Ανακοίνωση ΚΚΕ για τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες

Δημοσιεύτηκε: Κυριακή, 23 Ιουνίου 2013 18:19

Ανακοίνωση ΚΚΕ για τις ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες

Η Τ.Ε.Κεφαλονιάς Ιθάκης του ΚΚΕ σχετικά με τις εξελίξεις στην ακτοπλοΐα στα νησιά μας τονίζει τα παρακάτω.Ο κουρνιαχτός που τελευταία έχει σηκωθεί για τα δρομολόγια της ακτοπλοΐας ,δεν αφορά την λαϊκή ανάγκη της επαρκούς φθηνής και ασφαλούς μεταφοράς των επιβατών, αλλά την διευθέτηση νέων και παλαιών εφοπλιστικών αξιώσεων και το «μοίρασμα της πίττας» μπροστά στην καλοκαιρινή περίοδο.

Πιο απροκάλυπτα από ποτέ τα κόμματα της συγκυβέρνησης (ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ) με τους μηχανισμούς τους , το ΣΑΣ, τα στελέχη τους στην τοπική διοίκηση, θεωρώντας τα καράβια εφοπλιστική ιδιοκτησία, παρεμβαίνουν ανοιχτά στο λυσσαλέο πόλεμο των εφοπλιστών και γίνονται ένα μαζί τους, παίρνοντας το μέρος του ενός ή του άλλου πίσω από τις πλάτες των εργαζομένων. Βάζοντας στην άκρη τις ανάγκες του λαού, υιοθετούν τις αξιώσεις των εφοπλιστών και τους αποκαλούν «Σωτήρες», είτε όταν αυτοί την περίοδο της καλοκαιρινής αιχμής και «αρπαχτής» για να κερδοφορήσουν ασύδοτα προσφέρουν τα «δώρα των Δαναών» (νέα δρομολόγια, μεγάλα πλοία κλπ), είτε όταν μοιράζουν «καθρεφτάκια στους Ιθαγενείς» την χειμερινή περίοδο, με την αποδρομολόγηση πλοίων, την δραματική περικοπή δρομολογίων και προσεγγίσεων, τις απολύσεις ναυτεργατών και τους τραυματισμούς τους από την εντατικοποίηση, τα ακριβά εισιτήρια και ναύλα, τις χαμηλές ταχύτητες κ.α. Φόρτωσαν μάλιστα φέτος τα πληρώματα μέχρι και με .... «ψυχολογικούς λόγους » προκειμένου να μην εκτελέσουν δρομολόγια !!!

Οι δυνάμεις της συγκυβέρνησης (ΝΔ-ΠΑΣΟΚ-ΔΗΜΑΡ) κρύβουν επιμελώς ότι όλες οι παραπάνω επιπτώσεις είναι τα αποτελέσματα της σταδιακής «απελευθέρωσης» των εσωτερικών θαλάσσιων συγκοινωνιών και των «κίνητρων» που έδωσε στους εφοπλιστές ο νόμος 2932/2001 του ΠΑΣΟΚ που εναρμόνισε με την ελληνική νομοθεσία τον κανονισμό 3577/92 (άρση του καμποτάζ) της ΕΕ, με τη σύμφωνη γνώμη της ΝΔ και του ΣΥΝ. Ιδιαίτερες και καθοριστικές είναι και οι ευθύνες του ΣΥΡΙΖΑ που υιοθέτησε και υιοθετεί και σήμερα τον πυρήνα των εφοπλιστικών αξιώσεων όπως πχ. το λεγόμενο «μεταφορικό ισοδύναμο», τις «άγονες γραμμές» κ.α, που σπρώχνουν ζεστό χρήμα στις τσέπες των εφοπλιστών. Η πρότασή του δια μέσου ανακοίνωσης της κ. Βουλευτού «...για δημιουργία φορέα δημόσιου χαρακτήρα, με λαϊκό έλεγχο...» όχι μόνο αναγνωρίζει την καπιταλιστική ιδιοκτησία των εφοπλιστών στα καράβια που φτιάχτηκαν με επιδοτήσεις και με την ληστρική εκμετάλλευση ναυτικών και επιβατών, αλλά αποτελεί και μια φενάκη, αφού δεν συμβαδίζει με τη στρατηγική συμφωνία του με την άρση του καμποτάζ και την ΕΕ. Καθόλου τυχαίο άλλωστε δεν είναι ότι τοπικά στελέχη του και οι κινήσεις πολιτών που ελέγχει ζητούν «...συμμόρφωση των πάντων σύμφωνα με τους νόμους που αφορούν την Ναυτιλία..» και «..Άνοιγμα των γραμμών σε όλους όσους πληρούν τις προϋποθέσεις...»

Το παραπάνω θεσμικό πλαίσιο εξασφάλισε για τους εφοπλιστές επιδοτήσεις, φοροαπαλλαγές, σκληρή εκμετάλλευση και τη κλοπή δεδουλευμένων των ναυτικών μας, περικοπές δρομολογίων κ.ά., και έφτιαξε γι αυτούς ένα νέο παράδεισο. Αυτό το θεσμικό πλαίσιο κατάργησε και την γνωμοδότηση της τοπικής διοίκησης που τώρα oι εφοπλιστές την επιζητούν για να δώσουν λαϊκό άλλοθι και επίχρισμα στις επιδιώξεις τους, αφού ποτέ δεν επιζήτησαν γνωμοδοτικές αποφάσεις των Δημοτικών και του Π. Συμβούλιου όταν, αποδρομολογούσαν τα πλοία καταργούσαν προσεγγίσεις και δρομολόγια, έπαιρναν άλλα με υπουργικές αποφάσεις, η για τις άθλιες συνθήκες δουλειάς των ναυτεργατών, την απλήρωτη και ανασφάλιστη εργασία, το σπάσιμο της απεργίας την πρωτομαγιά με τραμπουκισμούς κ.α..;

Η Ν.Ε.Κεφαλονιάς Ιθάκης του ΚΚΕ τονίζει ότι οι ίδιες οι εξελίξεις επιβεβαιώνουν την ορθότητα των θέσεων και εκτιμήσεων του ΚΚΕ. Την αναγκαιότητα της κοινωνικοποίησης των μεταφορικών μέσων και ειδικά των θαλάσσιων συγκοινωνιών. Η εξασφάλιση αυτού του δικαιώματος περνά και είναι άρρηκτα δεμένη με τη φιλολαϊκή ανάπτυξη που έχει κριτήριο την ικανοποίηση των λαϊκών αναγκών, με κεντρικό σχεδιασμό και εργατικό - λαϊκό έλεγχο, όπου τα καράβια και τα συγκεντρωμένα μέσα παραγωγής θα είναι λαϊκή περιουσία, «εργαλεία» για την λαϊκή ευημερία.

Καλεί το λαό, τους εργαζόμενους, τη νεολαία όλους τους μαζικούς φορείς σε ενιαίο μέτωπο δράσης για να διεκδικήσουν και με την πάλη τους να επιβάλλουν σήμερα φθηνές απρόσκοπτες και ασφαλείς συγκοινωνίες.. Να γυρίσουν την πλάτη στους εφοπλιστές και τους πολιτικούς τους εκπροσώπους και να κάνουν δική τους υπόθεση την αλλαγή των συσχετισμών για να φέρουν στο προσκήνιο την Λαϊκή εξουσία που στα πλαίσιά της θα λειτουργήσει αποκλειστικά Δημόσιος φορέας ακτοπλοϊκών συγκοινωνιών. Μόνο τότε μπορεί να εξασφαλιστούν ακτοπλοϊκές συγκοινωνίες με καθημερινά δρομολόγια, με ασφαλή και σύγχρονα πλοία και υποδομές επαρκείς για εξυπηρέτηση των νησιών με φτηνό εισιτήριο.