Υπουργός:

  • Πότε θα στελεχωθούν τα δημοτικά σχολεία της Ιθάκης με το απαραίτητο εκπαιδευτικό προσωπικό ειδικοτήτων;
  • Θα υπάρξουν κονδύλια από τον κρατικό προϋπολογισμό για την πλήρη κάλυψη των υποχρεώσεων των σχολικών επιτροπών;
  • Θα υπάρξει μέριμνα για την τακτική αμοιβή των καθαριστριών και για την πρόσληψη όλου του απαραίτητου προσωπικού (καθαρίστριες, φύλακες και επιστάτες) με μόνιμες - σταθερές εργασιακές σχέσεις;
  • Πώς το Υπουργείο Παιδείας θα διασφαλίσει την άμεση έναρξη της ενισχυτικής διδασκαλίας στο Γυμνάσιο και της πρόσθετης στήριξης στο Λύκειο Ιθάκης;
  • Θα μεριμνήσει το Υπουργείο για την ίδρυση δομών ειδικής αγωγής και στην Ιθάκη, ώστε κανένα παιδί να μην μένει εκτός σχολείου, ούτε να στερείται την απαραίτητη μόρφωση; Θα υπάρξει άμεση ρύθμιση ώστε στο κανονικό σχολείο να μπορέσουν να καλυφθούν οι ανάγκες των παιδιών που έχουν διαγνωστεί ότι χρειάζονται ειδική βοήθεια;
  • Θα καλυφθεί πλήρως, με ασφάλεια και δωρεάν η μεταφορά όλων των μαθητών;
  • Θα υπάρξει απαγόρευση ίδρυσης ιδιωτικής ναυτικής σχολής στην Ιθάκη και θα παρθούν μέτρα στήριξης του τοπικού δημόσιου ΕΠΑΛ;
  • Θα γίνει άμεσα η παράδοση της νέας πτέρυγας, ώστε να μπορούν οι μαθητές να κάνουν μάθημα σε ανθρώπινες συνθήκες;
  • Θ’ αντιμετωπιστεί το πρόβλημα του ελέγχου και της αντισεισμικής θωράκισης των σχολικών μονάδων;
  • Με ποια μέτρα θα διασφαλιστεί η δωρεάν εξέταση των μαθητών και γενικότερα η μόνιμη ιατρική τους κάλυψη;

Οι βουλευτές

Νίκος Καραθανασόπουλος

Νίκος Μωραΐτης