Την δημιουργία "open mall" διεκδικεί η Ζάκυνθος

Τελευταία ενημέρωση: Παρασκευή, 16 Μαρτίου 2018 11:52

Την δημιουργία "open mall" διεκδικεί η Ζάκυνθος

Με μια πρωτότυπη και όχι τόσο συνηθισμένη ιδέα ετοιμάζεται να “τρέξει” ο Δήμος Ζακύνθου σε συνεργασία με το Επιμελητήριο και τον Εμπορικό Σύλλογο.

Πρόκειται να διεκδικήσει τη δημιουργία ενός “έξυπνου” ανοιχτού εμπορικού κέντρου που στόχο θα έχει τόσο την τόνωση της εμπορικής κίνησης, όσο και την ανάδειξη του κέντρου της πόλης σε ντόπιους και επισκέπτες.
Σκόπος είναι οι πολίτες καταναλωτές να έχουν την αίσθηση ότι βρίσκονται σε mall, ακόμα και αν βρίσκονται στην πόλη τους. Το σχέδιο προβλέπει πολλές και καινοτόμες υπηρεσίες όπως για παράδειγμα, το γεγονός ότι οι επιχειρήσεις θα παρέχουν ειδικές κάρτες πιστότητας για αγορά προϊόντων σε ειδικές τιμές, ή σε χαμηλότερες με τη συγκέντρωση κάποιων πόντων κ.λπ.
Στην εποχή, λοιπόν, της κρίσης αντίδοτο αποτελεί ένα “Open Mall Αλεξάνδρου Ρώμα” με νοητούς ορόφους τις οδούς Ταβουλάρη, Τερτσέτη και Φωσκόλου.
Πιλοτικά ανοικτά εμπορικά κέντρα έχουν γίνει στην Αθήνα, τη Θεσσαλονίκη, τον Πειραιά, την Πάτρα και τη Λάρισα. Με συντονισμένες ενέργειες και κοινή προσπάθεια μπορεί να γίνει και στη Ζάκυνθο. Αρκεί να υπάρξει αλλαγή νοοτροπίας της αντιπαλότητας δίνοντας χώρο στην συναδελφική συνεργασία και αλληλεγγύη.
Η μεγάλη σε διάρκεια κρίση έχει επηρεάσει όλες τις επιχειρήσεις, αλλά αυτές που λειτουργούν οργανωμένα στα κλειστά- ιδιωτικά εμπορικά κέντρα παρουσιάζονται πιο ανθεκτικές σε σύγκριση με τις επιχειρήσεις που λειτουργούν στις παραδοσιακές αγορές. Λαμβάνοντας υπόψη και έχοντας σαν αφετηρία την τεχνογνωσία τους μπορούμε να το εφαρμόσουμε στις επιχειρήσεις μας.

Μέσα στην πόλη
Εκεί οι πολίτες και οι τουρίστες θα πηγαίνουν για ψώνια ή για να απολαύσουν τον καφέ και το φαγητό τους έχοντας την αίσθηση πως βρίσκονται σε ένα μεγάλο οργανωμένο οικείο για αυτούς MALL. Με τη μόνη διαφορά ότι αυτό θα είναι ανοικτό και μέσα στην πόλη από τους ίδιους τους επιχειρηματίες. Οι επιχειρήσεις θα παρέχουν ειδικές κάρτες πιστότητας για αγορά προϊόντων σε ειδικές τιμές, ή σε χαμηλότερες με τη συγκέντρωση κάποιων πόντων κ.λπ.

Η ανάδειξη της αγοράς
Σκοπός θα είναι να αναδείξει το εμπορικό κέντρο ολόκληρης της πόλης, αλλά και τις εμπορικές επιχειρήσεις των ευρύτερων εμπορικών και τουριστικών περιοχών, σε ένα ενιαίο κέντρο με δυνατότητες που να συνδυάζουν το πολιτιστικό ενδιαφέρον με την ψυχαγωγία, το αγοραστικό όφελος και την ποιοτική εξυπηρέτηση των πολιτών.

Ένα ελκυστικό σημείο
Παράλληλα θα συντελέσει στην τόνωση της αγοράς, στην αύξηση της ανταγωνιστικότητάς , καθώς και στην επανεδραίωσή της ως ελκυστικός προορισμός για αγορές, διασκέδαση και κέρδος, με απώτερο σκοπό την ενίσχυση των εμπορικών επιχειρήσεων για την αντιμετώπιση των δυσμενών συνθηκών της οικονομικής κρίσης.

Και διευρυμένο ωράριο
Τους καλοκαιρινούς μήνες θα μπορούν τα καταστήματα της περιοχής του Ανοικτού Εμπορικού Κέντρου OPEN MALL να λειτουργούν με διευρυμένο ωράριο εργασίας προσαρμοσμένο στην ανάγκες των καταναλωτών. Σε ένα πεζοδρομημένο περιβάλλον με αυξημένα μέτρα προστασίας τόσο για τους καταναλωτές όσο και για τις επιχειρήσεις.

Υποδομές 
Ενέργειες που μπορούν να γίνουν είναι η χωροθέτησης και χαρτογράφησης των επιχειρήσεων σε συνδυασμό με τη δημιουργία σχετικών υποδομών.
Οργανωμένες ενέργειες μάρκετινγκ, π.χ. ενιαία κάρτα αγορών καταναλωτή (loyalty schemes) με πόντους αγορών ή και εκπτώσεις (στην οποία θα συμμετέχουν τα εμπορικά καταστήματα, καφετέριες, επιχειρήσεις στάθμευσης, κ.λπ.).
Οργανωμένη και συστηματική προώθηση, προβολή ή επικοινωνία των επιχειρήσεων της εμπορικής περιοχής που συμμετέχουν στη δράση. Δραστηριότητες που συνδυάζουν το αγοραστικό όφελος με την ψυχαγωγία, με πολιτιστικό, κοινωνικό και εκπαιδευτικό χαρακτήρα (π.χ. street events, social events). Επίσης, θα ακολουθήσουν πεζοδρομήσεις, αναπλάσεις χώρων, δεντροφυτευσεις, τοποθέτηση φωτισμού και παγκαιών.

Αλλαγή μοντέλου
Τις τελευταίες δεκαετίες, τα εμπορικά κέντρα έχουν αλλάξει το μοντέλο λειτουργίας του λιανικού εμπορίου σε όλο τον κόσμο. Η εμφάνισή τους στη χώρα μας τοποθετείται στα τέλη του 2005, όταν άρχισαν να λειτουργούν το “The Mall Athens” στο Μαρούσι, το “Attica” στο μέγαρο City Link, στο κέντρο της Αθήνας, και το “Mediterranean Cosmos” στη Θεσσαλονίκη. Σήμερα στην Ελλάδα λειτουργούν 39 μεγάλα εμπορικά κέντρα με συνολική επιφάνεια 844.377 μ².

Συντονισμένες ενέργειες
Και όλα αυτά είναι τόσο εύκολο να επιτευχθούν με σύμμαχο την τοπική κοινωνία. Αυτό προϋποθέτει μια σειρά συντονισμένων ενεργειών, μέσα από ενσυνείδητες δράσεις στήριξης του τοπικού οικονομικού ιστού, ώστε το χρήμα να “γυρίζει” και να μην κάνει “φτερά”, εκτός νησιού. Η τοπική αγορά, η παραγωγή, οι βιοτεχνίες, η παροχή υπηρεσιών, τα εμπορικά καταστήματα και οι επαγγελματίες αναμφίβολα αποτελούν αναπόσπαστο στοιχείο του νησιού μας και της κοινωνίας, καθώς παίζουν ένα πολύ σημαντικό ρόλο στη ζωή και την πρόοδο του τόπου μας και για αυτό πρέπει να στηριχθούν. Συντηρούν πολλές θέσεις απασχόλησης, δημιουργούν εισοδήματα σε όλο το νησί και εξυπηρετούν τις καθημερινές ανάγκες των κατοίκων του.

Ο ρόλος μας
Ως καταναλωτές, ενσυνείδητα, θα πρέπει να προτιμάμε, τις επιχειρήσεις του νησιού μας, που ανήκουν σε ντόπιους ή αφήνουν τα χρήματα στην νησιωτική αγορά, με το σκεπτικό ότι οι πολυεθνικές και γενικότερα οι επιχειρήσεις – αλυσίδες που δεν ανήκουν σε ζακυνθινά χέρια, στο τέλος της εβδομάδας μεταφέρουν σε μετρητά, δεκάδες χιλιάδες ευρώ εκτός νησιού, χρήματα που δεν ξαναγυρίζουν και δεν κάνουν τον κύκλο.

Οι έμποροι
Επίσης, από τη δική τους πλευρά οι ντόπιοι έμποροι και επαγγελματίες επιβάλλεται, να προσπαθούν να διευκολύνουν τους κατοίκους προσφέροντας ποιότητα υπηρεσιών σε πολύ ενδιαφέρουσες τιμές, και προσφορές. Εκείνο για το οποίο αδιαφορεί το δίκτυο της τοπικής αγοράς είναι η επικοινωνία. Δεν ενδιαφέρονται για το βασικότερο ζήτημα πώλησης ενός προϊόντος, τη στιγμή που οι πολυεθνικές και το διαδίκτυο βομβαρδίζουν τους καταναλωτές, παίρνοντας τα χρήματα από την τσέπη τους με βίαια τρυκ, στα οποία κυριαρχεί η επιστημονική καταναλωτική ενεργοποίηση του υποσυνειδήτου. Είναι η μέθοδος αγοράς άχρηστων προϊόντων με την δικαιολογία ότι είναι φθηνά…

ΜΑΣ ΔΗΛΩΣΑΝ…
ΝΙΚΟΣ ΤΣΙΠΗΡΑΣ 

“Πρόσφατα προέκυψε ένα πρόγραμμα που σύντομα θα το έχουμε στα χέρια μας και ονομάζεται “Έξυπνα Ανοικτά Κέντρα Εμπορίου”. Δια μέσου αυτού του προγράμματος φιλοδοξούμε οι πεζόδρομοι αυτοί (στο χώρο του κέντρου) να αναπλαστούν και να γίνουν παρεμβάσεις όπως υπογειοποίηση κάδων, πάρκινγκ κ.α. που προβλέπει η κυκλοφοριακή μελέτη που ψηφίστηκε από το Δημοτικό Συμβούλιο. Συνδικαιούχοι σε αυτό το πρόγραμμα είναι το Επιμελητήριο και ο Εμπορικός Σύλλογος και σύντομα θα γίνουν συναντήσεις, όταν επισημοποιηθεί, για να συνεχίσουμε το έργο από κοινού”

ΓΙΩΡΓΟΣ ΣΤΑΣΙΝΟΠΟΥΛΟΣ 
“Από το 2015 έχω καταθέσει αυτή την πρόταση να δημιουργηθεί ένα ανοικτό εμπορικό κέντρο, με ορόφους τους παράλληλους δρόμους της Αλ. Ρώμα. Σημασία έχει ότι κάποια στιγμή θα πρέπει να σοβαρευτούμε σαν ζακυνθινή κοινωνία. Πρέπει να δούμε το καλό και τη σωστή εξυπηρέτηση των πολιτών. Θα πρέπει να γίνει ένας σωστός πεζόδρομος με σωστές προδιαγραφές. Στο πρόσφατο παρελθόν λέγαμε ότι δύο πράγματα ανοιγοκλείνουν στη Ζάκυνθο. Ο Σκοπός και η Αλ. Ρώμα. Το θέμα του Σκοπού δείχνει ότι λύθηκε. Πιστεύω ότι είναι η σειρά μας να λύσουμε και το θέμα της Αλ. Ρώμα, γιατί είμαστε η μοναδική πόλη στην Ελλάδα, που δεν έχει σωστό πεζόδρομο”

ΚΑΤΕΡΙΝΑ ΦΙΟΡΕΝΤΙΝΟΥ 
“Πάρα πολύ χαίρομαι που μία πρόταση που είχε ειπωθεί παλιότερα πέφτει πάλι στο τραπέζι. Είναι πολύ σημαντικό να δημιουργηθεί ένα OPEN MOLE και σημαίνει ότι θα είμαστε πολυκαταστήματα για όλο τον κόσμο. Για να γίνουν αυτά θα πρέπει να υπάρχουν οι κατάλληλες προϋποθέσεις. Όλοι θέλουμε την Αλ. Ρώμα να γίνει πεζόδρομος, θα πρέπει όμως να υπάρχουν πάρκινγκ και χιλιάδες άλλα προβλήματα που υπάρχουν και δεν αφήνουν να γίνει πεζόδρομος και που για να δημιουργηθεί θα πρέπει να λυθούν κι αυτά”

ΔΩΡΑ ΤΑΜΑΡΕΣΗ
“Αυτό θα έπρεπε να έχει γίνει από χθες και όχι αύριο. Θεωρώ ότι είναι πολύ σημαντικό να γίνει αυτό το ανοικτό εμπορικό κέντρο, διότι τα πολυκαταστήματα και τα μεγάλα εμπορικά τείνουν να κλείσουν τις μικρότερες επιχειρήσεις. Όταν, δε, μιλάμε για ένα ανοιχτό Mall δεν είναι μόνο η Ρώμα αλλά και οι οδοί Τερτσέτη και Φωσκόλου όσου σε συνδυασμό και με την Ταβουλάρη θα αποτελέσουν τους νοητούς ορόφους του. Οπότε όλοι μαζί, θα πρέπει να στηρίξουμε την τοπική αγορά και να αναδείξουμε τον τόπο μας”

πηγή: imerazante.gr