ΖΑΚΥΝΘΟΣ: Με πρωτοβουλία του ΚΤΕΛ | Αστική συγκοινωνία βάζει τέλος στο κυκλοφοριακό

Τελευταία ενημέρωση: Παρασκευή, 23 Μαρτίου 2018 11:54

ΖΑΚΥΝΘΟΣ: Με πρωτοβουλία του ΚΤΕΛ | Αστική συγκοινωνία βάζει τέλος στο κυκλοφοριακό

Μια ακόμη σημαντική πρωτοβουλία για την εξυπηρέτηση των κατοίκων του νησιού αλλά και των επισκεπτών έλαβε η διοίκηση του ΚΤΕΛ δρομολογώντας σε συνεργασία με το Δήμο την αστική συγκοινωνία στην πόλη.


Ένα θέμα που είχε απασχολήσει και στο παρελθόν και το οποίο βρίσκεται στο στάδιο της διαβούλευσης αλλά αυτή τη φορά με θετικές εξελίξεις μετά τη συνεδρίαση που έγινε προχθές στο Πνευματικό Κέντρο παρουσία του Δημάρχου, του προέδρου του Δημοτικού Συμβουλίου, της διοίκησης του ΚΤΕΛ και των μελών της Επιτροπής Διαβούλευσης ώστε να ξεκινήσει τη λειτουργία της μέσα στην προσεχή σεζόν.
Στόχος αυτού του εγχειρήματος είναι να εξυπηρετηθεί το επιβατικό κοινό και να μπει τέλος στο κυκλοφοριακό χάος που επικρατεί στην πόλη. Αν και τα νέα είναι θετικά, αν δεν γίνουν σύσσωμες προσπάθειες, η αστική συγκοινωνία δεν θα λειτουργήσει σωστά. Ας αναλογιστούμε μάλιστα και την λειτουργία της μερικά χρόνια πριν, που λόγω κίνησης, και μη σωστής οδηγικής συμπεριφοράς τα λεωφορεία αργούσαν πολύ έχοντας μάλιστα να αντιμετωπίσουν και τα διπλοπαρκαρισμένα αυτοκίνητα. Μια τέτοια εξέλιξη, αν υλοποιηθεί, θα αποσυμφορήσει την πόλη καθώς ο αριθμός των οχημάτων, μόνο των δημοσίων υπαλλήλων, που εισέρχονται καθημερινά στο κέντρο αγγίζει τα 700.


Με καινούργια mini bus σε τρεις άξονες

Το ΚΤΕΛ προσανατολίζεται στην ενίσχυση του στόλου του με δύο mini bus, μήκους 6 μέτρων, τα οποία δε θα έχουν καμία σχέση με τα λεωφορεία που πραγματοποιούσαν τα αστικά δρομολόγια κατά το παρελθόν και αντιμετώπιζαν δεκάδες προβλήματα στους δρόμους της πόλης.
Ο Πρόεδρος του ΚΤΕΛ Διονύσης Κακολύρης αναφέρθηκε και στις 3 γραμμές που προτείνει το Διοικητικό Συμβούλιο του ΚΤΕΛ και οι οποίες θα εξυπηρετούν μεταξύ άλλων, την πόλη, τις οδούς Τερτσέτη και Αγίων Σαράντα, τις εγκαταστάσεις του ΚΤΕΛ, το Νοσοκομείο, το Κρυονέρι, τον Άγιο Λάζαρο αλλά και τις Εργατικές Κατοικίες, παλιές και νέες. Οι γραμμές αυτές βρίσκονται υπό επεξεργασία καθώς παραμένουν ανοιχτές σε τροποποιήσεις, εμπλουτισμό και διορθώσεις όπου και όπως χρειάζεται για καλύτερη εξυπηρέτηση των επιβατών. Θα υπάρχει συχνότητα στα δρομολόγια για να μην αναμένει πολλή ώρα ο επιβάτης, διαφορετικά θα χάσει τη διάθεση να περιμένει και έτσι θα φέρει το όχημά του στο κέντρο της πόλης. Θα υπάρχει ράμπα για να εξυπηρετούνται και τα άτομα με ειδικές ανάγκες, ενώ θα υπάρχει μία διαφορετική πολιτική για τους ανέργους.

Χώροι στάθμευσης
Σαφώς και η αστική συγκοινωνία, θα μπορέσει να αποσυμφορήσει την πόλη από την κίνηση, μιας και αυτό είναι το ζητούμενο. Μάλιστα, υπάρχουν πληροφορίες ότι θα δημιουργηθούν με πρωτοβουλία του Δήμου, χώροι στάθμευσης ώστε να μπορούν οι πολίτες να αφήνουν τα οχήματα τους. Και τούτο διότι οι ελεύθεροι χώροι στάθμευσης είναι ελάχιστοι, ενώ είναι γνωστός ο σχεδιασμός του Δήμου για πεζοδρομήσεις τις οποίες προβλέπει η κυκλοφοριακή μελέτη που έχει ήδη ψηφιστεί, αλλά παραμένει ανεφάρμοστη. Αυτή προβλέπει αρχικά περιφερειακά παρκινγκ (στις παρυφές της πόλης) τα οποία θα μπορούσαν να συνδεθούν με την αστική συγκοινωνία και φυσικά η ελεγχόμενη στάθμευση , που είναι ένα άλλο μέρος της κυκλοφοριακής μελέτης, όπως επίσης οι κόμβοι οι οποίοι θα πρέπει να διαμορφωθούν για την άνετη συγκοινωνιακή λειτουργία και κυκλοφορία των οχημάτων.
Επιπλέον, πρέπει να ληφθεί υπόψη και η ανάγκη μετακινήσεων που θα υπάρξουν κατά τη διάρκεια της τουριστικής σεζόν, από τους πολλούς επισκέπτες που αναμένονται στη Ζάκυνθο τους μήνες που θα ακολουθήσουν.

Προτεραιότητα σε τι;
Ευτυχώς φαίνεται πως συγκίνησαν οι εικόνες που καταγράφηκαν πέρυσι κατά τους καλοκαιρινούς μήνες. Αρκεί να πούμε πως από τη γέφυρα του Αγίου Χαραλάμπη μέχρι και το μώλο του Αγίου Νικολάου, ένα ΙΧ όχημα χρειάζεται 15 έως 17 λεπτά για να διασχίσει αυτή την απόσταση σε ώρα αιχμής. Τα διπλοπαρκαρισμένα οχήματα είναι μια καθημερινότητα όπως και τα παράνομα σταθμευμένα. Οσο για τα κινούμενα οχήματα, προσθέστε λεωφορεία ΚΤΕΛ, τουριστικά, ΙΧ, γουρούνες, δίκυκλα, υδροφόρες, άμαξες και ότι άλλο μπορεί να κινηθεί σε ρόδες για να έχετε μία εικόνα της μόνιμης ασφυξίας σε πόλη και θέρετρα. Αυτή τη Ζάκυνθο θέλουμε; Με τέτοιες πρακτικές μπήκαμε στα μνημόνια, και όσο διατηρούμε την ίδια στάση ζωής δεν πρόκειται να βγούμε ποτέ. Και ο χρόνος είναι ο μοναδικός αντίπαλος που κερδίζει σε όλα τα σημεία τον άνθρωπο. Το ζητούμενο είναι, αν κάποιοι, έχουν τη διάθεση, να τραβήξουν μπροστά.

ΜΑΣ ΔΗΛΩΣΑΝ…
ΝΙΚΟΣ ΤΣΙΠΗΡΑΣ

“Είναι ένα θέμα που εδώ και 10ετίες το ακούμε. Yπήρξε μία προσπάθεια το 2004, να γίνει αστική συγκοινωνία, αλλά απέτυχε. Πλέον και υπό νέους όρους προσπαθούμε να ξεκινήσουμε σε συνεργασία με το ΚΤΕΛ. Αυτό που συζητήθηκε έντονα και είναι πρόταση δικιά μας είναι ότι θα πρέπει να εφαρμοστούν οι όροι της κυκλοφοριακής μελέτης.
Δεν είναι εύκολο, θα πάρει χρόνο, σίγουρα θα γίνουν λάθη τα οποία θα προσπαθήσουμε να τα διορθώσουμε άμεσα, όμως πρέπει να ξεκινήσουμε όλα αυτά τα μέτρα που προβλέπει η κυκλοφοριακή μελέτη και άμεσα”

ΔΙΟΝΥΣΗΣ ΚΑΚΟΛΥΡΗΣ
“Αποκλειστικός στόχος και επιδίωξή μας είναι να εμπλουτίσουμε τις αστικές συγκοινωνίες μέσα στο νησί και ειδικά στην πόλη, εξυπηρετώντας τον κόσμο ιδιαίτερα το καλοκαίρι που αυξάνει κατακόρυφα ο πληθυσμός. Επενδύσαμε σε νέα οχήματα που αποτελούν τα ‘εργαλεία’ μας με τα οποία προσπαθούμε να αναπτύξουμε όλες τις γραμμές μας, εντός και εκτός πόλης. Χρειαζόμαστε την στήριξη του επιβατικού κοινού για τα σημαντικά βήματα που έχουν γίνει και όλα εκείνα που μαζί του θα οικοδομήσουμε. Καθετί καινούργιο έχει δυσκολίες αλλά στο τέλος το αποτέλεσμα θα μας δικαιώσει όλους”.

ΓΙΩΡΓΟΣ ΒΥΘΟΥΛΚΑΣ
“Είναι μια παροχή που την χρειάζεται το νησί μας. Ειδικά η πόλη αντιμετωπίζει ένα τεράστιο κυκλοφοριακό πρόβλημα τους καλοκαιρινούς μήνες. Ο κόσμος δεν μπορεί να μπει στην πόλη και να παρκάρει. Αυτό θα βοηθήσει και τους πεζούς πελάτες και αυτούς που έρχονται με τα δικά τους αυτοκίνητα. Είναι μια πολύ καλή κίνηση και η πόλη μας χρειάζεται και άλλες αναβαθμίσεις στο κυκλοφοριακό κομμάτι. Θα βοηθήσει και τους μεγάλους ανθρώπους που δεν μπορούν να μετακινηθούν εύκολα, αλλά και τους επισκέπτες στο νησί μας”

ΦΩΤΗΣ ΚΟΡΙΑΝΙΤΗΣ
“Σίγουρα η αστική συγκοινωνία θα βοηθήσει στην αποσυμφόρηση της κίνησης το καλοκαίρι. Βέβαια πρέπει να υπάρχουν προϋποθέσεις. Αν θα υπάρξουν χώροι στάθμευσεις για τα αυτοκίνητα, η τροχαία να κάνει σωστά τη δουλειά και η δημοτική αρχή για να μην υπάρχουν διπλοπαρκαρίσματα. Εάν όλα αυτά γίνουν σωστά θα βοηθήσει πάρα πολύ. Είναι ένα πρόβλημα που ταλανίζει χρόνια το νησί μας το κυκλοφοριακό. Πρέπει να γίνει κάτι σωστό σε αυτόν τον τόπο. Επειδή ταξιδεύω και σε άλλα μέρη δεν υπάρχει πουθενά αυτό το πρόβλημα”

ΤΑΣΟΣ ΛΥΚΟΥΡΕΣΗΣ
“Σίγουρα θα βοηθήσει στην αποσυμφόρηση του κυκλοφοριακού που δεν υπάρχει χώρος να παρκάρουμε και τρώμε παραπάνω ώρα στο να γυρνάμε γυρω – γύρω. Είναι πάρα πολύ ανθρώπινο που γίνεται και σωστό για τον κόσμο. Όταν το καλοκαίρι δεν βρίσκουμε παρκινγκ, θα αφήνουμε το αμάξι μας έξω από την πόλη και θα κάνουμε τις δουλειές μας με το λεωφορείο. Είναι ένα καλό μέτρο που θα πρέπει να στηρίξουμε όλοι οι πολίτες για να έχει αποτέλεσμα σαν πρωτοβουλία”

ΑΝΙΤΑ ΓΚΛΑΒΑ
“Θα ήταν πολύ καλό και χρήσιμο. Και ιδιαίτερα στο αεροδρόμιο να μπει μια γραμμή, αλλά και σε όλα τα σημεία που έρχεται κόσμοςΔεν χρειάζεται να γίνεται χαμός με τα αυτοκίνητα. Θα βοηθήσει πολύ στο κυκλοφοριακό. Πρέπει και οι Ζακυνθινοί να είμαστε του περπατήματος γιατί είμαστε λίγο του παίρνουμε το αμάξι και πάμε για δέκα μέτρα κάπου. Να βοηθήσουμε την πόλη μας να είναι πιο όμορφη, να γίνει ο πεζόδρομος η Ρώμα και να είναι όμορφα τα πράγματα”

Πηγή: imerazante.gr